Τίτλος:«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας – Συμβόλαιο τάξης
Η Γωνιά της Διατροφής
Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό; (Προέλευση των τροφών)
Υγιεινές και μη τροφές
Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων
Μουσικοκινητικό παιχνίδι «ο Τάκης ο Ρομποτάκης»
« Όταν ο Τάκης πεινάει, περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί»,
«Όταν ο Τάκης τρέχει, περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό”
Φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα
Εποχιακά φρούτα-λαχανικά
Το Αλφαβητάρι των τροφών
Ένα μήλο την ημέρα…..
Απολαύσαμε ένα πλούσιο θρεπτικό φρουτοποτό!
Και Μηλόπιτα από τα χεράκια μας!
Διατροφή και Δόντια
Παραμύθι “Ο Πρίγκηπας Λεμόνης και η Όμορφη Κρεμμύδω”
Βέβαια δεν ξεχάσαμε να κάνουμε το δικό μας φυτώριο
Φυτέψαμε σπόρους μαϊντανού
και περιμένουμε με αγωνία να φυτρώσουν!
“Νοέμβρη οργώματα κι ελιές, δεν απολείπουν οι δουλειές!”
Ο ελαιώνας μας
με τα λιόδεντρα
“8 Νοεμβρίου Γιορτή των Αρχαγγέλων και της Αεροπορίας”
Ιδιαίτερη μέρα για τον μαθητή μας Μιχαήλ Άγγελο!
Αλλά και για την Πολεμική μας Αεροπορία
Μιλήσαμε για τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο
και φτιάξαμε τα δικά μας αεροπλάνα
“Καλό μου Βιβλίο,πολύ σ’Αγαπώ!”
Το Νοέμβριο μας επισκέφτηκε και η κινητή δανειστική βιβλιοθήκη από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Σερρών.Διαλέξαμε τα βιβλία που μας άρεσαν για τη δανειστική βιβλιοθήκη του νηπ/γείου μας.
“17 Νοέμβρη”
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Με κάθε “επισημότητα”γιορτάσαμε την Επέτειο του Πολυτεχνείου
στο νηπ/γείο
αλλά και στο “Ηρώο”καταθέτοντας λίγα λουλούδια
Ο Νοέμβρης ,στο τέλος του ,μας επιφύλαξε και μία έκπληξη,την πρώτη μας εκπαιδευτική επίσκεψη με το λεωφορείο,στην πόλη των Σερρών!
Πήγαμε στο θέατρο και είδαμε την παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών “Ο τελευταίος δράκος του Καλεντρίν”
και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Πινακοθήκη “Κωνσταντίνος Ξενάκης”
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Μουσικοκινητικό(αφόρμηση):”Περπατώ περπατώ εις το δάσος”
Συζήτηση:”Πού βρισκόμαστε όταν παίζουμε αυτό το παιχνίδι;”
Ιστόγραμμα:δημιουργούμε έτσι ένα ιστόγραμμα με αυτά που ξέρουν τα παιδιά για το δάσος και τι θέλουν άλλο να μάθουν
Παρακολούθηση ταινίας(youtube)με θέμα: “Τι είναι το δάσος;”
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.
Στόχος μας επίσης είναι η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των παιδιών, η ενίσχυση της επικοινωνίας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας , ώστε να δημιουργηθεί ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης!!!
Υλοποιήσαμε λοιπόν τις παρακάτω δραστηριότητες
“Το βάζο της ΑΓΑΠΗΣ”
μιλάμε για την αγάπη..
Με ποιον τρόπο δείχνουμε την αγάπη μας?
πως δείχνουν οι γονείς μας την αγάπη τους σε μας?
Τι κάνετε για να δείξετε την αγάπη σας στους φίλους σας?
Ποιο είναι το αγαπημένο σας παιχνίδι?
Έπειτα από την συζήτηση δίνουμε στα παιδιά από μία καρδούλα όπου ζωγραφίζουν μέσα το αγαπημένο τους παιχνίδι και μετά τα κολλάμε δημιουργώντας το βάζο της αγάπης..
“Του σκοινιού τα μανταλάκια…”
Διαβάσαμε το εξαιρετικό παραμύθι όπου τα μανταλάκια στα εύκολα μάλωναν αλλά όταν ερχόντουσαν τα δύσκολα γινόντουσαν μια γροθιά και κατάφερναν τα ακατόρθωτα..
Έπειτα βάψαμε τα δικά μας ρούχα,τα βάλαμε μπουγάδα .γράψαμε από πίσω τι κάνουν οι καλοί φίλοι και απλώσαμε τη μπουγάδα μας.
Στόχος:μπορεί να έχουμε διαφορές μεταξύ μας ,αλλά στα δύσκολα συνεργαζόμαστε και τα καταφέρνουμε τέλεια.
“Η καρδιά της ΦΙΛΙΑΣ”
Φτιάχνουμε μια μεγάλη καρδιά και την κόβουμε σε κομμάτια (σαν παζλ).Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα κομμάτι και το χρωματίζει όπως θέλει.
Στη συνέχεια κάθε παιδί παρουσιάζει το κομμάτι του,λέει τα χρώματα που χρησιμοποίησε ή τι ζωγράφισε και μετά κάτι θετικό για τον εαυτό του(έχω ωραία μαλλιά,ζωγραφίζω καλά,βοηθώ τη μαμά κ.α.) Έπειτα ζητάμε από τα υπόλοιπα παιδιά να πουν 2-3 θετικά πράγματα για τον φίλο τους.
Μετά τα ενώσαμε και σχηματίσαμε την καρδιά της φιλίας.
Μπορεί να διαφέρουμε σε πολλά όμως αυτό δεν μας εμποδίζει να είμαστε φίλοι.
“Ομοιότητες και Διαφορές στη φύση”
Εικόνες φυτών, ζώων .Παρατηρούμε και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές.
Φύλλο εργασίας:μοιάζουν ίδια αλλά έχουν κάποιες διαφορές,εντόπισε τες.
“Δύο κήποι...”
Τα παιδια αρχικά χρωματίζουν λουλούδια χρησιμοποιώντας μόνο την καφέ μπογιά τους όπως τους ζητήθηκε..και φτιάχνουν έναν κήπο μόνο από καφέ λουλούδια..(τα κολλάμε σε γλωσσοπίεστρα ή άλλο ξυλάκι και τα τοποθετούμε σε βαμμένο πράσινο φελιζόλ
Έπειτα τους ζητήθηκε να βάψουν ξανά ένα λουλουδάκι χρησιμοποιώντας διαφορετικό χρώμα για κάθε πέταλο και φτιάχνουμε έναν πολύχρωμο κήπο..
Έπειτα τους βάζουμε δίπλα δίπλα..
και τα παιδιά ψήφισαν τον πιο όμορφο.. με διαφορά κέρδισε ο πολύχρωμος διαφορετικός μας κήπος!!
Δεν χρειάζεται να είμαστε όλοι ίδιοι για να περνάμε καλά..!!
Ακούσαμε το εξαιρετικό παραμύθι της Φυλλιώς Νικολούδη”Το Χαρούμενο λιβάδι”
και το ζωγραφίσαμε
Φύλλο εργασίας
“Έλμερ,ο παρδαλός ελέφαντας”
Διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας…
το δραματοποιήσαμε
και τον ζωγραφίσαμε(κάνοντας και λίγα μαθηματικά:αριθμοί και χρώματα))
“Τα Συναισθήματα”
Δείχνουμε στα παιδιά διάφορες εικόνες
και τους ζητάμε να μας πουν πως νιώθουν.
Διαπιστώνουμε λοιπόν από την συζήτηση ότι νιώθουμε το ίδιο βλέποντας την ίδια εικόνα.
«Μπορεί λοιπόν να διαφέρουμε στην εμφάνιση, όμως όλοι έχουμε κάτι κοινό που είναι πιο σημαντικό από όλα: Τα συναισθήματα! Τα συναισθήματα φαίνονται στα μάτια των ανθρώπων ανεξαρτήτου χρώματος και σχήματος»
Βλέπουμε εικόνες παιδικών προσώπων που εκφράζουν κάποιο συναίσθημα και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε το συναίσθημα.
Παντομίμα: διαλέγω μια εικόνα ,την αναπαριστώ με το πρόσωπό μου(γκριμάτσα)) και οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν ποιο είναι το συναίσθημα.
«Όλοι ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας και φυλής μπορούμε να νιώσουμε τα ίδια συναισθήματα –χαρά, λύπη,οργή, θυμό, ανυπομονησία κ.ό.κ. Όμως ο καθένας έχει διαφορετικούς λόγους που του προκαλούν το κάθε συναίσθημα»
“Η ΑΞΙΑ της Διαφορετικότητας”
Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους.
Διαβάζουμε το παραμύθι “Ο Πρασινοπασχαλιάς” δείχνοντας τις εικόνες
Τι ένιωθε ο πρασινοπασχαλιάς όταν δεν το ήθελαν παρέα;
Τι θα λέγατε στους άλλους που δεν ήθελαν τον πρασινοπασχαλιά;
έχετε κάνει ποτέ παρέα με κάποιον διαφορετικό από εσάς;
Εσείς πιστεύετε ότι θα ήταν ωραίο αν:
ήμασταν όλοι ίδιοι;
είχαμε όλοι τα ίδια μάτια;
φορούσαμε κάθε μέρα όλοι τα ίδια ρούχα;
όλα τα δέντρα και τα ζώα ήταν ίδια;
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι: «Ευτυχώς κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν και για αυτό το λόγο δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του για το λόγο μόνο ότι είναι διαφορετικός από εμάς. Όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους».
Στο Νηπιαγωγείο μας καθημερινά περνάμε τέλεια με πολύ ΠΑΙΧΝΙΔΙ…
Μέσα στο σχολείο
Αλλά και έξω ,στην ωραία αυλή μας
Οι μικροί μαθητές μας λοιπόν είναι πολύ χαρούμενοι κατά την παραμονή τους στο σχολείο,στενοχωριούνται όταν φεύγουν όμως ανυπομονούν να επιστρέψουν την επόμενη μέρα .Κάθε πρωί το χαμόγελό τους είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς τις Νηπιαγωγούς.
Κάθε νέα μέρα είναι μία μοναδική ευχάριστη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή