Παγκόσμια ημέρα Θεάτρου

Σήμερα είναι Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου και είναι μια καλή ευκαιρία  να συζητήσουμε με τα παιδιά για το τι είναι θέατρο. Αρχαίο θέατρο και σύγχρονο.

Μπορούμε να βρούμε  μαζί με τα παιδιά διάφορες εικόνες  στο διαδίκτυο σχετικές με το θέμα και να δημιουργήσουμε το δικό μας κολάζ. Ή πιο απλά να φτιάξουν με απλά υλικά (π.χ. περιοδικά, εφημερίδες, υφάσματα)  το δικό τους θέατρο.

Θέατρο Διονύσου

«Θέατρο Διονύσου» από aigialos διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0

Τι καλύτερο ακόμη να οργανώσουν τη δική τους «παράσταση» δραματοποιώντας το αγαπημένο τους παραμύθι ή να δημιουργήσουν το δικό τους σενάριο.

Ποιοι  βρίσκονται «πίσω» από τα φώτα και ποιοι είναι οι συντελεστές για να οργανωθεί μία παράσταση. Είναι δύσκολο ή εύκολο;

Λίγα λόγια για το θέατρο

Η ιστορία του θεάτρου ξεκινάει στην αρχαία εποχή και συνδέεται με τις θρησκευτικές τελετουργίες. Ουσιαστικά η αρχή του όμως μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχαία Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. με τη γέννηση του διθυράμβου. Ο διθύραμβος ήταν τραγούδι προς τιμήν του Θεού Διονύσου.

Πατέρας του θεάτρου θεωρείται ο Θέσπις κι αυτό γιατί ενώ μέχρι τότε τραγουδούσε ολόκληρη η ομάδα μαζί (χορός) εκείνος είχε την έμπνευση να βγει από το χορό και να ανοίξει μαζί τους διάλογο. Έτσι έγινε ο πρώτος θιασάρχης και ηθοποιός ταυτόχρονα.

Σιγά –σιγά άρχισαν να χτίζονται και τα πρώτα θέατρα κοντά σε ναούς κατά κύριο λόγο.

Οι μεγαλύτεροι θεατρικοί συγγραφείς στην αρχαιότητα ήταν τρεις:

Ο Αισχύλος, Ο Σοφοκλής, Ο Ευριπίδης που έγραψαν τραγωδίες που παίζονται μέχρι σήμερα και φυσικά ο Αριστοφάνης που έγραφε κωμωδίες.

Στην τραγωδία οι ηθοποιοί φορούσαν μακριά ρούχα με έντονα χρώματα αι βαριά διακοσμημένα. Τα παπούτσια τους ήταν πολύ ψηλά και ονομαζότανε «κόθορνοι». Επίσης, φορούσαν μάσκες από ξύλο ή φελλό που έδειχναν την ηλικία, την κατάσταση, το συναίσθημα και το φύλο του κάθε χαρακτήρα.

Στην κωμωδία οι ηθοποιοί φορούσαν άνετο κουστούμι και μαλακές παντόφλες για να μπορούν οι ηθοποιοί να κινούνται εύκολα. Φορούσαν ακόμη κολάν στο χρώμα του δέρματος, κοντό χιτώνα και μάσκες με έντονο το κωμικό στοιχείο.

Στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο οι σημαντικότεροι πρώτοι θεατρικοί συγγραφείς υπήρξαν οι: Γρηγόριος Ξενόπουλος, Σπύρος Μελάς και Παντελής Χορν.

Το 1901 με εντολή του βασιλιά Γεωργίου του Α’ ιδρύεται το Βασιλικό θέατρο που κλείνει λίγα χρόνια αργότερα και επανιδρύεται το 1930 με τον τίτλο «Εθνικό Θέατρο» που περιλαμβάνει και την Εθνική Λυρική Σκηνή καθώς και Δραματική Σχολή.

Πάμε θέατρο... από τον υπολογιστή μας

«Ηθοποιός σημαίνει φως» Δημήτρης Χόρν2020-03-27

Η Άνοιξη δεν αργεί να ρθει.

Με το κλείσιμο των ανθρώπων στα σπίτια τους σκεφτήκαμε να καλωσορίσουμε την Άνοιξη, να την προϊδεάσουμε να εμφανιστεί ώστε να μπορέσουμε να βγούμε έξω στην εξοχή ως τυχεροί που είμαστε που ζούμε στην επαρχία.

Sping

«Sping» από Ale\u016187 διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0

Αφορμή μπορεί να δοθεί ένα ποίημα της Μάρως Λοιζου » Δε μ’ ακούς».

ΔΕ Μ’ ΑΚΟΥΣ;
Έρχομαι μέσα απ’ τα δέντρα.
Έλα ,έλα ,  κοριτσάκι,
μυρίζω πασχαλιά και μαντζουράνα.
Έλα ,έλα, αγοράκι,
κυλήσου στο χώμα,
κάνε κολοτούμπες στο γρασίδι,
αγκάλιασε σφιχτά τη γάτα σου,
ρίξε μια πέτρα στο χελιδόνι που σε κοιτά στο
συρματόπλεγμα,
βγάλε μια δυνατή φωνή να ξαλαφρώσεις,
δώσε μια κλωτσιά στη μπάλα σου, να φτάσει στα ουράνια.
Έρχομαι μέσα απ’ τα δέντρα.
Πάρε ένα τριαντάφυλλο απ’ τον κήπο του γείτονα,
γύρνα στη σούβλα το πασχαλιάτικο αρνί,
κόψε μια μαργαρίτα μ’ αγαπά-δε μ’ αγαπά,
φτιάξε μαγιάτικο στεφάνι
με παπαρούνες, χαμομήλια και πράσινα στάρια.
Έλα ,έλα, αγοράκι,
έλα ,έλα ,  κοριτσάκι.
Δε μ’ ακούς;
Είμαι η Άνοιξη.
                                                  Μάρω  Λοίζου

Στην αρχή διαβάζουμε το ποίημα χωρίς να πούμε το παιδί ποιος είναι. Του κάνουμε ερωτήσεις ποιος μπορεί αυτός που μας καλεί να τρέξουμε, να κόψουμε λουλούδια κ.α.  Αφήστε τα παιδιά να σας πουν τις απαντήσεις τους που πολλές φορές μας εκπλήσσουν. Είναι γεμάτο με εικόνες που μπορούν να αποδοθούν και με μιμητικές κινήσεις , ως δρώμενο. Τέλος μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά και χαρτί να ζωγραφίσουν την Άνοιξη όπως περιγράφετε μέσα από το ποίημα. Τα παιδιά που δυσκολεύονται φτιάχνουμε δίπλα σε ένα άλλο χαρτί διάφορες εικόνες και προσπαθούν να φτιάξουν κι αυτά βάζοντας διάφορα χρώματα. Για τα μεγάλα παιδιά μπορούμε να τους συλλαβίσουμε την λέξη «Άνοιξη» και να την γράψουν όπως μπορούν. Θα πρέπει να προσέχουμε τα παιδιά να κρατούν το μολύβι ή τις μπογιές σωστά. Στο τέλος θα πρέπει να υπογράψουν τα έργα τους με το όνομά τους.
«Απόψε κοιμηθήκαμε στην αγκαλιά της άνοιξης
ακουμπώντας το κεφάλι στην καρδιά της.
Ακούγαμε στον ύπνο μας τις ανάσες των πουλιών και την καρδιά μας»
                                                                                                           Γ. Ρίτσος

Καλώς ήρθατε

Από σήμερα ξανά λειτουργεί η ιστοσελίδα του σχολείου μας. Μέσα από αυτή την προσπάθεια θέλουμε να συνεχιστεί η εκπαίδευση των παιδιών σας. Προτείνονται δραστηριότητες, οι οποίες έχουν απώτερο σκοπό να μην σταματήσουν τα παιδιά να μαθαίνουν, να ανακαλύπτουν, να δημιουργούν. Βασική προϋπόθεση είναι να γίνεται και εσείς παιδί, να χορέψετε, να σιγοτραγουδήσετε, να δημιουργήσετε. Επειδή αρκετοί γονείς δεν έχουν τα απαραίτητα εφόδια (π.χ. εκτυπωτή) για να εκτυπώσουν φύλλα εργασίας, εμείς θα σας προτείνουμε δραστηριότητες που εξάπτουν την φαντασία και την δημιουργικότητα των παιδιών. Εδώ θα δίνονται συμβουλές το πώς να πραγματοποιούνται οι δραστηριότητες. Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνηση θέλετε μπορείτε να σχολιάσετε κάτω από τις αναρτήσεις, ή ακόμη μπορείτε να μας στέλνετε στα email των νηπιαγωγών ή να μας παίρνετε τηλέφωνο οτιδήποτε θέλετε. Εμείς είμαστε δίπλα σας γιατί πλέον από τόσο καιρό τα δικά σας παιδιά είναι και δικά μας. Να ξέρετε ότι μας λείπουν αρκετά και ανησυχούμε κι εμείς μαζί σας για την εκπαίδευση τους. Ευχαριστούμε πολύ που είστε δίπλα μας και ξέρουμε ότι όλοι προσπαθείτε το καλύτερο για τα παιδιά σας.

Η παράδοση και τα «ελληνάκια»

Στα πλαίσια του εορτασμού της 25ης Μαρτίου αποφασίσαμε στο Νηπιαγωγείο μας να ασχοληθούμε με την διασκευή του παραμυθιού της Ευγενίας Φακινού: Τα Ελληνάκια. Μέσα από το βιβλίο αυτό προσεγγίζονται τα θέματα της ελευθερίας και της παράδοσης. Κάπως έτσι θα δούμε και την υφαντική τέχνη.

Θα παρακαλούσαμε όσοι από τους γονείς μπορούν και διαθέτουν να φέρουν στο νηπιαγωγείο παραδοσιακά κεντητά και υλικά που παραπέμπουν σε παλαιότερες εποχές (παλαιά σίδερα, βελέτσες, γουδιά κτλ). Επίσης νήματα για τους αργαλειούς της τάξης. Ευχαριστούμε..

Εξοπλισμός Νηπιαγωγείου

Θα θέλαμε μέσα από την ιστοσελίδα μας να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που προσέφερε στο Νηπιαγωγείο μας.

Παρουσίαση Προγράμματος: Του Αισώπου οι μύθοι, το κουκί και το ρεβίθι…

Κάπου εδώ σήμερα κλείνει ο κύκλος της ενασχόλησης μας με τον Αίσωπο και τους μύθους του… Το ταξίδι όμως δεν τελειώνει έτσι μέσα από τις σελίδες του ιστόλογίου μας θα μπορέσετε να αντλήσετε διευθύνσεις με βιντεάκια και παιχνίδια σχετικά με το θέμα, όπως και φωτογραφίες του προγράμματος…

Με την ευκαιρία της παρουσίασης του προγράμματος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς που δεχτήκαν την πρόσκληση και μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Μερικές από τις δραστηριόητες που πραγματοποίθηκαν στην τάξη…

 

Δραματοποιήσαμε τους μύθους

Δραματοποιήσαμε τους μύθους

Γίναμε αλεπούδες και προσπαθήσαμε να φτάσουμε τα σταφύλια

Γίναμε αλεπούδες και προσπαθήσαμε να φτάσουμε τα σταφύλια

Ο λύκος, η αλεπού και ο λαγός

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων, με στόχο την φιλαναγνωσία που πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας τα παιδιά δημιούργησαν το παρακάτω ηλεκτρονικό βιβλίο. Πατήστε στον τίτλο για να μεταφερθείτε στην σελίδα του βιβλίου: Ο λύκος, η αλεπού και ο λαγός!

Σκοπός και στόχοι

Σκοπός του ιστότοπου μας είναι να βοηθήσει στη δημιουργία ενός Νηπιαγωγείου ανοιχτού στην γνώση και στην επικοινωνία με  την τοπική και ευρύτερη κοινωνία, μέσα από την αλληλεπίδραση που επιτρέπουν οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας.

Οι επιμέρους στόχοι μπορούν να  συνοψιστούν:

  • στην παροχή πληροφόρησης στους γονείς και στην ευρύτερη κοινότητα για τα προγράμματα και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Στρατωνίου,
  • στην δυνατότητα που δίνει στα παιδιά μέσα από το επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό να ανακαλέσουν, να επεκτείνουν και να εμπεδώσουν γνώσεις και δεξιότητες που σχετίζονται με το καθημερινό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου,
  • στην ευκαιρία που δίνει στους γονείς να αλληλεπιδράσουν με τα παιδιά τους και το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εμπλεκόμενοι στην μαθησιακή τους διαδικασία.