ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Αφιερωμένο σε όλους τους μικρούς μας ήρωες…….
Αφιερωμένο σε όλους τους μικρούς μας ήρωες…….
Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα Make-A-Wish προσφέροντας στον οργανισμό αστεράκια, τα οποία έφτασαν και μας γέμισαν χαρά! Είμαστε τόσο περήφανοι που βοηθήσαμε και εμείς την 13χρονη Νικολέτα να πραγματοποιήσει το όνειρό της!
Μια μικρή αλλά απαραίτητη παρένθεση μέσα στον Δεκέμβριο: οι φθινοπωρινές μας δραστηριότητες!
Δραστηριότητες για το όνομά μας……..
Παιχνίδια με τα χρώματα……
Παγκόσμια ημέρα ζώων……
…Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μέλι το θαύμα της φύσης” από την επιστημονική ομάδα “Μικροί Ήρωες”…..
….δραστηριότητες κατεύθυνσης -λαβύρινθοι…..
…..παιχνίδια με υλικά της φθινοπωρινής φύσης…..
….εθνική επέτειο 28ης Οκτωβρίου 1940……
…..8 Νοεμβρίου -Γιορτή των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας….
…..επέτειο του Πολυτεχνείου…..
….κατασκευές με θέμα το φθινόπωρο…..
Παράλληλα ολοκληρώθηκε το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων και συνεχίζει να υλοποιείται το πρόγραμμα “Βήματα για τη ζωή” με το οποίο θα ασχοληθούμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.
Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.
1ο εργαστήριο: Συγκρότηση ομάδας – Αισθητικοκινητική δράση, χρήση σώματος για ζέσταμα
2ο εργαστήριο: Συμβόλαιο ομάδας
3ο εργαστήριο: Ανίχνευση αρχικών ιδεών-Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης
4ο εργαστήριο: Ικανότητες επικοινωνίας – Δραστηριότητες συνεργασίας ανά ζεύγη.
5ο εργαστήριο: Συνεργασία σε ομάδες – Κινητικές δραστηριότητες με εφημερίδες. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου.
6ο εργαστήριο: Απόκτηση ενσυναίσθησης και επίλυση συγκρούσεων
Φέτος στο Νηπιαγωγείο μας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα ασχοληθούμε με το πρόγραμμα Βήματα για τη ζωή
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η προσχολική περίοδος είναι ένα χρονικό διάστημα που τα παιδιά μαθαίνουν ,αποκτούν καινούριες γνώσεις, αναπτύσσουν δεξιότητες και υιοθετούν καινούριες συμπεριφορές. Είναι σημαντικό τα εφόδια που θα αποκτήσουν και θα τα συνοδεύουν στην υπόλοιπή τους ζωή να είναι τέτοια που θα βοηθήσουν όχι μόνο στην επιβίωσή τους αλλά και στην πλήρη συναισθηματική ,κοινωνική και γνωστική τους ανάπτυξη.
Στόχος: Να διδαχθούν τον τρόπο να σκέφτονται και να αποκτήσουν τις δεξιότητες εκείνες, που θα τα βοηθήσουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να αποφεύγουν τις συγκρούσεις, και να παίρνουν σωστές αποφάσεις για να λύνουν τα προβλήματά τους.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Είναι επίσημο αξιολογημένο πρόγραμμα, ενταγμένο στο πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και υποστηρίζεται από τον Ο.Κ.Α.Ν.Α και την UNISEF.
Οι γονείς ενημερώνονται για την πορεία του προγράμματος μέσα από επιστολές που λαμβάνουν σε κάποια μαθήματα και παίρνουν πληροφορίες σχετικά με τις δεξιότητες που μαθαίνει το παιδί τους αλλά και υποδείξεις για να υπάρχει συνέχεια του προγράμματος στο σπίτι, ώστε το παιδί να εσωτερικεύσει αυτές τις δεξιότητες.
Πριν την έναρξη του προγράμματος παιχνίδια γνωριμίας και προσαρμογής έχουν ως στόχο την ικανότητα συνεργασίας , την καλλιέργεια φιλικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών ,την ψυχαγωγία ,την ενίσχυση του αισθήματος της ασφάλειας ,την εξοικείωση με το χώρο, τη συγκέντρωση προσοχής. Πολύ σημαντική θέση έχει η κατασκευή αυτοσχέδιων παιχνιδιών που θα δώσουν ευκαιρίες για νέες φιλίες.
Ο ρόλος του βοηθού της τάξης
Για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης τα παιδιά σταδιακά γίνονται βοηθοί της τάξης.
Κάθε εβδομάδα με κλήρωση, ένα παιδί γίνεται το τιμώμενο πρόσωπο, φοράει ειδικό μενταγιόν και έχει τη δική του θέση δίπλα στη Νηπιαγωγό. Ο βοηθός της τάξης παρουσιάζει στους συμμαθητές του πράγματα και γεγονότα που είναι σημαντικά για αυτόν. Στο σχολείο προσκαλούνται και πρόσωπα της οικογενείας του που μας παρουσιάζουν –διηγούνται αγαπημένες αναμνήσεις με το παιδί τους
Χρήση των φιλοφρονήσεων
Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν λέξεις αλλά και εκφράσεις που δηλώνουν ευγένεια και θαυμασμό
Πρέπει να κατανοήσουν πως είναι σημαντικό να λέμε στον φίλο μας, τι μας αρέσει στην εξωτερική του εμφάνιση, αλλά, κυρίως τι μας αρέσει στο χαρακτήρα του και πόσο καλός είναι στις διάφορες δεξιότητες.
Οι κούκλες του προγράμματος
Χρησιμοποιούνται για να εισάγουν αλλά και για να επιδείξουν τον τρόπο χρήσης των εννοιών και των δεξιοτήτων που παρουσιάζονται
Οι θέσεις μας στη παρεούλα
Στα παγκάκια που καθόμαστε είναι κολλημένες μικρές εικόνες. Αντίστοιχες υπάρχουν σε ένα σακουλάκι. Τα παιδιά πριν καθίσουν παίρνουν μέσα από το σακουλάκι χωρίς να βλέπουν μια εικόνα. Τοποθετούν την εικόνα που έτυχαν στο σχετικό πίνακα, βρίσκουν την αντίστοιχη εικόνα στα παγάκια και κάθονται στη θέση τους. Με αυτό τον τρόπο δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να δημιουργήσουν πολλές και διαφορετικέ ς σχέσεις με τους συμμαθητές τους.
Οι βοηθοί μας μέχρι τώρα:
1.Βοηθός Ειρήνη – καλεσμένη η μαμά Κωνσταντίνα: Μας μίλησε για το επάγγελμα του γεωργού, τη σπορά και μαζί με το μπαμπά Στέλιο φυτέψαμε μαρούλια και σπανάκι στον κήπο μας!
2. Βοηθός Ραφαηλία – καλεσμένη η μαμά Νένα: Μας παρουσίασε κάποια πράγματα για το επάγγελμά της, αυτό της αεροσυνοδού και μας έκανε ένα πολύ χρήσιμο μάθημα για παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση λιποθυμίας και σε περίπτωση που χρειαστεί ΚΑΡΠΑ!
3. Βοηθός Ταξιάρχης – καλεσμένη μαμά Μαρία: Μας μίλησε για το επάγγελμά της, αυτό της λογίστριας και μας έκανε μια γνωριμία με τα χρήματα – ευρώ. Ακολούθησε συζήτηση για την αξία της αποταμίευσης και φτιάξαμε μαζί της κουμπαράδες αρκουδάκι πάντα….για να έχουμε χρήματα για πάντα!
4. Βοηθός Άννα- καλεσμένη μαμά Αλέκα: Παίξαμε, γελάσαμε και μάθαμε ισπανικά! Στο τέλος σε κάθε παιδάκι έδωσε δωράκι το όνομά του γραμμένο στα ισπανικά πάνω σε γλωσσοπίεστρο και στο σχολείο χάρισε ένα υπέροχο βιβλίο με το δον Κιχώτη!
Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας!
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους……..
Αγαπητά μας παιδιά, αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Σας ενημερώνουμε ότι
ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
θα πραγματοποιηθεί στον κοινό προαύλιο χώρο
μαζί με το Δημοτικό Σχολείο,
τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9:30 π.μ.
Μετά το τέλος του Αγιασμού
θα ακολουθήσει μια σύντομη ενημέρωση από τις νηπιαγωγούς
Η Προϊσταμένη και οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου
Eυχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία για όλους!
Εκδήλωση φιλαναγνωσίας
Σήμερα 17 Μαΐου στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε παρουσίαση παιδικού βιβλίου από τη συγγραφέα και εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής κα Παπαγεωργίου Ελένη, με τίτλο “Ο Σωτήρης το Σουρωτήρι”, εκδόσεις Γράφημα.
Μετά την αφήγηση ακολούθησε βιωματική προσέγγιση της ιστορίας με τη συμμετοχή των παιδιών και μοιράστηκαν αναμνηστικά αυτοκόλλητα!
Τέλος τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι του Σωτήρη!
Ο Σωτήρης στην κουζίνα ……
…..και ο Σωτήρης όταν έκανε το όνειρό του πραγματικότητα!!
Μη σταματάτε να κυνηγάτε τα όνειρά σας!!! Όσο και αν σας λένε οι άλλοι “δεν μπορείς”!
Ευχαριστούμε θερμά τη κα Ελένη Παπαγεωργίου για αυτή την υπέροχη εκδήλωση!
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας.
Αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ των παιδιών…το γνωστό bullying.
……Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και τα αξιοποιήσαμε διδακτικά….
……Διαβάσαμε βιβλία και κάναμε ομαδικές εργασίες…..
– Το βιβλίο της Κουτσανοπούλου Μαρίας «Ας πούμε αυτή τη λέξη» ανακαλύπτοντας τις λέξεις που μπορούν να δώσουν χρώμα στη ζωή μας…..
-Το βιβλίο «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε»
μαθαίνοντας ότι κάποιες λέξεις πληγώνουν και ραγίζουν την καρδούλα μας. Μιλήσαμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται όταν λέμε όμορφα λογάκια, και τί μας συμβαίνει όταν μας λένε άσχημα λογάκια.
-Το βιβλίο «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε» ένα αγαπημένο βιβλίο, γραμμένο από παιδικά χεράκια σαν τα δικά μας, που μας δείχνει πώς τα χεράκια μας μπορούνε να κάνουνε τόοοοοοσα πολλά εκτός από το να χτυπάνε….και διερωτηθήκαμε τί κάνουν τα δικά μας χέρια;
.…. και όλοι μαζί φωνάξαμε ΟΧΙ στη βια!
ΝΑΙ στη φιλία!
….Τέλος ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι «Υπάρχουν Χέρια» των Locomondo…..
Βλέπω κι απόψε εδώ μέσα κάτι χέρια
χειροκροτάτε και μας δίνουνε χαρά
θα `θελα λίγο να σηκώσουμε τα χέρια μας ψηλά
να τραγουδήσουμε παρέα με δυο χέρια σαν κι αυτά!
Ενδεικτικές δραστηριότητες από το Σεπτέμβριο 2022 έως το Φεβρουάριο 2023
Οργανωμένες δραστηριότητες
…..Χρώματα….
……Δραστηριότητες με τα ονόματά μας και τα αρχικά τους…..
……Φθινόπωρο….
……Γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας …….
…….Χριστούγεννα…..
…….Χειμώνας……
……Απόκριες…….
Ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές της τάξης μας
…..γωνιά οικοδομικού υλικού……
…..Παιδαγωγικά παιχνίδια…..
……Γωνιά κουκλόσπιτου……
….Γωνιά υπολογιστή…..
…..ελεύθερη ζωγραφική, κολάζ….
Ώρα του γεύματος
Ώρα χαλάρωσης – ύπνου
Προηγείται ανάγνωση βιβλίου από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας….
…..ακολουθεί χαλάρωση – ύπνος….
Ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Σχολείου αποτελεί μια εμπεριστατωμένη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας που αποσκοπεί στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων πρώτης και δεύτερης ηλικίας (4-6 ετών), ενώ συμβάλλει αφενός στην πραγμάτωση των ουσιαστικών στόχων του Νηπιαγωγείου και αφετέρου αφουγκράζεται τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας.
Η λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος διαρκεί από τις 13:00 μέχρι τις 16:00.
Ο πρόσθετος χρόνος στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα είναι κύριο πλεονέκτημα του ολοήμερου νηπιαγωγείου καθώς κατά τη διάρκεια του προγράμματός του τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν περισσότερες μαθησιακές εμπειρίες είτε μέσω του παιχνιδιού στις γωνιές της τάξης είτε μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων σε κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον και σε πιο ξεκούραστη ατμόσφαιρα.
Επίσης παρέχεται περισσότερος χρόνος για εξατομικευμένη εκπαίδευση και η νηπιαγωγός έχει την άνεση να παρατηρεί τα παιδιά, να ανακαλύπτει τις προσωπικές τους ανάγκες και να δείχνει μεγαλύτερη προσοχή στον καθένα ξεχωριστά.
Ακόμη υπάρχει χρόνος για γεύμα και ξεκούραση.
Το γεύμα έχει εκτός από βιολογικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα καθώς αποκτούν καλές διατροφικές συνήθειες, προάγεται η συνεργασία, αποκτούν αυτονομία, αυτοεξυπηρετούνται και αποκτούν γενικά κοινωνικές δεξιότητες. Κατά τη διάρκεια του γεύματος έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν για την υγιεινή διατροφή και για καλές συνήθειες όσον αφορά το φαγητό.
Η ώρα της χαλάρωσης έχει τη δική της παιδαγωγική αξία. Κάθε μέρα προηγείται ανάγνωση παραμυθιού από την πλούσια βιβλιοθήκη του σχολείου και στη συνέχεια ακολουθεί χαλάρωση στα κρεβατάκια. Τα παιδιά εκπαιδεύονται να τηρούν κανόνες όπως να σιωπούν, να μιλούν χαμηλόφωνα, να σέβονται τους συμμαθητές τους που κοιμούνται, να τακτοποιούν τα κρεβάτια τους.