Με πολλή χαρά δεχτήκαμε την πρόταση του Συλλόγου γονέων για τη δημιουργία ενός εργαστηρίου ζαχαροπλαστικής στο νηπιαγωγείο μας !!!!Παιδιά ,μέλη του Συλλόγου και εκπαιδευτικοί ενώσαμε τις γλύκες μας δυνάμεις και μοσχοβολήσαμε το σχολείο μας!!!!Χριστουγεννιάτικα μπισκότα ,κουραμπιέδες και σοκολατένια γλυφιτζούρια οι δημιουργίες μας!!!! Ο Σύλλογος πρόσφερε πρωινό στα παιδιά και μυρωδάτη σοκολάτα για να κλείσει γλυκά η όλη δράση!!!!Ευχαριστούμε από καρδιάς και σας ευχόμαστε τα καλύτερα στις οικογένειες σας!!!!
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των
παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια
σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη
χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν
πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που
καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)
καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον
κύκλο του «Ευ Ζην» και χαρακτηρίζεται από την καθοδηγούμενη-συνεργατική και
ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές
δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης (4Cs)- η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η
συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η
ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή
κριτική σκέψη. Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι ,την ανταλλαγή ιδεών προτάσεων τη συνεργασία και την ομαδική εργασία καταλήγουν σε νέες γνώσεις και διορθώνουν ενδεχομένως τις λανθασμένες πρότερες γνώσεις .Ο ρόλος της νηπιαγωγού συμβουλευτικός ,καθοδηγητικός και ενθαρρυντικός.
Είδαμε βίντεο στο youtube για την υγιεινή διατροφή ,συζητήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και των γονιών τους, ομαδοποιήσανε φρούτα και λαχανικά, φτιάξανε ως φύλλο εργασίας το αγαπημένο τους πιάτο, δημιουργήσανε την πυραμίδα της διατροφής κόψανε κολλήσανε και συνεργαστήκανε ως ομάδες!!!!Η ρομποτική χρησιμοποιήθηκε από τα παιδιά για να προγραμματίσουν το Beebot (διατροφούλα) να φτάσει στο υγιεινό φαγητό αποφεύγοντας τα ανθυγιεινά ,άρεσε πολύ και κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών!!!Συζητήσαμε για το ρόλο της άθλησης και τη σπουδαιότητά της ,επίσης μάθαμε το ρητό του Ιπποκράτη <<Παν μέτρο άριστον>>!!!!
Ο πρώτος μήνας του χειμώνα έφτασε !!!Μήνας που φέρνει τη Θεία γέννηση και το μήνυμα της Αγάπης !!!!Μέσα από τραγούδια, παραμύθια ,video και μέσα από την υπέροχη γιορτή μας, τα παιδιά διδαχτήκανε το νόημα της αγάπης και της προσφοράς!!!!
Το καλλιτεχνικό εργαστήριο αρκετά πλούσιο!!!Τα παιδιά δημιουργήσανε όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές!!!!
Φθινόπωρο στο σχολείο μας και οι δράσεις πολλές !!!Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μάθανε για τις αλλαγές στη φύση ,για τα φρούτα ,την ελιά την οικογένεια , το αρχικό τους όνομα ,την 28η Οκτωβρίου, την σπορά , το Πολυτεχνείο, τα δικαιώματα των παιδιών. Μέσα από πολλές ψυχοκινητικές δραστηριότητες τα παιδιά μάθανε χωροχρονικές έννοιες, βελτιώσανε την αδρή τους κινητικότητα συνεργαστήκανε και απολαύσανε το εκπαιδευτικό παιχνίδι!!Με πολλά υλικά φτιάξανε και μάθανε για τις γραμμές και πειραματίστηκαν δημιουργικά με καλλιτεχνική διάθεση!!!!
Η φετινή χρονιά έφτασε στο τέλος της! Την τελευταία ημέρα της σχολικής χρονιάς, την Παρασκευή 15/6/202, πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του νηπιαγωγείου μας, η οποία ήταν εμπνευσμένη από το πρόγραμμα” Βήματα για τη ζωή”.
Η αρχή έγινε με το τραγούδι ” ‘Οπου υπάρχει αγάπη” σε στίχους και μουσική Στέφανου Βαρελά. Τα παιδιά έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα αγάπης, επιμονής, ευτυχίας, υγείας, αλληλεγγύης, βοήθειας, σεβασμού, χαράς, πίστης, φιλίας, υπομονής, ελευθερίας, αξιοπρέπειας, δικαιοσύνης, ομαδικότητας, ισότητας, κατανόησης, ειρήνης, ευγένειας και ελπίδας. Τα παιδάκια μας χόρεψαν και τραγούδησαν μεταδίδοντας παντού το μήνυμα πως:
“Όλοι μαζί εμείς θα φτιάξουμε, έναν κόσμο απ’ αγάπη κι ελπίδα, με χρώματα ουράνια θα βάψουμε τη ζωή μας, ν’ αλλάξει σελίδα. Χέρια σφιχτά θα ενώσουμε κι οι καρδιές θα κερδίσουν τη μάχη, με ένα φιλί θ’ ανταμώσουμε μοναχά σαν υπάρχει αγάπη¨.
Μετά το τραγούδι είπαν από ένα αποχαιρετιστήριο ποιηματάκι.
Στη συνέχεια τα νηπιάκια μας χόρεψαν το τραγούδι “Ο Παλιάτσος”, ένα υπέροχο συγκινητικό τραγούδι του Νότη Μουρουδή σε στίχους της Μέλπως Ζαρόκωστα.
Το τραγούδι «Ο παλιάτσος» με την παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου, το 1990 βραβεύεται στον διεθνή διαγωνισμό παιδικού τραγουδιού στη Λισαβόνα κατακτώντας το Α΄ βραβείο στον 12ο διεθνή Διαγωνισμό Παιδικών Χορωδιών.
Ακολούθησε χορευτικό με το χαρούμενο τραγούδι “Λαλαλαλα” της Μαρίνας Σάττι, που μιλάει για τη χαρά!
Στο τέλος έγινε η απονομή των αναμνηστικών.
Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Περιβολακίου δίνουμε σε όλον τον κόσμο ευχές για ένα χαρούμενο, ξεκούραστο και ευχάριστο καλοκαίρι!!!
Η κ. Μαρία, η κ. Κατερίνα και η κ. Αρετή ευχόμαστε στα παιδάκια μας να είναι πάντα υγιή και χαρούμενα!
Με τους μισούς είπαμε “εις το επανιδείν!” γιατί θα ξανασυναντηθούμε!
Στους άλλους μισούς ευχόμαστε τα καλύτερα για το νέο ξεκίνημά τους στο δημοτικό σχολείο και ευχόμαστε οι νηπιαγωγικές εμπειρίες που αποκτήσαμε, η αγάπη και οι αγκαλίτσες που κάναμε να μην ξεχαστούνε ποτέ!!!!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
Ολοκληρώθηκε και το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας! Επεξεργαστήκαμε το θέμα της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος, δίνοντας έμφαση στο πώς η τεχνολογία μπορεί να γίνει σύμμαχος στο δύσκολο αυτό έργο.
1ο εργαστήριο: Έναυσμα ενδιαφέροντος
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την ανακύκλωση αφού πρώτα διαβάσαμε το βιβλίο “Η Στέλλα και ο γλάρος”, της Τζορτζίνα Στίβενς. Μοιραστήκαμε με τους φίλους μας τις γνώσεις που ήδη είχαμε για το θέμα, εκφράσαμε απορίες, είδαμε εποπτικό υλικό σε διάφορες μορφές και φέραμε υλικά προς ανακύκλωση.
2ο εργαστήριο: Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους
Οι μαθητές ομαδοποίησαν τα υλικά ανάλογα με το υλικό τους, τα καταμέτρησαν, έκαναν πρόσθεση και σύγκριση. Έκαναν σύγκριση βάρους και μελέτησαν τον κόσμο γύρω τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν. Οι μαθητές στη φάση αυτή έμαθαν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «οργανικά». Επίσης έμαθαν για την ανακύκλωση ιδιαίτερων υλικών και την χρησιμότητά τους, όπως καπάκια και μπαταρίες.
Επεκτείνοντας τη δραστηριότητα παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι “Πως ανακυκλώνω”
30 εργαστήριο: Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας
Πρώτη γνωριμία με τις λειτουργίες του Beebot. Το εργαστήριο ξεκίνησε με την παρουσίαση του ρομπότ από τον εκπαιδευτικό. Πρώτα κινηθήκαμε με το σώμα μας όπως το ρομποτάκι μας για καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας του.
Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός εξήγησε στους μαθητές ότι το ρομπότ δεν μπορεί να κινείται ελεύθερα οπουδήποτε και ότι θα πρέπει να δημιουργήσουν τον κόσμο του, μια πίστα. Πειραματιστήκαμε με τη μελισσούλα για να ανακαλύψουμε τη λειτουργία των κουμπιών της και χρησιμοποιήσαμε καρτέλες κατεύθυνσης για καλύτερη κατανόηση τους. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα χάραξε τις δικές της διαδρομές σε κάθε πίστα.
4ο εργαστήριο: Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες τοποθετούσαν πάνω στην πίστα ανακυκλώσιμα απορρίμματα και προγραμμάτιζαν το ρομπότ με στόχο να το οδηγήσουν στις συγκεκριμένες θέσεις.
Στη συνέχεια παίξαμε με την πίστα της ανακύκλωσης. Η φίλη μας η Beebot, ήρθε για να μας βοηθήσει να σώσουμε τις χρήσιμες συσκευασίες από τα σκουπίδια, για το καλό του πλανήτη μας, και να τα οδηγήσει στον σωστό κάδο ανακύκλωσης. Έτσι, την προγραμματίζαμε κάθε φορά να κάνει την πιο σύντομη διαδρομή, ώστε να φτάσει στη συσκευασία που ανήκε σε μια από τις τέσσερις κατηγορίες. (π.χ. λέγοντας η εκπαιδευτικός ότι πρέπει να φτάσει στην ομάδα του πλαστικού, έπρεπε να αναγνωρίσουν ποιο από τα τέσσερα αντικείμενα του πλέγματος ανήκει σ’αυτήν την κατηγορία, ώστε να οδηγήσουμε την Beebot εκεί).
19 -20. Σε συνέχεια του προγράμματος μας βήματα για την ζωή βοηθοί την επόμενη εβδομάδα ήταν ο Δημήτρης και η Όλγα! Τους πήραμε συνέντευξη και παίξαμε με τα παιχνίδια τους!
Ευχαριστούμε πολύ τον Δημήτρη και τη μαμά του Ελένη για το επιτραπέζιο και τα βιβλία που χάρισαν στο σχολείο!
21 -22. Επόμενοι βοηθοί ήταν η Όλγα και η Αιση! Πήραμε συνέντευξη από τα κορίτσια, τις γνωρίσαμε καλύτερα και παίξαμε με τα παιχνίδια τους! Οι γονείς της Άιση, Σίλντα και Μίρι ξέκλεψαν λίγο χρόνο από τη δουλειά τους και ήρθαν και μας μίλησαν για το επάγγελμα του επιπλοποιού και μας έφτιαξαν ένα σκαμπό που μας το χάρισαν! Μας χάρισαν και ένα υπέροχο βιβλίο και έναν στόχο για την αυλή!
23-24. Βοηθοί την επόμενη εβδομάδα ήταν ο Κωνσταντίνος και ο Άρι! Την Πέμπτη ήρθε στην τάξη μας ή μαμά Νατάσα, μας απάντησε στις ερωτήσεις μας για τον Κωνσταντίνο και μας μίλησε και για τις σπουδές τις ως κοινωνική λειτουργός! Φτιάξαμε μαζί της έναν καταπληκτικό πίνακα με το αποτύπωμα του χεριού μας και με σύνθημα “όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε! ” Αφού παίξαμε μαζί της, κεραστήκαμε από τον Κωνσταντίνο και τέλος πήραμε δύο υπέροχα παιχνίδια δώρο!
Την Παρασκευή ήρθε στην τάξη μας ή μαμά του Άρι, Νερτίλα και η αδερφή του Μελίτα για να μας βοηθήσει στη μετάφραση καθώς η Νερτίλα δεν γνωρίζει καλά Ελληνικά. Μας μίλησε για το επάγγελμα της, τον καθαρισμό χαλιών και μας παρουσίασε τον τρόπο που τα τακτοποιούν ! Πολύ μας άρεσε και όλοι θέλαμε να τυλίξουμε το χαλάκι που μας έφερε! Στο τέλος ο Άρι μας κέρασε και μας χάρισαν ένα υπέροχο βιβλίο για το σχολείο!
Και κάπου εδώ τελείωσε και το πρόγραμμα μας! Ελπίζουμε όσοι γονείς μπόρεσαν και ήρθαν στην τάξη μας να πέρασαν όμορφα!! Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή! Ένα πρόγραμμα που μέσα από αυτό μοιραστήκαμε προσωπικές πληροφορίες για τα παιδιά σας και τη ζωή σας έξω από το σχολείο. Η καλή σας διάθεση και και όσα μας παρουσιάσατε με τόσο μεράκι πραγματικά μας συγκινεί!
13. Σε συνέχεια του προγράμματος μας “Βήματα για την ζωή” επόμενος βοηθός της τάξης ήταν η Λίζα! Καλεσμένοι η μαμά Μαρίνα και ο μπαμπάς Γιώργος! Ξεκινήσαμε με υπέροχες κρέπες με ζαχαρούχο γάλα (όπως τις τρώνε στη Ρωσία) και εφόσον ήταν η πρώτη μέρα της άνοιξης η μαμά Μαρίνα μας έδειξε με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής να φτιάχνουμε τουλίπες! Αργότερα παίξαμε και η Μαρίνα μας διάβασε το ασχημόπαπο στα ρώσικα και ο Γιώργος μας το μετέφρασε!
14. Επόμενη βοηθός της τάξης η Βικτώρια! Καλεσμένοι η μαμά της Μαρία και ο μπαμπάς της Ερμής! Ως ηλεκτρολόγος μας μίλησε για το επάγγελμα του, για τη χρησιμότητα του ρεύματος αλλά και για το πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει όπως επίσης και για τον τρόπο παραγωγής του από ανεμογεννήτριες! Με κατάλληλες οδηγίες και βοήθεια και από τους δύο φτιάξαμε τις δικές μας και βγήκαμε στην αυλή να δούμε αν λειτουργούν! Εννοείται παίξαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι στην τάξη και τέλος η Βικτώρια μας χάρισε σε όλους ένα βιβλίο και στο σχολείο 2 παζλ και ένα bowling!!
15. Την επόμενη εβδομάδα βοηθός ήταν ο Δημήτρης! Καλεσμένη η μαμά Βάσω που με το γλυκό της χαμόγελο μας μίλησε για τα παιδιά της, έπαιξε μαζί μας και μας συνόδευσε στην αυλή για να χαρούμε τον ήλιο! Στο τέλος πήραμε και κεράσματα και ένα υπέροχο βιβλίο δώρο για το σχολείο μας!
16. Στη συνέχεια επόμενος βοηθός ήταν η Κυριακή! Η μαμά της Αναστασία μας έδειξε πώς μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα κουλουράκια! Ρίξαμε τα υλικά, ζυμώσαμε, πλάσαμε και φάγαμε! Στη συνέχεια μας διάβασε το παραμύθι “Τα 3 αρκουδάκια” και εννοείται παίξαμε το αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών! Πήραμε τέλος και τα γλυκάκια μας και όμορφα δωράκια για το σχολείο μας!
17. Επόμενος βοηθός ήταν ο Γιάννης! Καλεσμένη η μαμά του Σοφία που με το γλυκό της χαμόγελο μας μίλησε για την εγκυμοσύνη, μας έδειξε υπέρηχους με την φωτογραφία του μωρού, μάθαμε πως βολεύεται το μωρό μέσα στην κοιλιά και μας διάβασε ένα παραμύθι. Εννοείται παίξαμε και μας έμαθε και το παιχνίδι “1 2 3 κόκκινο φως”. Τέλος πήραμε και τα ζελεδάκια μας, τον χυμό μας, 2 υπέροχα παιχνίδια και 1 βιβλίο για το σχολείο μας!
18. Την επόμενη εβδομάδα βοηθός ήταν ο Λευτέρης!! Καλεσμένη η μαμά Ρία που μας μίλησε για τις σπουδές της στο μπαλέτο, τη δουλειά της και πώς πραγματοποίησε το όνειρό της! Στη συνέχεια μας ξεσήκωσε με πολλά χορευτικά και εμείς συμμετείχαμε με πολύ ενθουσιασμό!!Μέσα από όμορφες μουσικές και ξεσηκωτικές χορογραφίες νιώσαμε πόση χαρά μας δίνει ο χορός! Τα παιδιά ιδιαίτερα ενθουσιάστηκαν με την χορευτική φιγούρα το κουνούπι!
9. Βοηθός της τάξης ο Γιάννης και καλεσμένοι οι δύο γονείς του Γιώτα και Αχιλλέας. Μας μυήσαν στον μαγικό κόσμο της μελισσοκομίας, μας μίλησαν για το βασίλειο των μελισσών, μας παρουσίασαν την κυψέλη και τα βήματα συλλογής του μελιού! Εννοείται φορέσαμε και τη στολή του και χρησιμοποιήσαμε και τα εργαλεία του! Επίσης μάθαμε για τα προϊόντα της μέλισσας, φάγαμε ψωμί βούτυρο με μέλι και πήρε το κάθε παιδάκι δώρο ένα βαζάκι με μέλι και το σχολείο ένα υπέροχο βιβλίο για τις μέλισσες! Γράψαμε και τα ονόματα μας στην κυψέλη για να μας θυμούνται οι μέλισσες ! Εννοείται παίξαμε και διασκεδάσαμε!
10. Βοηθός της επόμενης εβδομάδας ήταν η Αιμιλία και καλεσμένη η μαμά της Ειρήνη. Μας μίλησε για την κτηνοτροφική μονάδα που έχουν με αγελάδες, μας έδωσε πληροφορίες για αυτές και μιλήσαμε για τη σημασία του γάλακτος και των προϊόντων τους!! Δραματοποιήσαμε το άρμεγμα της αγελάδας, φάγαμε pancakes με πραλίνα φουντουκιού και μαρμελάδα και ζωγραφίσαμε αγελαδίτσες.
Αργότερα ο μπαμπάς Πασχάλης μας έφερε στην αυλή μας ένα μοσχαράκι 7 ημερών! Το βαφτίσαμε Παρασκευούλα, το χαϊδέψαμε το ταΐσαμε και ο Πασχάλης του φόρεσε και σκουλαρίκια!
Μετά από αυτή την φοβερή εμπειρία παίξαμε και πήραμε από την οικογένεια της Αιμιλίας υπέροχα δώρα παιχνίδια ψυχοκίνησης, ρυζόγαλο και κασεράκι!!
11. Επόμενη βοηθός της τάξης μας η Ελένη! Καλεσμένη η μαμά της Βιολέτα η οποία μας μίλησε για το επάγγελμα της αισθητικού, την χρησιμότητα των φρυδιών, των βλεφαρίδων και των νυχιών καθώς και για την υγιεινή τους! Μας έδειξε να κάνουμε μασάζ για την ξεκούραση των μυών μας και κατασκευάσαμε μαζί της καδράκια του εαυτού μας με την τεχνική της χαρτοκοπτικής! Έπειτα αφού παίξαμε μας διάβασε και μας τραγούδησε ένα παραμύθι στα ρωσικά! Στο τέλος μας χάρισε στο σχολείο σούπερ υλικό για την ψυχοκίνηση!!
12. Βοηθός Ανδριάνα – καλεσμένη η μαμά Αλεξάνδρα! Μας μίλησε ως ιδιοκτήτρια καταστήματος, για την σωστή συμπεριφορά μας ως πελάτες αλλά και ως καταστηματάρχες και όλα αυτά μέσα από βιωματικό παιχνίδι με ρόλους!! Τα παιδιά ψώνισαν, πλήρωσαν αναμνηστικά από τη Θάσο, με την Ανδριάνα στον ρόλο της ταμία! Εννοείται ότι ακολούθησε το παιχνίδι μας! Στο τέλος είχαμε την χαρά να δεχτούμε τα αναμνηστικά από την Θάσο ως δώρο για κάθε παιδί και τρία υπέροχα καδράκια για το στολισμό του σχολείου μας!
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους καλεσμέν0υς μας, μαμάδες και μπαμπάδες για την παρουσία τους στο σχολείο μας και τις πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες που μας πρόσφεραν!! Τους ευχαριστούμε και για όλα τα δώρα που πρόσφεραν στο σχολείο μας!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή