4η Θεματική Ενότητα: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη 1. Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη : «Μια ζωή σαν τη δική μου» Εργαστήριο 1ο

Στο εργαστήριο  θα γνωρίσουμε κάποιους νέους φίλους μέσα από φωτογραφίες και θα συζητήσουμε με αφορμή αυτούς, θέματα που αφορούν και εμάς στην τάξη.

Η Νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά αρχικά δημιουργούν το συμβόλαιο της τάξης. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται το κατάλληλο κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού. Συμφωνούμε με τα παιδιά ότι για την έναρξη και λήξη του νέου μαθήματος θα βάζουμε ένα συγκεκριμένο τραγούδι που αρέσει στα παιδιά.

 

Θεσπίζονται οι κανόνες συμπεριφοράς διατυπώνοντας τις λέξεις «τι είναι καλύτερο να κάνουμε… ».

IMG 20220505 162150

Η Νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά με τον ήχο της μουσικής να κινηθούν ελεύθερα στον χώρο. Στο σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί θα πρέπει να διαλέξει ένα φίλο. Ακολούθως ως ζευγάρια πλέον κινούνται ελεύθερα στον χώρο με τον ήχο της μουσικής και με τη διακοπή της μουσικής διαλέγουν ένα ζευγάρι ακόμα για φίλους.

Τα παιδιά κάθονται στα τραπεζάκια ως ομάδα και  θα πρέπει  να ζωγραφίσει το καθένα  τι «θέλω να έχω» και ποια νομίζει ότι είναι η «μεγαλύτερη ανάγκη που έχει.»

Έπειτα παρουσιάζει τον εαυτό του στον φίλο του και έπειτα στο άλλο ζευγάρι.

IMG 20220505 161947

IMG 20220505 125708

Η νηπιαγωγός για να οριοθετήσει τη λήξη του εργαστηρίου βάζει την επιλεγμένη μουσική από τα παιδιά και τους ζητά να χαλαρώσουν και να κλείσουν τα μάτια του για να απολαύσουν τη μουσική. Ζητά από τα παιδιά επίσης να σκεφτούν τι τους άρεσε περισσότερο από το εργαστήριο και με τι διασκέδασαν περισσότερο