Στην ολομέλεια της τάξης ο εκπρόσωπος από κάθε ομάδα, αφού ανακοινώσει το όνομά της ομάδας και τα ονόματα των μελών της, παρουσιάζει το αποτέλεσμα της εξερεύνησης τους στο δασάκι, που πραγματοποιήθηκε στο προηγούμενο εργαστήριο.
Από τη συνέντευξη που πήρε η ομάδα από το δένδρο μάθαμε ότι: το δένδρο τρέφεται με τις ρίζες οι οποίες παίρνουν νερό και άλλες θρεπτικές ουσίες από το έδαφος, στα κλαδιά του κατοικούν διάφορα μικρά ζώα, πουλιά και έντομα, δίπλα του ζουν άλλα δένδρα, θάμνοι και διάφορα φυτά, προσφέρει στον άνθρωπο καθαρό αέρα, οξυγόνο, καρπούς, ξύλα, σκιά και είναι ένας χώρος αναψυχής και άθλησης. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι το δάσος έχει πολλά δένδρα θάμνους και άλλα φυτά που δημιουργούν ένα ξεχωριστό περιβάλλον όπου ζουν πολλά ζώα. Κάθε δάσος είναι ένα οικοσύστημα.
Το παραμύθι “στο δάσος” της Σοφίας Ζαραμπούκα βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν ότι το δάσος είναι ένας ολόκληρος κόσμος που δυστυχώς απειλείται από τις ενέργειες των ανθρώπων.
Στη συνέχεια τίθεται το ερώτημα από τον/την εκπαιδευτικό: «Ποια από αυτά τα υλικά που συλλέξατε προέρχονται από το δάσος και ποια δεν προέρχονται;»Οι μαθητές καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε δύο εννοιολογικούς χάρτες που προτείνονται από τον/την εκπαιδευτικό ((υλικά από το δάσος-ξένα υλικά)
Ενδεικτικές ερωτήσεις: «Πώς βρέθηκαν αυτά τα απορρίμματα ( πλαστικά μπουκάλια, χαρτιά, κ.λ.π) στο δάσος ;
-Ποιοι νομίζετε ότι τα άφησαν εκεί;
Ενδεικτικές απαντήσεις: Τα απορρίμματα τα εγκατέλειψαν οι άνθρωποι όταν επισκέφθηκαν το δάσος, ενώ τα ξερά κλαδιά, τα ξερά φύλλα και οι πευκοβελόνες έπεσαν από τα δένδρα» Γιατί επισκέπτονται οι άνθρωποι το δάσος;
Ενδεικτικές απαντήσεις: να πάρουν καθαρό αέρα, να περπατήσουν, να παίξουν, να κάνουν πικ-νικ, να ψήσουν»
– Ποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες των ανθρώπων και σε ποιες περιπτώσεις νομίζετε ότι δημιουργούν κινδύνους για το δάσος;
Μετά από διεξοδική συζήτηση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα απορρίμματα που αφήνουν οι άνθρωποι από το πικ-νικ και από το ψήσιμο, μολύνουν το περιβάλλον και επειδή ανάβουν και καίγονται εύκολα (εύφλεκτα υλικά) μπορεί να πάρει φωτιά το δάσος.
Το εργαστήρι τελειώνει με ένα τραγούδι για μουσικοκινητική δραστηριότητα «Βόλτα στο δάσος»
https://video.link/w/SeOyc
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά. απαντώντας σε ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού, όπως: Ποια σημεία σας άρεσαν στο συγκεκριμένο εργαστήριο και γιατί; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε και τι κάνατε γι’ αυτό; Θέλετε να μας πείτε πώς συνεργαστήκατε; Τι ήταν αυτό που κάνατε όλοι και βοήθησε να ολοκληρώσετε το έργο σας; Τι σας εμπόδισε; Τι έμαθα, τι θα θυμάμαι από αυτό το εργαστήριο;