Από που είσαι ποταμάκι; – Ο κύκλος του νερού !

Τα παιδιά καθημερινά στο νηπιαγωγείο, ύστερα από κάθε δραστηριότητα, πλένουν τα χέρια τους.  Με αυτό  το ερέθισμα  συζητάμε με τα παιδιά  γι την κατανάλωση του νερού, τις επιπτώσεις από την αλόγιστη χρήση, καθώς και την αμέλεια ή την αδιαφορία όλων μας.

Σκοπός  μας είναι   να αποκτήσουν τα παιδιά γνώσεις για το νερό και κυρίως να διαμορφώσουμε περιβαλλοντικά υπεύθυνους πολίτες, οι οποίοι θα ενεργοποιούνται και θα δρουν αποτελεσματικά στην κατεύθυνση της επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των προβλημάτων υγείας που οφείλονται στη στέρηση και τη μόλυνση του νερού.

1 1

Αρχικά ανιχνεύσαμε τις αντιλήψεις και τις γνώσεις των παιδιών με την χρήση του καταιγισμού ιδεών και μέσα από τον διάλογο με ρωτήσεις. Τα παιδιά διατύπωσαν προφορικά τις ιδέες του σε σχέση με το νερό και στην συνέχεια τις αποτύπωσαν μέσω του σχεδίου τους δημιουργώντας ομαδικά μια αφίσα με πληροφορίες για το νερό σε σχέση με τους εξής άξονες:

  • Που υπάρχει νερό
  • Ποια είναι η χρησιμότητα του νερού
  • Πως είναι το νερό
  • Που το χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας το νερό
  • Ποια επαγγέλματα χρειάζονται το νερό

3 2

Ψάξαμε στον χάρτη της γης να βρούμε που υπάρχει νερό. Παίξαμε παιχνίδια και αναζητήσαμε πληροφορίες σε βιβλία για την εξοικονόμηση και την σωστή χρήση του νερού.

5  6  7

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις σύνθετες λέξεις που μας δίνει το νερό και δημιουργήσαμε τις δικές μας σύνθετες λέξεις από την φαντασία μας.

8 10

Κάναμε τις δικές μας υποθέσεις για τον κύκλο του νερού (εξάτμιση – συμπύκνωση- υγροποίηση- συγκέντρωση) και στην συνέχεια ένα πείραμα για να τις συγκρίνουμε με τα αποτελέσματά του. Παρακολουθήσαμε και εκπαιδευτικό βίντεο για τον κύκλο του νερού.

11 13  14 1

Μας επισκέφτηκε και η bee-bot για να εξερευνήσουμε και μαζί της τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά προγραμμάτισαν την κίνησή της σύμφωνα με το πως θα ταξίδευε αν ήταν μια σταγόνα νερού σε διαφορετικά σενάρια.

4c5ef701 dee7 437f bc68 8caf032c00f5

Ακόμη, κάναμε πειραματισμούς με το νερό για να λύσουμε τις απορίες μας σε σχέση με το χρώμα, την γεύση και το σχήμα του. Και διερευνήσαμε τα φαινόμενα τις πλεύσης και της βύθισης.

16 1       17 1

Επιπλέον, μας επισκέφτηκε ο κ. Ποντικούλης Νερούλης για να παίξουμε μαζί του παιχνίδια με το νερό και να κάνουμε κατασκευές. Τα παιδιά ετοίμασαν τις δικές τους μοναδικές σούπες για να τον φιλέψουν και έγραψαν τις συνταγές τους.

 

1f1f454f 7d0f 4bfd bac0 7cafd1dd409e affd2659 4c34 464f a781 828ac51d3ecf f5d5eb28 d04c 439f 8262 28941f31a201 γηηγ

Και έφτιαξαν σε ομάδες τις δικές του νεροτσουλήθρες.

242045e5 b8e3 4822 91d6 0917f1349f8e 0674639d 3027 4120 a8ab 069544b14ad5

Και δοκίμασαν την αποτελεσματικότητά τους.

222 111111

Οι  παραπάνω δραστηριότητες, εντάσσονται στον 2ο αλλά και στον 3ο θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, “Φροντίζω το Περιβάλλον”  και “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”   όπου διοργανώσαμε σειρά δραστηριοτήτων για την θεματική με τίτλο  “Ο κύκλος του νερού – Ταξιδεύοντας με τη bee -bot !