Τα παιδιά καθημερινά στο νηπιαγωγείο, ύστερα από κάθε δραστηριότητα, πλένουν τα χέρια τους. Με αυτό το ερέθισμα συζητάμε με τα παιδιά γι την κατανάλωση του νερού, τις επιπτώσεις από την αλόγιστη χρήση, καθώς και την αμέλεια ή την αδιαφορία όλων μας.
Σκοπός μας είναι να αποκτήσουν τα παιδιά γνώσεις για το νερό και κυρίως να διαμορφώσουμε περιβαλλοντικά υπεύθυνους πολίτες, οι οποίοι θα ενεργοποιούνται και θα δρουν αποτελεσματικά στην κατεύθυνση της επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των προβλημάτων υγείας που οφείλονται στη στέρηση και τη μόλυνση του νερού.
Αρχικά ανιχνεύσαμε τις αντιλήψεις και τις γνώσεις των παιδιών με την χρήση του καταιγισμού ιδεών και μέσα από τον διάλογο με ρωτήσεις. Τα παιδιά διατύπωσαν προφορικά τις ιδέες του σε σχέση με το νερό και στην συνέχεια τις αποτύπωσαν μέσω του σχεδίου τους δημιουργώντας ομαδικά μια αφίσα με πληροφορίες για το νερό σε σχέση με τους εξής άξονες:
- Που υπάρχει νερό
- Ποια είναι η χρησιμότητα του νερού
- Πως είναι το νερό
- Που το χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας το νερό
- Ποια επαγγέλματα χρειάζονται το νερό
Ψάξαμε στον χάρτη της γης να βρούμε που υπάρχει νερό. Παίξαμε παιχνίδια και αναζητήσαμε πληροφορίες σε βιβλία για την εξοικονόμηση και την σωστή χρήση του νερού.
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις σύνθετες λέξεις που μας δίνει το νερό και δημιουργήσαμε τις δικές μας σύνθετες λέξεις από την φαντασία μας.
Κάναμε τις δικές μας υποθέσεις για τον κύκλο του νερού (εξάτμιση – συμπύκνωση- υγροποίηση- συγκέντρωση) και στην συνέχεια ένα πείραμα για να τις συγκρίνουμε με τα αποτελέσματά του. Παρακολουθήσαμε και εκπαιδευτικό βίντεο για τον κύκλο του νερού.
Μας επισκέφτηκε και η bee-bot για να εξερευνήσουμε και μαζί της τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά προγραμμάτισαν την κίνησή της σύμφωνα με το πως θα ταξίδευε αν ήταν μια σταγόνα νερού σε διαφορετικά σενάρια.
Ακόμη, κάναμε πειραματισμούς με το νερό για να λύσουμε τις απορίες μας σε σχέση με το χρώμα, την γεύση και το σχήμα του. Και διερευνήσαμε τα φαινόμενα τις πλεύσης και της βύθισης.
Επιπλέον, μας επισκέφτηκε ο κ. Ποντικούλης Νερούλης για να παίξουμε μαζί του παιχνίδια με το νερό και να κάνουμε κατασκευές. Τα παιδιά ετοίμασαν τις δικές τους μοναδικές σούπες για να τον φιλέψουν και έγραψαν τις συνταγές τους.
Και έφτιαξαν σε ομάδες τις δικές του νεροτσουλήθρες.
Και δοκίμασαν την αποτελεσματικότητά τους.
Οι παραπάνω δραστηριότητες, εντάσσονται στον 2ο αλλά και στον 3ο θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, “Φροντίζω το Περιβάλλον” και “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” όπου διοργανώσαμε σειρά δραστηριοτήτων για την θεματική με τίτλο “Ο κύκλος του νερού – Ταξιδεύοντας με τη bee -bot !