ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ!!!

ΜΕΡΟΣ 1ο

Τραγουδάκι

Μάιος , ο μήνας των λουλουδιών !

Η φύση ζωντανεύει και ομορφαίνει !

Τα υπέροχα χρώματα και αρώματα των λουλουδιών κυριαρχούν παντού !

Πού μπορούμε να δούμε λουλούδια παιδιά;

Στον κήπο μας; Στην εξοχή; Στο μπαλκόνι μας;

Πώς λέγονται τα λουλούδια που φυτρώνουν στην εξοχή;

Αγριολούλουδα, γιατί φυτρώνουν μόνα τους και μεγαλώνουν μόνα τους χωρίς να τα φροντίζει κανείς!!!

Υπάρχουν και άλλα όμως που τα φυτεύουν οι άνθρωποι και αυτοί τα φροντίζουν!!!

Ας δούμε μερικά…. Ποια γνωρίζετε από αυτά;

 

Βγείτε στον κήπο ή στο μπαλκόνι του σπιτιού σας… παρατηρήστε προσεκτικά ένα λουλούδι….

Από ποια μέρη αποτελείτε;

Τι ρόλο παίζει το καθένα στη ζωή του λουλουδιού;

 Η εικόνα θα σας βοηθήσει!!!

 

Το λουλούδι μας πρέπει να κρατηθεί ζωντανό και να μεγαλώσει…. Χρειάζεται τροφή…. θα την ετοιμάσει μόνο του !!!! To ξέρετε ότι και τα φυτά μαγειρεύουν ; Ποια υλικά χρειάζονται για να φτιάξουν το φαγητό τους;(Φως από τον ήλιο, διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα και νερό από τη γη.Πώς το λένε το φαγητό τους; (γλυκόζη)

H ιστορία της Φωτοσύνθεσης

Mια ακόμη υπέροχη μέρα .Ο ήλιος λάμπει ψηλά στον ουρανό και ρίχνει το φως του στην αυλή του νηπιαγωγείου μας . Κάπου εκεί λοιπόν σε κάποια γωνιά, μέσα στο υγρό χώμα είχε το σπίτι του ένα φυτό. Το φυτό βλέποντας την τέλεια μέρα σκέφτηκε να την εκμεταλλευτεί. Ήταν η καλύτερη  μέρα για μαγείρεμα!!!
Πρώτα έπρεπε να συγκεντρώσει τα υλικά του. Έτσι θα έφτιαχνε ένα θρεπτικό  και νόστιμο φαγητό που θα το βοηθούσε να αναπτυχθεί.  Πως το λένε; …..γλυκόζη.
Τεντώθηκε λοιπόν το φυτό μας, άπλωσε τα φυλλαράκια του στον ήλιο και μάζεψε όσο περισσότερο φως μπορούσε. Θα χρειαζόταν πολύ φως για να φτιάξει το φαγητό του.
Έπειτα πήρε μερικές πολύ βαθιές ανάσες. Δεν ήθελε όμως όλο τον αέρα. Α να το!!! Αυτό ζητούσε. Tο διοξείδιο του άνθρακα. Μάζεψε μπόλικο από αυτό στα φυλλαράκια του.
Και τώρα το τελευταίο υλικό. Νεράκι δροσερό από το χώμα . Έψαξε με τις ρίζες του και ρούφηξε το νερό.Το έστειλε και αυτό στα φύλλα , όπου περίμεναν το φως και το διοξείδιο του άνθρακα.
Ήρθε η ώρα για το μαγείρεμα της γλυκόζης. Το φυτό ανακάτεψε το φως , το διοξείδιο του άνθρακα και το νερό . Ήταν τόσο υπέροχη η μέρα που το φαγητό δεν θα αργούσε. Σε λίγο θα είχε αρκετή τροφή για να προσθέσει ακόμη ένα φυλλαράκι στο σώμα του. Έτοιμο!!!
Αφού τελείωσε με το μαγείρεμα ήρθε η ώρα για καθάρισμα. Χρησιμοποίησε όλα τα υλικά, αλλά το οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα του ήταν περιττό. <<Θα το αφήσω στον αέρα. Θα είναι το δώρο μου για όλα τα πλάσματα αυτού του πλανήτη>> σκέφτηκε και άπλωσε πάλι τα φύλλα του αφήνοντας το οξυγόνο να αναμειχθεί με τον αέρα. http://toblogthszwhs.blogspot.com/2014/11/ta1_18.html
                                                           Ελεύθερη μετάφραση
                                                                                      Ζωή Παπαλάμπρου

Έκτος από το φαγητό του , τι άλλο χρειάζεται παιδιά  το φυτό για να μεγαλώσει  ;

Χρειάζεται και τη δική μας φροντίδα !

          

Ακούστε το παρακάτω τραγουδάκι για να μάθετε !

ΕΔΩ

Παίξτε το παρακάτω παιχνίδι για να μάθετε τα μέρη του λουλουδιού…

ΕΔΩ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ….Agathi Papathanasi

 

Παίξτε το παρακάτω παιχνίδι….Βάλτε στη σειρά τα γράμματα και συνθέστε τα ονόματα των λουλουδιών

ΕΔΩ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ … Danai Spirelli

Προτεινόμενες δραστηριότητες

1. Το δικό μου λουλούδι ! 

Φυτέψτε παιδιά ένα λουλούδι που σας αρέσει , ή επιλέξτε ένα λουλούδι του κήπου σας και αναλάβετε εσείς τη φροντίδα του !

Τώρα που μάθατε τι χρειάζεται ένα λουλούδι , για να παραμείνει ζωντανό και να μεγαλώσει, είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρετε!

2 Γράψτε κι εσείς  τα μέρη του λουλουδιού, με τη βοήθεια της παραπάνω εικόνας

3.Ζωγραφίστε τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει και γράψτε τις λέξεις με τη βοήθεια της εικόνας

         

 

4.Πείραμα….. Ας δοκιμάσουμε… τι παρατηρούμε….

Θα χρειαστούμε 1 βάζο, 1 λευκό λουλούδι, τέμπερες και νερό.

Σε ένα βάζο βάζουμε νερό …. ρίχνουμε τέμπερα και ανακατεύουμε καλά…. τοποθετούμε μέσα ένα λευκό λουλούδι και το αφήνουμε μέσα για 24 ώρες.

Τι παρατηρούμε;

Η συνέχεια στο δεύτερο μέρος …

 

 

 

 

 

Τόσα όσα τα πέταλα μιας παπαρούνας ! Μέτρησε και βρες και στο παιχνίδι μπες!



Λήψη αρχείου

O Μάιος μας έφτασε…!

 

Καλωσόρισες Μάη!

 

 

Ο Μάιος μας έφτασε… !  Κάντε κλικ για λήψη αρχείου

Σας επισυνάπτουμε φύλλα εργασίας για τον Μάιο

Πρωτομαγιάτικο στεφάνι κλικ ΕΔΩ

Καλό μήνα και καλή Πρωτομαγιά σε όλους!

Γλωσσικά παιχνίδια!

Γλωσσικά παιχνίδια με το γράμμα Π,π

Γεια σας παιδιά ! Σήμερα θα παίξουμε με τα γράμματα !

Θυμάστε ότι πολλές φορές  με αφορμή ένα  θέμα που δουλεύαμε μας δινόταν η δυνατότητα να ασχοληθούμε πιο αναλυτικά  με κάποιο γράμμα.

Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν να αναγνωρίζουν πολλά γράμματα μέσα από τα πολλά ερεθίσματα που τους δίνουμε κάθε μέρα, καθώς παντού υπάρχουν πίνακες αναφοράς, αλλά και καρτέλες με λέξεις που προκύπτουν από το θέμα που ασχολούμαστε κάθε φορά.

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το γράμμα Π, π  μιας και είναι ένα από τα πιο εύκολα γράμματα, της αλφαβήτας!

Ξεκινάμε πρώτα από το τραγουδάκι ! Ακούστε το προσεχτικά γιατί μετά θα πείτε στους γονείς σας:  Ποιες λέξεις ακούσατε που αρχίζουν από Π, π;

Σκεφτείτε και δικές σας λέξεις  και καταγράψτε τες σε ένα φύλλο χαρτί .

Στη συνέχεια παίξτε με τον παρακάτω γλωσσοδέτη !

Π, π

Ένας παπαγάλος, μα ποιος παπαγάλος;

Ένας πολύχρωμος παπαγάλος,

που πετάει παρέα με μία πεταλούδα

και πηγαίνουν στο φίλο τους το παγώνι

που μένει σ’ ένα παλάτι!

Προσπαθήστε να τον επαναλάβετε αρκετές φορές , πείτε τον χτυπώντας  παλαμάκια σε κάθε συλλαβή.

Απαντήστε στις ερωτήσεις 

Η σωστή απάντηση είναι η λέξη που αρχίζει από το γράμμα  Π

Τι  χρώμα είναι  ο παπαγάλος; Κόκκινος, μπλε ή πολύχρωμος;

Με ποιον πετάει παρέα; Νυχτερίδα, πεταλούδα ή κουνούπι ;

Ποιος είναι ο φίλος τους; Μέλισσα ,αράχνη ή παγώνι;

Που μένει; Σπίτι, παλάτι ή κάστρο

Τι του αρέσει να τρώει; φύλλα , μακαρόνια ή παγωτό; 

Που κάνει μπάνιο ;  θάλασσα,  ποτάμι ή  λίμνη; 

Πόσο χρόνων είναι ; πέντε, ένα  ή δέκα;

Το γράμμα  Π ,π μπορούμε να το σχηματίσουμε με πλαστελίνη , σύρμα πίπας , χαρτόνι, καλαμάκια ,  κορδέλα,  τουβλάκια, να κάνουμε ένα παλάτι από πολλά Π, κλπ.

Κάντε κλικ ΕΔΩ για να κάνετε το   φύλλο εργασίας

  Γλωσσική δραστηριότητα συλλαβισμού 

Χρησιμοποιήστε τα χέρια των παιδιών. (Λεπτή κινητικότητα). Στον αντίχειρα γράψτε το γράμμα Π και στα δάχτυλα  της άλλης παλάμης το Α, το Ε, το Ο και το Ι.  Πείτε τους να ενώσουν  το Π του αντίχειρα με το Α του δείχτη…Τι συλλαβή σχηματίζεται; Το ΠΑ… Το ίδιο κάντε  και με τα άλλα δαχτυλάκια και έτσι σχηματίστε τις συλλαβές ΠΑ, ΠΕ, ΠΟ, ΠΙ…..

Αφού παίξτε αυτό το γλωσσικό παιχνίδι προχωρήστε και στον σχηματισμό των λέξεων….

Βρείτε  και γράψτε στο τρενάκι των συλλαβών , λέξεις που αρχίζουν από τις συλλαβές που έχει  το  κάθε βαγόνι.

Το τρενάκι των συλλαβών του Π,π  κλικ ΕΔΩ

Καλή σας διασκέδαση !

 

 

 

 

Άγιος Γεώργιος, ο Τροπαιοφόρος!

Η ζωή  του Αγίου Γεωργίου

Ο Άγιος Γεώργιος γεννήθηκε στην Καππαδοκία, ανάμεσα στο 275 και στο 285 και θανατώθηκε το 296 ή το 303 μ.Χ. Οι γονείς του Αγίου Γεωργίου ήταν χριστιανοί, ο πατέρας του είχε ελληνική καταγωγή και ήταν από την Καππαδοκία και η μητέρα του ήταν από την Παλαιστίνη. Όταν ήταν 10 ετών πέθανε ο πατέρας του και η μητέρα του τον πήρε στην περιοχή Λύδδα της Παλαιστίνης όπου τον μεγάλωσε και τον μόρφωσε. Στην ηλικία των 18 ετών, κατατάχτηκε στον ρωμαϊκό στρατό στη Νικομήδεια. Διακρίθηκε σε πολύ μικρή ηλικία ο Άγιος Γεώργιος και πήρε τον βαθμό του χιλίαρχου. Αργότερα ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός τον έκανε διοικητή με τον τίτλο του κόμη. Ο Άγιος Γεώργιος ονομάζεται τροπαιοφόρος για την ανδρεία του και για τον ηρωϊσμό του στις μάχες. Ο Διοκλητιανός, αφού αντιμετώπισε τις εξωτερικές απειλές στράφηκε στην αναδιοργάνωση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Αποφάσισε ότι οι υπήκοοί του θα πρέπει να τον λατρεύουν ως θεό και ξεκίνησε διωγμούς κατά των Χριστιανών. Έκλεισε τους χριστιανικούς ναούς, εξόρισε ή βασάνισε και οδήγησε στο μαρτύριο Χριστιανούς που δεν πρόδιδαν την πίστη τους, απομάκρυνε από τον στρατό και τις υπηρεσίες τους Χριστιανούς.

Έκανε τρεις συνελεύσεις για να οργανώσει τους διωγμούς, στις οποίες μπορούσαν να είναι παρόντες οι αξιωματούχοι. Ο Άγιος Γεώργιος πήρε το λόγο, ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό και πήρε θέση ενάντια στο διωγμό των Χριστιανών. Ο Διοκλητιανός οργίστηκε και διέταξε τη σύλληψη του Αγίου Γεωργίου. Στην φυλακή βασανίστηκε για την πίστη του και υπέμεινε τους πόνους με προσευχή. Αρχικά τον έδεσαν ξαπλωμένο ανάσκελα και έβαλαν επάνω του έναν μεγάλο βαρύ λίθο. Στη συνέχεια τον έδεσαν στον τροχό, που είχε περιστρεφόμενα μαχαίρια που έκοβαν τις σάρκες. Ένας άγγελος ελευθέρωσε τον Άγιο και τα τραύματά του θεραπεύτηκαν. Όταν αυτό έγινε γνωστό, ο Πρωτολέοντας και ο Ανατόλιος παρουσιάστηκαν στον Διοκλητιανό μαζί με χίλιους στρατιώτες και ομολόγησαν την πίστη τους στον Χριστό, με αποτέλεσμα ο Διοκλητιανός να διατάξει την θανάτωσή τους. Η μνήμη τους τιμάται στις 23 Απριλίου.

Ο Διοκλητιανός διέταξε τότε να φτιάξουν μια στέρνα, να τη γεμίσουν με ασβέστη και να κλείσουν εκεί τον Άγιο Γεώργιο για τρεις ημέρες. Όταν άνοιξαν την στέρνα, αντί να βρουν το σώμα του Αγίου καμένο και διαλυμένο, τον βρήκαν όρθιο να προσεύχεται. Ο λαός αναγνώρισε το θαύμα κι έλεγε ότι είναι μεγάλος ο Θεός του Γεωργίου, αλλά ο αυτοκράτορας θεώρησε ότι ήταν κάποιου είδους μαγεία. Ο Άγιος Γεώργιος του απάντησε ότι αυτό δεν ήταν μαγεία ή αγυρτεία, αλλά αποτέλεσμα της θείας χάρης και ο Διοκλητιανός διέταξε να πυρακτώσουν μεγάλα σιδερένια παπούτσια και υποχρέωσαν τον Άγιο να περπατήσει φορώντας τα. Ο Άγιος Γεώργιος περπατούσε και προσευχόταν χωρίς να παθαίνει τίποτα. Βλέποντας τα νέα θαύματα του Αγίου, ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός συνέχισε να πιστεύει ότι ήταν αποτέλεσμα μαγείας και κάλεσε τον μάγο Αθανάσιο. Αυτός έφερε δύο αγγεία με ισχυρά δηλητήρια και ο αυτοκράτορας διέταξε τον Γεώργιο να τα πιει.

Ο Άγιος έκανε την προσευχή του, ήπιε τα δηλητήρια και δεν έπαθε τίποτα. Τότε ο Αθανάσιος γονάτισε μπροστά στον Άγιο Γεώργιο και ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό, και θανατώθηκε από τον Διοκλητιανό. Η μνήμη του μάρτυρα Αθανασίου του από μάγων, τιμάται στις 23 Απριλίου. Η Αλεξάνδρα, σύζυγος του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, μαζί με τους δούλους της, πίστεψαν στον Χριστό, φυλακίστηκαν από τον Διοκλητιανό και θανατώθηκαν την επομένη. Η μνήμη της βασίλισας Αλεξάνδρας και των υπηρετών της Απολλώ, Ισαακίου και Κοδράτου, που πίστεψαν στον Χριστό και θανατώθηκαν από τον Διοκλητιανό, τιμάται στις 21 Απριλίου. Ο Άγιος Γεώργιος είδε ενύπνιο, ότι σύντομα θα πάρει τον στέφανο του μαρτυρίου.

Το ξημέρωμα οι στρατιώτες τον παρουσίασαν στον Διοκλητιανό. Ο αυτοκράτορας του ζήτησε να θυσιάσει στον βωμό του Απόλλωνα. Ο Άγιος μπήκε στον ναό του Απόλλωνα, έκανε το σχήμα του σταυρού και τότε το είδωλο του Απόλλωνα έπεσε και κομματιάστηκε.

Ο Διοκλητιανός καταδίκασε τον Άγιο σε θάνατο δια αποκεφαλισμού. Τα λείψανά του μεταφέρθηκαν στην περιοχή Λύδδα της Παλαιστίνης, από τον πιστό του υπηρέτη, Άγιο Πασικράτη. Εκεί, μετά το διάταγμα ανεξιθρησκείας του Μεγάλου Κωνσταντίνου, οι Χριστιανοί ανέγειραν μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό αφιερωμένο στον Άγιο Γεώργιο, όπου και κατέθεσαν τα ιερά του λείψανα. Η μνήμη του Αγίου Γεωργίου τιμάται στις 23 Απριλίου, αλλά αν η εορτή του πέσει μέσα στη Σαρακοστή, μετατίθεται στην Δευτέρα του Πάσχα. Η ανακομιδή των ιερών λειψάνων του τιμάται στις 3 Νοεμβρίου.

Απολυτίκιο Αγίου Γεωργίου

ς τν αχμαλώτων λευθερωτής, κα τν πτωχν περασπιστής, σθενούντων ατρός, βασιλέων πέρμαχος, Τροπαιοφόρε Μεγαλομάρτυς Γεώργιε, πρέσβευε Χριστ τ Θε, σωθναι τς ψυχς μν

Ο Άγιος Γεώργιος, ο καταραμένος δράκος, και η βασιλοπούλα!!!

   

Ο Άγιος Γεώργιος, ως τροπαιοφόρος (στρατιωτικός), Άγιος και ελευθερωτής, συγκεντρώνει πολλές διηγήσεις για τα κατορθώματά του, με σημαντικότερο όλων την εξόντωση του δράκου και τη σωτηρία της βασιλοπούλας.

Για το δράκο αυτό λέγονται πολλά. Άλλοι αναφέρουν πως ήταν ένα θεριό στα μέρη της Ανατολής και είχε φωλιά κοντά στη μοναδική βρύση μιας μεγάλης πόλης κι εμπόδιζε τον κόσμο να πάρει νερό.

Ο δράκος χρόνια πολλά τρομοκρατούσε την πόλη και την καταδυνάστευε παίρνοντας τρόφιμα αλλά και ανθρώπους, παιδιά, νεαρά κορίτσια. Πολλοί άνδρες της πόλης προσπάθησαν να τον σκοτώσουν αλλά δεν τα κατάφερνε κανείς. Η σπηλιά του ήταν πέρα από μια λίμνη και ο δράκος ζούσε μέσα σε ένα χώρο που έμοιαζε με έλος. Οι δύσοσμες αναθυμιάσεις απλωνόταν έντονες στις γύρω περιοχές. Ενώ η ανάσα του καυτή και βρωμερή δηλητηρίαζε όποιον ερχόταν πολύ κοντά του.Η λύση που ο βασιλιάς της περιοχής πρότεινε στο λαό του όταν απευθύνθηκαν σ’αυτόν για να τους βοηθήσει ήταν να προσφέρουν η κάθε μία οικογένεια με τη σειρά,στο δράκο ένα παιδί, έτσι ώστε αυτόν να είναι πάντα χορτάτος και να μην κινδυνεύει η πόλη από ανέλεγκτες επιθέσεις του. Άρχισαν λοιπόν κάθε μέρα να θυσιάζουν από ένα παιδί στον δράκο με βαριά καρδιά αφού όλες οι άλλες προσπάθειες τους είχαν αποτύχει. Κάποια μέρα ήρθε η σειρά της κόρης του βασιλιά να πάει για να θυσιαστεί.

Στολισμένη όπως άρμοζε σε μία βασιλοπούλα πήγαινε να συναντήσει το θάνατο,ετοίμασε ο πατέρας της πλοίο βασιλικό για να διασχίσει τη λίμνη που βρισκόταν ανάμεσα στην πολιτεία και την σπηλιά του δράκου και ολόκληρη πομπή τη συνόδευσε στο τελευταίο ταξίδι της. Μόνη λοιπόν διασχίζει τη λίμνη και πάει να συναντήσει το δράκο. Φτάνει κάποια στιγμή που βρίσκεται έξω από τη σπηλιά και αυτή περιμένει τη μοίρα της καρτερικά. Μόνο που τα πράγματα άλλαξαν την τελευταία στιγμή. Βλέπει ένα νεαρό αξιωματικό να έρχεται καβάλα πάνω στο άλογο να πλησιάζει.Τη ρώτησε τι έκανε εκεί μόνη.Απαντώντας του του εξήγησε ότι περίμενε το δράκο να την καταβροχθίσει σαν αντάλλαγμα για την ηρεμία των υπολοίπων της πόλης.

Ο Άγιος τότε αφού ζήτησε τη βοήθεια του θεού ρίχτηκε στη μάχη με το θεριό και καταφέρνει αδύναμο να το σύρει έξω από τη σπηλιά του και να το μεταφέρει αιχμάλωτο μέχρι την πλατεία της πόλης Εκεί αφού διακηρύττει ότι κατάφερε να αιχμαλωτίσει το δράκο με τη βοήθεια του θεού και ζητά από όλους τους πολίτες να ασπαστούν την πίστη του σκοτώνει το δράκο και λυτρώνει μια για πάντα τους πολίτες από την απειλή του αφανισμού. Σαν αντάλλαγμα ο βασιλιάς του δίνει την κόρη του για γυναίκα του.

Η ιστορία με πιο απλά λόγια για παιδιά



Λήψη αρχείου

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 “Ο  Άγιος Γεώργιος και ο Δράκος ”   Zωγράφισε  κι εσύ μια εικόνα από την ιστορία

Μπορείτε επίσης να κατασκευάσετε ένα δράκο, σε ανάμνηση του δράκου που σκότωσε ο
 Άγιος Γεώργιος, για να σώσει τη βασιλοπούλα.
Ένας δράκος με κύκλους
Ένας δράκος με διπλόκαρφα

Χρωμάτισε την εικόνα του Αγίου Γεωργίου

Μεγάλη η χάρη του Αγίου μας ! Να είναι προστάτης και βοηθός μας !

Χριστός Ανέστη!

Το ελπιδοφόρο μήνυμα της Ανάστασης του Θεανθρώπου,

να δώσει δύναμη και αισιοδοξία στις καρδιές όλων μας.

Χρόνια πολλά με ευχές για υγεία, αγάπη και χαρά σε σας

και στις οικογένειές σας!

 Χριστός Ανέστη! – Αληθώς Ανέστη!

 

Καλή Ανάσταση με πασχαλινές δημιουργίες από τους μαθητές μας!

 

 

          

      

                       

                

 Ευχόμαστε ολόψυχα το Άγιο Φως της Ανάστασης να φωτίζει τις ψυχές όλων μας και να φέρει ευλογία σε κάθε βήμα μας στο ταξίδι της ζωής.  Καλή Ανάσταση!

 Με πολλή αγάπη 

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του νηπιαγωγείου Στανού