Ανακαλύπτουμε τα συναισθήματά μας !

Πολλές είναι οι αφορμές για την εκκίνηση του συγκεκριμένου σχεδίου εργασίας, μια κουβέντα στην παρεούλα, η εκδήλωση ενός έντονου συναισθήματος από κάποιο παιδί, η ανάγνωση ενός παραμυθιού που μιλάει για τα συναισθήματα, η επέκταση ενός σχεδίου εργασίας ..

Ευκαιρίες  υπάρχουν από την αρχή ακόμη της σχολικής χρονιάς και  τις εκμεταλλευόμαστε! Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα  θετικό κλίμα  στην τάξη που ευνοεί την ελεύθερη έκφραση και την καλλιέργεια των συναισθημάτων και δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και αυτών με την νηπιαγωγό.

Προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε,  ανταλλάξαμε  απόψεις,   διαβάσαμε βιβλία  ώστε να  κατανοήσουμε και να   επεξεργαστούμε το θέμα …

0sVk07TD KQDw7Hij

Μιλήσαμε για τα βασικά συναισθήματα που μας κατακλύζουν και κάναμε   ιδεοθύελλα  γι αυτά ..

3ZKwddAL Cf14uwfi DEQ1DrMi FXYXvqU6

Μιλήσαμε για τον πράσινο δράκο  που θύμωνε  και έκαιγε το στόμα  του (ιδέα “ο πράσινος δράκος και του μαγικό κουτί” του Αντωνίου Καλεντζή , Ψυχολόγου-  συγγραφέα) και φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας μαγικό κουτί του θυμού…

Τι ήταν  αυτό το μαγικό κουτί; Ήταν ένα χρωματιστό κουτί που μέσα σε αυτό όπως  δράκος έγραφε ό,τι τον θύμωνε,  έτσι κι εμείς γράφουμε ό, τι μας θυμώνει….

bfbE6caU NjRzEOQ0 vZwsvsg9

Μιλήσαμε για την ανιδιοτελή αγάπη   με αφορμή το “Δέντρο   που έδινε”

Κάναμε δραστηριότητες και παιχνίδια …

ακούσαμε τραγούδια ….

Πολλές ιδέες πήραμε από  το site  της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση   για τα συναισθήματα …

Οι παραπάνω  δραστηριότητες εντάσσονται στα εργαστήρια δεξιοτήτων του 3ου  θεματικού άξονα «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», όπου μιλάμε για τα   ανθρώπινα δικαιώματα, τον αλληλοσεβασμό,  τη διαφορετικότητα   όπου φέτος έχουμε δώσει τίτλο: Η πολιτεία των παιδιών