ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ -ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25

  1. Τίτλος:”Διαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου”
  2. Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
  3. Συντονιστής Δράσης: ΜΠΟΥΖΑΛΑ ΜΑΡΙΑ

Ομάδα Δράσης:

Μπουζάλα Μαρία, προϊσταμένη

Φέρλα Ιωάννα, εκπαιδευτικός

Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ανάπλαση και η διαμόρφωση του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου μας, ώστε να μετατραπεί σε πεδίο έκφρασης, δημιουργίας και βιωματικής εκπαίδευσης παρέχοντας σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες για τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες και προσφέροντας μαθησιακές εμπειρίες που οδηγούν στην επίτευξη των στόχων του Προγράμματος Σπουδών

Αναγκαιότητα

Η αυλή του νηπιαγωγείου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και συνέχεια της σχολικής τάξης. Αποτελεί για εμάς προτεραιότητα να αναπλαστεί ο σχολικός κήπος και παράλληλα να εμπλουτιστεί ο υπόλοιπος χώρος της αυλής μας με επιδαπέδια παιδαγωγικά παιχνίδια και εικαστικές παρεμβάσεις. Η ανάπλαση του σχολικού κήπου μπορεί να αξιοποιηθεί για πειραματισμό, παρατήρηση της ζωής των εντόμων, της ανάπτυξης των φυτών και δράσεις που αφορούν την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Επιπλέον η δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στον υπόλοιπο χώρο της αυλής δίνει ευκαιρίες στα παιδιά για την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων φυσικής αγωγής, θεατρικού παιχνιδιού, κινητικών παιχνιδιών και εικαστικών δράσεων. Αποτελεί πεδίο ανάπτυξης δεξιοτήτων και στάσεων των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων και ενεργών πολιτών καθώς και χώρος πειραματισμού, παρατήρησης που ενισχύει την διερευνητική και παιγνιώδους μάθηση.

ΣΤΟΧΟΙ

Ενημέρωση – Συνεργασία με γονείς και φορείς για την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου.

Ενέργειες ανάπλασης του σχολικού κήπου(ανθόκηπου).

Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στην αυλή του σχολείου.

Αξιοποίηση του αύλειου χώρου για την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων

ΣΤΟΧΟΣ Α:Ενημέρωση – Συνεργασία με γονείς και φορείς για την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου.

Οργανώνονται συναντήσεις για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου και πραγματοποιούνται συνεργασίες με φορείς.

20240913 105820 20240913 110330 20240913 110339

 

 

 

ΣΤΟΧΟΣ Β. Ενέργειες ανάπλασης του σχολικού κήπου (Ανθόκηπου)

 

Εθελοντική προσφορά λουλουδιών από τους γονείς

 

 

              

ΣΤΟΧΟΣ Γ:Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στην αυλή του σχολείου20250509 124313 20250509 124216 20250509 124134

20250509 124043 20250509 124049 20250509 124211 20250509 124124

20240927 111506 20240927 111112 20240927 111041 20240927 110955 20240927 110738 20240927 110324 20240927 110319 20240927 110258 20240927 110231 20240927 110032 20240927 105219

20241010 123054

 

 

 

 

 

 

 

 

Έρχονται Χριστούγεννα!!!

20241219 203522 20241219 203514 20241219 203505 20241219 203459 20241219 203450 20241219 203442 20241219 203429

Έτοιμο κ το σκηνικό για την Χριστουγεννιάτικη Παράσταση:”Ο Σκρουτζ και το πνεύμα των Χριστουγέννων “.

20241219 201435

Και φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι προσκλήσεις

20241216 131937

Καλά Χριστούγεννα σε όλους!!!!

ΒΑΨΙΜΟ-ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΌΣ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ

20240913 110349 1 20240913 110345 1 20240913 105759 1 20240913 105820 1 20240913 105824 1 20240913 110330 1 20240913 110336 1 20240913 110339 1

Ευχαριστούμε πολύ τους Μουρτζάκη Ιωάννη και Μουρτζάκη Σταύρο για το βάψιμο και την ζωγραφική του δαπέδου με όμορφα σχέδια και χρώματα.

Επίσης ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πρωτοβουλία τους να διακοσμήσουν την αυλή με καλλιτεχνικές δημιουργίες και με παιχνίδια δημιουργικής απασχόλησης.

Δεσμός για τα Σχολεία-Δωρεά εξοπλισμών θέρμανσης, τεχνολογίας, γραφείου και παιδαγωγικών γωνιών.

Screenshot 20240602 075955 Chrome 2

Με μεγάλη χαρά, το σχολείο μας αποδέχθηκε τη δωρεά εξοπλισμών θέρμανσης, τεχνολογίας, γραφείου και παιδαγωγικών γωνιών από το Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό: «Δεσμός για τα Σχολεία». Κατόπιν αιτήματός μας ο Δεσμός ανταποκρίθηκε άμεσα και θετικά καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών του Νηπιαγωγείου συμβάλλοντας σημαντικά στη μαθησιακή διαδικασία και στη δημιουργία ενός όμορφου και λειτουργικού περιβάλλοντος τόσο για τους μικρούς μας μαθητές όσο και για εμάς τους εκπαιδευτικούς.

Η δωρεά περιελάμβανε:

1 κλιματιστικό 18000BTU/h

1 φωτογραφική μηχανή -κάμερα

2 ηχεία σταθερού υπολογιστή

2 παγκάκια για τον αύλειο χώρο

3 καρέκλες γραφείου

1 πολυθρόνα επισκέπτη

1 γωνιά κομμωτηρίου

1 γωνιά δραματοποίησης

1 επιφάνεια παιχνιδιού

2 κρεμάστρες 13 θέσεων

1 παγκάκι με πλάτη

1 συρταριέρα με 21 χρωματιστά συρτάρια

Ευχαριστούμε θερμά τον ΔΕΣΜΟ για την υποστήριξη που παρείχε ώστε να υλοποιηθεί η δωρεά προς το σχολείο μας.

Αναγνωρίζουμε την κοινωνική προσφορά που επιτελείτε ως οργανισμός και σας ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο σας!

Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες με την ενασχόληση των μαθητών μας με κάποια από τα υλικά της δωρεάς του ΔΕΣΜΟΥ.

IMG 70b5e7cf067f64f971ebc6db5e7d7c81 V IMG 064275ff99cf3c8828fe892faeaa5a89 V IMG 62182b7af995f1342d0581365c61a617 V IMG ed3a640786f1e5d75f2dac562658de2e V IMG 2599f7c5597478af7912f1852be64e32 V IMG 22a9d3830efc968efce754c984757014 V IMG 71ebbd4fe3af25249df85950e1562c1f V IMG 419711a9426d4e9b8c522c8ec9297b1b V IMG 7ac0301090e06b37f65715ae4446cbd3 V IMG 31a07e8bce2fb9faf3975e0d0fb8a173 V IMG a3be2b96f225e11f11b580a32eadae74 V IMG f5529656449a6e3a0eab07a645b906f7 V IMG 4429764f3fc57fd8c5bdddd99de5e577 V

Τα παιδιά θέλησαν να σας ευχαριστήσουμε με μια ομαδική  καλοκαιρινή εργασία

IMG 3812b7a3f4857f98aca683bdfc5ebd32 V 1

Ευχαριστούμε πολύ!!!!

Μία τάξη, μία αγκαλιά!

Το σχέδιο δράσης που επιλέξαμε για τη φετινή χρονιά έχει τίτλο “Μία τάξη,μια αγκαλιά”. Ως σκοπό του σχεδίου δράσης θέσαμε τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, την καλλιέργεια του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και της αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα, μια από τις προτεραιότητες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι να δράσουμε βελτιωτικά όσον αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας και να υποστηρίξουμε τους μαθητές στην επίλυση των μεταξύ τους συγκρούσεων.

 

Μετά από συζήτηση με τα παιδιά κάναμε την καταγραφή των κανόνων συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό έγινε με τη γνωστή μορφή του Συμβολαίου Τάξης, με τη διατύπωση των γνωμών των ίδιων των μαθητών, αλλά κυρίως με την κατανόηση της σημασίας τήρησης των κανόνων που έχουν συμφωνηθεί. Οι κώδικες συμπεριφορές οπτικοποιήθηκαν και τοποθετήθηκαν σε κεντρικό σημείο της τάξης.20240528 105742 20240528 110247

Χρησιμοποιήσαμε την τεχνική “Μιλάω – Ακούω”

 

Υπάρχουν στην τάξη δύο καρέκλες, στη μία είναι κολλημένο ένα στόμα,στην άλλη ένα αυτί. Όποτε υπάρχει μια αντιπαράθεση τα παιδιά χρησιμοποιούν τις καρέκλες και ανταλλάσσουν ρόλους ομιλητή-ακροατή προκειμένου να την λύσουν

20240528 105800 1 20240528 105847 1

Διαβάσαμε πολλά βιβλία καθ’όλην τη διάρκεια της χρονιάς με σκοπό να καταφέρουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους ,να τα αποδέχονται και ταυτόχρονα, να αναπτύξουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη .Κάποια από αυτά είναι:

20240528 111524 20240528 111213 1

Στο παραμύθι της Σταυρούλας Βενιέρη “Η βασιλοπούλα που θύμωνε με το παραμικρό!” τα παιδιά έκαναν μια ομαδική εργασία

20240528 114007

Τα παιδιά κατάλαβαν ότι το αίσθημα του θυμού θα πρέπει να το διαχειρίζονται σωστά και να το ελέγχουν γιατί όλο το περιβάλλον επηρεάζεται από την συναισθηματική μας κατάσταση. Η ευγένια, η καλοσύνη και ο σεβασμός στους άλλους,αλλά και στο ίδιο το περιβάλλον μας είναι ένας πλούτος ξεχωριστός που ομορφαίνει τις ζωές μας!

Δουλέψαμε σε ομάδες!

 

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και φυτέψαμε στην αυλή μας λουλούδια, μυρωδικά και λαχανικά. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ανέλαβε να φροντίζει συγκεκριμένη ομάδα φυτών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία είδαμε πόσα μπορεί να καταφέρει μία ομάδα όταν τα μέλη της συνεργαστούν αποτελεσματικά αφού η αυλή μας έγινε πολύ πιο όμορφη και πολύχρωμη και παράλληλα μάθαμε πολλά πράγματα για τα φυτά και τη φροντίδα τους.

20231024 113248 20231024 113511 20231024 113616 20231024 113129 20231024 113237 20231024 114126 20231024 114150 20231024 112739 20231024 113748 20231024 113947 20231024 112926 20231024 112807

Με τις παραπάνω δράσεις και άλλες που υλοποιήσαμε, το σχέδιο δράσης είχε θετικά αποτελέσματα. Οι δραστηριότητες δεσίματος της ομάδας ενθουσίασαν τα παιδιά, που με χαρά συμφώνησαν για τη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης όλων στο πλαίσιο της τάξης. Αυτό που κυρίως παρατηρήθηκε ήταν η προσπάθεια των νηπίων να επιλύουν τις διαφορές και τις μικροσυγκρούσεις τους με τα λόγια και με εξήγηση των συναισθημάτων τους, για τα οποία ανέπτυξαν πλούσιο λεξιλόγιο. Προσπαθούσαν να ελέγξουν τον θυμό ή τον εκνευρισμό τους, επιλέγοντας την ειρηνική διευθέτηση ενός προβλήματος, ενώ παρατηρήθηκε να ζητούν σταδιακά λιγότερο συχνά τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, προκειμένου να λειτουργήσει ως μεσολαβητής στη διευθέτηση μίας κρίσης. Η σημαντική μείωση της γκρίνιας ακόμα και για ασήμαντα θέματα, η ωριμότερη εκτίμηση των καταστάσεων συνολικά, η σταδιακά αυξημένη αυτονομία των παιδιών στο πλαίσιο διαχείρισης μιας κρίσης, η συνολικά αρμονικότερη συνύπαρξη και το συνεργατικό παιχνίδι, ήταν ανάμεσα στα σημαντικότερα αποτελέσματα του Σχεδίου Δράσης. Το ουσιαστικότερο, ωστόσο, αποτέλεσμα κρίνουμε πως είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών μέσα από το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης για τη σημασία έκφρασης των συναισθημάτων τους με ήρεμο και πολιτισμένο τρόπο, η κατανόηση της σημασίας της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης για την επίτευξη του βέλτιστου δυνατού αποτελέσματος και η ανάγκη αποφυγής αποκλεισμού ή περιθωριοποίησης κάποιου ή κάποιων από τα μέλη της ομάδας της τάξης. Αξίες που θα συνοδεύουν τα παιδιά στη ζωή τους και θα τα βοηθούν να επαναπροσδιορίζουν συμπεριφορές και στάσεις στις δύσκολες καταστάσεις….20240529 105619 20240529 105839

Επίσκεψη actionaid

Την Τετάρτη 15 Μαΐου το βανάκι της actionaid επισκέπτηκε το Νηπιαγωγείο μας και τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δράση σχετικά με τους ωραίους τρόπους και την όμορφη συμπεριφορά.Τα παιδιά ζωγράφισαν σε καμβά κρύβοντας τα όμορφα λογάκια τους για να μας τα αποκαλύψουν στο τέλος!20240515 111339 20240515 113221 20240515 113036 20240515 113000 20240515 114625 20240515 115359 1 20240515 115312 1