ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023
Ημέρα Τρίτης Ηλικίας(1 Οκτωβρίου)
Ημέρα των Ζώων(4 Οκτωβρίου)
Εκλογές στο Νηπιαγωγείο-Ψηφίζω το αγαπημένο μου ζώο!
Σεισμός!Σεισμός!Μη σε πιάνει πανικός!
“Ο Μύθος του Εγκέλαδου”(δραματοποίηση)
Το βαλιτσάκι του Σεισμού!
Άσκηση σεισμού!
Ταξίδι στη Σχηματοχώρα!
Φθινόπωρο!
Το Δέντρο του Φθινοπώρου
Φθινοπωρινός περίπατος
Φρούτα του Φθινοπώρου
Γευσιγνωσία!
Φτιάξαμε και φάγαμε ζουμερά “φρουτοσουβλάκια” !
Γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα!
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940
Ειρήνη -Πόλεμος
Η Ελληνική σημαία
Αλλά και σημαίες άλλων χωρών
“ΟΧΙ”
Οι ηρωικοί μας στρατιώτες
Ο τορπιλισμός του πολεμικού σκάφους “Έλλη”ήταν ο προπομπός του πολέμου!
Το σκηνικό της γιορτής μας!
Και ο Οκτώβρης έκλεισε με την Ημέρα Αποταμίευσης(31 Οκτωβρίου)
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας”
το ζωγραφίσαμε
δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι
“Αν κάθε μέρα…”
και φυσικά κάναμε κουμπαράδες
“Προστάτεψε το ΔΑΣΟΣ- είναι Πηγή Ζωής”(ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Μουσικοκινητικό(αφόρμηση):”Περπατώ περπατώ εις το δάσος”
-
- Συζήτηση:”Πού βρισκόμαστε όταν παίζουμε αυτό το παιχνίδι;”
- Ιστόγραμμα:δημιουργούμε έτσι ένα ιστόγραμμα με αυτά που ξέρουν τα παιδιά για το δάσος και τι θέλουν άλλο να μάθουν
-
- Παρακολούθηση ταινίας(youtube)με θέμα: “Τι είναι το δάσος;”
Παραμύθια: “Στο Δάσος”(Σ.Ζαραμπούκα)
Ακρόαση: https://www.facebook.com/watch/?v=2280174318793921
“Προστάτεψε το Δάσος,είναι πηγή Ζωής”
- Συζήτηση: Τι προσφέρει το δάσος;
Τι κάνουμε στο δάσος;
Βλέπουμε σχετικές εικόνες.
Πείραμα για να καταλάβουν τα παιδιά πως οι ρίζες των δέντρων συγκρατούν τα νερά της βροχής,ώστε να μην δημιουργούνται πλημμύρες .
”Το δάσος ο πιο καλός μας φίλος, απειλείται”
Παραμύθι: “Το καμένο Δάσος”(Στέλλα Βλαχοπούλου)
Ακρόαση:Το-καμένο-δάσος
Τι πρέπει να προσέχουμε λοιπόν όταν πηγαίνουμε στο δάσος;
Διάφορες δημιουργίες
Φύλλα εργασίας
ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ!!!
Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπ/γείο(ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ & ΕΝΕΡΓΩ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη)
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.
Στόχος μας επίσης είναι η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των παιδιών, η ενίσχυση της επικοινωνίας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας , ώστε να δημιουργηθεί ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης!!!
Υλοποιήσαμε λοιπόν τις παρακάτω δραστηριότητες
“Το βάζο της ΑΓΑΠΗΣ”
- μιλάμε για την αγάπη..
- Με ποιον τρόπο δείχνουμε την αγάπη μας?
- πως δείχνουν οι γονείς μας την αγάπη τους σε μας?
- Τι κάνετε για να δείξετε την αγάπη σας στους φίλους σας?
- Ποιο είναι το αγαπημένο σας παιχνίδι?
Έπειτα από την συζήτηση δίνουμε στα παιδιά από μία καρδούλα όπου ζωγραφίζουν μέσα το αγαπημένο τους παιχνίδι και μετά τα κολλάμε δημιουργώντας το βάζο της αγάπης..
“Του σκοινιού τα μανταλάκια…”
Διαβάσαμε το εξαιρετικό παραμύθι όπου τα μανταλάκια στα εύκολα μάλωναν αλλά όταν ερχόντουσαν τα δύσκολα γινόντουσαν μια γροθιά και κατάφερναν τα ακατόρθωτα..
Έπειτα βάψαμε τα δικά μας ρούχα,τα βάλαμε μπουγάδα .γράψαμε από πίσω τι κάνουν οι καλοί φίλοι και απλώσαμε τη μπουγάδα μας.
Στόχος:μπορεί να έχουμε διαφορές μεταξύ μας ,αλλά στα δύσκολα συνεργαζόμαστε και τα καταφέρνουμε τέλεια.
“Η καρδιά της ΦΙΛΙΑΣ”
Φτιάχνουμε μια μεγάλη καρδιά και την κόβουμε σε κομμάτια (σαν παζλ).Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα κομμάτι και το χρωματίζει όπως θέλει.
Στη συνέχεια κάθε παιδί παρουσιάζει το κομμάτι του,λέει τα χρώματα που χρησιμοποίησε ή τι ζωγράφισε και μετά κάτι θετικό για τον εαυτό του(έχω ωραία μαλλιά,ζωγραφίζω καλά,βοηθώ τη μαμά κ.α.) Έπειτα ζητάμε από τα υπόλοιπα παιδιά να πουν 2-3 θετικά πράγματα για τον φίλο τους.
Μετά τα ενώσαμε και σχηματίσαμε την καρδιά της φιλίας.
Μπορεί να διαφέρουμε σε πολλά όμως αυτό δεν μας εμποδίζει να είμαστε φίλοι.
“Ομοιότητες και Διαφορές στη φύση”
Εικόνες φυτών, ζώων .Παρατηρούμε και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές.
Φύλλο εργασίας:μοιάζουν ίδια αλλά έχουν κάποιες διαφορές,εντόπισε τες.
“Δύο κήποι...”
Τα παιδια αρχικά χρωματίζουν λουλούδια χρησιμοποιώντας μόνο την καφέ μπογιά τους όπως τους ζητήθηκε..και φτιάχνουν έναν κήπο μόνο από καφέ λουλούδια..(τα κολλάμε σε γλωσσοπίεστρα ή άλλο ξυλάκι και τα τοποθετούμε σε βαμμένο πράσινο φελιζόλ
Έπειτα τους ζητήθηκε να βάψουν ξανά ένα λουλουδάκι χρησιμοποιώντας διαφορετικό χρώμα για κάθε πέταλο και φτιάχνουμε έναν πολύχρωμο κήπο..
Έπειτα τους βάζουμε δίπλα δίπλα..
και τα παιδιά ψήφισαν τον πιο όμορφο.. με διαφορά κέρδισε ο πολύχρωμος διαφορετικός μας κήπος!!
Δεν χρειάζεται να είμαστε όλοι ίδιοι για να περνάμε καλά..!!
Ακούσαμε το εξαιρετικό παραμύθι της Φυλλιώς Νικολούδη”Το Χαρούμενο λιβάδι”
και το ζωγραφίσαμε
“Έλμερ,ο παρδαλός ελέφαντας”
Διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας…
το δραματοποιήσαμε
και τον ζωγραφίσαμε(κάνοντας και λίγα μαθηματικά:αριθμοί και χρώματα))
“Τα Συναισθήματα”
Δείχνουμε στα παιδιά διάφορες εικόνες
και τους ζητάμε να μας πουν πως νιώθουν.
Διαπιστώνουμε λοιπόν από την συζήτηση ότι νιώθουμε το ίδιο βλέποντας την ίδια εικόνα.
«Μπορεί λοιπόν να διαφέρουμε στην εμφάνιση, όμως όλοι έχουμε κάτι κοινό που είναι πιο σημαντικό από όλα: Τα συναισθήματα! Τα συναισθήματα φαίνονται στα μάτια των ανθρώπων ανεξαρτήτου χρώματος και σχήματος»
Βλέπουμε εικόνες παιδικών προσώπων που εκφράζουν κάποιο συναίσθημα και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε το συναίσθημα.
Παντομίμα: διαλέγω μια εικόνα ,την αναπαριστώ με το πρόσωπό μου(γκριμάτσα)) και οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν ποιο είναι το συναίσθημα.
«Όλοι ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας και φυλής μπορούμε να νιώσουμε τα ίδια συναισθήματα –χαρά, λύπη,οργή, θυμό, ανυπομονησία κ.ό.κ. Όμως ο καθένας έχει διαφορετικούς λόγους που του προκαλούν το κάθε συναίσθημα»
“Η ΑΞΙΑ της Διαφορετικότητας”
Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους.
Διαβάζουμε το παραμύθι “Ο Πρασινοπασχαλιάς” δείχνοντας τις εικόνες
και στη συνέχεια κάνουμε συζήτηση
- Ο πρασινοπασχαλιάς ήταν ευτυχισμένος;
- Γιατί δεν έκαναν παρέα τον πρασινοπασχαλιά;
- Τι ένιωθε ο πρασινοπασχαλιάς όταν δεν το ήθελαν παρέα;
- Τι θα λέγατε στους άλλους που δεν ήθελαν τον πρασινοπασχαλιά;
- έχετε κάνει ποτέ παρέα με κάποιον διαφορετικό από εσάς;
- Εσείς πιστεύετε ότι θα ήταν ωραίο αν:
- ήμασταν όλοι ίδιοι;
- είχαμε όλοι τα ίδια μάτια;
- φορούσαμε κάθε μέρα όλοι τα ίδια ρούχα;
- όλα τα δέντρα και τα ζώα ήταν ίδια;
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι: «Ευτυχώς κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν και για αυτό το λόγο δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του για το λόγο μόνο ότι είναι διαφορετικός από εμάς. Όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους».
“Σέβομαι τους άλλους ,σέβομαι τον εαυτό μου”
Η καθημερινότητα στο Νηπιαγωγείο
Στο Νηπιαγωγείο μας καθημερινά περνάμε τέλεια με πολύ ΠΑΙΧΝΙΔΙ…
Μέσα στο σχολείο
Αλλά και έξω ,στην ωραία αυλή μας
Οι μικροί μαθητές μας λοιπόν είναι πολύ χαρούμενοι κατά την παραμονή τους στο σχολείο,στενοχωριούνται όταν φεύγουν όμως ανυπομονούν να επιστρέψουν την επόμενη μέρα .Κάθε πρωί το χαμόγελό τους είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς τις Νηπιαγωγούς.
Κάθε νέα μέρα είναι μία μοναδική ευχάριστη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους!
Τα γενέθλια-οι γιορτές μας
Στο Νηπιαγωγείο μας μεταξύ άλλων ,μοιραζόμαστε και όμορφες ξεχωριστές στιγμές για τον καθένα μας,όπως τα γενέθλια και οι ονομαστικές μας εορτές.
Πολλά κεράσματα,τούρτες,δώρα,μπαλόνια και φυσικά χορός και τραγούδι σε ένα μοναδικό πάρτι προς τιμή αυτού που γιορτάζει!
Οι εικόνες λοιπόν μιλούν από μόνες τους
Η γιορτή της Κωνσταντίνας
Τα γενέθλια της Ελένης
Η γιορτή της κ.Δήμητρας
Η γιορτή του Μιχαήλ Άγγελου
Τα γενέθλια της Αναστασίας
Τα γενέθλια της Κωνσταντίνας
Τα γενέθλια της Γεωργίας
Η γιορτή της Ειρήνης
ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΑ!!!
Ημέρα της Μητέρας (14 Μαϊου)
Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας, και της μητρότητας, καθώς και της συνεισφοράς των μητέρων στην κοινωνία. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μάη.
Η εορτή καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών. Η Αμερικανίδα Ανν Τζάρβις (Ann Maria Reeves Jarvis) διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες.[1] Το 1870 η Τζούλια Γουόρντ Χάου (Julia Ward Howe) διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων με το σλόγκαν peace and motherhood με σκοπό, τα παιδιά να μη στέλνονται στον πόλεμο.[2]
Στο Νηπ/γείο αφιερώσαμε την εβδομάδα (προ της γιορτής)στην προετοιμασία των δώρων γι’ αυτόν τον μοναδικό και ξεχωριστό άνθρωπο της ζωής μας:την ΜΗΤΕΡΑ
Η σακούλα της ΜΑΜΑΣ έπρεπε να γεμίσει με πολλά δώρα!
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας (6 Μαρτίου)
To Bullying (Εκφοβισμός) είναι μία Επιθετική συμπεριφορά – Σωματική, Λεκτική, Ψυχολογική, ή/& Κοινωνική- που εκδηλώνεται σκόπιμα, απρόκλητα και επαναλαμβανόμενα, στο σχολείο, στην κοινωνία, στην οικογένεια, ακόμη και τον τελευταίο καιρό ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκοπός της είναι η Επιβολή & η Πρόκληση σωματικού ή/και ψυχικού πόνου στο άτομο (ή ομάδα ατόμων) που την υφίσταται.
Σωματικός εκφοβισμός είναι π.χ. τα χτυπήματα, τα σπρωξίματα, οι κλωτσιές κλπ. Λεκτικός εκφοβισμός είναι η κοροϊδία, οι διακρίσεις, τα σεξουαλικά σχόλια κοκ. Κοινωνικός εκφοβισμός είναι η διάδοση φημών, η καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, η απομόνωση από την ομάδα κλπ. Επίσης υπάρχει ο εκφοβισμός με μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδικτύου, internet, email, μηνυμάτων στο κινητό κτλ.
Με αφορμή την μέρα κατά της βίας στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ των παιδιών…
Αξιοποιήσαμε τα παραμύθια:”Τα μπαλόνια της φιλίας” “Η Μόνα σε καινούριο σχολείο”
(2 ιστορίες για τη βία στο σχολείο από παιδιά για παιδιά)
και φωνάξαμε δυνατά το σύνθημά μας
ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!