Ξεκινώντας με τον σχολιασμό του δεκατιανού των νηπίων από την νηπιαγωγό, εισάγαμε την έννοια της “διατροφής”. Ακούσαμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με την διατροφή και τις καταγράψαμε. Στη συνέχεια μέσα από συζήτηση απαντήσαμε σε ερωτήματα όπως:
- Τι είναι διατροφή
- Τι ενοουμε όταν λέμε υγιεινή διατροφή
- Ποιες είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές τροφές
- Τις ομάδες τροφών και τα θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν στο σώμα μας
- Την πυραμίδα της διατροφής
- Τι είναι στοματική υγιεινή και γιατί είναι σημαντική;
Όλα αυτά που μάθαμε με την συζήτηση καθώς και τις πρόταιρες γνώσεις των νηπίων ,τις επιβεβαιώσαμε ή τις διαψεύσαμε, μέσα από εκπαιδευτικά videos που παρακολουθήσαμε
ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΩΝ-ΠΥΡΜΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Μιλώντας για την θρεπτική αξία των φρούτων αποφασίσαμε να φέρουμε φρούτα στο νηπιαγωγείο!
Τα ονομάσαμε, τα μυρίσαμε, τα ταξινομήσαμε με κριτήρια το είδος, το χρώμα,το μέγεθος
και τέλος τα γευτήκαμε κάνοντας μία νόστιμη φρουτοσαλάτα με φρούτα της εποχής
Αποτυπώσαμε αυτά που μάθαμε παίζοντας με την πυραμίδα της διατροφής στην παρεούλα, όπου τα νήπια τοποθετούν τα διάφορα τρόφιμα στο σωστό μέρος της πυραμίδας
ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ
ΣΟΚΟΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΤΡΥΠΟΔΟΝΤΗ-ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ
Και φυσικά στην διάρκεια του προγράμματος κάναμε σχετικές εργασίες:
- Φθινοπωρινά φρούτα με χαρτί γλασσέ και τέμπερες
- Χωρισμένοι σε ομάδες φτιάξαμε τις ομάδες των τροφών, χρησιμοποιώντας διαφημιστικά φυλλάδια
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ
ΚΡΕΑΤΑ,ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ, ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ
ΦΡΟΥΤΑ, ΛΑΧΑΝΙΚΑ
ΓΛΥΚΑ, ΛΙΠΑΡΑ
- Φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα διατροφής
Φύλλο εργασίας: το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι
Τέλος κλείσαμε το εργαστήρι με φυλλο εργασίας – αξιολόγησης