Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη!!!
Υποθεματική : Εθελοντισμός διαμεσολάβηση!!!
Τίτλος: <<Αγαπώ σημαίνει Βοηθώ-Εθελοντισμός>>
Διάρκεια: Ιανουάριος 2025!!
Τεράστια πράξη παιδείας ,καλοσύνης και αγάπης ο εθελοντισμός!!!Σε αυτό το εργαστήριο μέσα από παραμύθια ,συζητήσεις ,προβληματισμούς ,υποθέσεις ,ατομικές και ομαδικές εργασίες ,παιχνίδια και βιωματικά εργαστήρια (μαζεύω καπάκια, φτιάχνω ταΐστρες για τα πουλιά) προβάλαμε το σύνολο των αξιών που πρέπει να έχει κάθε μαθητής-τρια κάθε πολίτης για να προσφέρει σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο μέσα στην τάξη και έξω απ’ αυτή!!!!Να προσφέρει στο συνάνθρωπό του και στο ευρύτερο περιβάλλον μέσα από τη στάση ζωής του και μέσα από τις πράξεις τους!!!
Με πολλή χαρά δεχτήκαμε την πρόταση του Συλλόγου γονέων για τη δημιουργία ενός εργαστηρίου ζαχαροπλαστικής στο νηπιαγωγείο μας !!!!Παιδιά ,μέλη του Συλλόγου και εκπαιδευτικοί ενώσαμε τις γλύκες μας δυνάμεις και μοσχοβολήσαμε το σχολείο μας!!!!Χριστουγεννιάτικα μπισκότα ,κουραμπιέδες και σοκολατένια γλυφιτζούρια οι δημιουργίες μας!!!! Ο Σύλλογος πρόσφερε πρωινό στα παιδιά και μυρωδάτη σοκολάτα για να κλείσει γλυκά η όλη δράση!!!!Ευχαριστούμε από καρδιάς και σας ευχόμαστε τα καλύτερα στις οικογένειες σας!!!!
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των
παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια
σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη
χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν
πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που
καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)
καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον
κύκλο του «Ευ Ζην» και χαρακτηρίζεται από την καθοδηγούμενη-συνεργατική και
ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές
δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης (4Cs)- η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η
συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η
ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή
κριτική σκέψη. Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι ,την ανταλλαγή ιδεών προτάσεων τη συνεργασία και την ομαδική εργασία καταλήγουν σε νέες γνώσεις και διορθώνουν ενδεχομένως τις λανθασμένες πρότερες γνώσεις .Ο ρόλος της νηπιαγωγού συμβουλευτικός ,καθοδηγητικός και ενθαρρυντικός.
Είδαμε βίντεο στο youtube για την υγιεινή διατροφή ,συζητήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και των γονιών τους, ομαδοποιήσανε φρούτα και λαχανικά, φτιάξανε ως φύλλο εργασίας το αγαπημένο τους πιάτο, δημιουργήσανε την πυραμίδα της διατροφής κόψανε κολλήσανε και συνεργαστήκανε ως ομάδες!!!!Η ρομποτική χρησιμοποιήθηκε από τα παιδιά για να προγραμματίσουν το Beebot (διατροφούλα) να φτάσει στο υγιεινό φαγητό αποφεύγοντας τα ανθυγιεινά ,άρεσε πολύ και κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών!!!Συζητήσαμε για το ρόλο της άθλησης και τη σπουδαιότητά της ,επίσης μάθαμε το ρητό του Ιπποκράτη <<Παν μέτρο άριστον>>!!!!
Ο πρώτος μήνας του χειμώνα έφτασε !!!Μήνας που φέρνει τη Θεία γέννηση και το μήνυμα της Αγάπης !!!!Μέσα από τραγούδια, παραμύθια ,video και μέσα από την υπέροχη γιορτή μας, τα παιδιά διδαχτήκανε το νόημα της αγάπης και της προσφοράς!!!!
Το καλλιτεχνικό εργαστήριο αρκετά πλούσιο!!!Τα παιδιά δημιουργήσανε όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές!!!!
Φθινόπωρο στο σχολείο μας και οι δράσεις πολλές !!!Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μάθανε για τις αλλαγές στη φύση ,για τα φρούτα ,την ελιά την οικογένεια , το αρχικό τους όνομα ,την 28η Οκτωβρίου, την σπορά , το Πολυτεχνείο, τα δικαιώματα των παιδιών. Μέσα από πολλές ψυχοκινητικές δραστηριότητες τα παιδιά μάθανε χωροχρονικές έννοιες, βελτιώσανε την αδρή τους κινητικότητα συνεργαστήκανε και απολαύσανε το εκπαιδευτικό παιχνίδι!!Με πολλά υλικά φτιάξανε και μάθανε για τις γραμμές και πειραματίστηκαν δημιουργικά με καλλιτεχνική διάθεση!!!!
Η φετινή χρονιά έφτασε στο τέλος της! Την τελευταία ημέρα της σχολικής χρονιάς, την Παρασκευή 15/6/202, πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του νηπιαγωγείου μας, η οποία ήταν εμπνευσμένη από το πρόγραμμα” Βήματα για τη ζωή”.
Η αρχή έγινε με το τραγούδι ” ‘Οπου υπάρχει αγάπη” σε στίχους και μουσική Στέφανου Βαρελά. Τα παιδιά έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα αγάπης, επιμονής, ευτυχίας, υγείας, αλληλεγγύης, βοήθειας, σεβασμού, χαράς, πίστης, φιλίας, υπομονής, ελευθερίας, αξιοπρέπειας, δικαιοσύνης, ομαδικότητας, ισότητας, κατανόησης, ειρήνης, ευγένειας και ελπίδας. Τα παιδάκια μας χόρεψαν και τραγούδησαν μεταδίδοντας παντού το μήνυμα πως:
“Όλοι μαζί εμείς θα φτιάξουμε, έναν κόσμο απ’ αγάπη κι ελπίδα, με χρώματα ουράνια θα βάψουμε τη ζωή μας, ν’ αλλάξει σελίδα. Χέρια σφιχτά θα ενώσουμε κι οι καρδιές θα κερδίσουν τη μάχη, με ένα φιλί θ’ ανταμώσουμε μοναχά σαν υπάρχει αγάπη¨.
Μετά το τραγούδι είπαν από ένα αποχαιρετιστήριο ποιηματάκι.
Στη συνέχεια τα νηπιάκια μας χόρεψαν το τραγούδι “Ο Παλιάτσος”, ένα υπέροχο συγκινητικό τραγούδι του Νότη Μουρουδή σε στίχους της Μέλπως Ζαρόκωστα.
Το τραγούδι «Ο παλιάτσος» με την παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου, το 1990 βραβεύεται στον διεθνή διαγωνισμό παιδικού τραγουδιού στη Λισαβόνα κατακτώντας το Α΄ βραβείο στον 12ο διεθνή Διαγωνισμό Παιδικών Χορωδιών.
Ακολούθησε χορευτικό με το χαρούμενο τραγούδι “Λαλαλαλα” της Μαρίνας Σάττι, που μιλάει για τη χαρά!
Στο τέλος έγινε η απονομή των αναμνηστικών.
Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Περιβολακίου δίνουμε σε όλον τον κόσμο ευχές για ένα χαρούμενο, ξεκούραστο και ευχάριστο καλοκαίρι!!!
Η κ. Μαρία, η κ. Κατερίνα και η κ. Αρετή ευχόμαστε στα παιδάκια μας να είναι πάντα υγιή και χαρούμενα!
Με τους μισούς είπαμε “εις το επανιδείν!” γιατί θα ξανασυναντηθούμε!
Στους άλλους μισούς ευχόμαστε τα καλύτερα για το νέο ξεκίνημά τους στο δημοτικό σχολείο και ευχόμαστε οι νηπιαγωγικές εμπειρίες που αποκτήσαμε, η αγάπη και οι αγκαλίτσες που κάναμε να μην ξεχαστούνε ποτέ!!!!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
Ολοκληρώθηκε και το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας! Επεξεργαστήκαμε το θέμα της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος, δίνοντας έμφαση στο πώς η τεχνολογία μπορεί να γίνει σύμμαχος στο δύσκολο αυτό έργο.
1ο εργαστήριο: Έναυσμα ενδιαφέροντος
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την ανακύκλωση αφού πρώτα διαβάσαμε το βιβλίο “Η Στέλλα και ο γλάρος”, της Τζορτζίνα Στίβενς. Μοιραστήκαμε με τους φίλους μας τις γνώσεις που ήδη είχαμε για το θέμα, εκφράσαμε απορίες, είδαμε εποπτικό υλικό σε διάφορες μορφές και φέραμε υλικά προς ανακύκλωση.
2ο εργαστήριο: Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους
Οι μαθητές ομαδοποίησαν τα υλικά ανάλογα με το υλικό τους, τα καταμέτρησαν, έκαναν πρόσθεση και σύγκριση. Έκαναν σύγκριση βάρους και μελέτησαν τον κόσμο γύρω τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν. Οι μαθητές στη φάση αυτή έμαθαν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «οργανικά». Επίσης έμαθαν για την ανακύκλωση ιδιαίτερων υλικών και την χρησιμότητά τους, όπως καπάκια και μπαταρίες.
Επεκτείνοντας τη δραστηριότητα παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι “Πως ανακυκλώνω”
30 εργαστήριο: Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας
Πρώτη γνωριμία με τις λειτουργίες του Beebot. Το εργαστήριο ξεκίνησε με την παρουσίαση του ρομπότ από τον εκπαιδευτικό. Πρώτα κινηθήκαμε με το σώμα μας όπως το ρομποτάκι μας για καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας του.
Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός εξήγησε στους μαθητές ότι το ρομπότ δεν μπορεί να κινείται ελεύθερα οπουδήποτε και ότι θα πρέπει να δημιουργήσουν τον κόσμο του, μια πίστα. Πειραματιστήκαμε με τη μελισσούλα για να ανακαλύψουμε τη λειτουργία των κουμπιών της και χρησιμοποιήσαμε καρτέλες κατεύθυνσης για καλύτερη κατανόηση τους. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα χάραξε τις δικές της διαδρομές σε κάθε πίστα.
4ο εργαστήριο: Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες τοποθετούσαν πάνω στην πίστα ανακυκλώσιμα απορρίμματα και προγραμμάτιζαν το ρομπότ με στόχο να το οδηγήσουν στις συγκεκριμένες θέσεις.
Στη συνέχεια παίξαμε με την πίστα της ανακύκλωσης. Η φίλη μας η Beebot, ήρθε για να μας βοηθήσει να σώσουμε τις χρήσιμες συσκευασίες από τα σκουπίδια, για το καλό του πλανήτη μας, και να τα οδηγήσει στον σωστό κάδο ανακύκλωσης. Έτσι, την προγραμματίζαμε κάθε φορά να κάνει την πιο σύντομη διαδρομή, ώστε να φτάσει στη συσκευασία που ανήκε σε μια από τις τέσσερις κατηγορίες. (π.χ. λέγοντας η εκπαιδευτικός ότι πρέπει να φτάσει στην ομάδα του πλαστικού, έπρεπε να αναγνωρίσουν ποιο από τα τέσσερα αντικείμενα του πλέγματος ανήκει σ’αυτήν την κατηγορία, ώστε να οδηγήσουμε την Beebot εκεί).
19 -20. Σε συνέχεια του προγράμματος μας βήματα για την ζωή βοηθοί την επόμενη εβδομάδα ήταν ο Δημήτρης και η Όλγα! Τους πήραμε συνέντευξη και παίξαμε με τα παιχνίδια τους!
Ευχαριστούμε πολύ τον Δημήτρη και τη μαμά του Ελένη για το επιτραπέζιο και τα βιβλία που χάρισαν στο σχολείο!
21 -22. Επόμενοι βοηθοί ήταν η Όλγα και η Αιση! Πήραμε συνέντευξη από τα κορίτσια, τις γνωρίσαμε καλύτερα και παίξαμε με τα παιχνίδια τους! Οι γονείς της Άιση, Σίλντα και Μίρι ξέκλεψαν λίγο χρόνο από τη δουλειά τους και ήρθαν και μας μίλησαν για το επάγγελμα του επιπλοποιού και μας έφτιαξαν ένα σκαμπό που μας το χάρισαν! Μας χάρισαν και ένα υπέροχο βιβλίο και έναν στόχο για την αυλή!
23-24. Βοηθοί την επόμενη εβδομάδα ήταν ο Κωνσταντίνος και ο Άρι! Την Πέμπτη ήρθε στην τάξη μας ή μαμά Νατάσα, μας απάντησε στις ερωτήσεις μας για τον Κωνσταντίνο και μας μίλησε και για τις σπουδές τις ως κοινωνική λειτουργός! Φτιάξαμε μαζί της έναν καταπληκτικό πίνακα με το αποτύπωμα του χεριού μας και με σύνθημα “όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε! ” Αφού παίξαμε μαζί της, κεραστήκαμε από τον Κωνσταντίνο και τέλος πήραμε δύο υπέροχα παιχνίδια δώρο!
Την Παρασκευή ήρθε στην τάξη μας ή μαμά του Άρι, Νερτίλα και η αδερφή του Μελίτα για να μας βοηθήσει στη μετάφραση καθώς η Νερτίλα δεν γνωρίζει καλά Ελληνικά. Μας μίλησε για το επάγγελμα της, τον καθαρισμό χαλιών και μας παρουσίασε τον τρόπο που τα τακτοποιούν ! Πολύ μας άρεσε και όλοι θέλαμε να τυλίξουμε το χαλάκι που μας έφερε! Στο τέλος ο Άρι μας κέρασε και μας χάρισαν ένα υπέροχο βιβλίο για το σχολείο!
Και κάπου εδώ τελείωσε και το πρόγραμμα μας! Ελπίζουμε όσοι γονείς μπόρεσαν και ήρθαν στην τάξη μας να πέρασαν όμορφα!! Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή! Ένα πρόγραμμα που μέσα από αυτό μοιραστήκαμε προσωπικές πληροφορίες για τα παιδιά σας και τη ζωή σας έξω από το σχολείο. Η καλή σας διάθεση και και όσα μας παρουσιάσατε με τόσο μεράκι πραγματικά μας συγκινεί!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή