Δράσεις ενίσχυσης ενεργούς πολιτειότητας 2024-25

Ζωή στη Στεριά

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Εντοπίζουν καλές και κακές πρακτικές διαχείρισης του εδάφους στην περιοχή τους, καταγράφουν 2 ή 3 παράγοντες υποβάθμισής του και προτείνουν τρόπους προστασίας και πρόληψης της υποβάθμισής του στην τοπική κοινωνία.

Αναγνωρίζουν την αξία των δέντρων

IMG 20250116 124144 1024x768 1

Οργανώνουν και να υλοποιούν καμπάνιες ευαισθητοποίησης της σχολικής και της τοπικής κοινότητας σε περιβαλλοντικά θέματα

Πεδίο Υλοποίησης

Το μικρό δασάκι στην αυλή του σχολείου

 

Φάσεις Υλοποίησης

Διερεύνηση

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες συζητούν με αφορμή  ερωτήματα:

  • Έχεις ποτέ σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο;
  • Έχεις ποτέ κάνει κούνια κρεμασμένος/η από τα κλαδιά ενός δέντρου;
  • Έχεις μαζέψει ποτέ καρπούς από ένα δέντρο;
  • Τι άλλη χαρά και όφελος μπορεί να σου δώσει ένα δέντρο;

IMG 20250113 080730 IMG 20250116 124113

Η ομάδα της τάξης αποφασίζει να προχωρήσει σε μια σειρά από δραστηριότητες για την προστασία και τη φροντίδα των δέντρων στην αυλή και στο κοντινό περιβάλλον του σχολείου. Παράλληλη στόχευση γίνεται η ευαισθητοποίηση και της ευρύτερης σχολικής και τοπικής κοινότητας προκειμένου να συνδράμουν στην προσπάθεια φροντίδας και προστασίας των δέντρων.

Προετοιμασία / Σχεδιασμός

Οι μαθητές/τριες με καταιγισμό ιδεών προσδιορίζουν και αποφασίζουν τις δραστηριότητες τις οποίες επιθυμούν και θεωρούν αποτελεσματικότερες να αναλάβουν για την προστασία των δασών, υλικά που θα χρειαστούν και εντοπίζουν ανθρώπους, επιστήμονες και φορείς που μπορούν να τους υποστηρίξουν.

 

Οι μαθητές/τριες βγαίνουν στην αυλή του σχολείου, καταγράφουν και μετράνε τα δέντρα σε αυτόν τον χώρο . Στο πλαίσιο της καταγραφής εντοπίζουν χαρακτηριστικά όπως το είδος και το όνομα του δέντρου (φυλλοβόλο, αειθαλές, καρποφόρο, ντόπιο ή εξωτικό), τα μέρη του (ρίζες, κορμός, κλαδιά, φύλλα, άνθη, καρποί), τη διάμετρο του κορμού του.

IMG 20250131 112026 768x1024 1

 

Υλοποίηση

IMG 20250207 115847

Οι μαθητές δημιουργούν φυλλάδια για την προστασία του μικρού δάσους του χωριού τους με θέμα  ΤΑ ΔΕΝ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Οι μαθητές/τριες με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών γράφουν και ζωγραφίζουν τα φυλλάδια που θα διαμοιράσουν στη σχολική κοινότητα και στους κατοίκους του χωριού.

 

Επικοινωνία – Διάχυση

Αναλαμβάνουν να διαμοιράσουν τα φυλλάδια σε ενήλικες στο χωριό τους προκειμένου να τους ευαισθητοποιήσουν για τα θέματα προστασίας του δασικού συστήματος. Φυλλάδια μοιράζονται και στους μαθητές του Δημοτικού σχολείου.

 

Αναστοχασμός

Ο Αναστοχασμός των μαθητών και μαθητριών  γίνεται με συζήτηση για το τι έμαθαν και πώς αισθάνθηκαν, συμμετέχοντας στη δράση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *