3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ανθρώπινα Δικαιώματα: “Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μου”

-Ξεκινήσαμε το θέμα μας με αφορμή το σχόλιο ενός παιδιού για τα μαλλιά ενός συμμαθητή του (πιο κοντά από τα δικά του). Έτσι, αρχίσαμε να παρατηρούμε και να εντοπίζουμε τις διαφορές μας με βάση τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας μπροστά από τον καθρέφτη της τάξης μας. Συζητήσαμε για το αν θα θέλαμε να αλλάξουμε κάτι πάνω μας, τι μας αρέσει στα χαρακτηριστικά των συμμαθητών μας π.χ. ύψος, σχήμα, χρώμα ματιών, δυνατότητες κλπ. Έπειτα ζωγραφίσαμε τους εαυτούς μας και τους φίλους μας αναφέροντας ομοιότητες και διαφορές.

-Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στις ανάγκες μας και τα δικαιώματά μας (τροφή, ιατρική περίθαλψη, εκπαίδευση, παιχνίδι, αγάπη, φροντίδα, φιλία). Μιλήσαμε για την εθνικότητα μας και τις χώρες που γνωρίζουμε, ενώ τις εντοπίζαμε στην υδρόγειο σφαίρα. Αναφερθήκαμε στα παιδιά αυτών των χωρών καθώς και στα χαρακτηριστικά τους (ενδυμασία, φυσιογνωμία, τροφή), αξιοποιώντας το παιδικό βιβλίο της τάξης μας για τα παιδιά όλης της Γης και καταλήγοντας στο πόσο ίδιοι αλλά και διαφορετικοί είμαστε (ίδιες ανάγκες, διαφορετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα). Έπειτα φτιάξαμε την αφίσα μας με την δική μας υδρόγειο σφαίρα η οποία περιλάμβανε την τάξη μας και τα παιδιά άλλων εθνικοτήτων.

– Μιλήσαμε για την κατάσταση πολέμου που υφίστανται σε κάποιες περιοχές και τα παιδιά που βιώνουν τις δύσκολες συνθήκες με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να φεύγουν από τον τόπο τους. Δραματοποιήσαμε την μετακόμιση των παιδιών αυτών προκειμένου να κατανοήσουμε συναισθηματικά τη θέση τους αφού παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο. Έπειτα, φτιάξαμε την βαλίτσα του πρόσφυγα με τα απαραίτητα πράγματα που θα χρειαζόμασταν αν ήμασταν στην θέση των παιδιών αυτών. Συνεχίσαμε το εργαστήριο μάς απαντώντας στην ερώτηση «πώς θα συμπεριφερόμασταν σε ένα προσφυγόπουλο αν ήταν συμμαθητής μας? »,γνωρίζοντας την ταλαιπωρία που έχει υποστεί μέχρι να φτάσει στην χώρα μας. Με αφορμή την 6η Μαρτίου ως παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας, πραγματοποιήσαμε το πείραμα με τα μήλα για να διαπιστώσουμε πώς μπορεί να αισθάνεται ένα παιδί μέσα του όταν του συμπεριφερόμαστε άσχημα και πώς σωστά, παρόλο που εξωτερικά δείχνει καλά και στις δυο περιπτώσεις. Το μαυρισμένο μήλο ήταν αυτό που του μιλούσαμε άσχημα και το λευκό αυτό που του λέγαμε ωραία λόγια.

-Τέλος με την παρακολούθηση σχετικού βίντεο, μάθαμε το νόημα των ολυμπιακών αγώνων και του συμβόλου της ένωσης των 5 κύκλων των ηπείρων, το οποίο σηματοδοτεί και την ένωση – ομόνοια όλου του κόσμου που νικούν τις εξωτερικές μας διαφορές.

IMG 20240331 154753    IMG20240401081330   IMG 20240316 211750   IMG 20240323 205704   IMG20240228100246  IMG20240229102352

IMG20240401125059      IMG 20240302 170509 IMG20240229102705      IMG20240228101337 1