Πολλές είναι οι αφορμές για την εκκίνηση του συγκεκριμένου σχεδίου εργασίας, μια κουβέντα στην παρεούλα, η εκδήλωση ενός έντονου συναισθήματος από κάποιο παιδί, η ανάγνωση ενός παραμυθιού που μιλάει για τα συναισθήματα, η επέκταση ενός σχεδίου εργασίας ..
Ευκαιρίες υπάρχουν από την αρχή ακόμη της σχολικής χρονιάς και τις εκμεταλλευόμαστε! Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα θετικό κλίμα στην τάξη που ευνοεί την ελεύθερη έκφραση και την καλλιέργεια των συναισθημάτων και δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και αυτών με την νηπιαγωγό.
Προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε, ανταλλάξαμε απόψεις, διαβάσαμε βιβλία ώστε να κατανοήσουμε και να επεξεργαστούμε το θέμα …
Μιλήσαμε για τα βασικά συναισθήματα που μας κατακλύζουν και κάναμε ιδεοθύελλα γι αυτά ..
Μιλήσαμε για τον πράσινο δράκο που θύμωνε και έκαιγε το στόμα του (ιδέα “ο πράσινος δράκος και του μαγικό κουτί” του Αντωνίου Καλεντζή , Ψυχολόγου- συγγραφέα) και φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας μαγικό κουτί του θυμού…
Τι ήταν αυτό το μαγικό κουτί; Ήταν ένα χρωματιστό κουτί που μέσα σε αυτό όπως δράκος έγραφε ό,τι τον θύμωνε, έτσι κι εμείς γράφουμε ό, τι μας θυμώνει….
Μιλήσαμε για την ανιδιοτελή αγάπη με αφορμή το “Δέντρο που έδινε”
Κάναμε δραστηριότητες και παιχνίδια …
ακούσαμε τραγούδια ….
Πολλές ιδέες πήραμε από το site της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση για τα συναισθήματα …
Οι παραπάνω δραστηριότητες εντάσσονται στα εργαστήρια δεξιοτήτων του 3ου θεματικού άξονα «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», όπου μιλάμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον αλληλοσεβασμό, τη διαφορετικότητα όπου φέτος έχουμε δώσει τίτλο: Η πολιτεία των παιδιών