Αριθμοί και φωνές….
Το ανθρώπινο σώμα
Ένα θέμα της εβδομάδας ήταν το ανθρώπινο σώμα, από ποιά μέλη αποτελείται, τι είναι οργανισμός και τι πρέπει να κάνουμε εμείς για να προσέχουμε το σώμα μας, τον οργανισμό μας, την υγεία μας.
Συζητήσαμε πόσο σημαντική είναι η Υγιεινή Διατροφή, η Γυμναστική και ο Ύπνος. Αυτά είναι απαραίτητα για να είμαστε υγιής. Τα παιδιά μας είπαν τι τρωνε, πώς γυμνάζονται και αν κοιμούνται αρκετά.
Στη συνέχεια εξηγήσαμε ποιες είναι οι υγιεινές και ποιες οι ανθυγιεινές τροφές. Μάλιστα φτιάξαμε τον κ.Υγιεινουλη και τον κ. Ανθυγιεινούλη και βάλαμε τις ανάλογες τροφές στην κοιλίτσα τους.
Ο κ.Υγιεινουλης χαμογέλασε γιατί έφαγε τόσο υγιεινά που ένοιωθε υπέροχα. Ο κ.Ανθυγιεινουλης ήταν λυπημένος γιατί τα ανθυγιεινα φαγητά τον έκανα να νοιώθει απαίσια.
Τα παιδιά πρότειναν υγιεινά πρωινά και μάλιστα την επόμενη μετά κάποια από αυτά τα έφεραν κιόλας κάποια άλλα απλά τα ζωγράφισαν.
Παίξαμε τυφλόμυγα και γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά του διπλανού μας που τον κάνουν να ξεχωρίζει…
Άνοιξη!!!
2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;
Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;
Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω, που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;
Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω, Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;
2 Απριλίου παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου: Το πρωί τα παιδιά είχαν δημιουργήσει όμορφους σελιδοδείκτες. Το απόγευμα επικεντρωθήκαμε στο πώς μία ιδέα – σκέψη γίνεται βιβλίο. Προσπαθήσαμε να απαντήσουμε πώς γεννιέται μία έμπνευση σε ένα συγγραφέα. Τα παιδιά έδωσαν ωραίες απαντήσεις: Από άλλα βιβλία, από ταξίδια, από κάτι που του άρεσε, που τον στενοχώρησε, από το τικ-τοκ ,από το ίνσταγκραμ (φάνηκαν να γνωρίζουν αρκετά καλά τα μέσα δικτύωσης), από τις ειδήσεις, από τη φύση,……
Μετά σταθήκαμε στο ταξίδι της ιδέας: γίνεται λέξεις σε χαρτί, οι σελίδες που γράφει ο συγγραφέας πάνε στον εκδοτικό οίκο, αν αρέσει στον διευθυντή, φωνάζει τον εικονογράφο διαβάζει και εκείνος το έργο του συγγραφέα κα το μετατρέπει τις λέξεις-ιδέες σε ζωγραφιά. Λέξεις και κείμενο δίνονται στον γραφίστα και εκείνος πρέπει να παντρέψει το κείμενο και τις ζωγραφιές. Είδαμε μερικές τέτοιες προσπάθειες από τα αγαπημένα παραμύθια μας και επιλέξαμε να διαβάσουμε «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων. Το αφιέρωμα στη μέρα αυτή έκλεισε ζωγραφίζοντας μια αφίσα και κολλώντας πίσω τον ύμνο του βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά.
Καλωσορίζοντας τον Απρίλη!
Υποδεχόμαστε την πρώτη Απριλίου. Μιλήσαμε για τη συνήθεια να λέμε αθώα ψεματάκια –αστειάκια για να κάνουμε τους φίλους μας να γελάσουν και όχι να τρομάξουν.
Παίξαμε το παιχνίδι ψέματα ή αλήθεια. Κάθε παιδί είχε μία καρτούλα ψέματα ,όταν η νηπιαγωγός έλεγε κάτι που ήταν ψέμα σήκωναν την καρτούλα, αν ήταν αλήθεια η καρτούλα δε σηκώνονταν.
Μετά χωριστήκαμε σε ζευγάρια, το ένα παιδί έλεγε μία πρόταση, αν ήταν ψευδής το άλλο παιδί έβαζε ένα τουβλάκι στη μύτη του Πινόκιο. Φτιάξαμε το πορτραίτο του Πινόκιο. Ο ταλαντούχος ζωγράφος Ραφαήλ έφτιαξε το δικό του πορτραίτο. Καλωσορίσαμε το Απρίλη, γράφοντας το όνομα του αρχικά με δακτυλικά αποτυπώματα και κατόπιν φτιάξαμε απριλιάτικα σημαιάκια.
Καλωσορίζοντας τους προάγγελους της Άνοιξης τα χελιδόνια!
Τραγουδήσαμε το τραγουδάκι «Χελιδόνι μικρό έλα πάρε με μαζί σου, Να με μάθεις να πετώ, Να πηγαίνω μακριά» Από το βιβλίο τραγουδώ και γυμνάζομαι της Μαρίας Κυνηγού-Φλάμπουρα. Ασχοληθήκαμε με το ταξίδι των χελιδονιών και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε αυτό , Με την κατασκευή της φωλιάς και το πόσο κόπο χρειάζεται και κλείσαμε με το πόσο ωφέλιμα είναι τα χελιδόνια ,αφού τρέφονται με κουνούπια.
Φτιάξαμε χελιδόνια, αφού βάψαμε το κριθαράκι και το κολλήσαμε στα φτερά, τις χελιδονοφωλιές τις φτιάξαμε με φιδέ και τεχνητό χορταράκι που το κολλήσαμε σε ένα προσχέδιο φωλιάς και μετά τα κολλήσαμε όλα μαζί σε ένα πιατάκι χάρτινο.
Φτιάξαμε καπελάκια που φιλοξένησαν χελιδόνια. Σε μία λωρίδα πράσινο κάνσον με τα δακτυλάκια κάναμε παπαρούνες και μετά συράψαμε ένα χελιδόνι που φτιάχνεται διπλώνοντας το σχέδιο σε συγκεκριμένα σημεία.