Η γνωριμία με το σώμα μας ξεκίνησε διαβάζοντας κάποια βιβλία για αυτό. Γνωρίσαμε εσωτερικά κι εξωτερικά του χαρακτηριστικά.
Φτιάξαμε σε χαρτί του μέτρου το περίγραμμα του σώματος και στη συνέχεια καταγράψαμε πάνω και κολλήσαμε τα όργανα εξηγώντας τη λειτουργία τους.
Παρατηρήσαμε πως ο καθένας έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά προσώπου. Αφού κάναμε μια καταμέτρηση ζωγράφισε ο καθένας το πορτρέτο του, επηρεασμένο από πίνακες του Πικάσο.
Στη συνέχεια κάναμε μια κατασκευή για τον εγκέφαλο, ο οποίος είναι ο “αρχηγός” του σώματός μας.
Μιλήσαμε για τον σκελετό και παίξαμε ένα παιχνίδι με τις κινήσεις του σώματος.
Μάθαμε πως είναι η ακτινογραφία.
Γνωρίσαμε το πεπτικό και το αναπνευστικό μας σύστημα.
Μέσα από ένα παιχνίδι κατηγοριοποίησης μάθαμε ποιες τροφές βοηθούν τα δόντια και ποιες όχι.
Μάθαμε το γράμμα Σ γεμίζοντας με Σ σ και ς τη στολή του σωματοφύλακα. Σχηματίσαμε το γράμμα Σ με τα σώματά μας.
Παίξαμε ένα παιχνίδι με τα μέρη του σώματος, παραλλαγή του παιχνιδιού μουσικές καρέκλες, όπου το κάθε παιδί έπρεπε να αγγίξει το μέρος του σώματος που έβλεπε στο καρεκλάκι που ήταν μπροστά του.
Ακολουθώντας κάποιες οδηγίες, σχεδίασαν ανθρωπάκια που κάνουν διάφορες κινήσεις και τα χρωμάτισαν.
Κόβοντας εικόνες από περιοδικά, δημιούργησαν με την τεχνική του κολάζ τα δικά τους πρόσωπα και σώματα.
Αφού μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι για το σώμα μας να τρεφόμαστε σωστά και να γυμναζόμαστε, κάναμε διάφορες ασκήσεις γυμναστικής.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού στα σχολεία (6 Μαρτίου) ,μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε το φίλτρο κατά της βίας. Βασικά συστατικά είναι η αγάπη, η αγκαλιά και η ευγένεια.
Δεν ξεχνάμε πως τα χέρια δεν είναι για να χτυπάνε αλλά, όπως είπαν τα παιδιά, για να αγκαλιάζουν, να χαϊδεύουν, να ζωγραφίζουν…
Τα παιδιά έφτιαξαν και το αερόστατο με τα δικά τους μηνύματα..
Τέλος μάθαμε πως το σώμα μας μας ανήκει!! Μιλήσαμε για το δίκτυο ασφαλείας με άτομα που εμπιστευόμαστε και για το ασφαλές άγγιγμα. Τα παιδιά έφτιαξαν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο, το οποίο μοιράστηκε στις οικογένειες.