Πώς η πολλή επιβράβευση μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο παιδί σας;

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά Άρθρα | , στις 11-12-2023

1
Είναι σύνηθες οι γονείς να ανησυχούν για τα παιδιά τους και να θέλουν να κάνουν το καλύτερο που μπορούν προκειμένου να έχουν παιδιά με ισχυρή προσωπικότητα και αυτοπεποίθηση. Στην προσπάθειά τους αυτή μπορεί να υπερβάλλουν με αρνητικές δυστυχώς συνέπειες για τα παιδιά.

Η επιβράβευση είναι μια τεχνική η οποία λειτουργεί ενισχυτικά στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης ενώ συχνά χρησιμοποιείται από γονείς αλλά και ειδικούς που ασχολούνται με τα παιδιά με σκοπό να αυξήσουν την εμφάνιση της επιθυμητής συμπεριφοράς. Η θεωρία του συμπεριφορισμού και ιδιαίτερα ο Skinner μελέτησε εκτενώς την επίδραση που έχουν οι συνέπειες που ακολουθούν μια συμπεριφορά ως προς την αύξηση ή μείωσή της. Σύμφωνα με το ίδιο “η συμπεριφορά που εκτελείται προκειμένου να επιτευχθεί ένα ευχάριστο ή ικανοποιητικό αποτέλεσμα ονομάζεται ενίσχυση” ενώ στον αντίποδα ως τιμωρία ορίζεται “η συμπεριφορά που δεν εκτελείται επειδή το αποτέλεσμα είναι αρνητικό ή μη ικανοποιητικό”. Ανάλογα με την παρουσία ή απομάκρυνση ενός ερεθίσματος κατέληξε σε 4 συνθήκες ελέγχου της συμπεριφοράς:

  • Θετική ενίσχυση–> στοχεύει στην αύξηση της συμπεριφοράς και συμβαίνει με την προσφορά ενός ευχάριστου ερεθίσματος μετά την εμφάνισή της, π.χ. προσφορά καραμέλας/λεκτική επιβράβευση/αυτοκόλλητα αφού το παιδί μαζέψει το δωμάτιό του.
  • Αρνητική ενίσχυση–> στοχεύει επίσης στην αύξηση της επιθυμητής συμπεριφοράς και συμβαίνει με την απομάκρυνση ενός δυσάρεστου ερεθίσματος ή συνθηκών, π.χ. ένα περιστέρι πατά ένα κουμπί για να σταματήσει το ηλεκτροσόκ στο πόδι του
  • Θετική τιμωρία–> στοχεύει στη μείωση της εμφάνισης μιας συμπεριφοράς και εφαρμόζεται με την παροχή ενός αρνητικού ερεθίσματος μετά την εμφάνισή της, π.χ. χτύπημα στο χέρι του παιδιού μετά από άρπαγμα παιχνιδιού από άλλο παιδί και
  • Αρνητική τιμωρία–>στοχεύει επίσης στη μείωση μιας ανεπιθύμητης συμπεριφοράς και εφαρμόζεται με αφαίρεση ενός θετικού για το παιδί ερεθίσματος μετά την εκδήλωση της εν λόγω συμπεριφοράς, π.χ. μείωση χρόνου στον τάμπλετ μετά από διαπληκτισμό του παιδιού με άλλο παιδί με χρήση βίας από μέρους του.

Ο ίδιος ο Skinner αλλά και πολλοί άλλοι ερευνητές αργότερα επισήμαναν ότι η τιμωρία δεν είναι αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου της συμπεριφοράς καθώς δεν εσωτερικεύονται τα κίνητρα της επιθυμητής συμπεριφοράς και ενδέχεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά να εκδηλώνεται απουσία του προσώπου/εξωτερικού ελέγχου. Επιπλέον έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχοσύνθεση και αυταξία του παιδιού ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με χρήση βίας. Θετικό είναι το γεγονός ότι οι σύγχρονοι γονείς όντας περισσότερο ενημερωμένοι χρησιμοποιούν περισσότερο θετικούς τρόπους διαπαιδαγώγησης, ωστόσο στην αγωνία τους μερικές φορές το παρακάνουν με αποτέλεσμα να μην έχουν τα αποτελέσματα που θέλουν.

Πέρα όμως από το γεγονός ότι η μέθοδος της ενίσχυσης μπορεί να μην αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, η υπερβολική ενίσχυση μπορεί να επηρεάσει αρνητική την ανάπτυξη της αυτο-εικόνας από το ίδιο το παιδί. Πιο συγκεκριμένα όταν επιβραβεύουμε και επαινούμε ένα παιδί, θα πρέπει ο έπαινος αυτός να αντιστοιχεί στα πραγματικά επιτεύγματα και τις ικανότητες ενός παιδιού προκειμένου αυτό να μπορέσει να εκτιμήσει σωστά τον εαυτό του και να αναγνωρίσει τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του. Το “Μπράβο” που λέγεται συχνά και για σχεδόν όλες τις καταστάσεις και ενέργειες του παιδιού αφενός χάνει την αξία του και αφετέρου δημιουργεί σύγχυση στο παιδί το οποίο ενδεχομένως να θεωρήσει ότι τα κάνει όλα πολύ καλά ή/και ότι δεν έχει αδυναμίες. Μια τέτοια αίσθηση ενδέχεται να προκαλέσει δυσκολίες στο παιδί στις διαπροσωπικές του σχέσεις με τους συνομηλίκους τους ενώ ταυτόχρονα το εμποδίζει από το να μην αναπτύξει μια πραγματική αίσθηση του εαυτού.

Οι συνέπειες ωστόσο της υπέρμετρης επιβράβευσης δεν περιορίζονται στα παραπάνω. Ένα παιδί που πιστεύει ότι είναι σπουδαίο σε όλα όσα κάνει είναι βέβαιο ότι θα απογοητευθεί καθώς αλληλεπιδρά με τον έξω κόσμο. Οι υψηλές προσδοκίες που έχει θέσει για τον εαυτό του σύντομα θα ματαιωθούν είτε από τον ίδιο είτε από τα σχόλια των άλλων. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα: Κάποιο παιδί ζωγραφίζει σε χαρτί διάφορα σχέδια, ανάμεσα σε αυτά ζωγραφίζει κι ένα σπίτι κάνοντας ένα τρίγωνο για σκεπή, ένα τετράγωνο για τη βάση του σπιτιού και μια λάμπα να κρέμεται. Ο γονιός βλέπει το σχέδιο και αναφωνεί: “Μπράβο σου, τέλεια η ζωγραφιά σου”. Το παιδί τώρα έχει την αίσθηση ότι ζωγραφίζει πολύ καλά. Καθώς πηγαίνει στο σχολείο ζωγραφίζει πάλι το ίδιο σπίτι και με περηφάνεια το δείχνει στο φίλο του. Ο φίλος του τότε του λέει: “Χάλια είναι αυτό, έλα να σου δείξω το δικό μου” και δείχνει τη δική του ζωγραφιά όπου έχει χρωματίσει τη σκεπή κόκκινη, έχει σχεδιάσει παράθυρα, πόρτα, ένα δέντρο δίπλα από το σπίτι, ουρανό, ήλιο και άλλα σχέδια. Βλέποντας το παιδί τη ζωγραφιά του φίλου του αφενός απογοητεύεται και ενδέχεται να το εκδηλώσει με θυμό, τσαλακώνοντας τη ζωγραφιά του φίλου του αλλά ταυτόχρονα κλονίζεται και η εμπιστοσύνη στο γονιό του που του είπε ψέματα και δεν το καθοδήγησε δίνοντάς του ιδέες για το τι άλλο μπορεί να κάνει για να είναι πιο όμορφο το σχέδιό του. Έχοντας στρεβλή εικόνα ένα παιδί για τον εαυτό του δυσκολεύεται να κατευθύνει τη συμπεριφορά του σε δραστηριότητες στις οποίες είναι πραγματικά καλό και σπαταλά ενέργεια σε πράγματα που ενδεχομένως να μην του ταιριάζουν τόσο βιώνοντας ταυτόχρονα ματαιώσεις.

Επιπλέον ένα παιδί που βρίσκεται συνεχώς υπό παρακολούθηση από το γονέα για να λάβει επιβράβευση και έπαινο για κάθε του συμπεριφορά δυσκολεύεται πολύ να βγει από την εγωκεντρική αναπτυξιακή φάση καθώς λαμβάνει το μήνυμα ότι είναι το επίκεντρο του κόσμου. Μια τέτοια αίσθηση καθιστά δύσκολη την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και την κατανόηση της οπτικής των άλλων, τη διάκριση του σωστού και του λάθους ενώ ταυτόχρονα μπορεί να γίνει στρεσογόνα διαμορφώνοντας υψηλές, μη ρεαλιστικές προσδοκίες και αγωνιώδη αναζήτηση επιβράβευσης.

Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να διαμορφώνουν μια ρεαλιστική αίσθηση του εαυτού τους και να γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους. Η αυτοαντίληψη και η αυτοεκτίμηση είναι θεμελιώδεις έννοιες οι οποίες βοηθούν το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του, να κατευθύνει τη συμπεριφορά του, να αλληλεπιδράσει με θετικούς τρόπους με το περιβάλλον του και να αναπτύξει θετικές σχέσεις με τους συνανθρώπους του. Οι υψηλές και μη ρεαλιστικές προσδοκίες για τον εαυτό και η λανθασμένη αυτοεκτίμηση είναι επιζήμιες δυσκολεύουν την προσαρμογή και ανάπτυξη του ατόμου. Τα παιδιά είναι καλό να έρχονται σε επαφή με ποικιλία ερεθισμάτων προκειμένου να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τις προτιμήσεις τους και τις κλίσεις τους ενώ οι γονείς είναι χρήσιμο να βοηθούν τα παιδιά τους με ειλικρίνεια αναγνωρίζοντας τις αδυναμίες τους και βοηθώντας τα να τις βελτιώσουν ενώ ταυτόχρονα τα κατευθύνουν σε δράσεις που θα τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τα ταλέντα τους βιώνοντας αισθήματα επιτυχίας και αναγνώρισης.

Βιβλιογραφία:

  • Craig, J. G. & Baucum, D. (2007). Η ανάπτυξη του ανθρώπου (Τόμος Α’). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση
  • Dunn, L. W. & Craig, J. G. (2021). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση

Εικόνες από: publicdomainpictures.net , rawpixel.com

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο https://psychoedu.gr από την Τάνια Σεριάδου

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία e-twinning, Νέα-Ανακοινώσεις, Χριστούγεννα | , στις 10-12-2023

Τα Χριστούγεννα σημαίνουν χαρά, στολίδια, ευχές και πολλή πολλή ΑΓΑΠΗ! Στο πλαίσιο αυτό:

  • τραγουδάμε και μαθαίνουμε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα, τα οποία μάλιστα θα μοιραστούμε με τους “συμμαθητές” μας από την Πολωνία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ρουμανία! Βεβαίως θα ακούσουμε και τα δικά τους κάλαντα!
  • Τραγουδάμε άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια της ελληνικής παράδοσης.
  • Κατασκευάζουμε τα δικά μας στολίδια.
  • Φτιάχνουμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές στην ελληνική αλλά και στην αγγλική γλώσσα, τις οποίες και θα στείλουμε στους “συμμαθητές” μας στο εξωτερικό.
  • Εκτελούμε συνταγές με χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά. Πιο συγκεκριμένα φτιάξαμε “Butterkekse”, μια παραδοσιακή χριστουγεννιάτικη γερμανική συνταγή για “Βουτυρομπισκότα”, την οποία μας έφερε η κ. Αντζελίνα και την εκτελέσαμε μαζί με τα παιδιά. Η κ. Άννα Μαρία βοήθησε τα παιδιά να διακοσμήσουν τα μπισκότα τους με χριστουγεννιάτικα σχέδια. Ευχαριστούμε και τις δυο μανούλες για την όμορφη συνεργασία και την προσφορά τους!
  • Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικη ιστορία με την κ. Ελένη, μητέρα προνηπίου μας, με τίτλο “Το φαρδύ πουλόβερ”! Βοηθήσαμε τον “Τάκη, το ρομποτάκι μας” να μοιράσει το υπόλοιπο του πουλόβερ στα ζωάκια αλλά και παίξαμε την ιστορία! Ευχαριστούμε την κ. Ελένη για το επίκαιρο βιβλίο που έφερε και διάβασε στα παιδιά μας και την όμορφη συνεργασία της!
  • Μοιράσαμε τα ποιήματα για τη γιορτή και
  • Στολίσαμε την πόρτα της τάξης μας με δεντράκι-παζλ, στο οποίο “κρεμάσαμε” τα αγαπημένα στολίδια των παιδιών. Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που συνεργαστήκατε, επιλέξατε μαζί με τα παιδιά σας το αγαπημένο τους στολίδι και το μοιραστήκατε μαζί μας!

Μείνετε συντονισμένοι…. τα Χριστούγεννα συνεχίζονται!

Στολίζουμε για τα Χριστούγεννα!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία e-twinning, Νέα-Ανακοινώσεις, Χριστούγεννα | , στις 10-12-2023

Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, στολίσαμε το χριστουγεννιάτικό δέντρο του σχολείου μας και διακοσμήσαμε το νηπιαγωγείο! Μπαίνουμε με τον τρόπο αυτό σε εορταστική και χαρούμενη διάθεση, όπως αρμόζει στον εορταστικό Δεκέμβρη!

It’s the most wonderful time of the year, μας τραγουδάει ο Andy Williams και δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε μαζί του!

Σας παρουσιάζουμε τον φίλο μας τον Τάκη…

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία STEM- Ρομποτική, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 26-11-2023

Ο νέος φίλων των παιδιών του νηπιαγωγείου μας είναι ο Τάκης, ο ρομποτάκης, κι εδώ και σχεδόν ένα μήνα έχει κλέψει τις καρδιές τους αφού όλοι θέλουν να παίξουν μαζί του και να τον οδηγήσουν σε διάφορα μέρη. Μέχρι τώρα του έχουμε γνωρίσει διάφορες τροφές, τις ονομασίες τους, την κατηγορία στην οποία ανήκουν αλλά και τα σχήματα.

Μέσα από την ενασχόληση με τον Τάκη οι μαθητές εξασκούνται σε:

  • δραστηριότητες προσανατολισμού στο χώρο
  • πειραματισμό με δοκιμή και λάθος
  • εισαγωγή στην υπολογιστική σκέψη και τη δημιουργία κώδικα
  • γραφή κώδικα
  • εισαγωγή εντολών
  • διάκριση δεξιού – αριστερού
  • συνεργασία με συμμαθητή τους και
  • ανατροφοδότηση και αυτό-αξιολόγηση με παιγνιώδη τρόπο.

Σας δίνουμε μια μικρή γεύση λοιπόν:

Επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας…..

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 24-11-2023

Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας εκπρόσωποι από την “Χαλβατζής Μακεδονική” για την διεξαγωγή εκπαιδευτικής δράσης με θέμα: “Η Υγιεινή Διατροφή & η Παραγωγική Διαδικασία των Λαχανικών”, την οποία εντάξαμε στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων που πραγματοποιείται την τρέχουσα περίοδο στο νηπιαγωγείο μας.

Οι κ. Τορούνογλου Αντωνία, συντονίστρια του προγράμματος, και η κ. Χρηστάκη Ντίνα, γεωπόνος και ομιλήτρια της δράσης, παρουσίασαν μέσα από κατάλληλο, ποιοτικό και όμορφα σχεδιασμένο υλικό πληροφορίες για τα λαχανικά και την παραγωγή τους. Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό και συγκέντρωση στις δραστηριότητες που παρουσιάστηκαν. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά:

  • διέκριναν και ομαδοποίησαν φρούτα και λαχανικά σε υγιεινά και ανθυγιεινά
  • σειροθέτησαν την πορεία ανάπτυξης των λαχανικών από τη σπορά έως τον καρπό
  • γνώρισαν την επεξεργασία και την παραγωγική διαδικασία των λαχανικών σε εργοστασιακό επίπεδο από την παραλαβή τους έως την συσκευασία
  • ενημερώθηκαν για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής στον ανθρώπινο οργανισμό
  • πληροφορήθηκαν για την μεσογειακή διατροφή και την μεσογειακή πυραμίδα
  • είδαν τα σποράκια και την ανάπτυξή τους σε διάφορες φάσεις μέσα σε γλαστράκια
  • έλαβαν κέρασμα που περιλάμβανε μπισκοτάκι και καλαμπόκι ψημένο στον ατμό σε αεροστεγή συσκευασία.

Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του προγράμματος, κ. Τορούνογλου και κ. Χρηστάκη, για την αποδοχή της πρόσκλησης και την άψογη συνεργασία, καθώς και την “Χαλβατζής Μακεδονική” για τα κεράσματα.

Ευχαριστούμε την μητέρα νηπίου του σχολείου μας, κ. Αντζελίνα, που φιλοτέχνησε σε καμβά πίνακα ζωγραφικής, ο οποίος προσφέρθηκε ως αναμνηστικό στην εταιρεία.

Παρατίθενται φωτογραφίες από τη δράση:

1 2 3 4 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Το σταφύλι και ο τρύγος!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 12-11-2023

Δεν μπορούσε να λείπει αυτή την εποχή από το νηπιαγωγείο μας το σταφύλι καθώς έχει την τιμητική του… Το βλέπουμε στο πρωινό πολλών από τα παιδιά μας ως φρούτο, ως μουστοκούλουρο αλλά και ως σταφίδα!

Στο πλαίσιο αυτό:

  • συζητήσαμε για:
    • το σταφύλι και τα παράγωγά του
    • τον τρύγο
    • την παραγωγή σταφυλιού

  • τραγουδήσαμε και παίξαμε το τραγούδι “Τσιριτίρι τσιριτρό”

  • γράψαμε συνταγή για να φτιάξουμε τα δικά μας μουστοκούλουρα

399819573 346202331232888 3048076448115942911 n400108522 624021699706825 4109284283489594355 n399768171 1092527075450495 823889924161808325 n

  • παρήγαμε το δικό μας μούστο πατώντας με τα χέρια μας σταφύλια

399713950 1508845853292392 3618365429262648860 n

  • εκτελέσαμε τη συνταγή που γράψαμε για τα μουστοκούλουρα με τη βοήθεια της κ. Ιωάννας, η οποία είναι μητέρα μαθήτριας του σχολείου μας. Την ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που αφιέρωσε και τη όμορφη συνεργασία
  • μετρήσαμε ποσότητες για τη συνταγή
  • διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου με την αλεπού και το σταφύλι και
  • κατασκευάσαμε σταφύλια με γκοφρέ χαρτί για τις ρόγες των σταφυλιών

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε περισσότερες φωτογραφίες από κάποιες από τις δραστηριότητές μας!

Από το σποράκι… στο φυτό!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 05-11-2023

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ρούλης ο Τροφούλης” εξετάσαμε την υπό-ενότητα για τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής.

λ64

  • Μιλήσαμε και δοκιμάσαμε φρούτα και καρπούς του φθινοπώρου.
  • Συζητήσαμε για τα λαχανικά της εποχής καθώς και τα οφέλη τους στον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Μελετήσαμε τη διαδικασία με την οποία καλλιεργούμε λαχανικά και φρούτα, τα μέρη ενός φυτού, τον τρόπο ανάπτυξής τους καθώς και τις απαραίτητες συνθήκες για να μεγαλώσουν τα φυτά που καλλιεργούμε.
  • Κάναμε κατασκευές με σπόρους.
  • Φυτέψαμε σποράκια και τα είδαμε να εξελίσσονται σε φυτά.
  • Φυτέψαμε το δικό μας λαχανόκηπο, τον οποίο φροντίζουμε καθημερινά και ελπίζουμε να έχουμε τη χαρά να γευτούμε σαλατούλες με λαχανικά του κήπου μας.

 

 

⇒ Ευχαριστούμε την κ. Ελένη, γιαγιά μαθήτριας του σχολείου μας, η οποία συνέδραμε στην προσπάθειά μας μιλώντας στα παιδιά για τα λαχανικά εποχής και τη φροντίδα τους αλλά και μας βοήθησε να φυτέψουμε τα κρεμμυδάκια, τα μαρουλάκια και τα άλλα λαχανικά στον κήπο μας.

⇒ Ευχαριστούμε το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας που εξασφάλισε:

  •  Δωρεά από το Γεωπόνο στη Σκύδρα, κ. Σαββίδη Σάββα, για τα φυτά του λαχανόκηπού μας
  • Δωρεά από την τοπική επιχείρηση “Κίτσος Ι. Γεώργιος”, Οικοδομικά Εργαλεία και Υλικά, Χωματουργικές Εργασίες, Ηλεκτρολογικά Υλικά κ.α., σε λάστιχο ποτίσματος για τη φροντίδα του λαχανόκηπού μας.
  • Δωρεά από την εταιρεία “Ιωαννίδης”, δομικά υλικά, σε υλικά για τη λειτουργία του σχολείου

Μαθημαθαίνουμε… μαθηματικές έννοιες!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 05-11-2023

Οι μαθηματικές έννοιες στο νηπιαγωγείο προσεγγίζονται με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο… έτσι κι εμείς περπατάμε τους αριθμούς, κάνουμε το λαβύρινθο του αριθμού με ένα κουμπί, γράφουμε τους αριθμούς, σχηματίζουμε τους αριθμούς και τα σχήματα με το σώμα μας και αντιστοιχούμε ποσότητες στα αριθμητικά σύμβολα δείχνοντας δάχτυλα, μετρώντας αντικείμενα της τάξης, χτυπώντας παλαμάκια και άλλους τρόπους που προτείνουν οι ίδιοι οι μαθητές μας…

 

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείου

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 03-11-2023

Αναρτούμε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του νηπιαγωγείου για το σχολικό έτος 2023-2024.



Λήψη αρχείου

Εβδομάδα CodeWeek 7-22 Οκτωβρίου

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 29-10-2023

Με αφορμή την επέτειο του ¨ΟΧΙ¨ και τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας εισαγωγή στη ρομποτική και στην υπολογιστική σκέψη με τη χρήση κωδικών και εντολών.

Οι μαθητές στο νηπιαγωγείο μας οδήγησαν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους, εναλλάσσοντας ρόλους, στο τετραγωνάκι του “ΌΧΙ”. Αρχικά για την καθοδήγηση του εαυτού τους χρησιμοποιήσαν οι ίδιοι τα βέλη για κίνηση μπροστά και το σύμβολο της στροφής για να στρίψουν και να φτάσουν στο επιθυμητό τετραγωνάκι. Καθώς οι δραστηριότητες είναι εισαγωγικές και προπαρασκευαστικές της εισαγωγής της ρομποτικής συσκευής που διαθέτει το νηπιαγωγείο μας, χάριν ευκολίας χρησιμοποιήθηκε και χρειάστηκε μόνο η δεξιόστροφη στροφή.

395711788 640316821631421 5346078223911722061 n 395505467 626697916070420 3413238751408994072 n 395924174 726106409556470 1859994547652837033 n  394856975 889621268714665 5892480917732226447 n394754407 850245380091682 8190268088315566433 n 395682362 757750539712798 69198749083055311 n 395584106 859860165747454 3582293341085207012 n 395629748 256344690329421 7317518580255051136 n

Στην επόμενη φάση των δραστηριοτήτων αφού οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τα σύμβολα, κλήθηκαν να γράψουν τον κώδικα στον πίνακα του σχολείου για να οδηγήσουν το συμμαθητή τους – ρομποτάκι στην επιθυμητή θέση. Μέσω της δοκιμής και του λάθους, οι μαθητές πειραματίστηκαν κάνοντας διάφορους συνδυασμούς στα σύμβολα. Έμφαση δόθηκε στη γραφή του κώδικα και στην ανάπτυξη της ικανότητας να αντιληφθούν την οπτική του συμμαθητή τους πάνω στο αυτοσχέδιο πλέγμα.

395805347 1351618272395785 8921328359131334675 n

Η δραστηριότητα μας θα αναρτηθεί στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα EU Code Week. Στο σύνδεσμο EU Code Week θα μπορείτε να τη βρείτε, αναζητώντας στο χάρτη την Πετριά.

CODE WEEK

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς