1ο εργαστήριο: Οι ντετέκτιβ γνωρίζονται και προετοιμάζονται
Στο e-mail του σχολείου μας ήρθε ένα μήνυμα από τον ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά των παιδιών στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουν θα γίνουν ντετέκτιβ και θα αναζητήσουν στοιχεία. Για κάθε αποστολή/γρίφο που επιλύουν θα κερδίζουν ένα γράμμα, προκειμένου να ανακαλύψουν τι προσφέρουν η διατροφή και άσκηση στον άνθρωπο (ΥΓΕΙΑ).
Ας γνωριστούμε :Περπατήματα των ντετέκτιβ
Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής μυστηρίου και με εναλλαγή αργών/γρήγορων ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων», «έχουμε φάει καλό πρωινό, περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», «είμαστε νηστικοί, περπατάμε με γερτούς ώμους σαν άρρωστοι» κλπ. Στον κύκλο γίνεται συζήτηση εστιάζοντας στο γεγονός ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε
Αποκρυπτογράφηση στοιχείων «Μάντεψε το αγαπημένο μου φρούτο» (25’)
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα φρούτο, για να το περιγράψει στις υπόλοιπες, συζητά και συμφωνεί ως προς τα στοιχεία που θα δώσει. Στην ολομέλεια κάθε ομάδα δίνει το πρώτο στοιχείο για το φρούτο που επέλεξε π.χ είναι στρογγυλό, μετά το δεύτερο κλπ. και οι υπόλοιπες προσπαθούν να μαντέψουν.
Προτείνω λύσεις στο πρόβλημα του Ντετέκτιβ Βανς
Οι μαθητές/τριες, θέλοντας να βοηθήσουν το ντεντέκτιβ Βανς, αναφέρουν τι γνωρίζουν για τη διατροφή και την άσκηση και προτείνουν ιδέες (καταιγισμός ιδεών) σχετικά με το που μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για τη σωστή διατροφή και άσκηση.
Τα σήματα των ντετέκτιβ ετοιμάστηκαν και τα παιδιά αναζητούν υγιεινά τρόφιμα. Περιγράφουν αυτό που βρήκε ο καθένας ώστε να το μαντέψουν οι υπόλοιποι!
Στην αποστολή τους βοήθησε η κυρά Διατροφή που ήρθε για να γιορτάσει μαζί μας την ημέρα της Διατροφής-16 Οκτωβρίου! Μας έφερε και κάστανα με τις οδηγίες για το πώς θα τα ψήσουμε!
Ακολουθήσαμε τις οδηγίες και στο τέλος της ημέρας απολαύσαμε ψητά κάστανα – ένα υγιεινό σνακ!
Σε επόμενη δραστηριότητα τα παιδιά ομαδοποιούν υγιεινά και μη υγιεινά τρόφιμα και ακολουθεί συζήτηση για το λόγο που είναι κάποιο τρόφιμο ανθυγιεινό.
Το εργαστήριο τελειώνει με το πιάτο της διατροφής μου ,ένα κολλάζ με αγαπημένα φαγητά