Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην”
Θεματική Ενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία- Πρόληψη
Τίτλος: “ Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί!”
Στα πλαίσια του εργαστηρίου οι μαθητές συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες που είχαν ως στόχο την ενδυνάμωση, την συνεργασία, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την πρόληψη της εμφάνισης του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Το κάθε παιδί αντιλήφθηκε την μοναδικότητα του, αποδέχτηκε τη διαφορετικότητα των άλλων παιδιών και μέσα από δραστηριότητες που προωθούν την ενσυναίσθηση τέθηκαν οι βάσεις για την γνωριμία των εννοιών σχολική βία, σχολικός εκφοβισμός, bullying. Μέσα από δραστηριότητες οι μαθητές κατανόησαν τι είναι σχολικός εκφοβισμός, τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν σε ανάλογες περιπτώσεις και αποφάσισαν να διώξουν τη βια μακριά απο το σχολείο τους. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “ Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Θεματική Ενότητα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι ”.
Στο εργαστήριο αυτό οι μαθητές αρχικά συμμετείχαν σε δραστηριότητες που ανέδειξαν ότι ο καθένας/ μια είναι μοναδικός/ή και διαφορετικός/ή τόσο ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά όσο και ως τα εσωτερικά χαρακτηριστικά- προσωπικότητα. Πιο συγκεκριμένα μέσα από παραμύθια τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη διαφορετικότητα ως προς την εθνικότητα, τη γλώσσα, το χρώμα του δέρματος και μέσα από βιωματικές δραστηριότητες καλλιεργήσανε την ενσυναίσθηση και ήρθανε σε επαφή με διάφορες μορφές αναπηρίας. Ακόμη, στα πλαίσια του εργαστηρίου προσεγγίσαμε τα συναισθήματα, τα αναγνωρίσαμε, συζητήσαμε για τρόπους διαχείρισης τους και κατανοήσαμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά. Τέλος, με το σύνθημα “Όλοι είμαστε διαφορετικοί , όλοι ίσοι και όλοι μαζί συνθέτουμε το εμείς” ολοκληρώσαμε το εργαστήριο αυτό. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”
Θεματική Ενότητα: STEAM- Eκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: “ Το ταξίδι της σταγόνας- Κύκλος του Νερού”
Μέσα από το εργαστήριο αυτό οι μαθητές γνώρισαν τον κύκλο του νερού, κάνανε πολλά πειράματα με το νερό και steam δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, με αφορμή το παραμύθι “ Το ταξίδι του Νούλη- Σταγονούλη” και την δραματοποίηση του, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το τον κύκλο του νερού. Αποτύπωσαν με ομαδική εργασία τον κύκλο του νερού, δημιούργησαν τη δική του ιστορία με κεντρικό ήρωα τον Ρούλη – Βροχούλη, ζωγράφισαν για το χαλάκι της bee- bot το ταξίδι της σταγόνας, τραγούδησαν και κάνανε ομαδική εργασία το τραγούδι “Το ποταμάκι”. Ακόμη, κάνανε πολλά πειράματα όπως εξάτμιση του νερού λόγω βρασμού, υγροποίηση, εξάτμιση νερού/οινοπνεύματος/λαδιού, διαλυτότητα λαδιού, επίπλευση/βύθιση και άλλα. Μέσα από τα πειράματα οι μαθητές εμπλέκονται σε διερευνητικές/ανακαλυπτικές διαδικασίες, κάνουν υποθέσεις, παρατηρούν, προτείνουν πιθανές λύσεις/ αποτελέσματα, ελέγχουν τις υποθέσεις τους και καταλήγουν σε συμπεράσματα. Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε αναβιώνοντας μέσα στην τάξη το έθιμο της Περπερούνας και αναγνωρίζοντας ότι το νερό είναι πολύτιμο αγαθό και τη σημασία εξοικονόμησης και ορθολογικής χρήσης του.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον”
Τίτλος “Η φίλη μου, η θάλασσα”
Στο εργαστήριο αυτό οι μαθητές γνώρισαν τον κόσμο της θάλασσας, του θαλάσσιους οργανισμούς που ζουν σε αυτήν και τη σημασία προστασίας τους. Αρχικά, εξέφρασαν σκέψεις ιδέες για την θάλασσα και έγινε η καταγραφή των πρότερων γνώσεων, ιδεών και αντιλήψεων τους. Στη συνέχεια, γνωρίσανε τη βιοποικιλότητα του βυθού και διάφορες τροφικές αλυσίδες. Έπειτα αναρωτηθήκανε τι συμβαίνει όταν η θάλασσα είναι βρώμικη ή μολυσμένη. Μέσα από εκπαιδευτικό υλικό (έντυπο, ψηφιακό), εκπαιδευτικά βίντεο οι μαθητές κατανόησαν τους λόγους που είναι σημαντικό να προστατεύουμε τις θάλασσες και να τις διατηρούμε καθαρές.
Στα πλαίσια του εργαστηρίου, συνδεθήκαμε διαδικτυακά με το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών “Αρχέλων”, γνωρίσαμε το έργο που επιτελείται εκεί, τον τρόπου που φροντίζουν τις θαλάσσιες χελώνες και υιοθετήσαμε μια χελώνα που χρειάζεται βοήθεια. Ακόμη, γνωρίσαμε τον γλάρο της Helmepa και δημιουργήσανε μια αφίσα με περιβαλλοντικό μήνυμα. Αποφάσισαν να διαδώσουν το μήνυμα αυτό στην κοινότητα και στο δημοτικό ετοιμάζοντας αφίσες, τις οποίες θα κρεμάσουν στην πλατεία του χωριού και στο δημοτικό σχολείο . Τέλος, πρέπε να αναφερθεί ότι το εργαστήριο συνδέθηκε με τα προγράμματα “Παιδική Helmpepa”, “Aρχέλων” τα οποία υλοποιήθηκαν με επιτυχία και οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες :