ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ


Την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή μας γιορτή σε συνεργασία με την Α΄ δημοτικού. Τα νήπια είπαν ποιήματα αποχαιρετισμού από το νηπιαγωγείο και τα παιδιά του δημοτικού ποιήματα καλωσορίσματος. Έπειτα τραγούδησαν το τραγούδι για την Διατροφή που φτιάξαμε με Τεχνητή Νοημοσύνη και ένα τραγούδι στα αγγλικά με την δασκάλα των αγγλικών κ Μαρία. Τέλος, χορέψαμε το τραγούδι του Οδυσσέα Ελύτη ” Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει”
Το νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο Ψαθόπυργου επισκέφθηκαν το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο της Πάτρας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τον Κύκλο του Νερού. Μας μίλησαν για το σημαντικό ρόλο του νερού και της υδροδότησης των πόλεων και χωριών, για την ιστορία του υδραγωγείου και ξεναγηθήκαμε στο χώρο. Τέλος, συμμετείχαμε σε εργαστήριο κεραμεικής όπου φτιάξαμε κεραμεικά αγγεία.
Στις 5 Ιουνίου στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου , σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ψαθοπύργου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ψαθοπύργου και την Εθελοντική Ομάδα ΚΑΠΑ, συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή περιβαλλοντική δράση με στόχο την ευαισθητοποίηση για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την αξία της ανακύκλωσης, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο ως ενεργοί πολίτες.
Με την ευγενική χορηγία της εταιρείας ΤΙΤΑΝ, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία της ανακύκλωσης, της υπεύθυνης διαχείρισης των απορριμμάτων και της ενεργού συμμετοχής των πολιτών στην προστασία του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια πραγματοποίησαν συμβολικό καθαρισμό του παραλιακού μετώπου του Ψαθοπύργου, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα σεβασμού προς τη φύση και τον δημόσιο χώρο. Η εταιρεία ΤΙΤΑΝ προσέφερε σε κάθε παιδί από μία γλάστρα με φυτό.
Το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με την Α΄ δημοτικού συμμετείχε στο Διαπολιτισμικό Φεστιβάλ Πάτρας “Το λιμάνι της Πάτρας – Χρώματα και Ρίζες του Κόσμου”. Το Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στα Παλαιά Σφαγεία όπου παρουσιάσαμε την αφίσα που είχαμε φτιάξει, είδαμε τα δρώμενα και θεατρικά των άλλων σχολείων, φτιάξαμε κατασκευές και συμμετείχαμε σε ομαδικά παιχνίδια.
Στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε αστροβραδιά όπου υπεύθυνος από την Αστρονομική Εταιρεία Ωρίων μας μίλησε για τον ουρανό και τους πλανήτες. Με τηλεσκόπιο είδαμε το Φεγγάρι, την Αφροδίτη και τον Δία.
Η δράση ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους, καθώς συνδύασε τη γνώση με την εμπειρία, την επιστήμη με τη βιωματική μάθηση και την περιέργεια με την ανακάλυψη. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες της αστρονομίας, ανέπτυξαν επιστημονική σκέψη και ενίσχυσαν το ενδιαφέρον τους για τις φυσικές επιστήμες.
Η εκδρομή μας ξεκίνησε απο το ΞΕΝΟΚΡΑΤΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ όπου είδαμε από κοντά τον διάσημο πίνακα του Ευγένιου Ντελακρουά, «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» (1826).
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Κήπο των Ηρώων.
Επόμενη στάση στο Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο όπου φιλοξενείται η έκθεση «Το Μεσολόγγι της Ελευθερίας και της Οικουμένης».
Επίσης επισκεφθήκαμε το Μουσείο Άλατος.
Τέλος φαγητό, ξεκούραση και παιχνίδι σε μαγαζί της περιοχής.
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για έβδομη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον/στην εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.
Στον φετινό Μαραθώνιο καλούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες να γνωρίσουν τα βιβλία και τους ήρωες της πολυβραβευμένης, υποψήφιας για το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν 2024, Αγγελικής Δαρλάση. Η Αγγελική Δαρλάση, κορυφαία συγγραφέας παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Τα βιβλία της, πολλά από τα οποία έχουν βραβευτεί, έχουν αγαπηθεί από μικρά και μεγάλα παιδιά, και θα μπορούσαν να θεωρηθούν σύγχρονα κλασικά. Βιβλία τρυφερά, που μιλούν για διαχρονικές αξίες, για την Ιστορία, για ανθρώπους που έγραψαν τη δική τους ιστορία ή για άλλους που, αν υπήρχαν πραγματικά, θα έγραφαν ιστορία.
Στόχοι του προγράμματος
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει για 2η χρονιά στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης συνεργασίας και σχέσεων εκπαιδευτικών και μαθητών.

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με την επίσκεψη στο σχολείο μας, νηπιαγωγείου και Α΄ και Β΄ τάξης δημοτικού, της συγγραφέας και εκπαιδευτικού Αγγελικής Σταματακοπούλου που μας διάβασε αποσπάσματα απο το βιβλίο της “Νάνι νάνι το μωρό μου κάνει” και μετά πραγματοποιήθηκαν κάποιες δραστηριότητες όπου τα παιδιά συμμετείχαν και ενθουσιάστηκαν πολυ.