«Στο Πολυτεχνείο αποφάσισε να κλειστεί,
απαγορεύσεις, φυλακές να μην τις φοβηθεί.
Γιατί το γνωρίζει πως πάλευε για την ελευθερία,
στον τόπο μας για να ξανάρθει η δημοκρατία»
Για όλες/ους τους εκπαιδευτικούς η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου μπορεί να αποτελέσει βασική αφορμή για μια πρώτη αναφορά στο δημοκρατικό πολίτευμα και τις ιστορικές του καταβολές.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές τραγουδούσαν ήδη από την πρώτη τους χρονιά στο Νηπιαγωγείο « το Δρόμο» και «το Ακορντεόν» του Μάνου Λοϊζου, «το Χελιδόνι» του Οδυσσέα Ελύτη και Μίκη Θεοδωράκη. Προφανώς, ακόμα δεν ήταν σε θέση να καταλάβουν πλήρως τα νοήματα και τις συμπαραδηλώσεις που κρύβονται πίσω από τα συγκεκριμένα τραγούδια, αλλά χαίρονται και η αυτοεκτίμησή τους μεγαλώνει πολύ που από τόσο μικρή ηλικία είχαν έρθει σε επαφή με ένα σημαντικότατο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
Ακόμα κι αν τα μικρότερα παιδιά δυσκολεύονται να καταλάβουν ακριβώς τα γεγονότα, είναι καλό να τους τα εξηγήσουμε ως εκπαιδευτικοί με όσο το δυνατόν απλούστερα λόγια μπορούμε. Στόχος μας δεν είναι να τα τρομάξουμε, αλλά να τα προβληματίσουμε και να τα κάνουμε να σκεφτούν για την αξία του άριστου των πολιτευμάτων, της Δημοκρατίας.
Kαι βεβαίως -να απολαύσουν την εικαστική απόδοση του νεοκλασσικού μεγάρου που στεγάζει το “Μεγάλο Σχολείο” που βγάζει Αρχιτέκτονες, Ναυπηγούς και Μηχανικούς
-να διατυπώσουν λογικά συμπεράσματα και να αντιπαρατεθούν στον συμμαθητή τους που υποστήριξε ότι “τα τανκς πήγανε βόλτα”
-και στο τέλος, να αλαλάξουν, χωρίς φόβο να τα μαλώσουν:




