Εργαστήρια Δεξιοτήτων

iep

 

“Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων και ικανοτήτων του 21ου αιώνα, δηλαδή της τεχνολογίας και  της επιστήμης, καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής των νηπίων για την ένταξη τους στο κοινωνικό περιβάλλον.”

 

 

 

Για το σχολικό έτος 2023-2024 το σχέδιο δράσης ανά θεματικό κύκλο είναι το ακόλουθο:

1ος Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα: «Οδική Ασφάλεια»  – Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • κατανόηση των οδικών κανόνων και σημάτων.
  • απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων για να συμπεριφέρονται με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες ή επιβάτες.
  • ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα «Οικολογία» – Τίτλος: «Προσέχω τι πετώ»

Βασικοί στόχοι: 

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • συνειδητοποίηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των κινδύνων στην ανθρώπινη υγεία.
  • να πληροφορηθούν για την ανακύκλωση.
  • να αγαπήσουν και να προστατέψουν το περιβάλλον.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» – Τίτλος: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • αποδοχή της διαφορετικότητας.
  • ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της ευαισθησίας.
  • διαμόρφωση προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας.
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)Μ – Τίτλος: «Οι μικροί μετεωρολόγοι».

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • κατανόηση και προβληματισμός για τις καιρικές μεταβολές, το κλίμα, τα καιρικά φαινόμενα και την κλιματική αλλαγή.
  • δημιουργία κατασκευών που θα ενισχύσουν την κατανόηση του καιρού.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση, παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζονται.

 


 

Για το σχολικό έτος 2021-2022 το σχέδιο δράσης ανά θεματικό κύκλο είναι το ακόλουθο:

1ος Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα: «Διατροφή»  – Τίτλος: «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  • συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα «Οικολογική Συνείδηση» – Τίτλος: «Το παράπονο των ζώων»

Βασικοί στόχοι: 

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.
  • δημιουργία «πρωτοτύπων».
  • αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη» – Τίτλος: «Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)Μ – Τίτλος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • κατανόηση του κύκλου του νερού.
  • δημιουργία κατασκευών που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση, παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζονται.