ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ και ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Το πρόγραμμα στοχεύει στη διαχείριση σχέσεων με την οικογένεια και στην αποδοχή της διαφορετικότητας  μέσα  από την προσέγγιση περισσότερων  του ενός τύπων οικογενειών με διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών τους:  πυρηνική, εκτεταμένη,  μονογονεϊκή και  ανασυγκροτημένη οικογένεια.

Η  νηπιαγωγός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων
ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών, τις οποίες καταγράφει σε χαρτί του μέτρου.

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Ακολουθεί συζήτηση με αφορμή τις ιδέες των μαθητών: μιλάμε για συναισθήματα και διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την οικογένεια.

Η νηπιαγωγός  ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και να την παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.

IMG 6926 IMG 6927 IMG 6928

IMG 6831 1 IMG 6885 1 IMG 6886 1 IMG 6887 1

IMG 6925

Η εκπαιδευτικός έχει αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10). Κάθε μαθητής  ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειά του, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους.

IMG 20231106 120803 1

IMG 20231106 120808 1

IMG 20231106 120822 1

IMG 20231106 120838 1

Σε άλλο εργαστήρι τα νήπια φέρνουν φωτογραφίες της οικογένειά τους, την παρουσιάζουν στην ολομέλεια  και στην συνέχεια κατηγοριοποιούμε τις φωτογραφίες με κριτήριο τον αριθμό των μελών. Ακολουθεί συζήτηση  όπου  οι μαθητές  σχολιάζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους, όπως αυτές εικονίζονται στις φωτογραφίες τους.  Στη συνέχεια τα νήπια αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας τα μέλη της οικογένειάς τους:

2024 03 03 185743 2024 03 03 190110 Document 2024 03 03 190253 Document 2024 03 03 190433

Ακολουθεί συζήτηση και καταγραφή των απόψεων την νηπίων σχετικά με τα προτερήματα και μειονεκτήματα του κάθε τύπου οικογένειας.

2024 03 03 183822

Η  εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons).

Η μονα-δική μου οικογένεια (byethost8.com)

Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι και  έτσι σταδιακά γνωρίζουμε τους διάφορους τύπους οικογενειών: η πυρηνική οικογένεια του πιγκουϊνου, η εκτεταμένη οικογένεια του λύκου, η μονογονεϊκή οικογένεια του καγκουρό, η θετή οικογένεια του κούκου και τα ορφανά παιδιά της κοτούλας μέσα από το παραμύθι: Πες μας κοτούλα.

Σε κάθε αναφορά τύπου οικογένειας, οι μαθητές την ζωγραφίζουν και εκφράζουν συναισθήματα των πρωταγωνιστών της κάθε ιστορίας.

2024 03 03 182630 2024 03 03 182855  BusinessCard 2024 03 03 183237

Document 2024 03 03 185027 Document 2024 03 03 185302 Document 2024 03 03 185417 Document 2024 03 03 185532

2024 03 03 182027 Document 2024 03 03 182205 Document 2024 03 03 182258 Document 2024 03 03 182417

Τέλος η νηπιαγωγός ζητά από τα νήπια να ζωγραφίσουν ότι τους άρεσε από το εργαστήρι με θέμα την οικογένεια

2024 03 03 190552 Document 2024 03 03 190727

2024 03 03 190848 1 2024 03 03 190958 1