Ισηγορία σε σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, μια προϋπόθεση

Έχουμε δύο δυνατά στοιχεία στο Νηπιαγωγείο μας: Μια συλλογή επιτραπέζιων παιχνιδιών, από τις μεγαλύτερες στα νηπιαγωγεία του Αρχιπελάγους και ένα ράφι στη σχολική βιβλιοθήκη (στο μη δανειστικό τμήμα), με παιδικά βιβλία αφιερωμένα στους μπαμπάδες. Τα περισσότερα έχουν συλλεκτική αξία αφού δεν μπορείς να τα προμηθευτείς από βιβλιοπωλεία καθώς έχουν εξαντληθεί και δεν επανεκδόθηκαν.
Αν και κυκλοφορεί τετραπλάσια –και βάλε!😄– παιδική λογοτεχνία, κυρίως ξένων συγγραφέων, για τη σχέση μητέρας-παιδιού, στη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας υπάρχει ίση εκπροσώπηση και επιπροσθέτως διαθέτουμε βιβλία με ήρωες παππούδες και γιαγιάδες-κάτι που απηχεί μια ρεαλιστική κατανόηση της τρέχουσας κατάστασης, με την πολύτιμη συμβολή των ηλικιωμένων στην σύγχρονη ελληνική οικογένεια.
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που διδάσκουμε φέτος στο Νηπιαγωγείο, στον θεματικό άξονα «Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη», ακολουθώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες του νέου αναλυτικού προγράμματος που ισχύει από φέτος, δίνουμε έμφαση στην ισηγορία,💟 το δικαίωμα να μην μονοπωλείται η λεκτική εξουσία και ο ανθρώπινος λόγος: Η δυνατότητα να μιλήσεις, να παραχωρείται ισότιμα σε όλους/ες! Καθώς λοιπόν η βοηθός επέλεξε ελεύθερα ένα βιβλίο της συλλογής αφιερωμένης στους μπαμπάδες, ακολούθησε μια πλούσια συζήτηση για όσα μπορούν να κάνουν οι μπαμπάδες μαθητών-μαθητριών. Ας μνημονεύσουμε κάποιες συμβολές:
Άρια: «Ο μπαμπάς μπορεί να κάνει το αλογάκι και εγώ να είμαι η καβαλάρισσα»
Νικόλας: «Μπορεί να με σηκώσει στον αέρα και να με κάνει αεροπλανάκι»
Κριστίνα: «Μπορεί να με σηκώνει στους ώμους»
Μαρκέλλα: «Μπορεί να κάνει γέφυρα και να περνώ από κάτω»
Σπύρος: «Μπορεί να οδηγεί το καΐκι και να ψαρεύει»
Ιωάννα Πούσκα: «Μπορεί να μαγειρέψει αυγά τηγανητά»
Βασιλική: «Μπορεί να οδηγήσει προσεκτικά και αργά»
Γιώργος: «Μπορεί να κατασκευάσει παιχνίδι στην αυλή, κάτω από το δέντρο»
Γιώργος : «Μπορεί να σηκώνει βαράκια»
Ουδέν άλυτον για τους σούπερ-μπαμπάδες!
Y2160 I Love My Daddy Front 23761SAM 2795