Μένουμε σπίτι αλλά έχουμε ημερήσιο πρόγραμμα!!

Ας πάρουμε την κατάσταση από την αρχή!!

Κανείς μας δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτή την νέα τάξη πραγμάτων!

Παρόλα αυτά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ως γονείς ότι ο χρόνος που μας δίνεται με τα παιδιά μας είναι πολύτιμος και πρέπει να τον εκμεταλλευτούμε!! 

Κατά την παραμονή μας με τα παιδιά στο σπίτι πρέπει να ανακαλύψουμε παραγωγικούς τρόπους διαχείρισης του χρόνου μας που να συνδυάζονται και με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας.

Αυτό λοιπόν που μας χρειάζεται είναι καθημερινό πρόγραμμα,μια καινούρια ρουτίνα!!

Η καθημερινότητα μας αυτές τις ημέρες πρέπει να περιλαμβάνει κάποια στοιχεία επανάληψης που σε καμία περίπτωση δεν στοχεύει στην καταπίεση .

Το πρόγραμμά μας πρέπει να δίνει στα παιδιά στιγμές απασχόλησης και να τα κινητοποιεί να ανακαλύψουν ιδέες για να περνούν ευχάριστα και δημιουργικά!!

Οι ρουτίνες είναι καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών,επαναλαμβανόμενες με τελετουργική ευλάβεια καθημερινά,που τα βοηθούν να αισθάνονται ασφάλεια και να έχουν αυτοπεποίθηση.Ακόμα και οι ενήλικες θέλουμε να ξέρουμε τι θα συμβεί ή τι θα πρέπει να κάνουμε σε κάποιες περιπτώσεις ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι ,πόσο μάλλον τα παιδιά!

Οι γονείς για να βοηθήσετε τα παιδιά να έχουν ένα πρόγραμμα στην τωρινή τους καθημερινότητα μπορείτε να επιλέξετε μαζί τους εικόνες ή σκίτσα που να απεικονίζουν την καθημερινότητά τους ,να τα κολλήσετε χαμηλά σε έναν τοίχο του σπιτιού σας ώστε να είναι ορατά και ευδιάκριτα στα παιδιά ,για την διαδοχή τους τις τοποθετούμε την μία κάτω από την άλλη και γυρνάμε από την ανάποδη πλευρά ό,τι πραγματοποιήθηκε.

Κατά αυτόν τον τρόπο τα παιδιά θα γνωρίζουν σε ποιο χρονικό σημείο της μέρας βρίσκονται και με τι πρέπει να ασχοληθούν στην συνέχεια!!

Η μέρα τους θα έχει ένα πρόγραμμα κι εσείς δεν θα είστε υποχρεωμένοι να τους υπενθυμίζεται συνεχώς με το τι θα κάνουν στην συνέχεια!!


 

 

Οι εικόνες που βλέπετε είναι ενδεικτικές για να καταλάβετε τι εννοώ με τα παραπάνω.

Μπορείτε να έχετε κάποιες από αυτές π.χ.

το ξύπνημα,το πρωινό γεύμα,το παιχνίδι,την ενασχόληση με εργασίες του σχολείου,το μεσημεριανό φαγητό,τον μεσημεριανό ύπνο,το διάβασμα ενός παραμυθιού,παρακολούθηση τηλεόρασης,βραδινός ύπνος!

Στο νηπιαγωγείο χρησιμοποιούμε τέτοιες ρουτίνες κατά την διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος μας και τα παιδιά είναι απολύτως εξοικειωμένα με μια τέτοιου είδους διαδικασία!

Τα παιδιά αισθάνονται ασφάλεια διότι μπορούν και προβλέπουν κατά την διάρκεια της μέρας τους στο σχολείο τι θα κάνουν στην συνέχεια!!