“Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων και ικανοτήτων του 21ου αιώνα, δηλαδή της τεχνολογίας και της επιστήμης, καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής των νηπίων για την ένταξη τους στο κοινωνικό περιβάλλον.”
Για το σχολικό έτος 2023-2024 το σχέδιο δράσης ανά θεματικό κύκλο είναι το ακόλουθο:
1ος Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θέμα: «Οδική Ασφάλεια» – Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- κατανόηση των οδικών κανόνων και σημάτων.
- απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων για να συμπεριφέρονται με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες ή επιβάτες.
- ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα «Οικολογία» – Τίτλος: «Προσέχω τι πετώ»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- συνειδητοποίηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των κινδύνων στην ανθρώπινη υγεία.
- να πληροφορηθούν για την ανακύκλωση.
- να αγαπήσουν και να προστατέψουν το περιβάλλον.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» – Τίτλος: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- αποδοχή της διαφορετικότητας.
- ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της ευαισθησίας.
- διαμόρφωση προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας.
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα: STE(A)Μ – Τίτλος: «Οι μικροί μετεωρολόγοι».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- κατανόηση και προβληματισμός για τις καιρικές μεταβολές, το κλίμα, τα καιρικά φαινόμενα και την κλιματική αλλαγή.
- δημιουργία κατασκευών που θα ενισχύσουν την κατανόηση του καιρού.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση, παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζονται.
Για το σχολικό έτος 2021-2022 το σχέδιο δράσης ανά θεματικό κύκλο είναι το ακόλουθο:
1ος Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θέμα: «Διατροφή» – Τίτλος: «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
- συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα «Οικολογική Συνείδηση» – Τίτλος: «Το παράπονο των ζώων»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.
- δημιουργία «πρωτοτύπων».
- αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη» – Τίτλος: «Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα: STE(A)Μ – Τίτλος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- κατανόηση του κύκλου του νερού.
- δημιουργία κατασκευών που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση, παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζονται.