Σχέδιο δράσης 2023-2024

Θεωρώντας ότι αν από την προσχολική ηλικία εκπαιδευτούν οι μαθητές μέσα από βιωματικές δράσεις στην αξία της αναγνωστικής διαδικασίας, ώστε να αναπτύξουν ικανότητες κριτικής σκέψης, γραμματισμού και δημιουργικής φαντασίας, μακροπρόθεσμα θα αγαπήσουν το βιβλίο και η εκπαίδευση στη φιλαναγνωσία θα μετατραπεί σε μια δημιουργική και ψυχαγωγική καθημερινή τους συνήθεια.

Οι επιμέρους στόχοι του Σχεδίου Δράσεις θα είναι οι εξής:

α. ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την φιλαναγνωσία.

β. η υλοποίηση προγράμματος δανειστικής βιβλιοθήκης

Κριτήρια επιτυχίας

Τα κριτήρια για να θεωρηθεί η δράση επιτυχής είναι : Ο βαθμός επίτευξης των επιδιωκόμενων στόχων.

Το ενδιαφέρον των παιδιών για την ανάγνωση βιβλίων και ο βαθμός που καταφέραμε η φιλαναγνωσία να μετατραπεί σε μια δημιουργική και ψυχαγωγική καθημερινή τους συνήθεια.

Το ενδιαφέρον των γονέων να υποστηρίξουν τη δράση και η ενεργή συμμετοχή τους.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Ο Σύλλογος διδασκόντων έχοντας παρατηρήσει από την περσινή χρονιά ότι αρκετοί  μαθητές που συνεχίζουν τη φοίτηση τους στο νηπιαγωγείο δεν ανταποκρίθηκαν στη σωστή λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, συνεδρίασε και αποφάσισε την υλοποίηση σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία . Αφού κατέγραψε και ιεράρχησε τις δράσεις ο Σύλλογος Διδασκόντων κάλεσε τους γονείς σε συνάντηση και μεταξύ άλλων, τους ενημέρωσε για τους λόγους υλοποίησης  του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης και τους ζητήθηκαν οι προτάσεις και η συνεισφορά τους .

Ξεκινήσαμε την υλοποίηση του σχεδίου δράσης μας με την καθιέρωση καθημερινής ανάγνωσης βιβλίου, αρχικά με βιβλία που επέλεγαν τα παιδιά από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και στην πορεία, αφού καθιερώθηκε σαν ρουτίνα,  με βιβλία που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι τους. Με πρόταση των παιδιών δημιουργήθηκε μία λίστα με τους τίτλους των βιβλίων που διαβάζαμε .

IMG 20240529 161427   

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, είδαμε εποπτικό υλικό και συζητήσαμε με τα παιδιά για την διαδικασία κατασκευής ενός βιβλίου:

 

Μάθαμε τους συντελεστές που εμπλέκονται στην δημιουργία ενός βιβλίου ( συγγραφέας, εκδότης εικονογράφος, γραφίστας κ.α.)   Μάθαμε τα μέρη του βιβλίου, τους κανόνες χρήσης του και γενικότερα τη σημαντικότητα των βιβλίων .



Λήψη αρχείου

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

 

 

 

 

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες,  εικονογράφησαν σκηνές μιας ιστορίας την οποία την κάναμε ψηφιακό παραμύθι στο Story Jumper .

IMG 20240207 121507

rbt

IMG 20240207 121514


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Σε συνεργασία με τα παιδιά οργανώσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης. Επιλέχθηκε ως χώρος η αίθουσα του ολοημέρου, όπου ήσυχα τα παιδιά μπορούσαν να διαβάζουν στο τραπεζάκι που τοποθετήθηκε στη γωνιά.

IMG 20240415 134409

Τα νήπια δημιούργησαν μια ταμπέλα με τη λέξη «Βιβλιοθήκη», έγραψαν και χρωμάτισαν τους κανόνες της βιβλιοθήκης και τη διακόσμησαν με αυτά.

IMG 20240221 114628 IMG 20240221 115333 κανονες

Η θεματολογία των βιβλίων αποφασίστηκε να ανανεώνεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και το πρόγραμμα του σχολείου. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής θέματα: Ζώα, περιβάλλον, Χριστούγεννα κ.λ.π. Τα βιβλία επιλέγονταν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου ή από την προσωπική βιβλιοθήκη των παιδιών .

IMG 20240530 140609IMG 20240530 140007

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου:

Συζητήσαμε και ακούσαμε τις απόψεις των νηπίων σχετικά με το τι μας προσφέρει η ανάγνωση ενός βιβλίου: μας μαθαίνει, μας διασκεδάζει, περνάμε ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα μας, γινόναστε οι ήρωες του παραμυθιού,  φανταζόμαστε τις εικόνες και ταξιδεύουμε. Στη συνέσεια δημιουργήσαμε και γράψαμε:

2024 02 28 102538 2024 02 28 102625 Handwritten 2024 02 28 102318 Handwritten 2024 02 28 102441

Κάναμε σελιδοδείκτες

IMG 20240403 123535              IMG 20240403 123441 1

Μιλήσαμε για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και κάναμε εβδομαδιαίο αφιέρωμα στη βιβλιοθήκη μας με τα παραμύθια του.

Άντερσεν 1 Άντερσεν 2IMG 20240415 140611 1

Συνεχίσαμε τα αφιερώματα και με άλλους αγαπημένους των παιδιών παραμυθάδες (Αίσωπος, αδελφοί Γκριμ, Τριβυζάς κ.ά.)

IMG 20240515 153757 IMG 20240515 154311

IMG 20240530 132607 IMG 20240530 133211

IMG 20240530 135156 IMG 20240530 135403

Από τον Ιανουάριο ξεκινήσαμε τη λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης. Ζητήθηκε από το κάθε παιδί να φέρει ένα βιβλίο με προτεινόμενη θεματολογία: συναισθήματα (φιλία, αγάπη, θυμός, ζήλια, φόβος, ντροπή κ.α.), διατροφή, ανακύκλωση, σωστοί τρόποι συμπεριφοράς, διαφορετικότητα, κυκλοφοριακή αγωγή κ.άλ.).

Στήλαμε ενημερωτικό φυλλάδιο με οδηγίες στους γονείς.

οδηγίες προς γονείς

Χρησιμοποιήσαμε τις τσάντες που μας έκανε δώρο ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας.

Δημιουργήσαμε συμβόλαιο δανεισμού, το οποίο αφού συζητήθηκε με τα παιδιά, υπογράφτηκε από τα νήπια, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Document 2024 02 29 110320 Document 2024 02 29 110539

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά δανείζονταν ένα βιβλίο, κολλούσαν σε φύλλο δανεισμού μικρογραφία του εξώφυλλου και έγραφαν την ημερομηνία.

Το βιβλίο συνόδευε φύλλο εργασίας διαβαθμισμένης δυσκολίας, το οποίο επιστρέφονταν την Δευτέρα μαζί με το βιβλίο. Ενδεικτικά:

Φύλλο δανεισμού για το σπίτι φυλλο δανεισμου φυλλο εργασιας 1

Στο τέλος δόθηκε στα παιδιά έπαινος φιλαναγνωσίας όπου αναγράφεται ο αριθμός των βιβλίων που διάβασε κάθε παιδί.

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης και αξιοποιώντας την διαπολιτισμικότητα του σχολείου μας αποφασίσαμε να καλούμε κάθε εβδομάδα έναν γονέα για να μας διαβάσει παραμύθια άλλων χωρών, κάνοντας παράλληλα και τη μετάφραση στα ελληνικά. Οι γονείς ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και έτσι ακούσαμε παραμύθια στα τουρκικά, στα γερμανικά, στα ρωσικά, στα αγγλικά και στα βουλγάρικα. Με αυτή την αφορμή οι γονείς μας έδωσαν πληροφορίες για τις αντίστοιχες χώρες (τις εντοπίσαμε στο χάρτη, μάθαμε για τις ομορφιές τους, τα φαγητά τους, τις συνήθειες τους).

IMG 20240419 122323 1 IMG 20240419 124233

 

IMG 20240424 122054 IMG 20240424 122949 IMG 20240424 123334

IMG 20240423 122800 1  IMG 20240423 125348 IMG 20240423 123925

IMG 20240425 121411

smart

IMG 20240522 122732 1 IMG 20240522 124203