Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Γης (22 Απριλίου), μάθαμε τι είναι ο ηλεκτρισμός και για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εντοπίσαμε συσκευές μέσα στην τάξη που λειτουργούν με ρεύμα και τα παιδιά ζωγράφισαν μερικές ηλεκτρικές συσκευές. Συζητήσαμε για το πως μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια και υιοθετήσαμε κάποιους από αυτούς τους τρόπους στην τάξη μας.
Η ενέργεια όμως τελειώνει…. θα βρούμε άραγε άλλους τρόπους να παράγουμε ενέργεια; Κάναμε ένα πείραμα με έναν μεγεθυντικό φακό, βγήκαμε στην αυλή και παρατηρήσαμε πως μπορούμε να ανάψουμε φωτιά με τη βοήθεια του ήλιου σε ένα χαρτί. Εντοπίσαμε στα κτίρια της γειτονιάς ηλιακά πάνελ, ηλιακούς θερμοσίφωνες. Μέσα από βίντεο και εικόνες ήρθαμε σε επαφή με την ηλιακή ενέργεια, την αιολική και την υδροηλεκτρική. Κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του ανεμόμυλο.
Είχαμε την τύχη να μας επισκεφτεί στο σχολείο μας ο Πατεράκης Νίκος, απόφοιτος της σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, με εξειδίκευση στα συστήματα παραγωγής και εξοικονόμησης ενέργειας και ιδιοκτήτης τεχνικού γραφείου.
Μας έφερε να δούμε από κοντά ένα ηλιακό πάνελ, μια μινιατούρα ανεμογεννήτριας που χρησιμοποιούσαν παλιότερα και μια σύγχρονη. Μας εξήγησε πως μετατρέπεται η ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική. Μας μίλησε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και για το πόσο σημαντικές είναι για το περιβάλλον μας.
Με τη βοήθεια μιας θερμοκάμερας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν πως λειτουργούν τα φωτοβολταϊκά.
Βγήκαμε στην αυλή και με την βοήθεια της ανεμογεννήτριας που λειτουργούσε με ηλιακό πάνελ, είδαμε πως οι έλικες της σταματούσαν να κινούνται όταν τοποθετούσαν το χέρι τους πάνω στο πάνελ.
Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πως είναι το πέλλετ και να μάθουμε από τι παράγεται και γιατί είναι προτιμότερο από το πετρέλαιο ή άλλες μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τα παιδιά έκαναν πολλές ερωτήσεις στον κο Πατεράκη Νίκο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και για το πως ένα κτίριο θα μπορούσε να είναι ενεργειακά αυτόνομο. Έτσι μας έδειξε διάφορα βιοκλιματικά κτίρια, όπως και τη δική του κατοικεία, που είναι υπό κατασκευή.
Τέλος κάναμε δώρο στον κο Πατεράκη την ανεμογεννήτρια της πράσινης ενέργειας και αυτός χάρισε με την σειρά του σε κάθε παιδί μια λάμπα ελαστική. Ευχαριστούμε πολύ για όλα ! Αλλά κυρίως για τον τόσο βιωματικό τρόπο που έμαθαν τα παιδιά για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και για το πως μπορούν να φροντίζουν τη Γη μας!!
Οι μαθητές αποφάσισαν να φτιάξουν ένα δικό τους βιοκλιματικό σχολείο. Στην αρχή το κάθε παιδί κατέγραψε στο χαρτί την ιδέα του.
και έπειτα όλοι μαζί φτιάξαμε “Το δικό μας σχολείο”. Θα λειτουργεί με την ηλιακή ενέργεια (φωτοβολταϊκά και μεγάλες τζαμαρίες) και την αιολική ενέργεια (ανεμογεννήτρια), καθώς θα έχει φυτεμένη στέγη για άριστη μόνωση.