Φεβρουάριος 2024

-Μάθαμε για την ιστορία του “Κουτσοφλέβαρου” και τον λόγο που έχει λιγότερες μέρες, διαβάζοντας την ιστορία του σε ψηφιακή μορφή. Έπειτα, τον ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομά του.

-Μάθαμε για την υγιεινή των δοντιών και την σημασία να διατηρούμε τα δόντια καθαρά μέσα από την ιστορία του παιδικού συγγραφέα Ε. Τριβιζά, «Η Δόνα η Τερηδόνα».

-Κατασκευάσαμε με το υλικό της πλαστελίνης ένα «ομοίωμα» στοματικής κοιλότητας με τα δόντια και την γλώσσα, ενώ αναπαραστήσαμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθούμε για να καθαρίζουμε σωστά τα δόντια. Έπειτα, κάναμε την παιχνιδιάρικη κατασκευή του δοντιού.

-Χωρίσαμε τις τροφές σε ομάδες υγιεινών και ανθυγιεινών για τα δόντια και αναφερθήκαμε στην τερηδόνα και την πέτρα που δημιουργούνται όταν δεν δίνουμε προσοχή στην υγιεινή των δοντιών μας. Με αφορμή όλων αυτών δημιουργήσαμε το ιατρείο μας με τα απαραίτητα εργαλεία και τα έγγραφα του γιατρού (λίστα ραντεβού, συνταγογράφηση), καθώς και το φαρμακείο με τα χρήσιμα φάρμακα.

-Η συνέχειά μας αφορούσε την γενίκευση των σωστών τροφών και την συχνότητα που πρέπει να τα καταναλώνουμε. Έτσι κατηγοριοποιήσαμε σε ομάδες τις τροφές (ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρι, γλυκά) και σύμφωνα με το πόσες φορές επιτρέπεται να τα καταναλώνουμε για να έχουμε ένα γερό οργανισμό. Επομένως φτιάξαμε την «πυραμίδα της υγιεινής διατροφής».

-Μάθαμε για την ομάδα των συναισθημάτων μέσα από την ανάγνωση διάφορων βιβλίων αλλά και της αναπαράστασης κοινωνικών καταστάσεων που μας δημιουργούν διάφορα συναισθήματα π.χ. όταν μας ενοχλεί κάποιος, μας προκαλεί ενόχληση και θυμό. Θίγοντας κάθε συναίσθημα ξεχωριστά αναφερθήκαμε σε προσωπικές περιπτώσεις του καθενός που μας δημιουργού το καθαυτό συναίσθημα, π.χ. αισθάνομαι λύπη όταν η μαμά μού φωνάζει ή αισθάνομαι θυμό όταν ο αδερφός μού παίρνει τα παιχνίδια. Στην συνέχεια αναφερόμασταν στον τρόπο που διαχειριζόμασταν το συναίσθημα μας, π.χ. τι κάνω για να διώξω τον θυμό μου, την λύπη μου, είναι σωστός αυτός ο τρόπος, πώς με βοηθάει, ενοχλεί τους άλλους?

-Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε την ομαδική κατασκευή – κολλάζ των συναισθημάτων σταδιακά, συμπληρώνοντας κάθε φορά το αντίστοιχο συναίσθημα με τις κοινωνικές καταστάσεις που τις προκαλούν. Έπειτα παρακολουθήσαμε το βίντεο «το νησί των συναισθημάτων» και συζητήσαμε για τον σημασία της αγάπης.

-Εκτός των άλλων, κάναμε μια επανάληψη των αριθμών που μάθαμε μέχρι σήμερα με βιωματικά και ψυχοκινητικά παιχνίδια.

IMG 20240213 174953     IMG20240213101201   IMG20240213110124

IMG 20240213 174843  IMG20240212112102   IMG20240212113355

IMG20240214102914   IMG20240214104215  IMG20240214104448

IMG20240214123233  IMG20240215103128   IMG20240215103301

IMG20240221103012