Μάρτιος 2024

-Υποδεχτήκαμε την Άνοιξη με την κατασκευή των πρώτων λουλουδιών για τον στολισμό της τάξης μας.

– Μέσα από εικόνες και την παρακολούθηση βίντεο, μάθαμε για τα ήθη και τα έθιμα των αποκριών σε διάφορα μέρη της Ελλάδας αλλά και του κόσμου, εντοπίσαμε διαφορές στο καρναβάλι τους συζητώντας και ζωγραφίζοντας τον χάρτη της Ελλάδας μας (φύλλο εργασίας) με τα μέρη των δράσεων, αλλά ξεχωρίσαμε το πραγματικό νόημα των αποκριών (τι σημαίνει τριώδιο – η προετοιμασία των ενηλίκων για την μεγάλη Σαρακοστή όπως ορίζει η εκκλησία μας), σε σχέση με την διασκέδαση ανά τον κόσμο.

– Φτιάξαμε τις μάσκες μας για την Τσικνοπέμπτη.

– Μιλήσαμε και μάθαμε για το νόημα της Καθαράς Δευτέρας και τι σηματοδοτεί ο χαρταετός μέσα από την παρακολούθηση σχετικού βίντεο. Έπειτα κατασκευάσαμε τον χαρταετό μας, ενώ διαβάσαμε την ιστορία της Κυρά Σαρακοστής σε ψηφιακή μορφή, χωρίσαμε τις τροφές σε νηστίσιμες και αρτύσιμες και έπειτα κατασκευάσαμε την Κυρά Σαρακοστή.

– Μάθαμε για την έννοια «γαϊτανάκι», την προέλευσή του, την παράδοση και το αναπαριστήσαμε στο σχολείο μας με την συνοδεία μουσικής.

-Μιλήσαμε και μάθαμε για το νόημα της γιορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου με την ετυμολογία της λέξεως (χαρούμενο νέο), ενώ μυρίσαμε ένα αληθινό λουλούδι του κρίνου που έδωσε ο άγγελος στην Παναγία μας και παρατηρήσαμε την εικόνα του Ευαγγελισμού αναφέροντας συναισθήματα που μπορεί να ένωσε η Παναγία μας κατά την επίσκεψη του αγγέλου. Τραγουδήσαμε το παιδικό μουσικό κομμάτι του ευαγγελισμού «στα πολύ παλιά τα χρόνια» και αναπαραστήσαμε τον Ευαγγελισμό. Τέλος, φτιάξαμε σχετική κατασκευή και τον κρίνο της Παναγίας μας.

-Μάθαμε για την ελληνική επανάσταση μέσα από την ανάγνωση βιβλίων και την παρακολούθηση σχετικών βίντεο. Φτιάξαμε τα πορτρέτα των ηρώων μας για να τους αναγνωρίζουμε καθώς συζητήσαμε για το έργο του καθενός στον αγώνα τους για την ελευθερία. Μιλήσαμε για την φορεσιά του τσολιά εκείνης της εποχής, τι αντιπροσωπεύει κάθε τμήμα της φορεσιάς, ενώ παίξαμε με την μελισσούλα μας – ρομπότ και ους ήρωες του ’21 (διαλέγαμε έναν ήρωα/ίδα, τον κατονομάζαμε και κατευθύναμε την μελισσούλα να φτάσει σε αυτόν/ήν σωστά). Μάθαμε για την έννοια του «κρυφού σχολειού» και του παιδαμαζώματος, ενώ η σχολική γιορτή μας βασίστηκε στην δραματοποίηση των μικρών ελληνόπουλων προς το κρυφό σχολείο.

IMG20240301092624       IMG20240313102222

IMG20240305093542  IMG20240305094458

IMG20240305095729   IMG20240305104121   IMG20240313102159

IMG20240312094128    IMG20240319075613      IMG20240314084842

IMG20240314093037 IMG20240314124640 IMG 20240316 165625

IMG 20240323 205525 IMG 20240323 210303 IMG20240312075505 IMG20240313102207    IMG20240319092021  IMG20240319094608

IMG20240320124024     IMG20240320124031 IMG20240320100153   IMG20240320101715

IMG 20240323 205927