Είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής υγείας για παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού (5 – 12 ετών).
Στοχεύει στην απόκτηση και ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Βασικά εργαλεία του είναι:
- Η βιωματική προσέγγιση της ομάδας – τάξης.
- Το παραμύθι
έναρξη εργαστηρίου- το σεντούκι της γιαγιάς έρχεται στην τάξη γεμάτο αντικείμενα από τα χρόνια τα παλιά!
“ο γέρος και τα τρία αδέρφια”
Αφήγηση του παραμυθιού, ανάλυση της δομής του (ήρωες, τόπος, πρόβλημα, λύση)
Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάποια σκηνή από το παραμύθι που τους εντυπωσίασε και μετά αναδιηγούνται το παραμύθι.
Κάθε παιδί παίρνει το δικό του βιβλίο παραμύθι.
” Ο γεωργός και ο λύκος”
Αφήγηση του παραμυθιού. Συζητάμε για τα συναισθήματα που δημιουργούνται στους ήρωες. Ποιος ήρωας του παραμυθιού θα ήταν ο καθένας μας;
Πώς φαντάζεσαι τον λύκο;
Μιλάμε για καλούς και κακούς λύκους με αφορμή τα παραμύθια που γνωρίζουμε για λύκους.
Εντοπίζουμε τα συναισθήματα του λύκου στο παραμύθι και παίζουμε με αυτά.
Ζωγραφίζουμε λύκο χρησιμοποιώντας γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο).
Τα παιδιά γίνονται λύκοι και κινούνται στον χώρο που είναι χωρισμένος σε 4 κομμάτια. Λύκοι χαρούμενοι-λύκοι λυπημένοι-λύκοι φοβισμένοι και λύκοι που ελπίζουν.
Κάθε ομάδα συζητά για το συναίσθημα στον χώρο που διάλεξε. Χαρά-λύπη-φόβος-ελπίδα και ζωγραφίζουν σε ζευγάρια.
“το φιδάκι”
παραδοσιακό παραμύθι από την Κρήτη.
Μετά την αφήγηση του παραμυθιού τα παιδιά αναδιηγούνται το παραμύθι και ζωγραφίζουν κάτι που τους έκανε εντύπωση.
Αφού αναλύσουμε τη δομή του παραμυθιού, βρίσκουμε τους ήρωες και διαλέγουμε αυτόν που μας αρέσει. Κατασκευάζει ο καθένας τον ήρωα -πιόνι και κατασκευάζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με σκηνές από “το φιδάκι”
“Η Κάλω και οι καλικάντζαροι”
ένα παραμύθι για τους καλικάντζαρους άκρως διασκεδαστικό! Γνωρίζουμε κάποιους καλικάντζαρους και τις συνήθειες τους !
Ζωγραφίζει το κάθε παιδί τον δικό του καλικάντζαρο.
και όλοι μαζί συνθέτουμε τις φιγούρες των καλικαντζάρων, που σχεδιάσαμε με κάρβουνο, σε μια ομαδική