Το καλάθι του πικ νικ

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα ”Το καλάθι του πικ -νικ”, από το θεματικό κύκλο: Φροντίζω το περιβάλλον”, της υποενότητας:  ”Οικολογική συνείδηση”. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διαμορφώθηκε απο τη WWF Ελλάς και έχει στόχο να πετύχει βιώσιμες διατροφικές συνήθειες στο κολατσιό των παιδιών, στην αειφόρο ανάπτυξη και στη δημιουργία οικολογικής συνείδησης. Το πρόγραμμα εστιάζει σε τρεις ημέρες βιώσιμης διατροφής μέσα στη σχολική εβδομάδα. 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 04 21 124718

1ο εργαστήριο: Εισαγωγή στο πρόγραμμα

Στόχος του 1ου εργαστηρίου ήταν να καταγράψουμε τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών στο σχολείο για αυτό και συμπληρώναμε καθημερινά για μια εβδομάδα το δεκατιανό μας, βγάζοντας συμπεράσματα για τη διατροφή που προτιμούμε στο νηπιαγωγείο. Στη συνέχεια, παρουσιάσαμε στα παιδιά το καλάθι του πικ νικ και αφού είδαμε τα αντικείμενα που περιείχε, προβληματιστήκαμε για τη σημασία και την προέλευσή τους, με τη λύση να μας δίνεται από το σχετικό βίντεο της WWF, στο οποίο και γινόταν παρουσίαση του προγράμματος. 

2ο εργαστήριο: Πες μου τι τρως, να σου πω ποιος είσαι…

Στο 2ο εργαστήριο διαβάσαμε την ιστορία του κυρίου Σαβαρέν και συζητήσαμε τι μπορεί να εννοούσε με τη φράση ”Πες μου τι τρως να σου πως ποιος είσαι”, ενώ η ιστορία της ντομάτας από το σπόρο στο τραπέζι μας που συνόδευε τα λόγια του κυρίου Σαβαρέν μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, για αυτό και αποφασίσαμε να την εικονογραφήσουμε. Το βιβλίο μας μπορείτε να δείτε παρακάτω: 

A new book

Ακόμη, διαβάσαμε το παραμύθι ”Τα θυμωμένα λαχανικά”, συζητήσαμε για την ιστορία των αγαπημένων μας φαγητών και ζωγραφίσαμε τροφές χαρούμενες και λυπημένες. 

9789605933906      thumbnail IMG 20240212 125626

3ο εργαστήριο: Σπιτομπουκιές

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τα πλεονεκτήματα του σπιτικού φαγητού έναντι του έτοιμου, τόσο ως προς τη διατροφική αξία του όσο και ως προς τη γεύση. Σε αυτό μας βοήθησε η διατροφολόγος κυρία Ψωμιάδου Άννα η οποία μας μίλησε για τη σημασία του σπιτικού φαγητού και φτιάξαμε παρέα υγιεινές και πεντανόστιμες μπάρες δημητριακών. 

IMG 20240223 124510      thumbnail IMG 20240223 125821    thumbnail IMG 20240223 110609

4ο εργαστήριο: Φρουτομπουκιές 

Στο 4ο εργαστήριο σκοπό είχαμε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την αξία των εποχιακών φρούτων και λαχανικών, αλλά και το οικολογικό τους αποτύπωμα. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε παρακολουθώντας το βίντεο ”Κάθε φρούτο στον καιρό του” της WWF και ζωγραφίσαμε τα φρούτα κάθε εποχής, ενώ μάθαμε για την ιστορία της μπανάνας και το μεγάλο ταξίδι που κάνει για να φτάσει σε εμάς. Μας επισκέφθηκε όμως και ο μανάβης του διπλανού χωριού, ο οποίος μας μίλησε για τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά και είχαμε την ευκαιρία να τα δούμε από κοντά. 

thumbnail IMG 20240227 112348  thumbnail IMG 20240229 110621

thumbnail IMG 20240228 084525    thumbnail IMG 20240228 084530

5ο εργαστήριο: Δεν πετώ μπουκιές 

Σε αυτό το εργαστήριο το βίντεο από το μουσείο Λούλη για τη σπατάλη της τροφής μας βοήθησε να προβληματιστούμε για τη σπατάλη του φαγητού και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον. Ακόμη, παίξαμε το παιχνίδι της σπατάλης της τροφής από το υλικό του προγράμματος και μάθαμε ότι πετώντας φαγητό, πετάμε φυσικούς πόρους και ενέργεια. 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και εμείς με τη σειρά μας αφιερώσαμε όλη αυτή τη μέρα σε δραστηριότητες για τους τετράποδους φίλους μας.

Στο νηπιαγωγείο μας έχουμε ήδη ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα της φροντίδας, της προστασίας και των δικαιωμάτων των ζώων και με αφορμή το πρόγραμμα ”Απλώνω Ευτυχία”, η εθελοντική δράση που υιοθετήσαμε αφορούσε την παροχή τροφής στα αδέσποτα γατάκια της αυλής του σχολείου μας. Για αυτό το λόγο και αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τις φιλοζωικές οργανώσεις και τη δράση που αναπτύσσεται στην τοπική μας κοινότητα.

Ξεκινήσαμε λοιπόν διαβάζοντας το παραμύθι ”Τα αδεσποτάκια” της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη και συζητήσαμε για τις δράσεις μιας φιλοζωικής οργάνωσης και προβληματιστήκαμε για τους πόρους, τον χρόνο, τον κόπο αλλά και την αφοσίωση και την αγάπη όσων ανθρώπων εμπλέκονται ενεργά σε φιλοζωικές οργανώσεις. Ακόμη, φτιάξαμε και μια αφίσα για να μας θυμίζει όλα όσα προσφέρουν στα ζωάκια που το έχουν ανάγκη. 

αρχείο λήψης                           IMG 20240412 124031

Σειρά είχε να αναζητήσουμε τη φιλοζωική οργάνωση που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας και αφού περιηγηθήκαμε στη σελίδα της στο διαδίκτυο γνωρίσαμε τις σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει λάβει για τα αδέσποτα ζωάκια του τόπου μας. 

IMG 20240412 114742

Για όλες αυτές τις δράσεις, τα  παιδιά του νηπιαγωγείου θέλησαν να στείλουν ένα μήνυμα στην εν λόγω φιλοζωική οργάνωση λέγοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ. Μπορείτε να ακούσετε το μήνυμα των παιδιών εδώ:

Επίσκεψη στη δημοτική βιβλιοθήκη

Οι δράσεις μας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου συνεχίστηκαν με μια επίσκεψη στη δημοτική βιβλιοθήκη του χωριού μας!

Αφού πρώτα αφιερώσαμε χρόνο για να γνωρίσουμε τα δικαιώματά μας ως μικροί αναγνώστες αλλά και να θυμηθούμε τον τρόπο και τους κανόνες λειτουργίας μιας δανειστικής βιβλιοθήκης ξεκινήσαμε την επίσκεψή μας. 

Στη δημοτική βιβλιοθήκη τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χώρο της, να αναζητήσουν και να διαβάσουν το βιβλίο που επιθυμούσαν, να γνωρίσουν τον τρόπο οργάνωσης και ταξινόμησης των βιβλίων και να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια. Φυσικά, και να δανειστούν βιβλία, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα λόγω της δανειστικής βιβλιοθήκης που λειτουργεί και στο νηπιαγωγείο μας. 

IMG 20240404 104427           IMG 20240404 105010 BURST003    

IMG 20240404 105057 2          IMG 20240404 110039 BURST002

 

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο αποτυπώσαμε σε μια ζωγραφιά τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψή μας και φτιάξαμε τις ”Βιβλιούλες”, που αγαπούν πολύ το διάβασμα.

IMG 20240404 124746

Διαβάσαμε όμως και το παραμύθι ”Χαριστική Βιβλιοθήκη” του Αντώνη Παπαθεοδούλου και ο καθένας από εμάς μοιράστηκε αυτό που του έχει χαρίσει το αγαπημένο του βιβλίο.  

 

Συνάντηση με συγγραφέα

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Δανού παραμυθά, Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν, και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα. Στο νηπιαγωγείο μας η πρώτη εβδομάδα του Απριλίου ήταν αφιερωμένη στο Παιδικό Βιβλίο. 

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας διαβάζοντας το παραμύθι ”Ήταν κάποτε ένα όνειρο” και με μια διαδικτυακή συνάντηση με την κυρία Έλλη Πεταλά, συγγραφέα του βιβλίου και συνάδελφο νηπιαγωγό. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να συζητήσουμε μαζί της τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις μας για το βιβλίο της, να λύσουμε απορίες που μας δημιούργησε η ανάγνωσή του αλλά και να μάθουμε μικρά μυστικά για το βιβλίο, τον τρόπο που φτιάχτηκε και έφτασε σε εμάς. 

thumbnail IMG 20240407 220210       F9360B78980CD962BBC254DFA80C3CB1

Στη συνέχεια, και με αφορμή τις υπέροχες ιστορίες του βιβλίου της κυρίας Πεταλά, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και άλλες ιστορίες με όνειρα. Αφού τις εικονογραφήσαμε, φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, ενώ με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του προγράμματος Book Creator, του δώσαμε και ψηφιακή μορφή. 

Το βιβλίο μας, μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:



Λήψη αρχείου

Έλλη σε ευχαριστούμε από καρδιάς για την όμορφη συζήτηση που είχαμε και την έμπνευση που μας χάρισες!

Πρωταπριλιά

Την 1η μέρα του Απριλίου, παραδοσιακά λέμε μικρά ψεματάκια για να ξεγελάσουμε τους άλλους, ενώ όποιος τα καταφέρει λέγεται πως έχει καλοτυχία….

Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε την ημέρα μας λέγοντας διάφορα, μικρά ψεματάκια. Στη συνέχεια, κάναμε μια προσπάθεια να ξεχωρίσουμε τα αθώα ψέματα από εκείνα που είναι σοβαρά και πληγώνουν την καρδιά μας. Και για να μην ξεχνιόμαστε…..φτιάξαμε και μια σχετική ατομική κατασκευή

thumbnail IMG 20240401 123830 1

Στη συνέχεια γνωρίσαμε μέσα από τις ιστορίες τους μεγάλους ψεύτες της παιδικής λογοτεχνίας, τον Πινόκιο και το Ψεύτη Βοσκό. 

Τέλος, με αφορμή την υπέροχη ιστορία ”Ψέμα Πρωταπριλιάτικο”, της Σοφίας Γαβριηλίδου είπαμε ψέματα που ευχόμαστε να ήταν αλήθεια και θα έκαναν τον κόσμο μας ομορφότερο!

thumbnail IMG 20240401 123508 1

 

Η Κυρά Σαρακοστή

Η κυρά – Σαρακοστή είναι ένα από τα πιο παλιά έθιμα που σχετίζονται με τον ερχομό του Πάσχα. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα ημερολόγιο για να μετράμε τις 7 εβδομάδες από τη Καθαρά Δευτέρα έως τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Με τη σειρά μας και εμείς δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε στο συγκεκριμένο έθιμο, να συζητήσουμε για τις νηστίσιμες και τις αρτύσιμες τροφές, να διαβάσουμε σχετικά παραμύθια και φυσικά να φτιάξουμε μια μεγάλη Κυρά – Σαρακοστή για την τάξη μας, αλλά και μικρότερες για το σπίτι μας. 

thumbnail IMG 20240405 131353                       thumbnail IMG 20240327 125133

 

Πρόγραμμα Αγωγής Στοματική Υγείας

Με αφορμή το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων ”Το καλάθι του πικ-νικ” και ως επέκταση του επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας η οδοντίατρος κ. Ανανιάδου Ροδάμη.

1

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με την οδοντίατρο για τη σημασία της διατροφής στη στοματική μας υγεία, για τη καλή στοματική υγιεινή καθώς και για το ενδεδειγμένο τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών. Ακόμη, τα παιδιά εξέφρασαν τις απορίες τους για την αλλαγή των νεογιλών δοντιών τους αλλά και για το πώς γίνεται η εξέταση των δοντιών στο οδοντιατρείο. 

3       2

Κυρία Ανανιάδου, σας ευχαριστούμε από καρδιάς! 

Θέατρο Σκιών στο Νηπιαγωγείο μας

Με αφορμή το εορτασμό της 25ης Μαρτίου που πλησιάζει, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν την παράσταση ‘Η Χρονομηχανή του Καραγκιόζη”. Η ομάδα παραστατικών και εικαστικών τεχνών ”Σκιάς Όναρ” επισκέφθηκε το σχολείο μας και μας χάρισε στιγμές γέλιου.

thumbnail IMG 20240305 111518

thumbnail IMG 20240305 105125

Ευχαριστούμε από καρδιάς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου που για ακόμη μια φορά ήταν δίπλα μας, καλύπτοντας τα έξοδα της παράστασης.

Χελιδονίσματα

Τα Χελιδονίσματα είναι ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας σε πολλά μέρη της Ελλάδας από την Θράκη μέχρι την Κρήτη. Την πρώτη μέρα της Άνοιξης τα παιδιά γυρνάνε σε σπίτια κρατώντας ένα ομοίωμα χελιδονιού και τραγουδώντας τα κάλαντα της Άνοιξης.

Στο νηπιαγωγείο μας για να αναβιώσαμε και εμείς το έθιμο και την πρώτη μέρα του Μάρτη κατασκευάσαμε μια μεγάλη χελιδόνα και μάθαμε τα κάλαντα της Άνοιξης. Δεν παραλείψαμε να ακούσουμε χελιδονίσματα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και να επεξεργαστούμε εποπτικό υλικό και σχετικές παλιές φωτογραφίες.

μαρτης  ατομικη κατασκευη

Μόλις ο καιρός μας το επέτρεψε, βγήκαμε στους δρόμους του χωριού μας τραγουδώντας τα κάλαντα της Άνοιξης. Ευχαριστούμε όλους τους συγχωριανούς μας, που μας άνοιξαν την πόρτα τους, μας χάρισαν ζεστά χαμόγελα και γέμισαν το καλαθάκι μας με αυγά και κεράσματα.

χελιδονα

Και ας μην ξεχνάμε τους στίχους του Ελύτη: 

Την άνοιξη αν δεν την βρεις την φτιάχνεις. 
Ναι την φτιάχνεις.
Κάθε φορά από την αρχή.
Όλο και πιο ζωντανή…….

Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνα τα όνειρα που θα σε γεμίσουν υποσχέσεις.
Και με εκείνα τα χαμόγελα που θα σου δείξουν πως πρέπει να ζεις….

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία

Οι αιτήσεις για τις εγγραφές των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024- 25 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως και 20 Μαρτίου 2024. 

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ τάξη του Νηπιαγωγείου (προνήπια) θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2020 έως και 31-12-2020. Η εγγραφή των νηπίων στο δεύτερο έτος της φοίτησης στο Νηπιαγωγείο γίνεται αυτεπάγγελτα.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Επιπλέον, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να προσκομίσουν στη σχολική μονάδα τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (εφόσον αυτό έχει αιτηθεί)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών

δ) Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας

Για περισσότερες πληροφορίες, διευκρινήσεις και υποστήριξη στη διαδικασία της αίτησης εγγραφής παρακαλούμε να απευθυνθείτε στη διεύθυνση του Νηπιαγωγείου, καθημερινά 8:00πμ  -13:00 μ.μ .