Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης- 31 Οκτωβρίου

Την  31 Οκτωβρίου ασχοληθήκαμε με την Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης. Διαβάσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα”, το συζητήσαμε, είδαμε εποπτικό υλικό,  συζητήσαμε για τη σημασία των χρημάτων, τι μπορούμε να κάνουμε με αυτά καθώς και για πράγματα που μπορούμε να κάνουμε χωρίς χρήματα (π.χ βόλτα στη παιδική χαρά, στη θάλασσα, στο πάρκο κτλ). Ακολούθησαν δραστηριότητες ταξινόμησης χρημάτων, φωνολογικής ενημερότητας , μαθηματικών και κατασκευές με κουμπαράδες.  Μάθαμε τη παροιμία “Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι” και κάναμε μια σχετική κατασκευή. Τέλος, φτιάξαμε τον κουμπαρά της Αγάπης, ο οποίος γέμισε με ζωγραφιές και γλυκά λογάκια. Όταν κάποιος φίλος μας είναι στεναχωρημένος  μπορεί να τον ανοίγει να παίρνει μια ζωγραφιά ή κάποιο χαρτάκι με γλυκά λογάκια. Τότε, θα νιώθει την αγάπη και το ενδιαφέρον  της ομάδας του και  αμέσως  θα νιώθει καλύτερα.

462571781 562730622967724 5831500891183096303 n   462556845 1262262628258503 3239414343747455611 n   462545795 2229706854091982 3363138839049752105 n   462559763 2201153083591039 1863909732973052545 n

462551455 1355314175435236 2717259140330675395 n  462540787 1799029650898626 194168014049688798 n   462552467 560658799929463 2734889039148300288 n

462559040 922195509259525 3675410534416987651 n  462565356 1963207290858343 1099460532031802670 n    462554749 1077058633548194 5844150003905020031 n         462547058 1253455196008667 7540041419966568283 n        462552465 1066591514964980 740711859614324016 n

 

 

 

Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου και Μαθητική Παρέλαση από κοινού με το δημοτικό

Tην Παρασκευή 25 Οκτωβρίου οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας μαζί με το δημοτικό παρουσίασαν την γιορτή που προετοίμασαν,  στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημοτικού σχολείου Συκαμινέας, στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής μας εορτής.   Η γιορτή  ήταν ανοιχτή στους γονείς.

Τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε   δοξολογία, κατάθεση στεφανιών στο χωριό  Σκαμνιά, μαθητική παρέλαση και απαγγελία των ποιημάτων μας στην πλατεία του χωριού.

462572233 1958360051306080 6062784325114303422 n    462563330 1217653876013312 509345980215367183 n

462557275 1667563250475995 5035104895861241131 n    462558754 1088785429509640 5659565580073736536 n

462581694 1067084391776130 3430191049179221085 n    462544630 1189434955461490 3059930219430286357 n

462555769 500550442978509 3308618645176013989 n   462566061 578544218034250 9128815954827183769 n

462574498 1305080680630575 665258919391445633 n

462575113 2399058890443970 4355705747964110815 n

 

 

 

 

 

 

H 28η Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας!

Η προσέγγιση της 28ης Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας έγινε μέσα από παραμύθια (Το έπος του ’40, Γιατί οι μεγάλοι κάνουν πόλεμο;, Η Ειρήνη του Αριστοφάνη ), ποιήματα, εικόνες  από πίνακες ζωγραφικής, τραγούδια, έντυπο  και ψηφιακό εποπτικό υλικό και κατασκευές. Τα παιδιά έμαθαν για τα γεγονότα της 28ης, γνώρισαν και κατανόησαν τις έννοιες της ειρήνης, του πολέμου και μάθανε για την γιορτή της Ελληνικής σημαίας. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

462556805 1230294954902037 6873369982816496296 n   462575360 523230573961754 5728763245250352348 n   462551459 3516584698641210 1276031333699713212 n

462547480 815504590574398 5020734375879260711 n     462553947 361153323692543 7918975717009463004 n   462547235 580129331258482 1108837159544954783 n    462571296 569506578809071 2689401805532941841 n   462559874 2710003689169265 1528320794892984401 n   462578921 3535019090133515 6958366124064648785 n

462566424 921001699906398 8906813858223543762 n  462572456 771011861829846 4780910320261865233 n   462553340 918320399653934 4539909589688695890 n   462544122 2006158679899257 3984442196778840074 n

462544111 958586352752698 3705903432777328464 n 1  462544141 1625797598341292 771873818302965068 n  462550513 1803731996829857 8979270438286866753 n 462550441 1351874559109084 2297169862859866051 n

462547047 1618222975438982 307698297728434004 n

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου ) και Υγιεινή Διατροφή

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα  Διατροφής, ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα της υγιεινής διατροφής και τα παιδιά συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες.  Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι ” Η Φρουτοβιταμινοχώρα” και  συζητήσαμε για το περιεχόμενο του. Έπειτα φτιάξαμε στεφάνια για να παίξουμε το παραμύθι. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη δραματοποίηση του παραμυθιού και το παίξαμε πολλές φορές ώστε να κάνουν όλα, όλους τους ρόλους. Ακολούθησε συζήτηση για τις ομάδες των τροφών, χρησιμοποιώντας σχετικό εποπτικό υλικό και ομαδοποίηση σχετικών εικόνων στην αντίστοιχη ομάδα όπου ανήκουν.  Είδαμε σχετικά βίντεο και συζητήσαμε για την αξία της υγιεινής διατροφής, ποιες είναι οι υγιεινές και οι ανθυγιεινές τροφές και πώς συνδέεται με την υγεία του οργανισμού μας, την ευεξία και την καλή φυσική κατάσταση.  Το κάθε παιδί ανέλαβε να σκεφτεί και να μας προτείνει  ένα υγιεινό μενού  με 3 γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και έπειτα κάναμε κατηγοριοποίηση εικόνων σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Κάναμε  ατομική  κατασκευή – πιάτα με υγιεινές τροφές και ακολούθησαν  ομαδικές κατασκευές όπως η πυραμίδα και η ασπίδα της υγιεινής διατροφής.   Φτιάξαμε φρουτοσαλάτα με τα αγαπημένα μας φρούτα και τη φάγαμε κατά τη διάρκεια του δεκατιανού μας γεύματος.  Σε επόμενη δραστηριότητα,  ξεχωρίσαμε τις καρτέλες που είχαμε στη διάθεση μας σε φρούτα και λαχανικά και ψηφίσαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας φρούτο και λαχανικό. Η ψηφοφορία έδειξε ότι η πλειοψηφία προτιμάει το μήλο. Ακολούθησαν δραστηριότητες για το μήλο όπως ταξινόμηση ανάλογα με το μέγεθος , ατομικές κατασκευές και  μάθαμε την παροιμία “Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα”. Έπειτα,  διαβάσαμε ένα σχετικό ποιηματάκι και  βάλαμε τις προτάσεις στη σειρά  ώστε να φτιάξουμε το ποιηματάκι αρχικά στην παρεούλα και έπειτα σε ατομικό φύλλο εργασίας . Τέλος,  ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι  “Μήλο μου κόκκινο”.  Στο στάδιο της αξιολόγησης των δραστηριοτήτων οι μαθητές συμπλήρωσαν ατομικό  φύλλο  εργασίας όπου ξεχώρισαν τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

462541573 583815970972053 6813800894049302554 n      462568522 473642105096737 7277942779138887968 n        462574472 1290844445681628 1113243696144326761 n

 

462551438 1230755384884854 3923635089599055685 n      462573205 525536350297734 2516812705208172292 n      462547453 2325896291079267 4460083965647372873 n

462582326 1732270050921154 1736057342358053061 n     462542672 1070640658036850 7867178429933344668 n  462550184 1512760296080322 288226548214824828 n    462551390 1504096126962559 8057736103093034287 n       462555615 438023092337257 5028240610702009487 n 1       462558254 8557897207651290 5785824921096881931 n  462542062 390742790673718 623457988314433692 n    462559696 939647218073625 7812085259334445025 n    462560767 1070516901117947 4435469656732074563 n

 

 

 

Ομαδικές Εργασίες εμπνευσμένες από ζωγράφους

Τα παιδιά γνώρισαν τον ζωγράφο Romero Britto   και παρατήρησαν τους πίνακες του, τα χρώματα που χρησιμοποιεί, τα σχέδια των πινάκων του, τον διαφορετικό τρόπο που ζωγραφίζει και τον έκανε τόσο διάσημο. Είδανε βίντεο από εκθέσεις τους και έπειτα  φτιάξανε τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής- ομαδικές εργασίες, εμπνευσμένα από τους πίνακες του.

462550155 610103591342499 4470299284544793960 n             462544147 1751156382309987 8433729928331082070 n

Ένας άλλος  ζωγράφος της  pop art που γνώρισαν τα παιδιά είναι ο Keith Haring. Είδανε εικόνες με πίνακες τους και σχετικά βίντεο και εμπνεύστηκαν να φτιάξουν μια “τεράστια ομαδική εργασία” για να διακοσμήσουν τον τοίχο που βρίσκεται έξω από  την τάξη τους και  είναι άδειος.

462563880 870246465225895 1432299816199086909 n  462555144 531908806297879 2535803030898474224 n 1 462560810 2246317989086461 7673152396411817026 n

462563824 849271787081645 5466378095956614340 n 462572424 915906656628363 7334665764424233010 n  462575440 850241140523767 8859785519713376638 n 462548387 1284047682594867 9188221152692381054 n

462554236 415231438305190 5334177494008028570 n

 

Παγκόσμια Ημέρα 3ης Ηλικίας – 1 Οκτωβρίου

Την Παγκόσμια Ημέρα 3ης Ηλικίας τα παιδιά αξιοποιώντας εποπτικό υλικό και κάρτες με εικόνες συζήτησαν για τους τρόπους που δείχνουμε την αγάπης μας στη γιαγιά, τον παππού και τους ηλικιωμένους ανθρώπους που γιορτάζουν αυτήν την ημέρα. Στη συνέχεια, γνώρισαν τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη και τους πίνακες του ” Ο χαϊδεμένος του παππού ” και η ” Η αγαπημένη της γιαγιάς”. Τα παιδιά παρατήρησαν τους πίνακες, απάντησαν σε σχετικές ερωτήσεις και τους αναπαράστησαν.   Ακολούθησαν κατασκευές  – καρδούλες που έφτιαξαν οι μικροί μας μαθητές για να χαρίσουν στη γιαγιά και τον παππού.

462584038 430184173190944 5887827301535353913 n    462566968 1289373669081236 353512990753156707 n    462542097 1187252245705868 8205930304827053540 n  462555204 399949529750373 5196401533588202699 n

 

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων – 4 Οκτωβρίου

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων και το παραμύθι ” Ο σκύλος μου” , τα παιδιά συζήτησαν για τα κατοικίδια ζώα, εάν έχουν, πώς τα φροντίζουν, ποια ζώα μπορούν να γίνουν  κατοικίδια, τι τους αρέσει να κάνουν με τα κατοικίδια τους. Ακολούθησε κατηγοριοποίηση καλών και κακών συμπεριφορών απέναντι στα ζώα και συζήτηση. Ακόμη, διαβάσαμε το παραμύθι “Ξουτ” και  μιλήσαμε  για τα αδέσποτα ζώα και πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε. Φτιάξαμε κατασκευές με σκύλους και γάτες αξιοποιώντας διαφορετικές τεχνικές.  Τα παιδιά μιμήθηκαν ήχους και κινήσεις ζώων, καλώντας τους συμμαθητές τους να βρουν το ζώο που μιμούνται. Στη συνέχεια, γίνανε ζωάκια και  περπάτησαν μέσα στη τάξη με βαριά βήματα σαν ελέφαντες, χοροπηδώντας σαν βατραχάκια, περπατώντας απαλά σαν γάτες, κολυμπώντας σαν ψάρια κτλ. Παρακολούθησαν μια παράσταση κουκλοθεάτρου από τη νηπιαγωγό και στη συνέχεια παίξανε με τις γαντόκουκλες της παράστασης. Γνωρίσανε τα ζώα του αγροκτήματος και ομαδοποιήσανε  τις εικόνες που είχανε  στη  διάθεση τους,  χτυπώντας σε παλαμάκια τις συλλαβές των  λέξεων που απεικόνιζαν οι εικόνες. Τέλος,  η συζήτηση για τα ζώα του αγροκτήματος επεκτάθηκε σε ζώα που ζούνε σε άλλα περιβάλλοντα όπως πάγοι ή σαββάνα και οι μαθητές κατανόησαν ότι όλα τα ζώα δεν χρειάζονται τις ίδιες συνθήκες καθώς έχουν διαφορετικές ανάγκες. Ωστόσο , όλα πρέπει να προστατεύονται και να δέχονται την απαραίτητη φροντίδα από τον άνθρωπο. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες :

462544677 905953844933670 6524949653108802726 n      462543838 395913433593723 3387261140398656595 n        462543398 1699283100618775 4850371980996303905 n 462576069 548171097805734 8105132753859497209 n           462548968 845965997698502 4533452605830606178 n    462552420 432494356283705 5404229242250808336 n       462541515 550927481010920 2804715080751744759 n

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, γιόρτασαν την 11η   Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού  συμμετέχοντας σε  σχετικές δραστηριότητες. Με αξιοποίηση εποπτικού υλικού και βίντεο συζητήσαμε για τα αθλήματα που μας αρέσουν,  για αθλήματα που ήδη  γνωρίζουμε, και γνωρίσαμε νέα αθλήματα που μας κίνησαν το ενδιαφέρον. Αναδείχθηκε η αξία του αθλητισμού για τη ζωή και την υγεία και   με το σύνθημα “Αθλούμαστε μαζί! Δίνουμε ποιότητα στη ζωή!” , οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες φυσικής αγωγής που πραγματοποιήθηκαν στο γήπεδο Λεπέτυμνου,  που βρίσκεται δίπλα στο   νηπιαγωγείο,  και ακολούθησε η απονομή των μεταλλίων που έφτιαξαν οι μικροί μας μαθητές με τα δικά τους χεράκια.

461861497 8268090763310771 7959958564146748094 n    462220303 542200148459714 5623210341248328467 n   462079436 565400776162410 2784602004652187815 n    461723524 2277578289251832 2826009212849579086 n        462052545 934887108673068 5516272123710783328 n      461856535 1502607960390863 8040856667321447742 n

26 Σεπτεμβρίου- Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

 

Με ευκαιρία την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ήρθαν σε επαφή με λέξεις που προέρχονται από άλλες  χώρες και κατανόησαν ότι η κάθε χώρα έχει τη δικιά της γλώσσα.  Επιπλέον, άκουσαν λέξεις από άλλες γλώσσες , προσπάθησαν να τις επαναλάβουν και ενισχύθηκε η σημασία της ανάδειξης της πολυγλωσσίας και της πολιτισμικότητας στο σχολικό περιβάλλον.

Αφορμή για το ταξίδι αυτό στάθηκε ένα γράμμα που λάβαμε στο νηπιαγωγείο από το φίλο μας τον Γκούφι (γαντόκουλα – σκύλος). Ο Γκούφι, λοιπόν, μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε να μάθει τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις που βρήκε και μας έστειλε μαζί με το γράμμα. Τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τι μπορεί να σημαίνουν αυτές οι λέξεις και μετά τις αναζήτησαν και τις άκουσαν στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τη μηχανή google translate. Όταν ολοκληρώθηκε η αναζήτηση, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλες οι λέξεις σημαίνουν “Καλημέρα”. Ακολουθώντας τις οδηγίες του Γκούφι, τα παιδιά  φώναξαν δυνατά τι σημαίνουν όλες οι λέξεις, δηλαδή ΚΑΛΗΜΕΡΑ για να ξυπνήσει και να τους γνωρίσει τη φίλη του τη Λάρα.  Με ενθουσιασμό  χαιρέτησαν τη Λάρα και είδαν το βιβλίο με τις χώρες που επισκέφτηκε  στο διαδραστικό πίνακα, επέλεξαν  χώρες που τους κίνησαν το ενδιαφέρον και σκανάροντας το qr code  της κάθε χώρας, άκουσαν χαιρετισμούς και τις λέξεις ναι/όχι στην αντίστοιχη γλώσσα.  Οι μαθητές ευχαρίστησαν τη Λάρα για όσα τους έμαθε και  αποχαιρέτησαν τον Γκούφι. Την επόμενη ημέρα, ασχολήθηκαν με μια ομαδική εργασία όπου κόλλησαν τη λέξη “καλημέρα’ σε διάφορες γλώσσες.  Η εργασία αυτή μας άρεσε πολύ και τα παιδιά ζήτησαν να  την κάνουν και ατομική για να την πάρουν σπίτι, φυσικά και η επιθυμία τους έγινε πράξη!

461722305 1772027283539865 6347571780644978490 n      461856736 1619979495247719 3205782570275431855 n      461729963 8234901929965205 8278014889922240729 n    461846685 1224089828841135 7953612076398082440 n      461836092 1714081976095807 2132782624931405261 n

462079436 500256506174934 1556700126145421682 n        461846561 1272033180875324 7292407293293960900 n 1

Παίζω με το αρχικό μου γράμμα και συνθέτω το όνομα μου

Μέσα από πολλές δραστηριότητες εστιάσαμε αρχικά στο αρχικό του ονόματος μας και μετά στο όνομα μας. Τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να εντοπίσουν  το αρχικό του ονόματος τους, ανάμεσα από τα γράμματα  βρίσκονται στο πάτωμα, να οδηγήσουν με ένα αυτοκινητάκι πάνω στο γράμμα τους, να  φτιάξουν το  αρχικό  τους γράμμα αξιοποιώντας την τεχνική του κολάζ   και να το ζωγραφίσουν εμπνεόμενοι από το ζωγράφο Romero Britto. Στη συνέχεια,  ασχοληθήκαμε με ολόκληρο το όνομα μας. Τα παιδιά  κρέμασαν τα γράμματα πάνω στο σχοινί, βάζοντας τα στη σωστή σειρά ώστε να φτιάξουν το όνομα τους. Την επόμενη ημέρα βάλανε τα χαρτάκια με τα γράμματα στη σειρά και φτιάξανε το τρένο του ονόματος τους.  Ακολούθησαν και άλλες σχετικές δραστηριότητες. Ακολουθούν κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.

 

461723533 507508242130056 3945813908052077841 n       461831785 831028309240200 99917085006132360 n         461856730 856305999964772 9219672162422034972 n      461850594 1274649593945396 9164106655693013335 n 1        461073000 2566289107094340 7993203342952766640 n     461847720 872283741259371 2601043656692177004 n

 

461718738 811472870913251 4194455652589790694 n 1        461264584 505107192346597 8548305074225179063 n                    461273248 837289864906656 378818743703847736 n