Ενεργός Πολίτης

  • Ο σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες, επιλέχθηκε ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015. Οι ΣΒΑ προσφέρουν έναν παγκόσμιο καταστατικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη, καλώντας τους πολίτες να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος.
  • Σε αυτό το πλαίσιο, το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.
  • Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνει έμφαση στην αρχή της ατομικής και συλλογικής υπευθυνότητας, προωθώντας την ενεργή εμπλοκή της σχολικής κοινότητας και ευρύτερων κοινωνικών ομάδων σε δράσεις που προετοιμάζουν και διαμορφώνουν δημιουργικούς, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Αυτοί οι πολίτες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των 17 ΣΒΑ του ΟΗΕ, καθώς και σε σημαντικές όψεις της ικανότητας του πολίτη, όπως ορίζονται στη Σύσταση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2018/C 189/01), δημιουργώντας ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία και την αλληλεγγύη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους σε δράσεις και προγράμματα, εκπαιδεύονται να κατανοούν την πολυπλοκότητα των σύγχρονων προκλήσεων, να δρουν με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη και να καλλιεργούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που απαιτούνται για να συμβάλουν σε ένα βιώσιμο, δίκαιο και αλληλέγγυο μέλλον.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

 

  1. 1ο & 2ο τμήμα “Τα δώρα μας σε σας”

Σύνδεση με Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία. Θεματική Ενότητα: Προσωπική και Συναισθηματική Ανάπτυξη.

Σύνδεση με Εργαστήρια Δεξιοτήτων  Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην.

Τομέας: Ψυχική και Συναισθηματική υγεία.

Περιγραφή: Τα παιδιά του νηπιαγωγείου δραστηριοποιούνται και διοργανώνουν συλλογή παιχνιδιών και ρούχων, προκειμένου να τα δωρίσουν σε παιδιά με ανάγκη. Με αυτόν τον τρόπο ευαισθητοποιούνται ως προς τις ανάγκες των άλλων

και αναπτύσσουν τις αρετές της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης καθώς και την ικανότητα να ανταποκρίνονται και να κινητοποιούνται σε καταστάσεις ανάγκης και στην επίλυση

 

  1. 1ο & 2ο τμήμα: Δέντρα, πολύτιμοι φύλακες του κλίματος!

Σύνδεση με Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Θεματικό Πεδίο: Παιδί και θετικές επιστήμες.

Θεματική Ενότητα: Φυσικές επιστήμες , οικολογική ευαισθητοποίηση.

Σύνδεση με Εργαστήρια Δεξιοτήτων Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη .Τομέας: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Σύντομη περιγραφή της Δράσης:

Οι μαθητές φυτεύουν δέντρα στην αυλή του σχολείου και προχωρώντας σε μία σειρά από δραστηριότητες για την προστασία και την φροντίδα των δέντρων, τονίζουν την σημασία τους στην κλιματική προσαρμογή.

 

  1. 1ο & 2ο τμήμα: Φαγητό για Όλους! Μικροί Ήρωες της Αλληλεγγύης

Σύνδεση με Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία. Θεματική Ενότητα: Προσωπική και Συναισθηματική Ανάπτυξη.

Σύνδεση με Εργαστήρια Δεξιοτήτων  Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην.

Τομέας: Ψυχική και Συναισθηματική υγεία.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης:

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παραμύθια και παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά

κατανοούν την έννοια της φτώχειας και της πείνας. Μαθαίνουν πώς μπορούν να

βοηθήσουν μέσα από μικρές πράξεις αλληλεγγύης, όπως η συλλογή τροφίμων και η

καλλιέργεια φυτών.

Διάρκεια: Η κάθε δράση είναι διάρκειας 10 ωρών. Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος  – Μάιος

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου