Γραμμες και χρώματα!
Από τις πρώτες ενότητες που επεξεργαστήκαμε με τους μικρούς μας μαθητές είναι η γνωριμία με τα είδη των γραμμών και τα χρώματα . Τα παιδιά έφτιαξαν γραμμές με το σώμα τους με πλαστελίνη, με μαρκαδόρο, έπαιξαν παιχνίδια, μελέτησαν διάσημους πίνακες ζωγραφικής, δούλεψαν σε ομάδες.
Τα βασικά χρώματα και οι μίξεις τους
Ένωσαν τα χρώματα και δημιούργησαν καμπύλες.
Ζώγραφισαν τον πίνακα του Piet Mondrian χρησιμοποιώντας ευθείες γραμμές και τα βασικά χρώματα
Παιχνίδι με τον τροχό των γραμμών
Φτιάξαμε γραμμες με πλαστελίνη
Τα δικά μας γλυπτα
Αγιασμός – Έναρξη σχολικής χρονιάς
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
“Φροντίζω το περιβάλλον” – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της ενότητας “Φροντίζω το περιβάλλον” ασχοληθήκαμε με το θέμα της Ανακύκλωσης των απορριμμάτων. Στόχος ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το σύγχρονο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες της ανακύκλωσης και του διαχωρισμού των σκουπιδιών, να προβληματιστούν, να κινητοποιηθούν και να εξοικειωθούν με την έννοια της ανακύκλωσης τόσο σαν ιδέα (επαναχρησιμοποίηση) όσο και στην πράξη στην καθημερινή μας ζωή.
Αφού φτιάξαμε με τα παιδιά τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης για την τάξη μας, τους ζητήσαμε να φέρουν από το σπίτι τους ανακυκλώσιμα υλικά από πλαστικό, αλουμίνιο, γυαλί και χαρτί. Τα παιδιά αναγνώρισαν τα υλικά και τα κατέταξαν αναλόγως. Στη συνέχεια αναγνώρισαν το σήμα της ανακύκλωσης στις συσκευασίες. Εντοπίσαμε τον κάδο ανακύκλωσης της γειτονιάς μας και πετάξαμε εκεί όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά που συγκεντρώσαμε. Είδαμε βίντεο στον υπολογιστή με τις συνέπειες της θαλάσσιας ρύπανσης και αναγνωρίσαμε την επιτακτική ανάγκη να σωθεί ο πλανήτης μας τώρα από το βάσανο των σκουπιδιών που κατακλύζουν τις θάλασσες. Δανειστήκαμε τον κάδο ανακύκλωσης μπαταριών του Δημοτικού και τα παιδιά φέραν από το σπίτι τους παλιές μπαταρίες. Μιλήσαμε για τις τοξικές ουσίες που περιέχουν οι μπαταρίες και την ανάγκη να απορρίπτονται σε ειδικούς κάδους ώστε να μην μολύνουν την φύση. Κατασκευάσαμε και το δικό μας ρομπότ από άχρηστα υλικά που είχαμε στην τάξη και τα παιδιά το ονόμασαν “Το σκουπιδορομπότ”.
Τα δώρα της Άνοιξης
Επίσκεψη στον Κυναθλητικό Όμιλο Βαρυμπόμπης
Στα πλαίσια της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας πραγματοποιήσαμε σήμερα επίσκεψη στον Κυναθλητικό Όμιλο Βαρυμπόμπης κοντά στο σχολείο μας. Εκεί, μας υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτές των σκύλων και μας εξήγησαν με ποιόν τρόπο μαθαίνουν τα σκυλιά να συνεργάζονται άψογα με τον άνθρωπο και πώς εκπαιδεύονται τα σκυλιά-διασώστες. Θαυμάσαμε την ταχύτητα και την υπακοή των τετράποδων φίλων μας και είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε επιδείξεις από έμπειρους εκπαιδευτές σκύλων. Τέλος, είδαμε τα σκυλιά να βουτάνε στην πισίνα και να κάνουν κατάδυση.
Το Αποκριάτικο πάρτι μας!
Την Παρακευή 15 Μαρτίου οι μαθητές μας βάλαν τις αποκριάτικες στολές τους και ήρθαν στο σχολείο για το πάρτι μασκέ. Παίξαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και φάγαμε! Παρακολουθήσαμε την ανοιξιάτικη γιορτή του Δημοτικού Σχολείου “Χελιδονίσματα” για το καλωσόρισμα της Άνοιξης. Χορέψαμε με το παραδοσιακό Γαϊτανάκι στην αυλή και πετάξαμε τους χαρταετούς μας. Ευχαριστούμε πολύ και τους γονείς των μικρών μας μαθητών για τις λιχουδιές και τα κεράσματα!
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!
Επίσκεψη στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας
Στις 12 Μαρτίου επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας στο Τατόι. Ξεναγηθήκαμε στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους του Μουσείου και θαυμάσαμε την συλλογή με τα αεροπορικά εκθέματα. Μάθαμε για τα μέρη του αεροπλάνου, για τα εκπαιδευτικά αεροπλάνα που μαθαίνουν οι πιλότοι πως να πετούν, είδαμε πολύ παλιά αεροπλάνα με φτερά από υφάσματα, ελικόπτερα που μπορούν να προσγειωθούν στην θάλασσα και στολές αεροπόρων σύγχρονες αλλά και πιο παλιές.
Η ΤΕΧΝΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ
Στα πλαίσια υλοποίησης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων το σχολείο μας πραγματοποίησε πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα την τέχνη της ζωγραφικής, τους διάσημους ζωγράφους και τα φημισμένα έργα τους.
Γνωρίσαμε ζωγράφους , την ζωή τους , είδαμε τα έργα τους, τα ρεύματα που ακολουθούσαν και μάθαμε τις διάφορες τεχνοτροπίες που χρησιμοποιούσαν .Μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας και εκφράσαμε πως νιώθουμε όταν βλέπουμε συγκεκριμένους πίνακες.
Τα παιδία ζωγράφισαν τα πιο γνωστά έργα των συγκεκριμένων ζωγράφων, βάζοντας την δική τους προσωπική πινελιά.
Γνωρίσαμε τους παρακάτω ζωγράφους:
Henry Matisse, Piet Mondrian, Vassily Kandinsky, Paul Klee, Pablo Picasso, Vincent Van Gohg .