Ο γρίφος που δίνει στα παιδιά ο ντετέκτιβ Βανς σε αυτό το εργαστήρι είναι: «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»
Οι ντετέκτιβ χωρίζονται σε 3 ομάδες διαφορετικού χρώματος. Κατασκευάζουν τα 3 κομμάτια της πυραμίδας της άσκησης . Συνθέτουν την πυραμίδα. Ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, σκέφτομαι αναρωτιέμαι» εξερευνούν την πυραμίδα της άσκησης και αναζητούν εικόνες από περιοδικά που αντιστοιχούν στο κομμάτι της πυραμίδας που έχει αναλάβει η ομάδα τους. Στην ολομέλεια κάθε ομάδα αναφέρει τις απόψεις της παρουσιάζοντας την πυραμίδα.
Παρακολουθούμε ένα βίντεο με πληροφορίες για την πυραμίδα φυσικής δραστηριότητας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να ενημερωθούν για τη συχνότητα των δραστηριοτήτων που απεικονίζονται σε αυτήν
Στη συνέχεια προχωρούμε στην αποδελτίωση του φύλλου καταγραφής της διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, που είχαμε μοιράσει στους γονείς.
Δημιουργούμε πίνακα διπλής εισόδου με τα ονόματα όλων και το είδος των κινητικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν στο διάστημα μιας εβδομάδας.
Ακολουθεί σύγκριση της φυσικής δραστηριότητας κάθε μαθητή/τριας με αυτή που προτείνεται στη σχετική πυραμίδα. Οι μαθητές κατατάσσουν τον εαυτό τους ως προς τη συχνότητα της φυσικής τους δραστηριότητας (π.χ. δραστήριος,). Συζητάμε σχετικά με τις συνήθειες που θα πρέπει να αλλάξουμε για να αυξηθεί η φυσική μας δραστηριότητα και να μειωθεί η καθιστική ζωή.
Αναστοχασμός
Ποια είναι η λύση του γρίφου; Τι μάθατε σήμερα; Τι κατασκευάσατε; Ζωγραφίστε την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας.
Σαν επιβράβευση για την αποστολή τους τα παιδιά λαμβάνουν το πρώτο γράμμα το Υ για την επίλυση του πρώτου γρίφου και το επικολλούν σε σχετικό φύλλο εργασίας.