Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας και στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και Δράσεων Ενεργού Πολίτη, κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου τιμούμε την Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια ημέρα αφιερωμένη στην ενημέρωση, την κατανόηση και την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής όλων των ανθρώπων στην κοινωνία. Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή δράση στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα άτομα με αναπηρία και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.
Σύνθημα της δράσης ήταν: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι» – ένα μήνυμα που τα παιδιά αγκάλιασαν με ενθουσιασμό και κατανόηση. Το αφιέρωμα ολοκληρώθηκε με όμορφες εμπειρίες, γνώσεις και κυρίως με περισσότερη ευαισθησία και σεβασμό απέναντι σε κάθε μορφή διαφορετικότητας. Και να τονιστεί εδώ ότι δεν είναι όλες οι αναπηρίες εμφανείς! Μπορεί ο/η ασθενής να έχει κάποιο αυτοάνοσο ή επίκτητο νόσημα,που να μην είναι εμφανές (όπως δείγματος χάρη, ο συνηθέστατος πια διαβήτης). Γι’αυτό,ας σεβόμαστε τους πάντες-τουλάχιστον σε κοινωνικό επίπεδο.
Εν συνεχεία, είχαμε μάθημα με την χαρισματική δασκάλα Αγγλικών που μας έμαθε τα χρώματα της Αγγλικής σημαίας αγγλιστί μαζί με την προσφιλή φιγούρα “Λίο από το Λονδίνο”.
Με τοοόσο μάθημα βγήκαν μαθητές-μαθήτριες δαιμονιωδώς😁 στην αυλή, όταν ήλθε αργοπορημένα η ώρα του διαλείμματος, αλλά και εκεί τα περίμενε ο γράφων για να τους δείξει ένα κλαδί της εύοσμης κουμαριάς,💚 στολισμένη με κατακόκκινα ❤️κούμαρα και ένα τυχαίο πρωινό εύρημα, μια νεκρή κίχλη που βρέθηκε στη ρίζα μιας ελιάς, ένα έκτακτο μάθημα ορνιθολογίας.
bfb11724 42b2 4126 9c08 a3c29e36283f aa83656b 2b76 4cfd aca2 42877b666616 ebe35e8d d6f9 4d97 9314 b9e3d3106d55 ratsismos 2 12 20 a2d4e8a1 fbd4 4362 bca3 5ddd5f1eaa91

Το Νηπιαγωγείο Πυργίου συμμετέχει στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι

Θερμά συγχαρητήρια στον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού & Νηπιαγωγείου Πυργίου και στα μέλη του νέου Δ.Σ. Popi Voulgari , Αθηνα Πιτσακη, Stel Lina για την εξαιρετική υλοποίηση της ιδέας για Χριστουγεννιάτικο παζάρι. Πρόσφερε και ο γράφων ένα κιβώτιο, μεστό οίνων εκλεκτών😄, από τη φετινή παραγωγή του “Φαναίου Απόλλωνα”, με τα όποια έσοδα, όπως ζήτησα να κατευθυνθούν στον εμπλουτισμό της δανειστικής βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου Πυργίου που ξεκινήσαμε δειλά πριν 25 χρόνια με ελάχιστα βιβλία αλλά κατόρθωσε να αποκτήσει ευρωστία με διαδοχικούς εμπλουτισμούς, όχι επιπόλαιους: Πάντα προσέχαμε να ψωνίσουμε, από Αθήνα κυρίως και Χίο, βιβλία που κάνουν νόημα στα μικρά παιδιά και οι έννοιες του κειμένου υποθάλπονται από ικανούς/ες εικονογράφους. Η βιβλιοθήκη διαθέτει πλήρη συλλογή των βιβλίων της Julia Donaldson,🥰 του Μax Velthuijs και πολλών διάσημων που έχουν βραβευτεί για την πανδύσκολη δεξιότητα να απευθύνεσαι σε μικρά παιδιά. Ο δανεισμός γίνεται κάθε Παρασκευή -το ίδιο απόγευμα γίνονται από τον γράφοντα και εργασίες βιβλιοδεσίας και συντήρησης. Προσέχουμε για να έχουμε καθώς το καλό βιβλίο είναι η ψυχή του λαϊκού σχολείου..!
Τώρα λίγα λόγια για τον Φαναίο Απόλλωνα, ως “Κήρυκας της Πίστεως”😀-όπως έγραφε σήμερα στο δοξαστικό του Αποστόλου Ανδρέα -του ερυθρού ξηρού οίνου σε μια Χίο που πιστεύει μόνο στη σούμα και στο λιαστό, γλυκό κρασί: Όσοι καταγινόμαστε με ξηρικούς αμπελώνες στο Αιγαίο- που επιπλέον καλλιεργούμε με τις αρχές της βιολογικής καλλιέργειας -είμαστε ήρωες. “Δυσκολεύει και πάει”, φέτος την άνοιξη με το διπλό “κραϊ”, τον παγετό στα αμπελοτόπια των Ολύμπων, πέρυσι με τους απανωτούς καύσωνες από τον Ιούνη αλλά επιμένουμε και το αποτέλεσμα μας δικαιώνει. Όπως είπα και στην πρόεδρο του Συλλόγου “όποιος το δοκιμάσει και αγοράσει, του χρόνου θα σας ξαναεπισκεφθεί!”
Ας παλέψουμε για τις κρυμμένες δυνατότητες του πρωτογενούς τομέα στην Χίο, σαν την αρχαία ποικιλία “Φωκιανό” που με χειρονακτική αποβοστρύχωση και προσεκτική, γαλλικού τύπου, ερυθρά οινοποίηση, με τριήμερη ανάδευση καπέλλου, δίνει ένα άκρως ενδιαφέρον αποτέλεσμα, χάρη στους αυτόχθονους σακχαρομύκητες του υγροβιότοπου. Μπορείτε να το δοκιμάσετε στην πλατεία Πυργίου, αυτήν την Κυριακή μέχρι τις 12 το μεσημέρι.
591744342 24888580900824410 5538312079006166554 n 591744409 24888530377496129 5441347092477927487 n 591750653 24888529817496185 1203088085610888069 n 593291457 24888528790829621 5174242522984205300 n

Ξεκινάμε Αγγλικά!

Έχουμε την μεγάλη χαρά να καλωσορίσουμε στο Νηπιαγωγείο Πυργίου την δασκάλα Αγγλικών, την καθηγήτρια Αναστασία Αργυρούδη η οποία κάθε Τετάρτη και Παρασκευή θα κάνει μάθημα Aγγλικών σε όλα τα παιδιά.
Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εστιάζει στον προφορικό λόγο, τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι και σε βιωματικές δραστηριότητες που συνδέονται με τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα. Παιχνίδια με το ρυθμό και ορολογία, παιχνίδια ρόλων και μουσική από Αγγλικά νηπιαγωγεία , μουσικοκινητική και ασκήσεις παρατηρητικότητας με ακροάσεις και άλλα πολλά θα ενθουσιάσουν, όπως σήμερα,😍 μαθητές & μαθήτριες!
f58a5bdb da16 4348 aa1e 75b7ab49829d 324cda9c 6dce 4796 a152 795e8d83f3ad 7e251187 4c77 49e4 a7c0 7dec503cd5de 15e292ec c24a 4a12 a04c ee96b713b764 00c00388 2a24 41ff acbe 2d38f2438886 8052f413 203c 4cc6 b765 bae6f650c4b7

Καρφώματα με αληθινά καρφιά

sf sf2 sf3 🔨📍
Καρφώματα με αληθινά καρφιά” 🔨📍
Είναι μια περίοδος που φρεσκάρουμε τα παιχνίδια των παιδιών. Η ενασχόληση με τα αναπτυξιακά στάδια έχει φέρει νέες ανάγκες που τα προηγούμενα επιτραπέζια παιχνίδια του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου δεν τις καλύπτουν.
Το παιχνίδι με τα καρφώματα, εκτός από αληθινά καρφιά, έχει διάφορα ξύλινα σχέδια διαφόρων χρωμάτων, ένα ξύλινο σφυρί, ένα παχύ κομμάτι φελλού και ένα φύλλο με σχέδια που μπορούν να φτιαχτούν.🗒
Για περίπου μιάμιση ώρα είχαμε ξεχάσει ότι έχουμε σκανταλιάρικα νήπια. 😄 Ήταν τόση η αφοσίωση με τη οποία δουλεύανε την κατασκευή τους που εντυπωσιάζουν κάθε ενήλικο. Χρειάστηκε να τους βοηθήσουμε ορισμένες φορές για το στήσιμο του σχήματος πάνω στον φελλό. “Δεν υπήρχε πιθανότητα να με αφήσουν να ακουμπήσω καρφί ή σφυρί, μόνη μου” φώναξε μια μαθήτρια αλλά να που χειριζόταν το ξύλινο σφυρί τέλεια.. ” 😂
Κάποιοι ίσως θα ανησυχήσουμε για τυχόν τραυματισμούς αλλά δεν θα έπρεπε. Το χειρότερο που μπορούν να πάθουν είναι να χτυπήσουν με το ξύλινο σφυράκι το χεράκι τους, το οποίο όμως ούτε μελανιά θα αφήσει ούτε κάποιον σοβαρό τραυματισμό. Ίσα ίσα που τέτοια χτυπήματα ωφελούν τα παιδιά, διότι στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μάθουν να στοχεύουν, να τραβήξουν το χέρι όποτε χρειάζεται και να κάνουν πιο λεπτές κινήσεις. 👌
Το παιχνίδι από τον κατασκευαστή συστήνεται για ηλικίες άνω των 4. Η οργάνωση του υλικού στον δίσκο είναι τέτοια ώστε να είναι εύχρηστο . Όταν το χρησιμοποιούν τα παιδιά τα καρφιά ρίχνονται σε ένα ξύλινο μπολ και όταν έχουν ολοκληρώσει οπωσδήποτε μαζεύουν αμέσως την εργασία αυτήν και την τοποθετούν στο ράφι. Είμαστε πάντα εκεί και επιβλέπουμε έστω κι από απόσταση την ολοκλήρωση του μαζέματος.👀
Μια άριστη άσκηση για ανήσυχα παιδιά -καλλιτέχνες που πειραματίζονται με αυθεντικά υλικά!

20 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

pagkosmia hmera gia ta dikaiwmata tou paidiou

Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989. Στόχος της είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών σε όλο τον κόσμο, όπως η προστασία, η παροχή εκπαίδευσης και υγείας, και η δυνατότητα συμμετοχής τους.

Στο βιβλίο της UNICEF «Μια ζωή σαν τη δική μου», που έχουμε στο νηπιαγωγείο και αρκετά παιδιά το έχουν δανειστεί, συνειδητοποιήσαμε πως, παρότι σε όλο τον κόσμο τα παιδιά ζουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο, οι ανάγκες που έχουν είναι κοινές! Ανάγκες που συνδέονται με τα δικαιώματά τους, τα οποία έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά δεσμεύοντας όλες τις χώρες να τα τηρούν. Συζητήσαμε για τη δράση της UNICEF, που ηγείται του διεθνούς αγώνα για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών, και ταξινομήσαμε σε ομάδες τις εικόνες που δείχνουν παιδιά είτε να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους είτε να καταπατούνται!

f458e10c 3047 4ba6 8753 161b998d9e20 28cd8b60 4ce7 4c50 af33 6b3238ce545c dikaioma sth morfosh paidikh ergasia

Το Πολυτεχνείο ζει στις καρδιές των μικρών παιδιών

Μιλήσαμε για τη Δημοκρατία και τον αγώνα από τους απλούς ανθρώπους, τους πολίτες, για ελευθερία, δικαιοσύνη και ειρήνη! Μιλήσαμε και είδαμε αποσπάσματα ταινιών για τα ιστορικά γεγονότα του Νοέμβρη του 1973 . Ακούσαμε τραγούδια, είδαμε πίνακες ζωγραφικής και κάναμε τις κατασκευές μας για να θυμόμαστε και να τιμούμε τους αγωνιστές της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.❤️

pol pol2

“Εκείνο που με τρώει, εκείνο που με σώζει, είναι που ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη..!”

Μέγιστη η τέχνη και η πρακτική του Καραγκιόζη. Είναι ένα σχολείο λαϊκό της γειτονιάς, της λαϊκής παράδοσης, της συλλογικής μνήμης, του προφορικού πολιτισμού. Ο Καραγκιόζης είναι κατάφωρα δημοκρατικός, σίγουρα του εργατικού κόσμου, του ανοιχτού χώρου, του καλοκαιριού, της μη σχολικής περιόδου, αλλά και του κλειστού χώρου κατά τον χειμώνα, εκεί όπου διασκεδάζει ο λαός.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μαθαίνουν να κρατάνε τις παραδοσιακές φιγούρες και να αναπαριστούν τα δρώμενα του θεάτρου Σκιών. Και εμείς απορούμε πώς το κατορθώνουν, απολαμβάνοντας και το Πυργούσικο πορτοκάλι που ρουφούν το χυμό του.😁
Είναι μια χυμώδης 😄τέχνη ο μπερντές του Καραγκιόζη για όλους και για όλες τις ηλικίες και δεν κάνει διακρίσεις. Είναι το πανηγύρι γύρω από την εκκλησία, την αντρική παρέα της πλατείας, τη γυναικεία συντροφιά της αυλής, την παιδική σύναξη του δρόμου. Συνάμα, όμως, αναπλάθεται και ο λαϊκός πολιτισμός.

«Προσπαθώ πάντα να δείχνω τον καλύτερό μου εαυτό!»

Αυτή η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στο πρώτο από τα τέσσερα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία έχουν θεσμοθετηθεί στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
dex1
Επιλέξαμε από την ευρύτατη θεματική «ΕΥ ΖΗΝ-ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΛΗΨΗ» μια διδακτική ενότητα που μπορεί να καλλιεργηθεί στα μικρά παιδιά του Νηπιαγωγείου και των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού, με τίτλο « Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ»
Στόχοι της διδασκαλίας μας ήταν κάθε μαθητής/τρια:
-Να προωθήσει τον σεβασμό στον εαυτό και τους άλλους καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας
-Να δώσει έμφαση στη μοναδικότητα του προσώπου, να αποκτήσει αυτοεκτίμηση και αυτοεπιβεβαίωση, να αναπτύξει δεξιότητες που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη συμπεριφορών για υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις
-να οδηγηθεί στην ενεργητική προσαρμογή στην ομαδική ζωή της τάξης μέσα από δημοκρατικούς κανόνες για τη λειτουργία της ομάδας, τον ρόλο ,τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μελών.
Να αισθανθεί κάθε παιδί ασφάλεια και εμπιστοσύνη και αναπόσπαστο-απαραίτητο μέλος της ομάδας που συνιστά η σχολική τάξη.
Ιδανικά, επιδιώξαμε μαθήτριες & μαθητές να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και να περιγράψουν στοιχεία που τους εκφράζουν, όπως το αγαπημένο τους φαγητό, παιχνίδι, αγαπημένες συνήθειες. Βλέπουμε πως είμαστε στο καθρέφτη, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας, παίξαμε το παιχνίδι «καθρέφτη καθρεφτάκι μου κάνε ότι κάνω».
be09df66 abd2 402b a4e5 7163f1b8e364 6e926e58 e27b 4ad9 8187 d2e85d8d7fa3 0d7f4e82 3292 420f b19d 00bb25a58b30 9a3bcded 18c7 4340 a38b 90fc6947e81d 9254a7a6 cb93 4e91 989f 42678f067f9d f66d73df 10e6 488a a3e3 7832ed6379f8
Στο τέλος ακούσαμε το τραγούδι « ο καλός μου εαυτός».😃 Ας επιτραπεί στον γράφοντα, με αφορμή το παραπάνω τραγούδι, η αναφορά μιας παιδικής ανάμνησης: Ο πατέρας μου μνημόνευε συχνά τη συνάντησή του με τον Συνταγματάρχη Γεννηματά καθώς, όταν ήταν έφεδρος ανθυπολοχαγός στους ημιονηγούς τού είχε κάνει ισχυρή εντύπωση η προσωπικότητα του ανωτέρου του. Τον ρώτησε λοιπόν σε ένα διάλειμμα ασκήσεων «ποιό ήταν το μυστικό του». Έλαβε αμέσως την απάντηση: «Προσπαθώ πάντα να δείχνω τον καλύτερό μου εαυτό!»
Ο Ιωάννης Γεννηματάς (1910-1981) μετέπειτα διετέλεσε αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού από τον Απρίλιο του 1964 έως τον Σεπτέμβριο του 1965, σε μία εξαιρετικά κρίσιμη και πυκνή σε γεγονότα περίοδο (αποστολή ελληνικής μεραρχίας στην Κύπρο). Για τον δημοκράτη Στρατηγό οι Χουντικοί επίορκοι πραξικοπηματίες σε απομνημονεύματά τους ανέφεραν ότι «ο Γεννηματάς ήταν ο άνθρωπος που τους δυσκόλεψε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον».

Χαίρε Χίος Ελευθέρα!

“Ελεύθερη σε χαιρετώ,🇬🇷 κι απ’ την καρδιά μου τραγουδώ, είσαι Ελευθέρα τώρα, μυριανθισμένη Χώρα!
Θυμηθήκαμε αυτές τις μέρες ότι τούτο το χώμα που πατάμε είναι ποτισμένο με αίμα ΗΡΩΩΝ. Και τιμήσαμε φιλέορτα την επέτειο Απελευθέρωσης της Χίου με παρέλαση, δοξολογία στην εκκλησία, χειροτεχνίες αλλά και αναπαράσταση της μάχης του Αίπους με στρατιωτάκια στο σχολείο!
Χαίρε Χίος Ελευθέρα 🌿🌿05c4c54a 09cd 4e27 86f8 0d7556ce8249 SAM 2999 SAM 3001🌿

Φθινόπωρο: Μπορεί να «φθίνουν οι οπώρες» αλλά τα παιδιά το αναπαριστούν με άφθονες πληροφορίες!

Ήταν μια εβδομάδα με αφθονία εκπαιδευτικών προγραμμάτων γύρω από την κεντρική ιδέα του Φθινόπωρου. Τα παιδιά πραγματοποίησαν ταξινόμηση εικόνων σχετικές με το φθινόπωρο, σχεδίασαν το τελευταίο γράμμα του, το γράμμα Ο, και παίξαμε παιχνίδι κινητικό με γράμματα στην καρέκλα μας. Κατασκευάσαμε τον πίνακα πάλι με το πρώτο γράμμα του, το φ, το πιο καλλιγραφικό γράμμα του φθινόπωρου και συλλέξαμε αντικείμενα που αρχίζουν από Φ με ότι τρόπο μπορούμε! Κάθε παιδί είπε και μια λέξη από αυτό το ωραίο γράμμα!
Το Φθινόπωρο όμως έχει και τα ζώα- σύμβολα που τα θαυμάζουμε😍-και ενίοτε τα συλλέγουν οι σαλιγγαροσυλλέκτες. Διαβάσαμε το παραμύθι « Τομ το σαλιγκάρι», είδαμε και ακούσαμε την ιστορία στον υπολογιστή και ρίχνοντας το ζάρι, κάθε παιδί παρίστανε με παντομίμα το ζωάκι που του τύχαινε.
4a60ad1d 8d8a 49fc a7c5 11d17f727884 89384d1f eebc 4af8 9315 cdae4cee999b e5c5956a 5626 47c1 8eda b22bdc2cf1a6 77b4d9e7 80de 4d52 addf 1979d2c18372 5d0ef56d ad4d 4195 ae7e 1729a0190281 46b1073b f2dc 4b5f a83e 8fc7b5e87fe7