Βήματα για τη ζωή συνέχεια……

Το πρόγραμμα Βήματα για τη ζωή συνεχίζεται!

9. Βοηθός της τάξης ο Γιάννης και καλεσμένοι οι δύο γονείς του Γιώτα και Αχιλλέας. Μας μυήσαν στον μαγικό κόσμο της μελισσοκομίας, μας μίλησαν για το βασίλειο των μελισσών, μας παρουσίασαν την κυψέλη και τα βήματα συλλογής του μελιού! Εννοείται φορέσαμε και τη στολή του και χρησιμοποιήσαμε και τα εργαλεία του! Επίσης μάθαμε για τα προϊόντα της μέλισσας, φάγαμε ψωμί βούτυρο με μέλι και πήρε το κάθε παιδάκι δώρο ένα βαζάκι με μέλι και το σχολείο ένα υπέροχο βιβλίο για τις μέλισσες! Γράψαμε και τα ονόματα μας στην κυψέλη για να μας θυμούνται οι μέλισσες ! Εννοείται παίξαμε και  διασκεδάσαμε!

IMG 20240305 142835IMG 20240306 212840IMG 20240305 142236IMG 20240305 143003IMG 20240305 143248IMG 20240305 143455IMG 20240305 143119 IMG 20240306 213148 IMG 20240305 143608IMG 7dcc742d49d139407f0096a6d31798c7 VIMG 20240305 143337IMG 20240306 212626IMG 20240306 213023

 

10. Βοηθός της επόμενης εβδομάδας ήταν η Αιμιλία και καλεσμένη η μαμά της Ειρήνη. Μας μίλησε για την κτηνοτροφική μονάδα που έχουν με αγελάδες, μας έδωσε πληροφορίες για αυτές και μιλήσαμε για τη σημασία του γάλακτος και των προϊόντων τους!! Δραματοποιήσαμε το άρμεγμα της αγελάδας, φάγαμε pancakes με πραλίνα φουντουκιού και μαρμελάδα και ζωγραφίσαμε αγελαδίτσες.

Αργότερα ο μπαμπάς Πασχάλης μας έφερε στην αυλή μας ένα μοσχαράκι 7 ημερών! Το βαφτίσαμε Παρασκευούλα, το χαϊδέψαμε το ταΐσαμε και ο Πασχάλης του φόρεσε και σκουλαρίκια!

Μετά από αυτή την φοβερή εμπειρία παίξαμε και πήραμε από την οικογένεια της Αιμιλίας υπέροχα δώρα παιχνίδια ψυχοκίνησης,  ρυζόγαλο και κασεράκι!!

εικόνα Viber 2024 03 06 20 03 39 296IMG 20240306 210539IMG 20240306 211028IMG 20240306 211159IMG 1f3dfcdc51a3bf3d231b79121e1619cf Vεικόνα Viber 2024 03 06 20 03 44 466 IMG 20240306 211455 IMG 20240306 210933 IMG 20240306 210811IMG 20240306 211750 IMG 20240306 210623 trashed 1712344274 IMG c00980b018f34fdbec8dc223b7ed022e V trashed 1712344252 IMG fca391bf757c17ac19286b97e03828de V IMG 20240306 211618trashed 1712344250 IMG f5aa8b5ce5bd918fa554d51f5a7e14ac V

 

11. Επόμενη βοηθός της τάξης μας η Ελένη! Καλεσμένη η μαμά της Βιολέτα η οποία μας μίλησε για το επάγγελμα της αισθητικού, την χρησιμότητα των φρυδιών, των βλεφαρίδων και των νυχιών καθώς και για την υγιεινή τους! Μας έδειξε να κάνουμε μασάζ για την ξεκούραση των μυών μας και κατασκευάσαμε μαζί της καδράκια του εαυτού μας με την τεχνική της χαρτοκοπτικής! Έπειτα αφού παίξαμε μας διάβασε και μας τραγούδησε ένα παραμύθι στα ρωσικά! Στο τέλος μας χάρισε στο σχολείο σούπερ υλικό για την ψυχοκίνηση!!

IMG 20240301 150300 IMG 20240301 150040 IMG 20240301 145901 IMG c597c064b2500e1ecaec9f7d16df9cc7 VIMG 20240301 145300IMG 20240301 145806 IMG 20240301 145619 IMG 20240301 145540

 

12. Βοηθός Ανδριάνα – καλεσμένη η μαμά Αλεξάνδρα! Μας μίλησε ως ιδιοκτήτρια καταστήματος, για την σωστή συμπεριφορά μας ως πελάτες αλλά και ως καταστηματάρχες και όλα αυτά μέσα από βιωματικό παιχνίδι με ρόλους!! Τα παιδιά ψώνισαν, πλήρωσαν αναμνηστικά από τη Θάσο, με την Ανδριάνα στον ρόλο της ταμία! Εννοείται ότι ακολούθησε το παιχνίδι μας! Στο τέλος είχαμε την χαρά να δεχτούμε τα αναμνηστικά από την Θάσο ως δώρο για κάθε παιδί και τρία υπέροχα καδράκια για το στολισμό του σχολείου μας!

IMG 20240301 144905 IMG 20240301 144811 IMG 20240301 144705 IMG 20240301 144519IMG 20240301 145218IMG 0a2bed87e4c7c1b582f446e678031594 V IMG 20240301 144343 IMG 20240301 144301

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους καλεσμέν0υς μας, μαμάδες και μπαμπάδες για την παρουσία τους στο σχολείο μας και τις πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες που μας πρόσφεραν!! Τους ευχαριστούμε και για όλα τα δώρα που πρόσφεραν στο σχολείο μας!

 

Εγγραφές 2024-2025

 

 

Χωρίς τίτλο 1

 

Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία

(υπ. αριθ. Φ.6/18466/Δ1 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας)

 Για το σχολικό έτος 2024- 2025 οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από

 1 εώς 20 Μαρτίου 2024     

Στο νηπιαγωγείο μας εγγράφονται νήπια και πρόνηπια 

που έχουν γεννηθεί το 2019 & το 2020 

Συνοπτικά:

  • Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
  • Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
  • Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, 3 (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Οι γονείς προσκομίζουν στο σχολείο μόνο αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους).

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

 α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.

Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, 

την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα

ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

 Στο Νηπιαγωγείο Προσκομίζονται

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

  • α) αίτηση-δήλωση εγγραφής γονέων/κηδεμόνων (επισυνάπτεται)
  • β) η αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους). Αφορά και τις αυτεπάγγελτες επανεγγραφές. (επισυνάπτεται)
  • γ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) (επισυνάπτεται)
  • δ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). 5 δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
  • ε)Υπεύθυνη Δήλωση έτερου γονέα στην οποία δηλώνει ότι συμφωνεί στην εγγραφή του παιδιού του. (επισυνάπτεται)                 Η υπεύθυνη δήλωση πρέπει να είναι επικυρωμένη από ΚΕΠ για το γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί μέσω της σελίδας gov.gr
  • ζ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (εφόσον υπάρχει), σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.       Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • η) Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ

 ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΕΝΤΥΠΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 ΑΙΤΗΣΗ- ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

➡ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

➡ Υπεύθυνη Δήλωση εγγραφής έτερου γονέα



Λήψη αρχείου

➡  Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)-Συμπληρώνεται και υπογράφεται από Παιδίατρο



Λήψη αρχείου

 

Οδηγίες για γονείς για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης



Λήψη αρχείου

Πριν την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.

Προϊστάμενη Νηπιαγωγός : Γκοτζίρη Μαρία

Τηλ επικοινωνίας Νηπιαγωγείου :23940 22071

2ο εργαστήριο δεξιοτήτων 2023-2024

Διάρκεια: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποθεματική: Ψυχική και συναισθηματική υγεία – πρόληψη

Τίτλος: Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί

Ολοκληρώθηκε και το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων στο σχολείο μας!  Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η πρωτογενής πρόληψη εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου». Με ποιους τρόπους βοηθάμε τον εαυτό μας, ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας, να αποδεχτεί τον «άλλον», αλλά και να αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας όταν νιώσει ότι απειλείται;

Ενδυνάμωση- Συνεργασία-Αποδοχή. Τα τρία στάδια που οφείλουμε να δουλεύουμε με τις ομάδες των παιδιών από μικρή ηλικία. Όσο πιο πολύ εξοικειωνόμαστε με τον «άλλον», τόσο πιο πολύ μειώνουμε τις περιπτώσεις εκδήλωσης βίας προς αυτόν/ή. Μέσα από τις συγκεκριμένες  δραστηριότητες, τα παιδιά δυναμώνουν ως άτομα, αλλά και ως μέλη ομάδας που μεταξύ τους έχουν κοινά στοιχεία. Μιλώντας για τον εαυτό του το κάθε παιδί,  ανακαλύψει πτυχές του που δε γνωρίζει και έτσι νιώθει περήφανο για αυτές. Αναδύεται η ξεχωριστή αξία του και ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του. Τα παιδιά μοιράζονται τον τρόπο που τα κάνει να νιώθουν πιο δυνατά και να πιστέψουν περισσότερο στον εαυτό τους, ώστε αυτά τα «όπλα» να είναι η ασπίδα προστασίας τους, σε περίπτωση που κάποιος/α θελήσει να τα εκφοβίσει.

1ο εργαστήριο:  « Ένας κύκλος μας ενώνει».

Τα παιδιά κάθονται στο έδαφος σε σχήμα κύκλου. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητάει να σηκωθούν σαν ελατήρια, τα παιδιά που έχουν ένα κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό π.χ όσα παιδιά έχουν κοντά μαλλιά ή όσα παιδιά φοράνε παπούτσια με κορδόνι. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται και κάθε φορά σηκώνονται διαφορετικές ομάδες παιδιών με βάση κάποιο κοινό χαρακτηριστικό. Τα παιδιά στέκονται στον κύκλο και ένα- ένα με σειρά λέει το όνομά του, ποιο είναι το αγαπημένο του χρώμα και ποιο το αγαπημένο του παιχνίδι.

εικόνα Viber 2024 02 01 23 00 47 786εικόνα Viber 2024 02 01 22 58 28 220IMG 20240201 143209 IMG 20240201 135838

Με βάση τα κοινά στοιχεία χωριζόμαστε σε 4 ομάδες.

 

2ο εργαστήριο: Ο «εαυτός μου», οι «άλλοι» (Ατομική- Συλλογική Ταυτότητα)

Τα παιδιά από κάθε ομάδα, χωρίζονται μεταξύ τους σε ζευγάρια.-Στα ζευγάρια το κάθε παιδί μιλάει για τον «εαυτό» του. Αναζητούν κοινά στοιχεία μεταξύ τους. Στο σχετικό φύλλο εργασίας, κάθε παιδί γράφει το όνομά του και ζωγραφίζει ή «γράφει» τρία στοιχεία του χαρακτήρα του και το αγαπημένο του παιχνίδι, φαγητό, ζώο, βιβλίο, ζωγραφίζει την οικογένειά του κ.ά.

εικόνα Viber 2024 02 05 20 40 21 398 εικόνα Viber 2024 02 05 20 40 21 050

Τα παιδιά  διαλέγουν το χρώμα της ομάδας, το ζώο ή το σχήμα και φυσικά το όνομα που θέλουν να έχει η ομάδα τους. Τέλος ζωγραφίζουν τους κανόνες που πρέπει να έχει η ομάδα για να περνούν καλά.

1η ομάδα: «Η κίτρινη μαϊμού»

IMG 20240201 135400IMG 395ca7969e0ffdebd20bad2cb3cdc08b V IMG 20240201 135726

 

2η ομάδα: «Το ροζ πόνι»

IMG 20240201 135459 IMG 20240201 142519 IMG 20240201 142715

3η ομάδα: «Το κόκκινο σαλιγκάρι»

IMG 20240201 135235 IMG 20240201 142437 IMG 20240201 135937

4η ομάδα: «Ο πορτοκαλί τάρανδος»

IMG 20240201 142003 IMG 20240201 142822 IMG 20240201 142931

3ο εργαστήριο:  « Δυναμώνω-Προστατεύω-Πιστεύω στον εαυτό μου» Αυτοεκτίμηση

Τα παιδιά καλούνται να συναποφασίσουν στην ολομέλεια ερωτήσεις που θα θέσουν σε όλα τα παιδιά, για να διαπιστώσει το κάθε παιδί, πόσο καλά γνωρίζει τον εαυτό του (π.χ. Τι καταφέρνω πολύ καλά, Τι με κάνει νιώθω πιο δυνατός/ή,…κ.ά.).

Το κάθε παιδί σχεδιάζει το περίγραμμα της παλάμης του και μέσα σε κάθε δάχτυλο «γράφει» ή ζωγραφίζει πέντε πράγματα που καταφέρνει και για τα οποία νιώθει περήφανο.

IMG 20231207 080136 IMG 20231207 080127 IMG 20231207 080115

Στην ολομέλεια προτείνουν λέξεις που κάνουν όλα τα παιδιά να νιώθουν πιο δυνατά. Γράφουν τις λέξεις πάνω σε «χάρτινα» ρούχα και φτιάχνουν τη «Μπουγάδα της τάξης».

IMG 20240201 135036 IMG 20240201 134950 IMG 20240201 134218 IMG 20240201 134133 IMG 20240201 134056 IMG 20240201 134026 IMG 20231205 131037

 

4ο εργαστήριο: «Συναισθάνομαι τον ‘’άλλον’’» (Ενσυναίσθηση-Επικοινωνία)

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει μια εικόνα με κείμενο από ένα αλλόγλωσσο παραμύθι. Παρατηρούν τα γραπτά σύμβολα. Διατυπώνουν υποθέσεις για το τι μπορεί να γράφουν. Συζητούν για το ρόλο της εικόνας στην κατανόηση των παραμυθιών. Καλούνται να παρουσιάσουν στην ολομέλεια τι λέει το κείμενο που έχουν. Η δραστηριότητα επαναλαμβάνεται με αλλόγλωσσα μηνύματα και με νοηματική επικοινωνία.

-Θέτουμε ερωτήματα όπως: «Τι τα δυσκόλεψε; Πώς ένιωσαν που δεν καταλάβαιναν; Πώς φαντάζονται τον εαυτό τους, αν βρίσκονταν σε ένα μέρος που δεν καταλάβαινε τι του έλεγαν; Πώς θα αντιδρούσαν αν κάποιο από τα παιδιά της τάξης, μιλούσε αυτή τη γλώσσα;, κ.ά.

Διαβάζουμε «κοινωνικές ιστορίες» και συζητάμε τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός και πώς μπορούν να αντιδράσουν, σε περίπτωση που νιώσουν ότι κάποιος/α/ τα απειλεί.

Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός

«Πώς αντιδρώ στον σχολικό εκφοβισμό»

Το βιβλίο « Κόκκινο ή γιατί ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι αστείο» και προτείνουν τρόπους που βοηθάνε στο να μην εκδηλωθούν περιστατικά σχολικής βίας.

Κόκκινο ή Γιατί ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι αστείο | Skroutz.gr

5ο εργαστήριο:  «Οι εικόνες ‘’κρύβουν’’ τη δική τους ιστορία»

Τα παιδιά στις ομάδες τους παρατηρούν διάφορες εικόνες που απεικονίζουν περιστατικά βίας και συμπεριφορές- αντιδράσεις παιδιών. Η κάθε ομάδα επιλέγει μία εικόνα. Κάνουν υποθέσεις για το τι έχει γίνει πριν τη συγκεκριμένη σκηνή που απεικονίζεται και τι θα συμβεί μετά από αυτή. Με βάση τις ιδέες τους φτιάχνουν μια ιστορία. Παρουσιάζουν τις ιστορίες στα υπόλοιπα παιδιά.

IMG 20240201 133904 IMG 20240201 133839 IMG 20240201 133813

 

IMG 20240201 133727

6ο εργαστήριο: « Τι θα πάρω μαζί μου…;»

Διαβάσαμε βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να μοιραστούν στην ομάδα τα συναισθήματα και τις απόψεις τους, να πουν φράσεις, λέξεις, να περιγράψουν συμπεριφορές, που θεωρούν ότι τα δυναμώνουν και τα βοηθούν ή ότι άλλο επιθυμούν από αυτά που βίωσαν τη διάρκεια του προγράμματος.

Χωρίς τίτλο

 

 

 

 

Κοπή βασιλόπιτας 2024

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, διοργάνωσε στο νηπιαγωγείο μας, ετήσια κοπή βασιλόπιτας.

εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 07 626εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 07 731εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 07 866εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 07 988εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 08 104εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 08 228

εικόνα Viber 2024 01 12 13 05 59 191εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 08 540

 

Το τυχερό παιδάκι κέρδισε δώρο ένα επιτραπέζιο παιχνίδι . Ευχόμαστε να είναι γερή και τυχερή πάντα στη ζωή της!!

εικόνα Viber 2024 01 12 13 05 58 402 εικόνα Viber 2024 01 12 13 05 58 587

Αλλά και τα υπόλοιπα παιδάκια πήραν δώρο ημερολόγια.

εικόνα Viber 2024 01 12 13 07 46 048

Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας

που για μια ακόμη φορά στέκεται κοντά μας και μας στηρίζει!!

Βήματα για τη ζωή συνέχεια…..

Το πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή συνεχίζεται….

5. Βοηθός της τάξης η Ελπίδα – καλεσμένη η μαμά Ελίνα. Περάσαμε μια πολύ δημιουργική μέρα και η μαμά Ελίνα μας έδειξε πολλά παιχνίδια με αριθμούς και σχήματα σαν καθηγήτρια μαθηματικών που είναι. Δημιούργησε χειροποίητα παιχνίδια για τα παιδιά και τους έδειξε πόσο διασκεδαστικά είναι τα μαθηματικά! Την ευχαριστούμε πολύ για το υπέροχο παιχνίδι της που το χάρισε στο σχολείο!

IMG 20240131 104855IMG 20240131 104738IMG 20240131 104443 IMG 20240131 104536 IMG 20240131 104339 IMG 20240131 104145

IMG 20240131 104053

 

6. Βοηθός Ανδρομάχη – καλεσμένη η μαμά Ρία η οποία ως δασκάλα χορού μας ενθάρρυνε μέσα από πολλά παιχνίδια να εκφραστούμε, να ενδυναμώσουμε μέλη του σώματος μας και να διασκεδάσουμε. Επίσης μας έδωσε ιδέες και  συμβουλές για τις χορογραφίες του Χριστουγεννιάτικου θεατρικού μας! Στο τέλος πήραμε και το δωράκι μας! Ένα μαγνητάκι δεινόσαυρο!

IMG 20240131 103412 IMG 20240131 103216 IMG 20240131 103102 IMG 20240129 203715 IMG 20240131 102648 IMG 20240131 102910IMG 20240131 102748

7. Βοηθός Κωνσταντίνος – καλεσμένη η μαμά Ολυμπία. Μας μίλησε για τη δουλειά του σχολικού τροχονόμου, μας έμαθε για τους σηματοδότες των οχημάτων και των πεζών με πολύ ωραίες κατασκευές που μας έφερε, παίξαμε με αυτά και μας έδωσε συμβουλές για την οδική ασφάλεια!! Ζωγραφήσαμε μαζί της, μας κέρασε κρουασάν, παίξαμε και μας χάρισαν και ένα υπέροχο επιτραπέζιο παιχνίδι!!

IMG 20240129 203331IMG 20240129 203045IMG 20240129 203006IMG 20240129 203453 IMG 20240129 203121IMG 20240129 203149εικόνα Viber 2024 01 19 18 13 31 419

8. Βοηθός Χρήστος – καλεσμένη η μαμά Ταμάρα!! Μας μίλησε για το πως δημιουργεί τούρτες και γλυκά και μεταμορφωθήκαμε με τη βοήθειά της σε ζαχαροπλάστες! Μας έφερε μπισκοτάκια και ζαχαροπλάστη και μας έδωσε οδηγίες πως να τα στολίσουμε με ένα σωρό καλούδια που έφερε! Εννοείται παίξαμε πολλά παιχνίδια και τέλος ο Χρήστος χάρισε στο σχολείο 2 παζλ και 2 επιτραπέζια παιχνίδια!!

IMG 20240129 202914 IMG 20240129 202839IMG d76e99f012b255da565a876c13a1b140 VIMG 561508e65972184dada2d5fe2fa7bd42 V IMG 20240129 202654 IMG 20240129 202606 IMG 20240129 202529

Ευχαριστούμε πολύ όλες τις μανούλες που έχουν έρθει μέχρι τώρα στο σχολείο μας ως καλεσμένες και έχουν μεταδώσει χρήσιμες πληροφορίες και γνώσεις στα παιδάκια μας!!

Το MAKE A WISH στο σχολείο μας!

Χωρίς τίτλο 1Χωρίς τίτλο

Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα Make-A-Wish προσφέροντας στον οργανισμό  αστεράκια, τα οποία έφτασαν και μας γέμισαν χαρά! Είμαστε τόσο περήφανοι που βοηθήσαμε και εμείς την 13χρονη Νικολέτα να πραγματοποιήσει το όνειρό της!



Λήψη αρχείου

 

Φθινοπωρινές δραστηριότητες – Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2023

Μια μικρή αλλά απαραίτητη παρένθεση μέσα στον Δεκέμβριο: οι φθινοπωρινές μας δραστηριότητες!

 

Δραστηριότητες για το όνομά μας……..

εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 53 179 εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 53 223εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 53 085 εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 53 270 εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 53 314 εικόνα Viber 2023 11 22 14 33 38 200 εικόνα Viber 2023 11 22 14 33 37 376 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 25 565 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 25 098 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 25 220 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 710 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 525 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 25 098

Παιχνίδια με τα χρώματα……

εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 45 929 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 45 680 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 45 288 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 45 376 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 45 443εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 02 461εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 15 578 1

Παγκόσμια ημέρα ζώων……

εικόνα Viber 2023 11 23 14 54 54 630 εικόνα Viber 2023 11 23 14 54 54 589 εικόνα Viber 2023 11 23 14 54 54 567 εικόνα Viber 2023 11 23 14 54 54 378 εικόνα Viber 2023 11 23 14 54 54 204 εικόνα Viber 2023 11 23 14 54 54 129

…Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μέλι το θαύμα της φύσης” από την επιστημονική ομάδα “Μικροί Ήρωες”…..

εικόνα Viber 2023 10 17 19 17 33 999 εικόνα Viber 2023 10 17 19 17 29 914 εικόνα Viber 2023 10 17 19 17 29 795 εικόνα Viber 2023 10 17 19 17 29 693 εικόνα Viber 2023 10 17 19 17 27 075 εικόνα Viber 2023 10 17 19 17 27 003 εικόνα Viber 2023 10 17 19 19 07 022 εικόνα Viber 2023 10 17 19 19 08 199 εικόνα Viber 2023 10 17 19 19 10 172

εικόνα Viber 2023 10 17 19 19 15 020εικόνα Viber 2023 10 17 19 19 15 391

….δραστηριότητες κατεύθυνσης -λαβύρινθοι…..

εικόνα Viber 2023 11 22 19 25 02 762 εικόνα Viber 2023 11 22 19 25 02 638 εικόνα Viber 2023 11 22 19 25 02 553 εικόνα Viber 2023 11 22 19 25 02 473 εικόνα Viber 2023 11 22 19 25 02 433 εικόνα Viber 2023 11 22 19 25 00 512 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 331 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 289

…..παιχνίδια με υλικά της φθινοπωρινής φύσης…..

εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 444 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 411 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 080 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 179 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 25 306 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 25 036 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 963 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 598 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 439 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 340 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 266 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 340 εικόνα Viber 2023 11 22 14 24 24 266

….εθνική επέτειο 28ης Οκτωβρίου 1940……

εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 52 887 εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 15 853 εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 15 495 εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 15 286 εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 15 209 εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 14 966 εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 05 653 εικόνα Viber 2023 10 28 18 15 03 309εικόνα Viber 2023 10 27 18 24 41 245 εικόνα Viber 2023 10 27 18 24 41 208εικόνα Viber 2023 10 27 18 24 40 707

εικόνα Viber 2023 10 27 18 24 41 047
Τραγούδι “Τα ραφτικά της γιαγιάς”

…..8 Νοεμβρίου -Γιορτή των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας….

εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 51 497 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 152εικόνα Viber 2023 11 08 15 31 59 542

…..επέτειο του Πολυτεχνείου…..

εικόνα Viber 2023 11 17 18 25 02 049 εικόνα Viber 2023 11 17 18 25 02 457 εικόνα Viber 2023 11 22 14 33 04 967 εικόνα Viber 2023 11 22 14 33 05 003 εικόνα Viber 2023 11 22 19 32 45 856 εικόνα Viber 2023 11 22 19 32 45 966 εικόνα Viber 2023 11 22 19 32 46 080 εικόνα Viber 2023 11 22 19 32 46 195 εικόνα Viber 2023 11 22 19 31 39 073εικόνα Viber 2023 11 22 19 31 39 246

εικόνα Viber 2023 12 25 19 57 04 877
Οπτικοποίηση του τραγουδιού “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο τοίχο”.

εικόνα Viber 2023 12 25 19 57 04 509 εικόνα Viber 2023 12 25 19 57 04 054

 

….κατασκευές με θέμα το φθινόπωρο…..

εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 52 809 εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 52 663 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 48 299 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 46 878 εικόνα Viber 2023 11 22 15 21 48 368 εικόνα Viber 2023 11 22 14 30 48 277εικόνα Viber 2023 11 22 14 30 48 200 εικόνα Viber 2023 11 22 14 30 48 440

Παράλληλα ολοκληρώθηκε το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων και συνεχίζει να υλοποιείται το πρόγραμμα “Βήματα για τη ζωή” με το οποίο θα ασχοληθούμε  καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. 

 

 

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2023 – 2024

Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική  Συναίσθηση & Ευθύνη

Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.

1ο εργαστήριο: Συγκρότηση ομάδας – Αισθητικοκινητική δράση, χρήση σώματος για ζέσταμα

εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 12 987εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 15 553εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 02 006εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 02 520εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 02 443εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 03 681εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 03 777εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 36 790

 

2ο εργαστήριο: Συμβόλαιο ομάδας

εικόνα Viber 2023 11 21 21 50 35 961

3ο εργαστήριο: Ανίχνευση αρχικών ιδεών-Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης

εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 15 671 εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 15 589εικόνα Viber 2023 11 22 15 28 03 910

4ο εργαστήριο: Ικανότητες επικοινωνίας – Δραστηριότητες συνεργασίας ανά ζεύγη.

εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 15 742 εικόνα Viber 2023 11 17 20 45 15 840εικόνα Viber 2023 11 22 14 22 38 498εικόνα Viber 2023 11 22 14 20 33 480εικόνα Viber 2023 11 22 14 22 38 234εικόνα Viber 2023 11 22 14 20 33 246εικόνα Viber 2023 11 22 21 12 53 040

 

5ο εργαστήριο: Συνεργασία σε ομάδες –  Κινητικές δραστηριότητες με εφημερίδες. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου.

εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 39 564 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 39 465 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 39 421 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 39 343 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 36 819 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 37 082 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 39 277 εικόνα Viber 2023 11 17 20 51 39 303

6ο εργαστήριο: Απόκτηση ενσυναίσθησης και επίλυση συγκρούσεων

Βήματα για τη ζωή

Βήματα για τη ζωή - Νάντια Κουρμούση - Έλληνες συγγραφείς Εκπαίδευση

 

Φέτος στο Νηπιαγωγείο μας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα ασχοληθούμε με το πρόγραμμα Βήματα για τη ζωή

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Η προσχολική περίοδος είναι ένα χρονικό διάστημα που τα παιδιά μαθαίνουν ,αποκτούν καινούριες γνώσεις, αναπτύσσουν δεξιότητες και  υιοθετούν καινούριες συμπεριφορές. Είναι σημαντικό τα εφόδια που θα αποκτήσουν και θα τα συνοδεύουν στην υπόλοιπή τους ζωή  να είναι τέτοια που θα βοηθήσουν όχι μόνο στην επιβίωσή τους αλλά και στην πλήρη συναισθηματική ,κοινωνική και γνωστική τους ανάπτυξη.

Στόχος: Να διδαχθούν τον τρόπο να σκέφτονται και να αποκτήσουν τις δεξιότητες εκείνες, που θα τα βοηθήσουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους,  να αποφεύγουν τις συγκρούσεις, και να παίρνουν σωστές αποφάσεις για να λύνουν τα προβλήματά τους.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα:

  • ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας
  • ανάπτυξη συνεργασίας και ικανότητας συγκέντρωσης και προσοχής
  • καλλιέργεια αυτοεκτίμησης
  • αποφυγή θυματοποίησης καθώς και λεκτικής και σωματικής επιθετικότητας
  • ανάπτυξη ενσυναίσθησης

​Είναι επίσημο αξιολογημένο πρόγραμμα, ενταγμένο στο πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και υποστηρίζεται από τον Ο.Κ.Α.Ν.Α και την UNISEF.

Οι γονείς ενημερώνονται για την πορεία του προγράμματος  μέσα από επιστολές που λαμβάνουν σε κάποια μαθήματα και παίρνουν πληροφορίες  σχετικά με τις δεξιότητες που μαθαίνει το παιδί τους αλλά και υποδείξεις για να υπάρχει συνέχεια του προγράμματος στο σπίτι, ώστε το παιδί να εσωτερικεύσει αυτές τις δεξιότητες.

Πριν την έναρξη του προγράμματος παιχνίδια γνωριμίας και προσαρμογής έχουν ως στόχο την ικανότητα συνεργασίας , την καλλιέργεια φιλικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών ,την ψυχαγωγία ,την ενίσχυση του αισθήματος της ασφάλειας ,την εξοικείωση με το χώρο, τη συγκέντρωση προσοχής. Πολύ σημαντική θέση έχει η κατασκευή αυτοσχέδιων παιχνιδιών που θα δώσουν ευκαιρίες για νέες φιλίες.

Ο ρόλος του βοηθού της τάξης

Για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης  τα παιδιά σταδιακά γίνονται βοηθοί της τάξης.
Κάθε εβδομάδα με κλήρωση, ένα παιδί γίνεται το τιμώμενο πρόσωπο, φοράει ειδικό μενταγιόν και έχει τη δική του θέση δίπλα στη Νηπιαγωγό.  Ο βοηθός της τάξης παρουσιάζει στους συμμαθητές του πράγματα και γεγονότα που είναι σημαντικά για αυτόν. Στο σχολείο προσκαλούνται και πρόσωπα της οικογενείας του που μας παρουσιάζουν –διηγούνται αγαπημένες αναμνήσεις  με το παιδί τουςεικόνα Viber 2023 11 22 14 13 37 863

Χρήση των φιλοφρονήσεων


Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν λέξεις αλλά και εκφράσεις που δηλώνουν ευγένεια και θαυμασμό
Πρέπει να κατανοήσουν πως είναι σημαντικό να λέμε στον φίλο μας, τι μας αρέσει στην εξωτερική του εμφάνιση, αλλά, κυρίως τι μας αρέσει στο χαρακτήρα του και πόσο καλός είναι στις διάφορες δεξιότητες.

εικόνα Viber 2023 11 21 21 53 54 985εικόνα Viber

Οι κούκλες του προγράμματος

Χρησιμοποιούνται για να εισάγουν αλλά και για να επιδείξουν τον τρόπο χρήσης των εννοιών και των δεξιοτήτων που παρουσιάζονται

Οι θέσεις μας στη παρεούλα

​Στα  παγκάκια που καθόμαστε είναι κολλημένες μικρές εικόνες. Αντίστοιχες υπάρχουν σε ένα σακουλάκι. Τα παιδιά πριν  καθίσουν  παίρνουν μέσα από το σακουλάκι χωρίς να βλέπουν μια εικόνα. Τοποθετούν την εικόνα που έτυχαν στο σχετικό πίνακα, βρίσκουν την αντίστοιχη εικόνα στα παγάκια και κάθονται στη θέση τους. Με αυτό τον τρόπο δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να δημιουργήσουν πολλές και διαφορετικέ ς σχέσεις με τους συμμαθητές τους.

εικόνα Viber 2023 11 22 15 04 49 448

 

Οι βοηθοί μας μέχρι τώρα:

1.Βοηθός Ειρήνη – καλεσμένη η μαμά Κωνσταντίνα: Μας μίλησε για το επάγγελμα του γεωργού, τη σπορά και μαζί με το μπαμπά Στέλιο φυτέψαμε μαρούλια και σπανάκι στον κήπο μας!

εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 31 073 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 31 104 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 33 193 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 33 267 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 34 141 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 34 292 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 35 217 εικόνα Viber 2023 10 20 20 15 36 811

2. Βοηθός Ραφαηλία – καλεσμένη η μαμά Νένα: Μας παρουσίασε κάποια πράγματα για το επάγγελμά της, αυτό της αεροσυνοδού και μας έκανε ένα πολύ χρήσιμο μάθημα για παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση λιποθυμίας και σε περίπτωση που χρειαστεί ΚΑΡΠΑ!

εικόνα Viber 2023 11 03 12 38 02 997 εικόνα Viber 2023 11 03 12 38 02 071 εικόνα Viber 2023 11 03 12 38 01 694 εικόνα Viber 2023 11 03 12 38 01 399 εικόνα Viber 2023 11 03 12 37 59 770 εικόνα Viber 2023 11 03 12 35 11 943 εικόνα Viber 2023 11 03 12 35 11 344

3. Βοηθός Ταξιάρχης – καλεσμένη μαμά Μαρία: Μας μίλησε για το επάγγελμά της, αυτό της λογίστριας και μας έκανε μια γνωριμία με τα χρήματα – ευρώ. Ακολούθησε συζήτηση για την αξία της αποταμίευσης και φτιάξαμε μαζί της κουμπαράδες αρκουδάκι πάντα….για να έχουμε χρήματα για πάντα!

εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 14 171εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 13 346 εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 13 546εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 14 800εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 13 421εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 13 971 εικόνα Viber 2023 11 15 12 30 13 773

4. Βοηθός Άννα- καλεσμένη μαμά Αλέκα: Παίξαμε, γελάσαμε και μάθαμε ισπανικά! Στο τέλος σε κάθε παιδάκι έδωσε δωράκι το όνομά του γραμμένο στα ισπανικά πάνω σε γλωσσοπίεστρο και στο σχολείο χάρισε ένα υπέροχο βιβλίο με το δον Κιχώτη!

εικόνα Viber 2023 11 22 14 13 37 410  εικόνα Viber 2023 11 22 14 13 36 910εικόνα Viber 2023 11 22 14 13 36 601 1 εικόνα Viber 2023 11 22 14 13 36 794 εικόνα Viber 2023 11 22 16 49 53 557εικόνα Viber 2023 11 22 14 13 37 118

Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας!

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους……..