Βασικός στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά πως τα σκουπίδια τα παράγουν οι άνθρωποι και είναι ευθύνη όλων μας η διαχείρισή τους.Η ανακύκλωση αποτελεί ένα βασικό τρόπο διαχείρισης και μείωσης των απορριμάτων στη χώρα μας .
Εργαστήρι 1ο
Ξεκινάμε το εργαστήρι συζητώντας για το περιβάλλον και την ανακύκλωση . Γίνεται διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για τις έννοιες περιβάλλον, απορρίμματα .
τι είναι το περιβάλλον;
Απορρίμματα – Σκουπιδοανασκαφή
Καταγράφουμε τα απορρίμματα που έχουμε στο σχολείο αφού εντοπίσουμε τους κάδους στον χώρο.
Τι συμβαίνει με όσα πράγματα δεν χρειαζόμαστε;
Πού πηγαίνουν τα σκουπίδια;
Διαχωρισμός απορριμμάτων – ομαδοποιούμε τα απορρίμματα με βάση το υλικό τους
Εργαστήριο 2ο
Ο κήπος των σκουπιδιών
Θάβουμε ένα δείγμα από κάθε ομάδα απορριμμάτων: πλαστικό-αλουμίνιο-χαρτί-φλούδα
Συζητάμε για τις χωματερές και δίνουμε λεζάντες σε φωτογραφίες
Εργαστήριο 3ο
«Τι θα κάνουμε με τα σκουπίδια;»
«Ανακύκλωση» Τι είναι η ανακύκλωση;
Παρακολουθούμε το βίντεο της Ελληνικής Εταιρίας Ανακύκλωσης
Συζητάμε για τον μπλε κάδο. Τι ανακυκλώνουμε σ’ αυτόν;
Τι άλλο ανακυκλώνουμε στο σχολείο μας;
Μπαταρίες
Καπάκια
Μικρές ηλεκτρικές οικιακές συσκευές
Λάμπες
Ζωγραφίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και το τοποθετούμε στους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου μας.
Εργαστήριο 5ο
Ta πλαστικά δεν είναι πια φανταστικά!
Στο τρίωρο αυτό εργαστήριο ασχολούμαστε με το μεγάλο θέμα των πλαστικών. εμπλουτίζουμε τις γνώσεις των παιδιών και ενεργοποιούμε το ενδιαφέρον τους για το θέμα των πλαστικών με ιστορίες και παιχνίδια .
Πού πήγαν τα παπάκια;
Ιστορία
Πριν πολλά χρόνια, το 1992 για την ακρίβεια, σε ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο φορτώθηκαν εμπορεύματα για να μεταφερθούν από το Χονγκ Κονγκ στις ΗΠΑ. Κατά τη διαδρομή ανοιχτά της Κίνας το πλοίο ήρθε αντιμέτωπο με μία σφοδρή καταιγίδα. Από τα ψηλά κύματα που χτυπούσαν με μανία το πλοίο, κάποια κιβώτια έφυγαν από τη θέση τους, αναποδογύρισαν και έπεσαν στη θάλασσα. Μαζί με άλλα εμπορεύματα έπεσαν στα νερά και 28.000 κίτρινα πλαστικά παπάκια από αυτά που συντροφεύουν τα μικρά παιδιά στο μπάνιο τους. Ποια πιστεύετε ότι ήταν η μοίρα τους; Τι τους συνέβη; Συζητήσαμε στην ομάδα τις πιθανές εκδοχές.
Παιχνίδια στην αυλή:”Σακούλες στον αέρα”
Με το παιχνίδι αυτό οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν πόσο εύκολα πετάνε οι σακούλες στον αέρα και καταλήγουν στο περιβάλλον και τη θάλασσα.
Εργαστήριο 6ο
Παραμύθια για την ανακύκλωση , την κομποστοποίηση και την επαναχρησιμοποίηση /υπερκύκλωση των απορριμάτων
ο Κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια
Υπερκύκλωση απορριμάτων
Συζητάμε για την έννοια αυτή και πώς έγινε αυτό όλο τον χρόνο στο νηπιαγωγείο μας φτιάχνοντας κατασκευές από υλικά που προορίζονται για ανακύκλωση. Τι ήταν και τι έγινε;
Οι αβγοθήκες – καλαθάκια πασχαλινά
Τα ρολά χαρτιού υγείας – αβγοθήκη
Κομμάτια από χαρτόκουτο- πασχαλινό καδράκι
“Τα πολύτιμα σκουπίδια του κυρίου Νο”
Εργαστήριο 7ο
Ανακεφαλαίωση- αναστοχασμός
Δημιουργία αφίσας
Οι μαθητές δημιουργούν σε δυο ομάδες δυο αφίσες.
Για τη σωστή χρήση του μπλε κάδου
Αφίσα ενημέρωσης του κοινού για τα είδη ανακύκλωσης που κάνουμε στο σχολείο μας.
Τα παιδιά αναλαμβάνουν να αναρτήσουν την αφίσα σε διάφορα σημεία του χωριού τους
Στο καφενείο του χωριού
Στο κουρείο
Αυτοαξιολόγηση,οργάνωση του φακέλου των παιδιών.
Τα παιδιά απαντούν τις ερωτήσεις στο φύλλο προσωπικής ανάπτυξης και οργανώνουν τον φάκελο με το υλικό από το εργαστήριο.