Ποιος θα γίνει αρχηγός; (Λ. Δενεζάκη)

exo7224Διαβάσαμε το παραμύθι  “Ποιος θα γίνει αρχηγός;”  της  Λ. Δενεζάκη. Στο Δάσος κανένα ζώο δεν ήταν χαρούμενο και αυτό γιατί τα μεγαλύτερα ζώα πείραζαν τα μικρότερα.  Κάτι έπρεπε να γίνει… ένα συμβούλιο. Ακολούθησε μια σειρά γεγονότων που οδήγησαν στο εξής συμπέρασμα: Καλό είναι ο καθένας να βρίσκει τι θέλει να κάνει για να γίνει ο ίδιος ευτυχισμένος, αλλά και για να δώσει χαρά στους άλλους!

Και αν τύχει κάποιος να μας κάνει μια μουντζούρα στο χαρτί μας, τότε δε θα στενοχωρηθούμε. Απλά θα τη μεταμορφώσουμε με τη φαντασία μας σε κάτι όμορφο!



Λήψη αρχείου

 

 

Ο Γλεντζοφλέβαρος (Γ. Τσορώνη-Γεωργιάδη)

gletzoflevarosΔιαβάσαμε το παραμύθι  “Ο  Γλεντζοφλέβαρος”  της  Γ.  Τσορώνη-Γεωργιάδη,  όπου  Φλεβάρης εκφράζει τη μειονεξία που νιώθει. Μέσα από την ιστορία, τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι είναι μοναδικός με τις δικές του ικανότητες και καλούνται να υποδυθούν τον Φλεβάρη και να πουν γιατί θα ήταν περήφανα. Επίσης, κατανοούν ότι κ αυτά είναι μοναδικά και το καθένα αναγνωρίζει τις δικές του ικανότητες για τις οποίες είναι περήφανο.

Πατήστε εδώ για να δείτε την παρουσίαση!

Επίσης, κατασκεύασαν τον δικό τους Γλεντζοφλέβαρο:

IMG20240205153349

 

Σιγά σιγά, μία συγγνώμη τη φορά – Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων

Τη Τρίτη 23/01/2023 παρακολουθήσαμε  μέσω WEBEX το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σιγά σιγά, μία συγγνώμη τη φορά» , της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων.

zosimaia

Αρχικά, γνωρίσαμε τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη και ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού , «ΠΟΣΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΚΟΜΗ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ;» των Wendy Meddour και Carmen Saldana όπου οι μαθητές/τριες συνειδητοποίησαν τη δύναμη της φιλίας στη ζωή και ότι πρέπει να διαχειρίζονται τα προβλήματα που ανακύπτουν, έχοντας αυτοπεποίθησηκαι αυτοεκτίμηση. Στη συνέχεια,  οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με διαδικτυακά παιχνίδια, κινητικό παιχνίδι και ζωγραφική.

blog signomi

Σας παρουσιάζουμε τις εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα στην παρακάτω αφίσα που δημιουργήσαμε!



Λήψη αρχείου

Η ΚΡΥΨΩΝΑ, Γ. ΤΣΟΡΩΝΗ-ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

out 1Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Κρυψώνα” της Γ. Τσορώνη-Γεωργιάδη και συζητήσαμε για την αξία του βιβλίου, τα οφέλη που αποκομίζουμε από το διάβασμα, καθώς και για τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Έτσι, αποφασίσαμε να διαμορφώσουμε στη τάξη μας, τη δική μας δανειστική βιβλιοθήκη με σκοπό να γίνει το αγαπημένο μας στέκι….

Πρώτα όμως διασκεδάσαμε, βοηθώντας  τον σκίουρο να συγκεντρώσει τα βιβλία του στην κρυψώνα του….

blog1 blog3
blog2 blog4

 

Ο Πέτρος και ο λύκος – Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

O Petros kai o lykosΠαρακολουθήσαμε το livestreaming εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, ο Πέτρος και ο λύκος του Sergei Prokofiev, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18/1/2024 , ώρα 11:30.

blog

Εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την αφήγηση, όσο και απο τα μουσικά όργανα που την πλαισίωναν.

Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας και σας τις παρουσιάζουμε κάνοντας κλικ στο εικονίδιο!

icon

Ο μεγάλος χνουδωτός

out Διαβάσαμε το βιβλίο της συγγραφέα Γ. Τσορώνη – Γεωργιάδη και διασκεδάσαμε παίζοντας το επιτραπέζιο παιχνίδι με τις κάρτες που εκτυπώσαμε παρακάτω:

Επιτραπέζιο παιχνίδι

Κάρτες Α

Κάρτες Β

 

(πηγή: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/01/blog-post_7.html)

Τα Χριστούγεννα προσέχω τι πετώ και φροντίζω το περιβάλλον!

Ημερολόγιο Αντίστροφης μέτρησης με ρολά από χαρτί υγείας:

IMG 20231201 091818

Ατομικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με χάρτινα πιάτα του πάρτι:
IMG 20231204 115426
Ρούντολφ ελαφάκια με ρολά από χαρτί υγείας:
IMG 20231211 124349
Ημερολόγια ρόδια από χαρτόκουτα:
IMG 20231211 121848 IMG 20231213 095117 IMG 20231213 1021272
Αγγελάκια από πιάτα του πάρτι:
IMG 20231207 120705
Άγιος Βασίλης με ρολά από χαρτί υγείας:
IMG 20231213 140216
Φάτνη από χαρτόκουτο και ρολά από χαρτί υγείας:
IMG 20231208 081152
Καράβι από χαρτόκουτο και ρολά από χαρτί κουζίνας:
IMG 20231213 081012
Σβούρες από παλιά cd και καπάκια από μαρκαδόρους:
Κηροπήγια με παλιά cd και φυσικά υλικά (κουκουνάρια, κανέλα,κυπαρισσομηλα, βελανιδια):
IMG 20231214 101356 IMG 20231214 125214

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ – Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Μιλήσαμε για τους φωτεινούς σηματοδότες ώστε να κατανοήσουν το ρόλο αυτών, να τους αναγνωρίζουν ως επιβάτες οχήματος και να προσπαθήσουν να κινούνται ως πεζοί χρησιμοποιώντας τους  σωστά , με τη βοήθεια πάντα κάποιου ενήλικα (γονέα, εκπαιδευτικού). Στόχος να αναπτυχθεί  η Κριτική σκέψη, η Επίλυση προβλημάτων, η Συνεργασία, η Δημιουργικότητα, οι Κινητικές δεξιότητες, οι Κοινωνικές ικανότητες η Ανταπόκριση σε ακουστικά  ερεθίσματα.

αφισα ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ

Κατασκευή φωτεινού σηματοδότη από ανακυκλώσιμα υλικά( ρολό από χαρτί υγείας)

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Μιλήσαμε για  τα μέσα έκτακτης ανάγκης : ασθενοφόρο, πυροσβεστική και περιπολικό, τη χρησιμότητά τους, καθώς και για τους αριθμούς  που χρησιμοποιούμε για να τους καλέσουμε (166, 199,100).Παίξαμε  ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με κάρτες (αντιστοίχιση του κάθε αυτοκινήτου με τον σωστό αριθμό).

thl ektaktis

Παιχνίδι ρόλων : αυτοκίνητα , πεζοί , φανάρια .Εκ περιτροπής ( για να περάσουν όλα τα παιδιά από όλους τους ρόλους) κάποια παιδιά είναι τα αυτοκίνητα , κάποια οι πεζοί και κάποια τα φανάρια. Όταν ανάβει πράσινο για τους πεζούς , τα αυτοκίνητα σταματάνε και οι πεζοί περνάνε από τις διαβάσεις πεζών. Όταν ανάβει κόκκινο για τους πεζούς , οι πεζοί σταματάνε και περνούν τα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ 3 ΠΑΙΧΝΙΔΙ πεζοφαναρα ΦΑΝΑΡΙΑ

Διαβάσαμε : “Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας”

Κεντρικός ήρωας του βιβλίου είναι ο Ποδηλατάκιας, ένα μαγικό ποδήλατο που μιλάει και προσπαθεί με απλό και διασκεδαστικό τρόπο να βοηθήσει τα  παιδιά να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τους βασικούς κανόνες της ασφαλούς και υπεύθυνης οδήγησης κατά τη διάρκεια της βόλτας τους με το ποδήλατο.

Πρόκειται για μια  ιστορία, η οποία μέσω της περιπέτειας, καταφέρνει να περάσει στα παιδιά βασικούς όρους και κανόνες, χωρίς να αισθάνονται ότι κάποιος τους κάνει μάθημα. Η ιστορία μένει στο μυαλό τους και τους συντροφεύει σε κάθε βόλτα που κάνουν με το ποδήλατό τους.

Τα παιδιά περιγράψανε τα ποδήλατά τους. Ποια μέτρα ασφάλειας λαμβάνουν, διηγήθηκαν προσωπικές ιστορίες καθώς κάνουν ποδήλατο στη γειτονιά.

Κατασκευή : ποδήλατα με παλιά  cd και γλωσσοπίεστρα.

Ο ΠΟΔΗΛΑΤΑΚΙΑΣ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

Μιλήσαμε για τα μέσα μεταφοράς της στεριάς, του αέρα και της θάλασσας.

Κατασκευή: αυτοκινητάκια από ανακυκλώσιμα υλικά ( ρολό από χαρτί υγείας και  πλαστικά καπάκια ) και αεροπλανάκια από γλωσσοπίεστρα.

IMG 20231106 1011012

Γνωρίσαμε τα σήματα του Κ.Ο.Κ και παίξαμε ένα παιχνίδι με αυτά ( βρες το μισό του). Μιλήσαμε για τους τροχονόμους και τους σχολικούς τροχονόμους. Φορέσαμε το γιλέκο του σχολικού τροχονόμου και γίναμε για λίγο και εμείς σχολικοί τροχονόμοι.

ΣΗΜΑΤΑ IMG 20231024 103251

 

Κλείσαμε το θέμα μας  ΄΄ γλυκά ΄΄ φτιάχνοντας  γλυκά φανάρια  με  μπισκότα, χρωματιστές καραμέλες και σοκολάτα .

ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΦΑΝΑΡΙΑ 3 ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΦΑΝΑΡΙΑ 4 ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΦΑΝΑΡΙΑ 5 ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΦΑΝΑΡΙΑ

28 Οκτωβρίου 1940

Κάθε χρόνο στις 28 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την ιστορική επέτειο του ΟΧΙ! Το ΟΧΙ ήταν η γενναία απάντηση που έδωσαν οι Έλληνες στους Ιταλούς όταν αυτοί τους ζήτησαν να παραδώσουν την Ελλάδα! Η μέρα αυτή μας γεμίζει όλους με περηφάνια και τη γιορτάζουμε σε όλη την Ελλάδα με διάφορες εκδηλώσεις και παρελάσεις!

Στο νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να κάνουμε γιορτή με ποιήματα, τραγούδια και κατασκευές!

Δώσαμε  ποιήματα  στα παιδιά !   

IMG 20231010 131114 2              

Φτιάξαμε  το σκηνικό για τη γιορτή μας!   

IMG 20231025 121711 3                                                                

Είδαμε εποπτικό υλικό με εικόνες της εποχής! 

Μιλήσαμε και για τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου που είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης αλλά και του χωριού μας!                                   

Μιλήσαμε  για τη σημασία  της Ειρήνης  σε όλο τον κόσμο !

IMG 20231025 121715

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο σπόρος της Ειρήνης”, Ι.Πιν και συζητήσαμε το λόγο για τον οποίο φιλονίκησαν οι σκαραβαίοι και τα σκαθάρια, καθώς και για το τι θα μπορούσαν να κάνουν ώστε να μην φθάσουν στον πόλεμο. Φτιάξαμε τα δικά μας κουτάκια και φυλάξαμε τους δικούς μας σπόρους της ειρήνης….

1cd05382 5995 4a19 b2da 794fbd889dc2 IMG20231016120431

Κατασκευές :

1) Τα περιστέρια της  ειρήνης 

IMG 20231023 094954 2      

2) Το ΟΧΙ

IMG 20231020 090945

3) Ο Λευκός Πύργος  και ο Άγιος  Δημήτριος

IMG 20231024 131433

4) Η πυραμίδα με την Ελληνική σημαία και το ΟΧΙ     

IMG 20231025 100555

Στο Ολοήμερο τα παιδιά έφτιαξαν την αφίσα για το σκηνικό της γιορτής και τη δική τους εικόνα του Αγίου Δημητρίου:

IMG20231019143126 IMG20231020145953 IMG20231025155538

 

Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο

Μάθαμε ότι υπάρχει μια πόλη που έδιωξε τον πόλεμο και μας κίνησε την περιέργεια για το πώς τα κατάφερε! 1636401452520

Τις λεπτομέρειες τις μάθαμε διαβάζοντας το υπέροχο βιβλίο «Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο» Α. Παπαθεοδούλου – Μ. Δεληβοριά.  

 

 

Δραματοποιήσαμε σκηνές που μας άρεσαν, όπως το άγαλμα που ξεκαρδιζόταν στα γέλια όταν το κοιτούσαν πολλοί, τα δέντρα που λένε παραμύθια.

photo4 photo5

Ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε πιο πολύ, όπως το ότι το ταχυδρομείο της πόλης φρόντισε να πάει ο Πόλεμος  για διακοπές με την παρδαλή του βερμούδα, καθώς και τα παραμυθόδεντρα!

photo3

Πόλεμος ή Ειρήνη;

Συζητήσαμε για τον πόλεμο, τι συμβαίνει όταν γίνεται, τι προβλήματα επιφέρει ο πόλεμος στους ανθρώπους και πώς αυτοί νιώθουν.

Συζητήσαμε για την ειρήνη, τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι όταν έχουν ειρήνη, πώς νιώθουν  και αναρωτηθήκαμε τι θα ήταν καλύτερο να πολεμάμε ή να συζητάμε ειρηνικά για να λύνουμε τις διαφωνίες μας.

photo1Αναζητήσαμε σε εφημερίδες και περιοδικά εικόνες τις οποίες της κόψαμε και της κολλήσαμε στην ομάδα που ταιριάζουν, δηλαδή στην ειρήνη ή στον πόλεμο.

 

 

Αποφασίσαμε να γράψουμε ένα γράμμα στον πόλεμο για να τον πείσουμε να φύγει από τη γη, καθώς και ένα γράμμα στην ειρήνη για να την πείσουμε να παραμείνει στη γη.

photo2

 

Τα μαλλιά του Όλιβερ

Με αφορμή τα φθινοπωρινά φύλλα, γνωρίσαμε ένα ξεχωριστό παιδί τον Όλιβερ με μαλλιά από καταπράσινα φύλλα!

exofiloΔιαβάσαμε το παραμύθι «Τα μαλλιά του Όλιβερ», Θοδωρής Τσεκούρας-Camille Ferrari.

Αρχικά, τα νήπια περιέγραψαν το εξώφυλλο και, αφού διαβάσαμε τον τίτλο, υπέθεσαν τι θα μας πει η ιστορία (ένα νήπιο υπέθεσε ότι στην ιστορία ο χλωροφυλλούλης θα μαζεύει συνέχεια ακτίνες από τον ήλιο, νερό, αέρα και χώμα για να μαγειρεύει γλυκόζη και να ταΐζει τα φύλλα του Όλιβερ….).  Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τον Όλιβερ που συστήθηκε χαρούμενος στους νέους γείτονες, λέγοντας ότι έτσι γεννήθηκε με μαλλιά από φύλλα! Ωστόσο, κατανοήσαμε ότι η αντίδραση των γειτόνων δεν ήταν σωστή και ότι τα λογάκια τους πλήγωσαν τον Όλιβερ κάνοντας τα μαλλιά του να μαραίνονται. Όταν όλοι μαζί χάθηκαν στο δάσος, ο Όλιβερ είχε μια λαμπρή ιδέα για το πώς θα επιστρέψουν στα σπίτια τους και τα νήπια κλήθηκαν να μαντέψουν την ιδέα (ένα νήπιο υπέθεσε ότι η ιδέα ήταν να ακολουθήσουν τα σημάδια που άφησαν στο δρόμο τα ποδήλατα τους…). Στο τέλος, τα νήπια χάρηκαν που τα παιδιά της ιστορίας αποδέχτηκαν τον Όλιβερ βάζοντας και αυτά στα μαλλιά τους φύλλα και λουλούδια, με αποτέλεσμα ο Όλιβερ να είναι ξανά χαρούμενος με καταπράσινα φύλλα και άνθη για μαλλιά!

Είπαμε να δείξουμε και εμείς τα συναισθήματα μας όπως κάνει και ο Όλιβερ με μια κατασκευή:

final happy

Είμαστε και εμείς ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ!

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάστηκε για πρώτη φορά το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου. Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος. 
Από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας βρήκαμε βιβλία με ήρωες  ζώα , διαβάσαμε τους τίτλους , συζητήσαμε για τον ήρωα του κάθε βιβλίου  και αποφασίσαμε κάθε μέρα να διαβάζουμε από ένα βιβλίο!
Ξεκινήσαμε με το βιβλίο : Ο ΦΑΛΑΚΡΟΣ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ του Ευγένιου Τριβιζά!
IMG 20231002 1212582 IMG 20231003 1301462
Μιλήσαμε για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, είδαμε εικόνες από βιβλία και το διαδίκτυο με τα απειλούμενα είδη , συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προστατεύσουμε τα ζώα! 
Τα παιδιά φέρανε από το σπίτι τους το αγαπημένο τους ζωάκι- παιχνίδι και μας το παρουσιάσανε! Συζητήσαμε για το  κατοικίδιο που έχουν στο σπίτι τους και πως πρεπει να συμπεριφερόμαστε και να προσέχουμε τα ζώα! Είδαμε σχετικές εικόνες σωστής και λάθος συμπεριφοράς!
IMG 20231003 102340
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  1. Φτιάξαμε χαρούμενα  χελωνάκια και σκαντζόχοιρους  με χρωματιστά χαρτόνια και αφρώδες χαρτιά!
  2. Ζωγραφίσαμε κάρτες με ζωάκια και γράψαμε ευχές!
IMG 20231003 123519 IMG 20231003 123506
IMG 20231004 081143 IMG 20231004 1104382
IMG 20231004 093305 IMG 20231004 093300
IMG 20231004 1048552

Το σταφύλι και τα προϊόντα του

Είδαμε πολλές καρτέλες αναφοράς με τα είδη σταφυλιών, τα προϊόντα που παίρνουμε από τα σταφύλια, τα αμπέλια, τον τρύγο και το πατητήρι. Αποφασίσαμε με τα παιδιά να φέρουμε στο σχολείο μας ο καθένας μας από κάποιο προϊόν που παράγεται από σταφύλια και διάφορες ποικιλίες σταφυλιών! 
Στρώσαμε το τραπεζι μας με άσπρα και κόκκινα σταφύλια, άσπρες και μαύρες σταφίδες, κέικ με σταφίδες, σταφιδόψωμο, μουστοκούλουρα, γλυκό σταφύλι και μουσταλευριά!
Μυρίσαμε, γευτήκαμε , παρατηρήσαμε και αποφασίσαμε “τι μας αρέσει πιο πολύ” και “τι θα θέλαμε να ξαναφάμε”.
IMG 20230929 1201292 1 IMG 20230928 0911272
IMG 20230928 0911332 IMG 20230928 091511
IMG 20230928 091443 IMG 20230929 1148372
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: Καδράκι με σταφύλι 
Τα παιδιά ζωγράφισαν με τέμπερες χάρτινο πιατάκι και στη συνέχεια κόλλησαν μπαλάκια γκοφρέ για τις ρόγες του σταφυλιού και ξυλάκι για κοτσάνι! Στολίσαμε με χρυσόσκονη και σύρμα πίπας!
kids1 gif kataskevi 1 kids2