Η Σχολική βία είναι ένα θέμα ευαίσθητο στην προσέγγισή του όταν αφορά παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Στο νηπιαγωγείο υπάρχουν κρούσματα σχολικής βίας (λεκτικής ή σωματικής) και γι’ αυτό είναι σημαντική η πρόληψή της. Η συναισθηματική αγωγή και η κατανόηση των συναισθημάτων βοηθά τα παιδιά να υιοθετούν αξίες που συμβάλλουν στην αποδοχή της διαφορετικότητας, τη διαχείριση των συγκρούσεων και τον αμοιβαίο σεβασμό (Κάντζου, Ν. κ.ά., 2009).
Δραστηριότητες που καλλιεργούν θετικά συναισθήματα μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη της σχολικής βίας στο νηπιαγωγείο.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη σχετικών δραστηριοτήτων έγινε με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, στις 6 Μαρτίου.
Φέτος συμμετείχαμε στη δράση του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ψαρής Φοράδας .
Έτσι αφού διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βίντεο, ακούσαμε τραγούδια, κατασκευάσαμε μια μάσκα κλόουν του οποίου το στόμα μπορούσε να αποσπαστεί και να γίνεται χαρούμενο ή λυπημένο (γι’ αυτό το σκοπό χρησιμοποιήσαμε πατς). Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής παίξαμε με το πρόσωπο του κλόουν, αλλάζοντας το στόμα του, αλλά και το συναίσθημά του ανάλογα με τη πρόταση που άκουγαν τα παιδιά.
Και φυσικά η τελική φάση του προγράμματος όπου κατεβήκαμε στην πλατεία του χωριού και σπάσαμε τα μπαλόνια , όπως πρέπει να σπάμε τη σιωπή, κάθε φορά που κάποιος μας φέρεται άσχημα ή γινόμαστε μάρτυρες κακοποιητικής συμπεριφοράς.
Επιπλέον, το προαιρετικό τμήμα του ολοήμερου του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το ολοήμερο τμήμα του Δημοτικού δημιούργησαν βίντεο ευαισθητοποίησης κατά του σχολικού εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας.
Το βίντεο ….
Οι δράσεις μας …
Σε μεταγενέστερο χρόνο μοιράστηκαν αναμνηστικά στα παιδιά και βεβαιώσεις συμμετοχής στους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στις δράσεις του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ..