Mάθαμε τα σχήματα με οδηγό τον Wassily Kandinsky
Ήταν μια εβδομάδα πλούσια σε ποτιστικές βροχές που κινητοποιούσε τα παιδιά να παίξουν με τη λάσπη. Ταυτόχρονα ήταν μια εβδομάδα αφιερωμένη στα γεωμετρικά σχήματα. Πώς θα ευαισθητοποιούσαμε τα παιδιά στον κόσμο της γεωμετρίας; Πώς θα ακόνιζαν την εφευρετικότητά τους ανακαλύπτοντας ξανά, με καινούργιο μάτι, τα σχήματα;
Xρησιμοποιήσαμε έναν αγαπημένο ζωγράφο της πρωτοπορίας, τον Wassily Kandinsky και συγκεκριμένα το έργο του “Contrasting sounds” (διαφορετικοί ήχοι)
με σκοπό να μάθουν να ομαδοποιούν αυστηρά τα γεωμετρικά σχήματα χωρίς να επηρεάζονται από το χρώμα και το μέγεθος.
Γιατί σήμερα ο Καντίνσκι; Ίσως γιατί ενθαρρύνει την ελευθερία έκφρασης και επίσης διαθέτει έναν πλούτο πληροφοριών που μας επιτρέπει να απολαμβάνουμε μια μεγάλη ποικιλία τέχνης χωρίς φόβο κριτικής. Και το έργο «Contrasting sounds», ένα μοτίβο διάταξης γραμμών και σχημάτων στον καμβά σε φαινομενικά τυχαίες θέσεις, πάντα θα φαίνεται πρωτότυπο. Θα μοιάζει μοντέρνο και προκλητικό ακόμα και σήμερα. Ας μη το κρύβουμε: Oι περισσότεροι εξακολουθούμε να έχουμε σε μεγάλη εκτίμηση τα πιο παραδοσιακά στυλ τέχνης γιατί δεν διαθέτουμε εικαστικό αλφαβητισμό…


Κυρίως όμως ο Καντίνσκι θα ενθουσιαζόταν με την προοπτική να παίξουν τα παιδιά με τις λάσπες 

πριν αρθούν στην υψιπετή μετωπική διδασκαλία και στις σχοινοτενείς αναλύσεις για τις πλευρές και τις γωνίες των γεωμετρικών σχημάτων.
«Η πνευματική ζωή, στην οποία ανήκει η τέχνη και της οποίας είναι ένα από τα ισχυρότερα στοιχεία», έγραφε ο Καντίνσκι το 1911, «είναι μια περίπλοκη αλλά σαφής και εύκολα προσδιορίσιμη κίνηση προς τα εμπρός και προς τα πάνω. Αυτή η κίνηση είναι η κίνηση της εμπειρίας», μιας χειρονακτικής, απτής εμπειρίας. «Το σημείο εκκίνησης της τέχνης, γράφει στο ίδιο άρθρο ο Ρώσος εικαστικός, είναι οι εντυπώσεις, η εξωτερική πραγματικότητα, αυτό που βλέπετε οπτικά. Το επόμενο στάδιο για να γευτείς την λυτρωτική τέχνη, γράφει, είναι οι αυτοσχεδιασμοί που απεικονίζουν το ασυνείδητο, αυτό που δεν μπορεί να φανεί στον οπτικό κόσμο. Έπονται οι συνθέσεις που προχωρούν τους αυτοσχεδιασμούς ένα βήμα παραπέρα και τους αναπτύσσουν πληρέστερα», όπως όταν χθες, μια παρέα μικρών μαθητών μας ανακοίνωσε ότι δημιούργησε μια σύνθεση “πλημμύρας σε μια κοινότητα άγριων ζώων, ίσως κάπου στην αφρικανική σαβάνα”
Ο Καντίνσκι, που ασχολήθηκε έντονα με τις θεωρίες πίσω από την τέχνη, υπήρξε και ένας οξυδερκής
παρατηρητής της ανθρώπινης ανάπτυξης, μαζί με τον Αριστοτέλη που θεωρούσε νομοτέλεια το παιχνίδι των μικρών παιδιών με το χώμα.