Θεματική ενότητα : Δημιουργώ και Καινοτομώ- SΤΕΜ — Ο κύκλος του νερού

Φέτος ο μήνας Μάιος ήταν ένας πολύ βροχερός  (και λίγο κρύος) μήνας !! Με αφορμή λοιπόν τις παρατεταμένες βροχοπτώσεις, ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας για τον καιρό, τα καιρικά φαίνομενα και τη βροχή !!!

Ας μιλήσουμε λοιπόν για τη βροχή !!  Τι  είναι η βροχή και γιατί βρέχει;;; Μπορούμε να τη σταματήσουμε;;

Όπως και τα υπόλοιπα καιρικά φαινόμενα, έτσι και τη βροχή δε μπορούμε να τη σταματήσουμε και ούτε που θα έπρεπε βέβαια, ακόμα κι αν μπορούσαμε , κι ας μας χαλάει το παιχνίδι και τις βόλτες μας έξω !!!
Όχι μόνο εμείς οι άνθρωποι, αλλά και όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί, δηλαδή τα ζώα και τα φυτά στη γη την έχουμε ανάγκη για να ζήσουμε !
Δε μπορούμε λοιπόν να σταματήσουμε τα καιρικά φαινόμενα, μπορούμε όμως να τα προβλέψουμε !
Πως;;; Από ψηλά !! Για να μάθουμε τι καιρό θα κάνει σήμερα ή και τις επόμενες μέρες παίρνουμε πληροφορίες από το διάστημα!!! Όχι βέβαια από τους εξωγήινους, αλλά από τους δορυφόρους που έχουμε στείλει εμείς από τη γη στο διάστημα και που γυρίζουν γύρω από αυτή και φωτογραφίζουν  τον πλανήτη μας. Από ψηλά λοιπόν φαίνονται τα σύννεφα και προς τα που φυσάνε οι άνεμοι και πόσο δυνατά…και πολλές άλλες πληροφορίες που τις μελετούν οι ειδικοί επιστήμονες που λέγονται μετεωρολόγοι και μπορούν μετά κι αυτοί με την σειρά τους να μας ενημερώσουν . Βλέπουμε τα ενημερωτικά δελτία καιρού συνήθως στην τηλεόραση μετά τις ειδήσεις, όχι μόνο για την Ελλάδα , αλλά και για διάφορες άλλες περιοχές του πλανήτη μας.

Στις ειδήσεις  μπορούμε να δούμε το δελτίου καιρού που μας παρουσιάζουν οι μετεωρολόγοι.
    

Χρησιμοποιούν τα παρακάτω εικονίδια για να δείξουν τι καιρό θα κάνει σε κάθε περιοχή, όπως κι εμείς για να πούμε τον καιρό στην τάξη μας.

Απίστευτη η θέα της γης από ψηλά !!! Και ποιο χρώμα φαίνεται  περισσότερο όταν την  βλέπουμε  ;;;
Ναι πολύ σωστά !! Το γαλάζιο !! Γι αυτό και την ονομάζουνε αλλιώς και γαλάζιο πλανήτη !!!
Το υπέροχο αυτό χρώμα το οφείλει όπως όλοι καταλαβαίνουμε στις θάλασσες,  στους ωκεανούς, τις λίμνες και τα ποτάμια της !  Το νερό καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας της γης.

Είδαμε τα παρακάτω βίντεο για να καταλάβουμε καλύτερα το ταξίδι του νερού !

Είδαμε ακόμα το παραμύθι : Οι σταγόνες

και εδώ  είναι ακόμα ένα πολύ ωραίο βίντεο για τον κύκλο του νερού .

Kάνaμε ένα πείραμα με τα  παιδιά για να καταλάβουμε καλύτερα τον κύκλο του νερού
Χρειαστήκαμε :Ένα διάφανο μπολ με ζεστό νερό, διάφανη μεμβράνη κουζίνας, και λίγα παγάκια.
Αφού ζεστάναμε το νερό, το τοποθετήσαμε στο διάφανο μπολ και παρατηρήσαμε πως “εξατμίζεται” σιγά σιγά και είδαμε τους υδρατμούς που κινούνται προς τα πάνω. Μετά καλύψαμε όλη την επιφάνεια του μπολ με τη διάφανη μεμβράνη και τοποθετήσαμε πάνω της τα παγάκια.

Τι παρατηρήσαμε;;; το νερό που εξατμίζεται φτάνει στην επιφάνεια της μεμβράνης  που έχουμε τοποθετήσει τα κρύα παγάκια και εκεί οι υδρατμοί γίνονται και πάλι  σταγόνες νερού, δηλαδή υγροποιείται και πέφτει πάλι κάτω στο δοχείο νερού. Έτσι υγροποιούνται και οι σταγόνες νερού στα σύννεφα κι όταν κρυώσουν…πέφτουν πάλι στη γη σαν βροχή ή σαν χιόνι ή ακόμα και σαν χαλάζι.

1 4 12 1 3 1 5 1 6 1 7 1 8 1

Το νερό μπορεί να είναι σε 3 δηλαδή καταστάσεις : Σε υγρήστερεή και αέρια. Δείτε πως:

Βάλαμε κι εμείς νερό στην κατάψυξη για να δούμε τι θα συμβεί :

9 1 10 1 11 1

Παρατηρήσαμε το νερό που είχαμε αφήσει κοντά σρτο παράθυρο και είδαμε πως είχε κατεβεί η σταθμη του μέσα σε λίγες μέρες !!!
348388748 276555431407436 2273719214992674138 n

….και φτιάξαμε το δικό μας κύκλο του νερού !!

γ β α 1 1 α αααγη

ν λθ μν μ ηπο

21 2

Με αφορμή τον κύκλο του νερού είδαμε και ακούσαμε το ποιηματάκι και τραγούδι :
“Από που είσαι παταμάκι”

Καλό μου συννεφάκι
και το τραγούδι :

 

Ακούσαμε τους ήχους της βροχής και της καταιγίδας και των κεραυνών .

Κάναμε και πολλά πειράματα με το νερό. Προβληματιστήκαμε και κάναμε υποθέσεις για διάφορα υλικά, αν δηλ. επιπλέουν ή βυθίζονται στο νερό και διαπιστώσαμε μετά αν οι υποθέσεις μας επιβεβαιώθηκαν ή όχι…

12 1 5913 1 14 1 15 1 16 1 17 1 18 1 19 1

Σκεφτήκαμε ακόμη και κάναμε υποθέσεις για το ποιά από τα υλικά που είχαμε στο τραπέζι μας διαλύονται και ποιά  δεν διαλύονται  μεσα στο νερό…το διαπιστώσαμε και το αποτυπώσαμε σε άλλο φύλλο εργασίας….

7322 23 2925747678798024 26 27 28

20 2

Μια μέρα μας επισκέφτηκε στην τάξη και το μελισσάκι , η beebot !! Την καλωσορίσαμε και την κάναμε φίλη μας !!! …κι εκείνη μας ταξίδεψε με το δικό της τρόπο στον “κύκλο του νερού” ! Εμείς της δίναμε τις εντολές πατώντας τα βελάκια που είχε στην πλάτη της και της λέγαμε έτσι που να πάει !!! 

30 31 32 33 346056

3935

37 38 40

46424447

45 48 49 5036 51

Ήρθε και ο φίλος μας ο Χρήστος από τό Ειδικό Σχολείο μια μέρα που είχαμε το μελισσάκι στο σχολείο μας και έπαιξε κι εκείνος μαζί μας !!! Του άρεσε πολύ !!!

58535452

και καθός πλησίαζε και το τέλος της φετινής μας χρονιάς…σκεφτήκαμε να κάνουμε όσα μάθαμε για τον κύκλο του νερού μια ωραία γιορτή και να τα δείξουμε και στους γονείς μας !! Κατασκευάσαμε έτσι ότι χρειαζόμασταν για τη γιορτή με χαρτί, ύφασμα και άλλα υλικά ….

61 62 63 676564 66

71706968

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι “Η σταγονίτσα- ο κύκλος του νερού” για να το πούμε στη γιορτή μας !!

Το ταμπλό μας έγινε κάπως  έτσι στην αρχή….και μετά…κάπως έτσι…

81352319016 1404078847013682 6770200340756842293 n 1349413012 6237390863005702 5712244491274493455 n

Και εδώ κάποιες φωτογραφίες από τη γιορτή μας, όπου τα παιδιά έχουν γίνει: θάλασσα, σταγόνες , ήλιος, αέρας, σύννεφο, βροχή, ποτάμι, φράγμα, λίμνη !!!
Περάσαμε τέλεια !!!

352757261 613869494045271 229388014501494677 n 354398683 994109392018169 2833064616584397725 n 354402937 796060891901810 3065958041479469530 n