Θέλοντας να κάνουμε μια ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των νηπίων ,σχετικά με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, φτιάξαμε κατασκευή αυτοκινητόδρομου όπου τα νήπια καλούνται να κυκλοφορήσουν αυτοκινητάκια και ανθρώπινες φιγούρες με τους κανόνες που μέχρι σήμερα γνωρίζουν. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, όπου τονίζεται το πόσο σημαντικό είναι να τηρούμε όλου είτε ως πεζοί ,είτε ως οδηγοί οχημάτων τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Εκτός από σχετικά videoς που παρακολούθησαν τα νήπια, πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή αντλήσαμε από ενημερωτικά βιβλία της βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου μας.
Μάθαμε και συζητήσαμε:
- για τα φανάρια των αυτοκινήτων και των πεζών. Κάναμε σχετικές εργασίες με τους φωτεινούς σηματοδότες οπού τα νήπια γράφουν την σωστή συμπεριφορά που ακολουθούμε σε κάθε περίπτωση
- .
- Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικά είναι ένα παιδί να κρατά το χέρι κάποιου μεγαλύτερου όταν θέλει να διασχίσει μια διάβαση πεζών και κάναμε σχετική εργασία.
- Μάθαμε για τους ποδηλάτες: τον εξοπλισμό τους (κράνος, επικαλαμίδες, επιγονατίδες) τον ποδηλατόδρομο που πρέπει να κυκλοφορούν κ.α. και κάναμε σχετική εργασία
- Μάθαμε για τα σήματα κυκλοφοριακής αγωγής και τι σημαίνουν ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους.
- Μάθαμε για τα οχήματα που πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας
- Παίξαμε στην αυλή όλοι μαζί, αναλαμβάνοντας ο καθένας διαφορετικό ρόλο ( αυτοκίνητο, πεζός, φανάρι)
- Ταξινομήσαμε εικόνες σχετικές με την κυκλοφοριακή αγωγή, που βρήκαμε στο διαδίκτυο, σε σωστές και λάθος, δικαιολογώντας κάθε φορά την επιλογή μας.
- Και τέλος κάναμε ατομική εργασία, όπου τα παιδιά τις ίδιες εικόνες, τις κόβουν και κολλούν αυτές που δείχνουν σωστή οδική συμπεριφορά σε πράσινο χαρτόνι και αυτές που δείχνουν λάθος οδική συμπεριφορά σε κόκκινο χαρτόνι