Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου: οι μαθητές/τριες να εξετάσουν από πολλές πλευρές το θέμα της διατροφής, να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που είναι απαραίτητες για μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
Επιμέρους στόχοι: να γνωρίσουν την προέλευση και τις ομάδες των τροφών, τη μεσογειακή διατροφή, την τροφική αλυσίδα.
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Με συμβόλαιο και τάξη, θα είναι όλα εντάξει! Συνεργασία και χαρά, σε κύκλο όλα τα παιδιά!». Δημιουργήσαμε το συμβόλαιο τάξης. Τα παιδιά πρότειναν τους όρους του συμβολαίου τους γράψαμε και στη συνέχεια το υπόγραψαν ζωγραφίζοντας ένα λουλούδι με χρώμα της αρεσκείας τους.
Το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Ας γνωρίσουμε την Τροφούλα». Η Τροφούλα, μια κούκλα με λυπημένη έκφραση ήρθε στην τάξη μας και γνωρίστηκε με τους μαθητές/τριες. Τέθηκαν καταστάσεις προβληματισμού: γιατί είναι λυπημένη; Πως νοιώθει; Τι να κάνουμε για να χαμογελάσει; Μέσα από τη συζήτηση και διάφορες δραστηριότητες προσπάθησαν να τη βοηθήσουν να αλλάξει διάθεση. Ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό και το παρουσίασαν στην τάξη. Όσοι/ες είχαν ζωγραφίσει το ίδιο φαγητό, δημιούργησαν μια ομάδα. Δημοφιλέστατο φαγητό τα μακαρόνια!!!
Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές». Διαβάσαμε το βιβλίο της Κ. Μαρκαδάκη «Το στρουμπουλό Τερατάκι», εκδόσεις Μίνωας. Συζητήσαμε για το παραμύθι και τις τροφές που έτρωγε το Τερατάκι πριν και μετά και τη διάθεση του για άθληση.
Γράψανε το όνομά του πως λεγόταν πριν και μετά. Χρωματίσανε ασπρόμαυρες εικόνες με τροφές που έτρωγε το Τερατάκι και στη συνέχεια τις κόλλησαν ανάλογα στο στρουμπουλό Τερατάκι ή το λαχανί Τερατάκι που έχουμε κατασκευάσει με χαρτόνι (ομαδοποίηση υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών). Μιμήθηκαν δραστηριότητες που έκανε το λαχανί Τερατάκι, π.χ. ότι κάνουν ποδήλατο, κολυμπούν, τρέχουν κ.α.
Παρακολουθήσαμε στο Youtube “Τα θυμωμένα λαχανικά” Σχηματίσαμε στο πάτωμα με χαρτοταινία έναν σταυρό και σε κάθε τεταρτημόριο τοποθετήσαμε ένα στεφάνι γυμναστικής (κόκκινο, πράσινο, κίτρινο μπλε), ένα για κάθε εποχή. Συζητήσαμε και επιλέξαμε ποιο χρώμα στεφανιού θα συμβολίζει την κάθε εποχή. Γράψαμε σε καρτέλες τα ονόματα των εποχών και τοποθετήσαμε την κάθε καρτέλα στο στεφάνι που συμβολίζει την ανάλογη εποχή. Κάθε μαθητής/τρια επέλεγε ένα φρούτο ή λαχανικό και το ονομάτιζε και στη συνέχεια το τοποθετούσε μέσα στο στεφάνι της κατάλληλης εποχής (παιχνίδια με φρούτα και λαχανικά από τη γωνιά του μανάβικου και εικόνες).
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Κάθε τρόφιμο σε ένα σκαλί στην πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής». Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό video «Η Πυραμίδα των τροφών» στο Youtube. Συζητήσαμε για τις ομάδες των τροφίμων. Σχηματίσαμε στο πάτωμα ένα τρίγωνο με το οικοδομικό υλικό και τοποθετήσαμε μέσα εικόνες τροφών, που έχουμε κόψει από διαφημιστικά περιοδικά, ανάλογα με το πόσο συχνά τις τρώμε και κάναμε μια επίπεδη πυραμίδα διατροφής.
Η Τροφούλα ήρθε στην τάξη χαμογελαστή φορώντας φόρεμα σε σχήμα πυραμίδας. Συζήτησε με τους/τις μαθητές/τριες για το φόρεμά της και ζητησε να κολλήσουν πάνω του εικόνες τροφών ανάλογα με τη συχνότητα που χρειάζεται να τις τρώει ώστε να είναι υγιής και χαρούμενη. Κολλήσανε τις τροφές και κάναμε την τρισδιάστατη «Πυραμίδα της διατροφής».
Το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Το πιάτο μου προσέχω υγεία για να έχω». Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό video στο Youtube «Το πιάτο της υγιεινής διατροφής». Δημιουργήσαμε το δικό μας υγιεινό πιάτο. Ζωγράφισαν τροφές και στη συνέχεια τις κόλλησαν στο πιάτο, αφού πρώτα το χωρίσαμε ανάλογα με την ποσότητα που πρέπει να περιέχει σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λαχανικά και λίπη. Γράψανε τις πινακίδες και τις κολλήσαμε στο πιάτο. Τέλος γράψανε και τον τίτλο της ομαδικής εργασίας «Το πιάτο της κυρίας διατροφής».
Κάναμε τον εννοιολογικό χάρτη των φυτικών και των ζωικών τροφίμων. Κόλλησαν τις εικόνες που χρωμάτισαν, ανάλογα από το πού προέρχονται, κάτω τα φυτά/δέντρα ή τα ζώα.
Ακούμε τα τραγούδια: «Στην υγεία λέμε Ναι», «Στις σαλάτες λέμε Ναι» και ομαδοποιήσαμε τροφές υγιεινές και ανθυγιεινές.
Το 6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Η αλυσίδα της τροφής».
Είδαμε video με τις τροφικές αλυσίδες και συζητήσαμε πάνω σε αυτές. Οι μαθητές/τριες έφτιαξαν τις δικές τους τροφικές αλυσίδες σε ατομικό φύλλο εργασίας (φυτό, φυτοφάγο ζώο, σαρκοφάγο ζώο).
Το 7ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει τίτλο «Αξιολόγηση». Και πριν κλείσουμε το θέμα κάναμε έναν εννοιολογικό χάρτη για να δούμε τι θυμόμαστε.
Ετοιμάσαμε τα ευχαριστήρια δωράκια μας για την καλεσμένη διατροφολόγο μας. Ένα βιβλίο με ζωγραφιές και μία μολυβοθήκη για το γραφείο της.
Η διατροφολόγος επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας και μας μίλησε για τις τροφές και τι προσφέρουν στον οργανισμό μας ώστε να είναι υγιής.
και χάρισε δωράκι στους/στις μαθητές/τριες έντυπο με ιδέες για ένα υγιεινό σνάκ!
Ευχαριστούμε πολύ την διατροφολόγο κα Δήμητρα Δάνογλου που δέχθηκε την πρόσκλησή μας και ήρθε στο νηπιαγωγείο μας!!!
Καταπληκτική δουλειά με μεράκι! Σημαντικό και το δωράκι της κυρίας Δάνογλου, που μας διευκολύνει στην προετοιμασία του υγιεινού κολατσιού.
Σας ευχαριστούμε κυρία Σοφία! Σας ευχαριστούμε κυρία Ελένη!
Ευχαριστούμε πολύ!!!