Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην”

Θεματική Ενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία- Πρόληψη

Τίτλος:  “ Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί!”

 

Στα πλαίσια του εργαστηρίου οι μαθητές συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες που είχαν ως στόχο την ενδυνάμωση, την συνεργασία, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την πρόληψη της εμφάνισης του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Το κάθε παιδί αντιλήφθηκε την μοναδικότητα του, αποδέχτηκε τη διαφορετικότητα των άλλων παιδιών και μέσα από δραστηριότητες που προωθούν την ενσυναίσθηση τέθηκαν οι βάσεις για  την γνωριμία των εννοιών σχολική βία, σχολικός εκφοβισμός, bullying. Μέσα από δραστηριότητες οι μαθητές κατανόησαν τι είναι σχολικός εκφοβισμός, τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν σε ανάλογες περιπτώσεις και αποφάσισαν να διώξουν τη βια μακριά απο το σχολείο τους. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:

491008778 690607839997645 8128540632738957936 n 491008587 664314746242877 6608766514050431012 n  491005254 693365710014701 2746550387854702823 n   491005219 595422390214504 7319405952432480556 n

490993427 951288853549022 8049225887592523426 n 490992272 1176801617528052 8141258834441223614 n 490992261 1355433015710578 2447163707637690389 n 490415067 1863579351085611 6835117294904166600 n

487769485 648189984756949 668551706097827194 n 486048141 527372356875567 6430970879912840064 n 482679626 676807995291520 5867467124090392816 n

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “ Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”

Θεματική Ενότητα: Συμπερίληψη:  Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: “Όλοι διαφορετικοί  – όλοι ίσοι ”.

 

Στο εργαστήριο αυτό οι μαθητές  αρχικά συμμετείχαν σε δραστηριότητες που ανέδειξαν ότι ο καθένας/ μια είναι μοναδικός/ή και διαφορετικός/ή τόσο ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά όσο και ως τα εσωτερικά χαρακτηριστικά- προσωπικότητα. Πιο συγκεκριμένα μέσα από παραμύθια τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη διαφορετικότητα ως προς την εθνικότητα,  τη γλώσσα, το χρώμα του δέρματος και μέσα από βιωματικές δραστηριότητες καλλιεργήσανε την ενσυναίσθηση και ήρθανε σε επαφή με διάφορες μορφές αναπηρίας. Ακόμη, στα πλαίσια του εργαστηρίου προσεγγίσαμε τα συναισθήματα, τα αναγνωρίσαμε, συζητήσαμε για τρόπους διαχείρισης τους και κατανοήσαμε  ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά.  Τέλος, με το σύνθημα  “Όλοι  είμαστε διαφορετικοί , όλοι ίσοι και όλοι μαζί συνθέτουμε το εμείς” ολοκληρώσαμε το εργαστήριο αυτό. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:

482976349 1328634851725746 3434854811146024669 n 483602561 1311241213315156 3395202954645499007 n 1 486050175 1361730738377166 2592093871101674167 n 489198689 1928326107904834 2559358355349966584 n 491006450 526017590574121 4642370353133092811 n 481128447 964202198851102 2289266957043542259 n  491006307 697333596055819 4920505618533955933 n  1749462909139 1749653166283 1

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”

Θεματική Ενότητα: STEAM- Eκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: “ Το ταξίδι της σταγόνας- Κύκλος του Νερού”

 

Μέσα από το εργαστήριο αυτό οι μαθητές γνώρισαν τον κύκλο του νερού, κάνανε  πολλά πειράματα με  το νερό και  steam δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, με αφορμή το παραμύθι “ Το ταξίδι του Νούλη- Σταγονούλη” και την δραματοποίηση του,  τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το τον κύκλο του νερού. Αποτύπωσαν με ομαδική εργασία τον κύκλο του νερού, δημιούργησαν τη δική του ιστορία με κεντρικό ήρωα τον Ρούλη – Βροχούλη, ζωγράφισαν για το χαλάκι της bee- bot  το ταξίδι της σταγόνας, τραγούδησαν και κάνανε ομαδική εργασία το τραγούδι “Το ποταμάκι”. Ακόμη, κάνανε πολλά πειράματα  όπως εξάτμιση του νερού λόγω βρασμού, υγροποίηση, εξάτμιση νερού/οινοπνεύματος/λαδιού, διαλυτότητα λαδιού, επίπλευση/βύθιση και άλλα. Μέσα από τα πειράματα οι μαθητές  εμπλέκονται σε διερευνητικές/ανακαλυπτικές διαδικασίες, κάνουν υποθέσεις, παρατηρούν, προτείνουν πιθανές λύσεις/ αποτελέσματα, ελέγχουν τις υποθέσεις τους και καταλήγουν σε συμπεράσματα. Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε αναβιώνοντας μέσα στην τάξη το έθιμο της Περπερούνας και  αναγνωρίζοντας ότι το νερό είναι πολύτιμο αγαθό και τη σημασία εξοικονόμησης  και ορθολογικής χρήσης του.

 

483962280 1831065874413309 9186608434995087267 n 489406886 668673476105297 3994233884487181261 n 490999790 1210873797431521 8257855338099353271 n 491004020 9189472924488060 2388223030586136107 n 491008583 1044907040842331 7931387327928651776 n 491014016 1322458648943946 8554990493912491421 n 487734459 1037890418200291 5167369287389910132 n 1749462909114 1749653166306

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον”

Τίτλος “Η φίλη μου, η θάλασσα”

 

Στο εργαστήριο αυτό οι μαθητές γνώρισαν τον κόσμο της θάλασσας, του θαλάσσιους οργανισμούς που ζουν σε αυτήν και τη σημασία προστασίας τους.  Αρχικά, εξέφρασαν σκέψεις ιδέες για την θάλασσα και έγινε η καταγραφή των πρότερων γνώσεων, ιδεών και αντιλήψεων τους. Στη συνέχεια, γνωρίσανε τη βιοποικιλότητα του βυθού και διάφορες τροφικές αλυσίδες. Έπειτα αναρωτηθήκανε τι συμβαίνει όταν η θάλασσα είναι βρώμικη ή μολυσμένη. Μέσα από εκπαιδευτικό υλικό (έντυπο, ψηφιακό), εκπαιδευτικά βίντεο οι μαθητές κατανόησαν τους λόγους που είναι σημαντικό να προστατεύουμε τις θάλασσες και να τις διατηρούμε καθαρές.

Στα πλαίσια του εργαστηρίου, συνδεθήκαμε διαδικτυακά με το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών “Αρχέλων”, γνωρίσαμε το έργο που επιτελείται εκεί, τον τρόπου που φροντίζουν τις θαλάσσιες χελώνες και υιοθετήσαμε μια χελώνα που χρειάζεται βοήθεια. Ακόμη,  γνωρίσαμε τον  γλάρο της Helmepa και δημιουργήσανε μια αφίσα με περιβαλλοντικό μήνυμα. Αποφάσισαν να διαδώσουν το μήνυμα αυτό στην κοινότητα και στο δημοτικό ετοιμάζοντας αφίσες, τις οποίες θα κρεμάσουν στην πλατεία του χωριού και στο δημοτικό σχολείο .  Τέλος, πρέπε να αναφερθεί ότι το εργαστήριο συνδέθηκε με τα προγράμματα  “Παιδική  Helmpepa”, “Aρχέλων”  τα οποία υλοποιήθηκαν με επιτυχία και οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες :

1750355831704 1750355831718 1750355831731 1750355831744 1750355545241  17503563009091750356300924  1750357289105  1750357289091 1750357289122    1750357289134

1750361407552 1750404217099  17504042171421750404217183   1750404493673   1750404217122 1 1750404677257    1750404677273