Το Νηπιαγωγείο Σιναράδων ξεκίνησε δυναμικά τη Σχολική Χρονιά με την εκπόνηση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο “οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό” της ενότητας “Ζω καλύτερα-ευ ζην”.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο ντετέκτιβ Βανς ζήτησε την βοήθεια των μαθητών μας, προκειμένου να ανακαλύψουν σε τι ωφελεί η άσκηση και η σωστη διατροφή. Ακολούθησε μια σειρά δραστηριοτήτων,  στο πέρας των οποίων οι μαθητές λάμβαναν ένα στοιχείο που θα τους οδηγούσε πιο κοντά στην απάντηση του γρίφου.  Τελικά,  η απάντηση δόθηκε:

20251030 112709

Τα στοιχεία της έρευνας μας αναρτήθηκαν στη γωνία της άσκησης και διατροφής.

20251030 11261820251030 11264620251030 112656

Οι μαθητές μας στο ταξίδι αυτό απέκτησαν εφόδια, γέλασαν διασκέδασαν έμαθαν και φυσικά, γεύτηκαν ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ!!!

Ακολουθούν εικόνες από τις μοναδικές στιγμές που βιώσαμε:

Αναγνώριση φρούτων μέσω της αφής.

20251020 111834 1

Επιτραπεζιο παιχνίδι γνωσεων.

20251031 10512120251031 105307

Τροφες Υγιεινές και μη.

20251029 10431320251029 10520920251030 111424

Χαρούμενα και λυπημένα δοντάκια.

20251030 104119

 

Screenshot 20251031 112931 Gallery

Πυραμίδα Διατροφής.

20251022 10371420251022 105823

Είδη Τροφίμων-ταξινόμηση.

20251021 103551

Φρούτα Εποχής.

20251016 10472920251016 10363420251016 105438

20251022 120949

ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ!!

20251020 104304

Στο τέλος του ταξιδιού μας λάβαμε τα βραβεία “ντετέκτιβ της διατροφής “.

Screenshot 20251031 112923 Gallery

 

 

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ!!

Έφτασε το καλοκαίρι και ήρθε η ώρα να πούμε αντίο, κρατώντας φυλαγμένες στην καρδιά μας τις όμορφες και ξεχωριστές αναμνήσεις που αποκομίσαμε όλη τη χρονιά. Η καλοκαιρινή μας γιορτή ήρθε να συμπληρώσει τις μοναδικές στιγμές που βιώσαμε μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Ο τίτλος της γιορτής ήταν “Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα Ελύτη”.

Το ταξίδι μας εκτυλίχθηκε στο μαγικό κόσμο των μελοποιημένων ποιημάτων του βραβευμένου με Νόμπελ Έλληνα ποιητή. Τραγουδήσαμε, χορέψαμε και απαγγείλαμε ποιήματα. Οι γονείς ανταποκρίθηκαν στα κελεύσματά μας και συμμετείχαν στο χορό, μαζί με τα μικρά τους αγγελούδια.

Ζήσαμε μοναδικές στιγμές και υποσχεθήκαμε να μείνουμε για πάντα φυλαγμένοι ο ένας στην καρδιά του άλλου!!!

Μερικές από τις εικόνες της γιορτής μας είναι οι ακόλουθες:

20250611 191202 20250611 191343 20250618 085952 IMG 023a64df4bafd8480aeb910857c035ad V IMG 5631303169c7b512cc8aff635db9bb4e V 20250611 192803IMG cd2bed0f5b1b4e5efbb81a41fd2a57f7 V Screenshot 20250618 094132 Outlook 20250618 085932Screenshot 20250618 094141 OutlookScreenshot 20250618 093905 Outlook

Σ’ αγαπώ μαμά…

Τη φετινή χρονιά ευχηθήκαμε στις μαμάδες μας με ένα διαφορετικό και μοναδικό τρόπο για τη γιορτή της μητέρας (11 Μαϊου). Αφού απευθύναμε πρόσλήση να έρθουν στην τάξη, οι μικροί μας μαθητές τους τραγούδισαν με τη συνοδεία χορευτικών κινήσεων το τραγούδι

“Ενα τραγούδι για τη Μαμά ! Σ’αγαπώ Μαμά – KooKooKids”. Δεν έλειψαν τα δάκρυα συγκίνησης!!!

Messenger creation 4FD65655 7482 4ABA B2D6 6093EB629658

Λαογραφικό Μουσείο Σιναράδων-Νίκος Πακτίτης

Το Μάϊο επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο του χωριού μας, κλείνοντας έτσι το Εργασήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “κρυμμένα μυστικά, στα σπίτια τα παλιά”. Περιηγηθήκαμε στα δωμάτια της δίπατης κατοικίας και επισκεφθήκαμε την κουζίνα, το “καλό” δωμάτιο (που άνοιγε μόνο στις γιορτές), το υπνοδωμάτιο, αλλά και τον πάνω όροφο, όπου βρίσκονταν ο αργαλιός. Γνωρίσαμε πως ζούσαν οι παππούδες μας πριν ανακαλυφθεί το ρεύμα, ποια σκεύη χρησιμοποιούσαν, είδαμε τις ραπτομηχανές τους, αλλά και ένα σίδερο που λειτουργούσε με κάρβουνο και με έκπληξη μάθαμε πως σε ένα υπνοδωμάτιο κοιμόταν μια οικογένεια οκτώ ατόμων. Ανεβαίνοντας στον πάνω όροφο, αντικρύσαμε έκπληκτοι και περιχαρείς παραδοσιακές φορεσιές και κοσμήματα, εργαλεία υποδηματοποιού,  αλλά και μια συλλογή θαλάσσιων κοχυλιών, μια βαλσαμομένη χελώνα καρέτα-καρέτα και μια σχεδία. Ευχαριστήσαμε τον ξεναγό μας και αποχωρήσαμε γεμάτοι νέες εμπειρίες και γνώσεις.

20250528 09251020250528 10044420250528 100617

20250528 100645 20250528 100640

20250528 10063320250528 100718

Κρυμμένα μυστικά, στα σπίτια τα παλιά…

Στα πλαίσια του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα της θεματικής ενότητας “φροντίζω το περιβάλλον-οικολογία/παγκόσμια και τοποική φυσική κληρονομιά” ταξιδέψαμε και ανακαλύψαμε μυστικά, κρυμμένα στα παλιά-παραδοσιακά σπίτια του τόπου μας.

Αρχικά, γνωρίσαμε τη χώρα μας και περιηγηθήκαμε μέσω του Google Earth στα στενά σοκάκια του χωριού μας. Έπειτα, σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε το χάρτη της Ελλάδος, τον γεωμορφολογικό και τον πολιτικό και μάθαμε για το κίμα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας αντίστοιχα.

20250402 123608 20250402 124130 Messenger creation D69208CF 0DDB 4685 BF91 25245A555F1F20250320 123840Messenger creation F07E3FDC 9124 4E51 B503 414CC1C83FD3

Γίναμε για λίγο μικροί μετεωρολόγοι και προβλέψαμε τον καιρό.

Messenger creation 12937B8D 8F58 4C9F 9F60 917AA9B57BEF

Στη συνέχεια, σχεδιάσαμε παραδοσιακά σπίτια που συναντάμε σε ορεινές, πεδινές και νησιωτικές περιοχές και συζητήσαμε για τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα.

20250514 13374920250514 133758

 

Βεβαίως, δεν γινόταν να παραλείψουμε την ιδιαίτερη αναφορά στα παραδοσιακά σπίτια που συναντάμε στην Κέρκυρα, στην παλιά της πόλη, αλλά και στους οικισμούς, όπως και στο δικό μας. Σχεδιάσαμε, λοιπόν, παραδοσιακές κερκυραϊκές κατοικίες και πλάσαμε με πηλό σπιτάκια-κολιέ, ώστε να θυμώμαστε πάντα πως “Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ”.

Messenger creation EB42C7EC DEDA 4340 B819 BCCC82ED7E8C20250514 131501Messenger creation 6247E9EB 1AF3 4CB1 9A94 26D29962526A20250514 133737Messenger creation F39FFA6A 4955 4311 A29F 3283DFA45E27

 

Τέλος, λήξαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με μια επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Σιναράδων-Νίκος Πακτίτης, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε πως ήταν τα παραδοσιακά σπίτια από μέσα, πολύ πριν το ηλεκτρικό ρεύμα εισέλθει στη ζωή μας.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Με επιτυχία ολοκλρώθηκε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για τη φετινή σχολική χρονιά, με τίτλο “Ενδυνάμωση-Συνεργασία-Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη βία πριν εφανιστεί”. Το συγκεκριμένο εργαστήριο εμπίπτει στον ευρύτερο κύκλο της θεματικής ενότητας “Ζω καλύτερα-Ευ ζην-2. Ψυχική και συναισθηματική υγεία-Πρόληψη”. Πιο συγκεκριμένα, οι βιωματικές δράσεις αποτέλεσαν πρωτογενή πρόληψη σε παρουσίαση φαινομένων σχολικής βίας.

Μια σειρά από εκπαιδευτικές δράσεις που διεκπαιρεώθηκαν, μας έδειξαν ότι ο καθένας μας είναι ξεχωριστός, αλλά ταυτόχρονα ανήκει και σε ομάδες με κοινά στοιχεία, ενδιαφέροντα και χαρακτηριστικά. Προσεγγίσαμε, επίσης, το θέμα της διγλωσσίας και καλλιεργήσαμε το σεβασμό προς τη διαφορετικότητα. Τέλος, σε περιβάλλοντα προσομοίωσης, ήρθαμε αντιμέτωποι με καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού, τις οποίες κλιθήκαμε να αντιμετωπίσουμε, προτείνοντας λύσεις. Η εμπειρία μας ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική και οι μαθητές παρουσίασαν αισθητή ανοδική πορεί ως προς την τήρηση των κανόνων της τάξης.

Ενδεικτικές δράσεις που εκπονήθηκαν, όπως αυτές προτείνονται από το ΙΕΠ,  είναι:

-Παιχνίδι σε κύκλο “σηκωθείτε σαν ελατήρια, εσείς που έχετε….(κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικο).

-Παιχνίδι με μπάλα.

-Δημιουργία και υπογραφή Συμβολαίου της τάξης.

-Δημιουργία βίντεο “Οι κανόνες είναι φίλοι μας”.

-“Η μπουγάδα με τις λέξεις που με κάνουν πιο δυνατό”.

-Ζωγραφίζω 5 πράγματα τα οποία καταφέρνω καλά και για τα οποία είμαι περήφανος.

-Επίσκεψη γαντόκουκλας (του δίγλωσσου Ιγκόρ) που δυσκολεύεται να κάνει φίλους, διότι δεν γνωρίζει καλά της γλώσσα. Οι μαθητές μας πρότειναν λύσεις και προτάθηκαν να γίνουν φίλοι του και να τον βοηθήσουν.

-Ημέρα κινηματογράφου “Η Μόνα σε καινούριο σχολείο” και “Όλιβερ Μπάτον-μια εκπαιδευτική ιστορία για το bulling”.

-“Οι εικόνες κρύβουν τη δική τους ιστορία” κτλ.

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν δράσεις αξιολόγησης του εργαστηρίου, ενώ οι μαθητές μας έφτιαξαν τη δική τους αφίσα, προκειμένου να ενισχύσουν μαθητές που έχουν υποστεί σχολικό εκφοβισμό και την οποία έχουμε την τιμή να αναρτήσουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.

20241113 132001
Στο Σχολικό Εκφοβισμό λέμε ΌΧΙ

20241021 124727              20241021 133548

20241122 12372220241122 123130α

 

Το όνομά μου είναι…

Στο Νηπιαγωγείο μας μαθαίνουμε να γράφουμε το όνομά μας με παιγνιώδη και εφευρετικό τρόπο:

  • τοποθετώντας τα γράμματα του ονόματός μα στη σειρά…

20241007 111011

  • χρησιμοοιώντας τον ηλεκτρονικό υπολογιστή…

20241010 113416

  • σχηματίζωντας το αρχικό του ονόματός μας με γλωσσοπίεστρα…

1 1

  • αποτυπώνοντάς το στο αλεύρι…

20241008 110229

  • Σχηματίζοντάς το σε φθινοπωρινά φύλλα και τοποθετώντας στη συνέχεια τα γράμματα στη σειρά…

20241003 153038 1 20241003 152235 1

Τέλος, γίναμε “λιλιπούτειοι ζαχαροπλάστες” και αφού πλάσαμε κουλουράκια με τα γράμματα του ονόματός μας, τα ψήσαμε και γευτήκαμε την επιτυχία της προσπάθειάς μας.

20241009 132130 20241009 132333 20241009 142759  20241009 145705

 

Κινητικό Παιχνίδι

Μέσα από μια διαδρομή δομημένη με εμπόδια και προκλήσεις, οι μαθητές μας κατόρθωσαν, ένας-ένας με τη σειρά, να τοποθετήσουν τη σκυτάλη στην κατάλληλη θέση, εξασκώντας την αδρή αλλά και τη λεπτή κινητικότητά τους. Το δομημένο παιχνίδι προσέφερε χαμόγελα, ώθησε τα παιδιά να υποστηρίξουν τους συμμαθητές τους, αλλά, κυρίως, βοήθησε στη βελτίωση της αυτοεικόνας τους. Στο τέλος, δώσαμε όλοι τα χέρια, τονίζοντας τη σημασία της υποστηρικτικής διάθεσης της ομάδας στην προσωπική επίδοση του καθενός.

 

3    1    2 

4
Όλοι για έναν και ένας για όλους.

 

 

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2024 το σχολείο μας  γιόρτασε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με την εκπόνηση δραστηριοτήτων και παιχνιδιών στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας.

Ανάμεσα στα παιχνίδια ήταν η καλαθοσφαίριση, το μπόουλινγκ και οι αγώνες δρόμου, όλα προσαρμοσμένα, ώστε να μπορούν οι μαθητές μας να λάβουν τα ευεργετικά οφέλη του αθλητισμού, εξασκώντας την αδρή και λεπτή κινητικότητά τους, αλλά και προσεγγίζοντας ιδέες όπως το «εὖ ἀγωνίζεσθαι», την ευγενή άμιλλα, αλλά και τη χαρά της συμμετοχής. Διότι στην τελική, σημασία έχει η προσπάθεια. ‘Αλλωστε, “ο αγωνιστής είτε νικάει είτε νικιέται, είναι πάντα νικητής”

6  1

 

3   4  2  5

Στο τέλος, οι μαθητές μας κέρδισαν τα βραβεία συμμετοχής τους.