Τα παιδιά του νηπιαγωγείου με αφορμή ένα τσαρούχι που βρέθηκε μέσα στη τάξη ξεκίνησαν να εκφράζουν σκέψεις, ιδέες και προηγούμενες γνώσεις τις οποίες κατέγραψε η νηπιαγωγός. Στη συνέχεια, αποφασίσανε ότι θέλανε να μάθουν και άλλες πληροφορίες και ξεκίνησε η αναζήτηση και η συζήτηση για την διπλή γιορτή της 25 Μαρτίου. Τα παιδιά γνωρίσανε το θαυμαστό γεγονός του Ευαγγελισμού, τα γεγονότα της ηρωικής επανάστασης του 1821, την πολιορκία του Μεσολογγιού, τη συμβολή των Σουλιωτών και της Φιλικής Εταιρείας στον αγώνα της επανάστασης. Ακόμη, γνωρίσανε τους ήρωες της επανάστασης, φτιάξανε κατασκευές, τραγούδησαν τραγούδια, δραματοποιήσανε το Κρυφό Σχολείο και τον Ευαγγελισμό, γνωρίσανε γνωστούς πίνακες ζωγραφικής. Για τον εορτασμό της επετείου οι μαθητές του νηπιαγωγείου μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Συκαμινέας κατέθεσαν στεφάνια στο ηρώο του χωριού Λεπέτυμνος (όπου στεγάζεται το νηπιαγωγείο),τραγούδησαν ποιήματα και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.
Επίσκεψη του Ιεραπόστολου Τηνιακού στο νηπιαγωγείο μας
Στις 26 Μαρτίου, το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε ο ιεραπόστολος Τηνιακός Παναγιώτης και μας μίλησε για το έργο που επιτελεί για τα παιδιά της Κένυας. Τα παιδιά με χαρά και ενθουσιασμό παρακολούθησαν το βίντεο που μας έδειξε ο ιεραπόστολος για τα παιδιά στο Ναϊρόμπι της Κένυας, μάθανε πως είναι η ζωή και το σχολείο εκεί και κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι να τα βοηθάμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Ευχαριστούμε πολύ τον ιεραπόστολο Τηνιακό Παναγιώτη για την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο νηπιαγωγείο μας! Περισσότερες πληροφορίες για το έργο του ιεραπόστολου θα βρείτε εδώ: https://gomm.org.gr/2024/02/18/o-panagiotis-tiniakos-apo-tin-mytilini-ierapostolos-stin-kenya/.
6 Μαρτίου – Ημέρα Κατά της Ενδοσχολικής Βίας
To νηπιαγωγείο μας στις 6 Μαρτίου- Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας, συμμετείχε ενεργά στη δράση “Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι” που διοργάνωσε το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης. Συγκεκριμένα, τα παιδιά με την βοήθεια της νηπιαγωγού σύνθεσαν ένα τραγούδι (το οποίο τραγούδησαν στο ρυθμό του τραγουδιού “Καλημέρα τι κάνεις”), φιλοτέχνησαν μια ομαδική αφίσα με μήνυμα κατά της βίας και παίξανε μουσική με τα ταμπουρίνα αξιοποιώντας το tempo που προωθήθηκε από το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης. Σκοπός της δράσης ήταν η προώθηση ενός ηχηρού μηνύματος κατά της ενδοσχολικής βίας. Η δράση ήταν ανοιχτή στους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά βοηθώντας τα παιδιά να διακοσμήσουν την αφίσα. Στη συνέχεια τους παρουσιάστηκε το τραγούδι και το μουσικό κομμάτι το οποίο οι μαθητές συνοδεύσανε παίζοντας μουσική με ταμπουρίνα. Η δράση ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους και όλοι μαζί διώξαμε τη βία μακριά!
Καθαρά Δευτέρα και Κυρά Σαρακοστή
Με αφορμή την Καθαρά Δευτέρα συζητήσαμε για το έθιμο του χαρταετού, φτιάξαμε χαρταετούς απο χαρτόκουτα, γνωρίσαμε τον πίνακα “Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας” του Σπύρου Βασιλείου και συζητήσαμε για τα σαρακοστιανά- νηστίσιμα φαγητά. Ακόμη, φτιάξαμε την κυρία Σαρακοστή σε ατομική και ομαδική κατασκευή και επεξεργαστήκαμε σχετικά ποιήματα.
Απόκριες
Οι μαθητές του νηπιαγωγείου με αφορμή εποπτικό υλικό (έντυπο, ψηφιακό, βίντεο κτλ) γνώρισαν τα έθιμα της χώρας μας για τις Απόκριες. Επισκέφτηκαν αξιοποιώντας τις ΤΠΕ τα διάφορα μέρη της Ελλάδας και γνώρισαν τους πειρατές της Χίου, τις μπούλες και τους γενίτσαρους στην Νάουσα, το γαϊτανάκι, το καρναβάλι της Πάτρας και της Ξάνθης, τους κουδουνοφόρους, τους γέρους, τους Τζαμαλές, τους κορδελάτους και τον αλευροπόλεμο. Έπειτα ψηφίσανε ποιο έθιμο τους αρέσει περισσότερο και συζήτησαν ποια μέρη θα ήθελαν να επισκεφτούν και αιτιολόγησαν την απάντηση τους. Τις επόμενες μέρες γνωρίσανε τα γνωστά καρναβάλια του εξωτερικού όπως το Βενετσιάνικο και του Ρίου Ντε Τζανέϊρο και φτιάξανε βενετσιάνικες μάσκες. Τα παιδιά παρακολούθησαν την αφήγηση του παραμυθιού ” Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή και συμμετείχαν στην δραματοποίηση του αλλά και στις δραστηριότητες διδακτικής αξιοποίηση του παραμυθιού που ακολούθησαν. Με αφορμή τον Αρλεκίνο και την αποτύπωση του σε έργα τέχνης, γνωρίσανε τον Πικάσο, επεξεργαστήκανε πίνακες του και φτιάξανε τα δικά τους έργα τέχνης. Επιπλέον, γνωρίσαμε τον Βασίλι Καντίνσι και εμπνευσμένοι από τα έργα τέχνης του βάψαμε με τέμπερες χάρτινα πιάτα με κύκλους και διακοσμήσαμε το δέντρο στην είσοδο του σχολείου μας. Σε αποκριάτικους ρυθμούς φτιάξανε κατασκευές και χορέψανε αποκριάτικα τραγούδια όπως “πως το τρίβουν το πιπέρι” και “Ταραντέλλα”. Ακολούθησαν πολλές σχετικές δραστηριότητες και ένα φανταστικό αποκριάτικο πάρτυ.
Χόπα Ήρωες 112
Οι μαθητές του νηπιαγωγείου συμμετείχαν στο πρωτοποριακό εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα Χόπα Ήρωες 112 που υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και την βραβευμένη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία Angels Initiative. Επίσημοι συνεργάτες που συμβάλλουν στην υλοποίηση της εκστρατείας είναι το Lions Club International και η Παγκόσμια Οργάνωση Εγκεφαλικού. Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η προετοιμασία των παιδιών ώστε να είναι σε θέση να αντιληφθούν ποια είναι τα συμπτώματα ενός εγκεφαλικού επεισοδίου σε έναν μεγαλύτερο τους και να μπορέσουν να καλέσουν έγκαιρα τις πρώτες βοήθειες, χρησιμοποιώντας τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Τα παιδιά υλοποίησαν το πρόγραμμα με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και είναι πλέον σε θέση να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα ενός εγκεφαλικού επεισοδίου και να καλούν τον αριθμό 112.
Γνωρίζοντας τα Πολικά Ζώα!
Ο Γκούφι, η κούκλα- μασκότ της τάξης μας, μας επισκέφτηκε μαζί με τον φίλο του τον χιονάνθρωπο -Φρόστι και αφού μας συστήθηκε, ζήτησε τη βοήθεια των παιδιών καθώς χάθηκε και δεν μπορεί να γυρίσει στο σπίτι του. Τα παιδιά με μεγάλη χαρά αποδέχτηκαν την πρόταση του και τον βοήθησαν να ολοκληρώσει όλες τις αποστολές του παγωμένου χάρτη και να καταφέρει να φτάσει στο σπίτι του. Μέσα από τις αποστολές, οι μαθητές γνώρισαν τους δυο πόλους της Γης, τα ζωά που ζουν στην Ανταρκτική και την Αρκτική, φτιάξανε κατασκευές και ασχολήθηκαν με πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:
Χειμώνας
Στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με τη θεματική ενότητα του χειμώνα, συζητήσαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση, τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πώς δημιουργείται το χιόνι και ο πάγος και τα προβλήματα που προκύπτουν. Γνωρίσαμε τα αθλήματα του χειμώνα, κάναμε σχετικά πειράματα και πολλές δραστηριότητες μαθηματικών και φωνολογικής ενημερότητας. Ακόμη, τραγουδήσαμε χειμωνιάτικα τραγούδια, διαβάσαμε πολλά παραμύθια, τα οποία δραματοποιήσαμε ή αξιοποιήσαμε διδακτικά με άλλους τρόπους, κάναμε κατασκευές και ομαδικές εργασίες, διακοσμήσαμε την τάξη μας , φιλοτεχνήσαμε αφίσες και δημιουργήσαμε τη γωνιά του χειμώνα. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:
30 Ιανουαρίου – 3 Ιεραρχών
Στις 30 Ιανουαρίου κάθε χρόνο γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών όπως καθιερώθηκε από το 1.100 μ.Χ..Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μέσα από εποπτικό υλικό, βίντεο και εικόνες, γνώρισαν τη ζωή και το έργο των 3 Ιεραρχών. Ακόμη, η νηπιαγωγός τους αφηγήθηκε μια σύντομη ιστορία για την ημέρα αυτή, ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση και κάνανε μια σχετική κατασκευή. Ακολούθησε, η απάντηση των ερωτημάτων ενός κουίζ με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα, ακούσανε το απολυτίκιο των 3 Ιεραρχών και μάθανε μια σύντομη προσευχή.