Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο κύριος ΚΟΚ» αποτελεί μία εισαγωγή των παιδιών στο θέμα της οδικής ασφάλειας, το οποίο προσεγγίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Βασικό εργαλείο αποτελεί το βιβλίο “Καλώς τον κύριο ΚΟΚ” με πρωταγωνιστή τον κύριο ΚΟΚ, ο οποίος καλεί τα παιδιά να συμμαχήσουν μαζί του. Το διδακτικό σενάριο λειτουργεί επικουρικά στην ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών όσον αφορά την ασφαλή τους μετακίνηση ως πεζοί και επιβάτες (μαθαίνω να διασχίζω με ασφάλεια το δρόμο, τα φανάρια, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, την σωστή συμπεριφορά ως επιβάτης οχήματος Ι.Χ. και ΜΜΜ).
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν: Δεξιότητες Μάθησης (Κριτική σκέψη- Επικοινωνία-Συνεργασία-Δημιουργικότητα), Δεξιότητες Ζωής (Κοινωνικές- Ενσυναίσθηση και ευαισθησία-Πολιτειότητα- Προσαρμοστικότητα- Υπευθυνότητα),
Β) Οι στόχοι που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την επιμέρους θεματική ενότητα είναι: Να γνωρίσουν τα παιδιά τους κανόνες οδικής ασφάλειας, τον τρόπο με τον οποίο περνάμε από την διάβαση πεζών «ΖΕΒΡΑ» και να γνωρίζουν τους φωτεινούς σηματοδότες και τις πινακίδες. Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί η διασύνδεση των καθημερινών κινήσεών μας με συνήθειες οδικής ασφάλειας στην καθημερινότητα. Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική).
Εργαστήρι 1ο – Τίτλος: Γνωρίζω τον κύριο ΚΟΚ
Το συγκεκριμένο εργαστήριο βοηθά το παιδί
- να αναπτύξει αυτοπειθαρχία, υπευθυνότητα
- να αναπτύξει δεξιότητες συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας
- να καλλιεργήσει την κριτική του σκέψη,
- να ενσωματώσει την κυκλοφοριακή αγωγή στην καθημερινότητά του
- να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών
1η Δραστηριότητα: Εννοιολογική χαρτογράφηση «Τι γνωρίζω για την οδική ασφάλεια». Τα νήπια συζητούν σχετικά με το τι γνωρίζουν για την οδική ασφάλεια. Οι απαντήσεις τους αποτυπώνονται σε ένα ιστόγραμμα. Επικεντρωνόμαστε στους δύο όρους ξεχωριστά (οδική και ασφάλεια).
2η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ». Η εκπαιδευτικός διαβάζει την ιστορία του κυρίου ΚΟΚ και οι μαθητές/τριες καλούνται να κάνουν τους ήχους από τα οχήματα και το περιβάλλον που περιγράφονται στην αφήγηση. Στη συνέχεια αφού ολοκληρώνει την ιστορία συζητάει με τα παιδιά ποια είναι η αποστολή του κυρίου ΚΟΚ.
3η Δραστηριότητα: Μόλις παρακολουθήσουμε το παραμύθι και συζητήσουμε σχετικά με αυτό, τα νήπια συμπληρώνουν σε ένα ανοικτό φύλλο εργασίας τι τους έκανε εντύπωση.
Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου
Σχετικά με μένα
Καλώς ορίσατε στο μπλογκ μας που υπάρχει από το 2014. Στόχος μας το μοίρασμα και η επικοινωνία με γονείς, παιδιά και συναδέλφους. Καλή πλοήγηση!Αρχεία
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Ιούνιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
Αναζήτηση
Αφήστε μια απάντηση