Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε να υλοποιηθεί ένα σχέδιο δράσης που αφορά την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία και συγκεκριμένα τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών. Τίτλος του σχεδίου δράσης : «Δυο «εσύ» κάτω από τον ίδιο ουρανό θα ήταν ανιαρό». Στόχοι του προγράμματος είναι η διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος συνεργασίας, ενσυναίσθησης και συναισθημάτων αλληλεγγύης και ασφάλειας . Η υλοποίηση του σχεδίου δράσης πραγματοποιήθηκε μέσα από τις ακόλουθες βιωματικές δράσεις:
- Παρατήρηση συμπεριφορών μαθητών/τριών και του τρόπου συνεργασίας τους
- Εισαγωγή στο θέμα με τη χρήση παραμυθιών
- Παρατήρηση εικόνων με διάφορες συμπεριφορές, θετικές και αρνητικές, κατηγοριοποίηση τους από τους μαθητές και συζήτηση για τις προσωπικές τους φοβίες και ανησυχίες
- Παρακολούθηση του βίντεο “O Oliver Button είναι φλούφλης”
- Συζήτηση για κατανόηση από την πλευρά των μαθητών πως όταν κάτι μας ενοχλεί πρέπει να μιλήσουμε και να υποστηρίξουμε κάποιον που κακοποιείται.
- Αναφορά σε συναισθήματα
- Δραστηριότητες κριτικής σκέψης και αξιοποίησης της εμπειρίας που αποκτήθηκε με χρήση των εικόνων.
- Ακρόαση διαφόρων ειδών μουσικών κομματιών , που προκαλούν διάφορα συναισθήματα.
- Μουσικοκινητική δραστηριότητα «Ο χορός της φιλίας και όχι της βίας» με αυτοσχεδιασμό σε διάφορα ακούσματα
- Δραστηριότητα “Ο εαυτός μου και ποια η σχέση με τους άλλους”.
- Κατασκευή ατομικών κολάζ κολλώντας δίπλα σε συμπεριφορές την αντίστοιχη φατσούλα, χαρούμενη ή λυπημένη
- Παιχνίδι «Η τσάντα των συναισθημάτων», χρησιμοποιώντας μία τσάντα και ξύλινα τουβλάκια.
- Ομαδική κατασκευή με τα συναισθήματα και την άσχημη συμπεριφορά.
- Πραγματοποίηση ενημερωτικής συνάντησης με γονείς στο χώρο του νηπιαγωγείου με ψυχολόγο με θέμα τη διαχείριση της συμπεριφοράς στην προσχολική ηλικία και εστίαση στο σύνδρομο θυμός-εχθρότητα-επιθετικότητα.
- Οπτικοποίηση με κανόνες για την εξάλειψη των άσχημων συμπεριφορών τόσο μέσα στην τάξη μας όσο και έξω από αυτήν
- Τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη» και «Υπάρχουν χέρια»
- Δημιουργία αφίσας με τη σκέψη ότι τα χέρια δεν είναι για να χτυπάνε.
- Ευαισθητοποίηση των παιδιών για κοινωνικά ζητήματα, όπως ο κόσμος των ΑΜΕΑ.
-Παρακολούθηση βίντεο με καλλιτέχνες ΑΜΕΑ
-Παιχνίδι «Η τυφλόμυγα»
-Δοκιμάζουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας με κλειστά μάτια περνώντας ανάμεσα από διάφορα εμπόδια μέσα στην τάξη
-Εκμάθηση ενός τραγουδιού στη νοηματική
-Με έντονη ενσυναίσθηση προσπαθούμε να ζωγραφίσουμε πώς θα ένιωθε ένα παιδί με αναπηρίες.
-Επίσκεψη στο 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Χανιών όπου εκεί συνεργαστήκαμε με τους μαθητές και τους δασκάλους φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικα και χαρίζοντάς τους παιχνίδια που έφτιαξαν τα παιδιά μας από ανακυκλώσιμα υλικά που προωθούν την συμπερίληψη
-Κατασκευή ομαδικής αφίσας με το σήμα των ΑΜΕΑ που διακοσμεί την τάξη μας
- Ανάγνωση του παραμυθιού «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», μιλώντας για την διαφορετικότητα.
- Μάθημα νοηματικής από τον πρόεδρο του Συλλόγου
- Εύρεση και κατασκευή ενός μαγικού φίλτρου κατά της βίας
- Ομαδική κατασκευή «Αερόστατα» με καταγραφή πάνω τους όμορφων και θετικών μηνυμάτων των μαθητών/τριών του για το πώς θέλουν να είναι το σχολείο τους