Αποφοίτηση – τα αναμνηστικά μας…
Την τελευταία ημέρα της σχολικής χρονιάς οι μικροί μας μαθητές παρέλαβαν τους ατομικούς τους φακέλους με όλες τις εργασίες που εκπόνησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, τα αναμνηστικά της αποφοίτησης τους, καθώς και όμορφα δωράκια που ετοίμασαν για όλους και όλες με πολλή αγάπη οι δασκάλες τους. Όλα αυτά τοποθετήθηκαν σε όμορφες τσάντες που […]
✨ Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας ✨
«Χριστός Ανέστη – Αληθώς Ανέστη!»
Η πασχαλινή περίοδος αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας να προσεγγίσουν με τρόπο βιωματικό, παιδαγωγικό και δημιουργικό τα σημαντικότερα θρησκευτικά γεγονότα της Χριστιανοσύνης αλλά και τα πλούσια έθιμα της πατρίδας μας.
Ξεκινήσαμε τη θεματική μας ενότητα με τη ζωή και τα θαύματα του Χριστού, γνωρίζοντας μέσα από παιδικά βιβλία και οπτικοακουστικό υλικό τις πράξεις αγάπης, συγχώρεσης και ελπίδας που σημάδεψαν τη διδασκαλία Του. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δραστηριότητες που τους βοήθησαν να κατανοήσουν τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας: από την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα και τον Μυστικό Δείπνο, μέχρι τα Πάθη, τη Σταύρωση και την ένδοξη Ανάστασή Του.
Μέσα από κουκλοθέατρο, παιχνίδια ρόλων και βιωματικά εργαστήρια, τα παιδιά βίωσαν με ευαισθησία και συγκίνηση τα ιερά γεγονότα, ενώ ένιωσαν τη δύναμη του πασχαλινού μηνύματος: η Ανάσταση του Χριστού φέρνει ελπίδα, αγάπη και σωτηρία σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, ήρθαμε σε επαφή με τα ελληνικά πασχαλινά έθιμα. Βάψαμε κόκκινα αυγά, μιλήσαμε για πασχαλινά κουλουράκια και τσουρέκια, τα λαζαράκια, τις λαμπάδες, για τον οβελία της Κυριακής του Πάσχα και τη συγκινητική περιφορά του Επιταφίου. Τα παιδιά έμαθαν τα κάλαντα του Λαζάρου και τραγούδησαν παραδοσιακούς ύμνους και τραγούδια. Με πολύ ενθουσιασμό ετοίμασαν κάρτες με ευχές και έφτιαξαν πασχαλινά καλαθάκια και διακοσμητικά στεφανάκια.
Η θεματική μας ενότητα ολοκληρώθηκε πριν τις διακοπές με τον εκκλησιασμό του σχολείου μας, μια ιδιαίτερη εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά στο πνεύμα των ημερών.
Με την επιστροφή μας από τις διακοπές, τα παιδιά μοιράστηκαν τις πασχαλινές τους εμπειρίες με τους φίλους και τις εκπαιδευτικούς τους, ζωγράφισαν ό,τι τους εντυπωσίασε περισσότερο και φυσικά… τσούγκρισαν κόκκινα αυγά, ανταλλάσσοντας το αναστάσιμο μήνυμα «Χριστός Ανέστη!» – «Αληθώς Ανέστη!».
Μέσα από την εμπειρία αυτής της θεματικής ενότητας, τα παιδιά εμπλούτισαν τις γνώσεις τους, ανέπτυξαν τη θρησκευτική τους συνείδηση, εξοικειώθηκαν με τα έθιμα του τόπου μας και κυρίως, βίωσαν το Πάσχα με χαρά, δημιουργία και αγάπη! Και του χρόνου!!!
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ και ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 2025
01.ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ 2025 για ΠΡΟΤΥΠΑ, ΩΝΑΣΕΙΑ και ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «STEAM και η Γη γυρίζει…»
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «STEAM και η Γη γυρίζει…»
Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «STEAM και η Γη γυρίζει…», οι μικροί μας μαθητές ταξιδεύουν στο Διάστημα με όχημα τη βιωματική μάθηση, τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία. Με ερωτήσεις, πειράματα, ρομποτική, ψηφιακά εργαλεία και παιχνίδι, ανακαλύπτουν πώς η Γη, η Σελήνη και ο Ήλιος σχηματίζουν ένα δυναμικό σύστημα. Κατανοούν έννοιες όπως η εναλλαγή ημέρας-νύχτας, οι εποχές, οι πλανητικές κινήσεις και η σημασία του Ήλιου για τη ζωή.
Η προσέγγιση STEAM, με έμφαση στη διερεύνηση, τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων, ενισχύει τη φαντασία, την αισθητηριακή μνήμη, τη μαθηματική σκέψη και την εξοικείωση με τον ψηφιακό κόσμο. Κάθε εργαστήριο χτίζει βήμα-βήμα τη γνώση, με αφετηρία την απορία και τελικό προορισμό την κατανόηση, την έκφραση και τη χαρά της μάθησης.
Τα επιμέρους εργαστήρια είναι:
- Γνωριζόμαστε από κάπου;
– Δραστηριότητες γνωριμίας και ενεργοποίησης ενδιαφέροντος
– Πρώτη διερεύνηση γνώσεων για το Διάστημα
– Χρήση καρτών, μουσικής και ψηφιακού βίντεο
- Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…
– Εξερεύνηση του Ηλιακού Συστήματος με βίντεο τεχνητής νοημοσύνης
– Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη
– Αναπαράσταση τροχιών με αισθητηριακή και κινητική εμπλοκή
- Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας
– Γνωριμία με τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του
– Σύνδεση με τη Μυθολογία
– Δημιουργία και ψηφιοποίηση ιστορίας
– Παιχνίδι με ρομποτική και χρονικές ακολουθίες
- Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;
– Κατανόηση της περιστροφής της Γης
– Πειραματισμός με την εναλλαγή μέρας-νύχτας
– Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας και κατανόηση σκιών
- Όμορφες κόρες του Χρόνου…
– Εξήγηση του φαινομένου των εποχών
– Εννοιολογικός χάρτης και ζωγραφική
– Εκπαιδευτικό λογισμικό δημιουργικότητας
– Ρομποτικό παιχνίδι με την Beebot
- Ταξίδι στη Σελήνη…
– Γνωριμία με τη Σελήνη, την επιφάνεια και την απόστασή της από τη Γη
– Παρατήρηση μέσω AI βίντεο και πειραματισμός
– Εικαστική απεικόνιση της γνώσης
- Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε;
– Σύγκριση εννοιολογικών χαρτών αρχής και τέλους
– Αναστοχασμός και καταγραφή της μαθησιακής πορείας των παιδιών
Ακολουθεί ενδεικτικά φωτογραφικό υλικό…
Ο μύθος του Φαέθωνα εικονογραφημένος από τα παιδιά(πατήστε τον σύνδεσμο):
Αιτήσεις για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία
Από 24/3 έως και τις 7/4, οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία
Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.
Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.
Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):
α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),
β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).
Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.
Υπενθυμίζεται ότι:
η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου αριθμού προτεραιότητας, για τη ρύθμιση των ισοβαθμιών στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ., είναι η Παρασκευή 2 Μαΐου 2025. Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στις ιστοσελίδες: https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea
και
Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία είναι η Κυριακή 4 Μαΐου 2025. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας (τεστ) είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Ως εκ τούτου, δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης από τα σχολικά εγχειρίδια και οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://dedimos.minedu.gov.gr/
Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».
Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου
Σχετικά με μένα
Καλώς ορίσατε στο μπλογκ μας που υπάρχει από το 2014. Στόχος μας το μοίρασμα και η επικοινωνία με γονείς, παιδιά και συναδέλφους. Καλή πλοήγηση!Αρχεία
- Ιούνιος 2025
- Μάιος 2025
- Μάρτιος 2025
- Φεβρουάριος 2025
- Ιανουάριος 2025
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Ιούνιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
Αναζήτηση
