Τρέχει,τρέχει,τρέχει το Νερό…

Οι πιγκουίνοι και οι αρκούδες έμειναν για τα καλά στην τάξη μας τελικά! Άφησαν για λίγο την Αρκτική και την Ανταρκτική και ως δια μαγείας βρέθηκαν στο σχολείο μας,σε ένα μέρος που εμείς φτιάξαμε για αυτά.. πως να μη θέλουν να μείνουν μαζί μας άλλωστε, αφού το μέρος που τους φτιάξαμε λέγεται “παγωμένη αγκαλιά “.. και αν και παγωμένη, έχει τον τρόπο της να ζεσταίνει τις καρδιές.. και μάλιστα κατάφερε να ενώσει και τα δύο αυτά ζώα ακόμα αν και ζουν στα δύο άκρα της γης. ..IMG 0e186faf0480e1fce4649b512b22eeff V IMG d2ff8973b03b96495e2d46c8c5253cb6 V IMG b860880b9baac3ad4c3b65a725bc1ed8 V IMG b0df0caf1ec3ceed8c6b37912d5b8a7e V IMG 31992b224f647ce88130e95eaa92c8ec V IMG 981c3775c881e1b4c9853235afcd58b0 V

Μα από τι είναι φτιαγμένοι οι πάγοι? Το νερό πώς γίνεται πάγος? Και από που έρχεται? Πολλές οι ερωτήσεις αλλά και πολλές οι πληροφορίες!!! Ξεκινήσαμε με την ιστορία της σταγόνας που πέφτει από το σύννεφο στη θάλασσα,  τη ζεσταίνει ο ήλιος με τις ακτίνες του και ανεβαίνει ξανά στον ουρανό για να πέσει ξανά από το σύννεφο και πάλι από την αρχή! Έτσι κάναμε σειροθέτηση με εικόνες και προσεγγίσαμε τον κύκλο του Νερού…

IMG 0a6c5883247bee7cbc1bd7b93c231b81 V IMG fe5d912b455892c0a18fffcd90820097 V IMG ab75e490ba954c4a00c33b7aa4b2dcde V

Έπειτα ψάξαμε πληροφορίες στον κύριο Google για το νερό… είδαμε σε ποια σημεία της φύσης υπάρχει νερό πχ θάλασσα, λίμνη κλπ, ενώ είδαμε και με ποιους τρόπους μάζευαν παλιά οι άνθρωποι νερό από τα πηγάδια..δοκιμάσαμε κι εμείς, και καταλάβαμε πόσο βαρύ ήταν και πόσο δύσκολα τα κατάφερναν..

20240118 093427 20240118 093618

Έπειτα είδαμε πώς πέφτει η βροχή από ένα σύννεφο, μέσα από ένα εύκολο πείραμα με αφρό και χρώμα!

20240118 101700

Κάναμε κι εμείς σταγόνες βροχής ανάλογα με τον αριθμό που μας τύχαινε κάθε φορά στο ζάρι, και γεμίσαμε ξανά το συννεφάκι-βαμβάκι με τις σταγόνες.. έτσι μάθαμε για την απορροφητικότητα… στη συνέχεια,  στραγγίξαμε το συννεφάκι μας και ξανακαναμε βροχή! Και κάπως έτσι φτάσαμε στον αριθμό 5…

20240118 101136 20240118 101256 20240118 114729

Συνεχίσαμε τα πειράματα,  κατανοώντας την εξάτμιση, την πήξη και  τη διαλυτότητα….

IMG 1d4b3f17db3bf99e70ba02366a50e586 V IMG b8c4ae0a793619019ec65356f88122bc V IMG 47070b70709a4c2a949d76f9f4b95c6d V IMG fb0d1dd056b89e8c88caa3258a15394e V

Ενώ ανοίξαμε τη βρύση, γεμίσαμε νερό και είδαμε πώς αλλιώς μπορούμε να κάνουμε βροχή με απλά αντικείμενα καθημερινά.. με τρύπια σακούλα,με τρυπημενο ποτηράκι, με τούλι και άλλα… ενώ διασκεδάσαμε με έναν αυτοσχέδιο νερόμυλο που μας βοήθησε να κάνουμε οπτικοκινητικό συντονισμό και ισορροπία …

20240117 103424 IMG 8df5c7e09a7385109fd8da39e491da3b V IMG b8464e8f92edc678a436693b3f27e488 V IMG b4fa11c4679251e1bfebf22780c59059 V IMG c5ff8d80934bb20fd9dc79151f69e84e V

Κάναμε κι αλλα παιχνίδια με κορίνες που φτιάξαμε με χρωματιστό νερό σε μπουκάλια του Νερού,  ποτίσαμε τον βασιλικό μας που στολίζει την αυλή μας και καταλάβαμε τη χρησιμότητα του και στα φυτά… μάθαμε το γράμμα “Ν” και το ψάξαμε μέσα στην τάξη ενώ στο τέλος ολοκληρώσαμε τη μακέτα μας με τον κύκλο του Νερού..

Έπεται και συνέχεια…

20240117 103830 IMG 90018ff2555328911a22beb378a568ce V 20240118 115803

20240117 124517 IMG 13464f5497f4b5bfb928fe50d176cc15 V

 

 

IMG 0bdf6aa6bd78d3b4c37b2ac3fc0d1585 V