ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη Εργαστήριο 7: Σκέφτομαι για όσα έμαθα:

Εργαστήριο 7: Σκέφτομαι για όσα έμαθα

Ο/η νηπιαγωγός ξεκινά το εργαστήριο με τη μουσική υπόκρουση που τα παιδιά έχουν ορίσει. Ο/η νηπιαγωγός κάνει τη σύνδεση με το προηγούμενο εργαστήριο.

Ενημερώνει τα παιδιά ότι έχουν φτάσει στο τέλος των εργαστηρίων. Θυμίζει σε όλους τον αρχικό τους προβληματισμό και τον λόγο για τον οποίο ξεκίνησαν για να κάνουν τα συγκεκριμένα εργαστήρια.

Παραθέτει τον εννοιολογικό χάρτη που έφτιαξαν στην αρχή και ζητά από τα παιδιά να εργαστούν πάνω σε έναν καινούργιο εννοιολογικό χάρτη. Απευθύνει στα παιδιά το ερώτημα: τι σημαίνει για εσάς «δικαίωμα» . Καταγράφει όλες τις πιθανές απαντήσεις και τα παιδιά ακολούθως τις καταγράφουν στον εννοιολογικό χάρτη.

Έπειτα προχωρούν σε σύγκριση του αρχικού και τελικού εννοιολογικού χάρτη. Αναφέρονται σε όλα τα εργαστήρια και αναστοχάζονται σε όλες τις δραστηριότητες και δράσεις τους. Ενδεικτικά ερωτήματα που θα μπορούσε ο/η νηπιαγωγός να απευθύνει στα παιδιά: «τι θα μπορούσατε να κάνετε διαφορετικά; Τι θα θέλατε να ξανακάνετε; Υπάρχει κάτι που σας δυσκόλεψε αρκετά; Υπάρχει κάτι που σας μπέρδεψε; Υπάρχει κάτι που σας αναστάτωσε;».

Συμπληρώνουν το φύλλο αναστοχασμού.

Ζωγραφίζουν για το τραγούδι που συνόδεψε το εργαστήρι και σηματοδοτούσε την έναρξή του:

Χορεύουν και με τα χέρια τους αναπαριστούν όλα τα καλά που μπορούν να κάνουν: χαϊδεύουν, προσφέρουν, γιατρεύουν, ζωγραφίζουν, χτίζουν ένα νέο σπίτι , βοηθούν τον φίλο να σηκωθεί όταν πέφτει!