Έντυπα Γονικής Συναίνεσης για τη συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα!
Τα έντυπα γονικής συναίνεσης είναι απαραίτητα ώστε να διασφαλίζεται η ενεργή συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή των παιδιών τους και να παρέχεται η αναγκαία έγκριση για τη συμμετοχή τους σε διάφορες δραστηριότητες. Μέσω αυτών των εντύπων, οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για τις δραστηριότητες του σχολείου και συναινούν στη συμμετοχή των παιδιών τους, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη τους προς το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η παραλαβή των εντύπων μας επιτρέπει να προγραμματίσουμε υπεύθυνα τις εκπαιδευτικές δράσεις της χρονιάς και να εξασφαλίσουμε ότι κάθε παιδί μπορεί να συμμετέχει με ασφάλεια σε όλες τις δραστηριότητες που προάγουν τη μάθηση, τη συνεργασία και την κοινωνική ανάπτυξη. Οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται για φέτος περιλαμβάνουν συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα, όπως τα eTwinning έργα, εξορμήσεις στη φύση και δράσεις ρομποτικής, που επιτρέπουν στα παιδιά να εξερευνήσουν τον κόσμο και να καλλιεργήσουν νέες δεξιότητες.
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για τη συνεργασία και τη στήριξή τους. Η συμβολή τους είναι καθοριστική για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη σχολική εμπειρία.
Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα e-Twinning!
Είμαστε ενθουσιασμένοι που φέτος το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε τρία μοναδικά e-Twinning προγράμματα, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να εξερευνήσουν, να δημιουργήσουν και να μάθουν μέσα από συνεργατικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Τα e-Twinning προγράμματα αποτελούν μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που προάγει τη συνεργασία σχολείων από διαφορετικές χώρες και αναπτύσσει τις δεξιότητες των παιδιών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Φέτος θα έχουμε τη χαρά να δουλέψουμε πάνω στα παρακάτω προγράμματα:
1. My Word Of Science
Στο πρόγραμμα αυτό, τα παιδιά θα ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο της επιστήμης μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες. Θα εξερευνήσουν βασικές έννοιες της φυσικής και της χημείας, προσαρμοσμένες για την ηλικία τους, και θα καλλιεργήσουν την περιέργειά τους για το πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους. Μέσα από τη συνεργασία με άλλα σχολεία, θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τις ανακαλύψεις τους και να μάθουν πώς λειτουργούν οι επιστημονικές μέθοδοι.
2. Eco-responsible through outdoor activities
Σε αυτό το πρόγραμμα, θα καλλιεργήσουμε στα παιδιά την οικολογική συνείδηση και την αγάπη για τη φύση. Μέσα από δραστηριότητες στη φύση και εξερευνήσεις του περιβάλλοντος, τα παιδιά θα μάθουν για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και θα αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την οικολογική υπευθυνότητα. Οι εξωτερικές δραστηριότητες θα τους βοηθήσουν να συνδεθούν με το φυσικό περιβάλλον, να κατανοήσουν την αξία της αειφορίας και να αναλάβουν μικρές, αλλά σημαντικές δράσεις για την προστασία του πλανήτη μας.
3. RoboPlayground
Στο πρόγραμμα αυτό, τα παιδιά θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο της ρομποτικής και του προγραμματισμού! Με απλά εργαλεία ρομποτικής και διασκεδαστικές δραστηριότητες, θα μάθουν βασικές έννοιες της λογικής σκέψης και της επίλυσης προβλημάτων, ενώ θα δημιουργήσουν τα δικά τους μικρά ρομποτικά έργα. Με τη συμμετοχή τους, τα παιδιά θα αναπτύξουν την ομαδικότητα και θα νιώσουν την ικανοποίηση της δημιουργίας μέσα από την τεχνολογία.
Μέσα από αυτά τα προγράμματα, οι μικροί μας μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν, να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες και στάσεις που θα τους συνοδεύσουν για μια ζωή. Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε και να μοιραστούμε μαζί σας τις όμορφες στιγμές και τις δημιουργίες των παιδιών μας!
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στο Νηπιαγωγείο μας!
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στο Νηπιαγωγείο μας!
Σήμερα γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, μιλώντας για τη σημασία της εξοικονόμησης χρημάτων και πόρων. Τα παιδιά συμμετείχαν σε διασκεδαστικές δραστηριότητες, όπως η δημιουργία ενός “κουμπαρά” από ανακυκλώσιμα υλικά και συζητήσεις για το πώς μπορούμε να αποταμιεύουμε και να διαχειριζόμαστε καλύτερα τα χρήματά μας. Ήταν μια ευκαιρία να μάθουμε και να διασκεδάσουμε μαζί!
Εαυτός και Οικογένεια
Εαυτός και Οικογένεια
Στη τάξη μας ασχοληθήκαμε με το θέμα «Εαυτός και η Οικογένεια». Είναι μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά να εξερευνήσουν την ταυτότητά τους και τη σημασία των οικογενειακών σχέσεων.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών και να τους δώσουμε την ευκαιρία να εκφράσουν την αγάπη και τη σύνδεση που νιώθουν για την οικογένειά τους.
O Ελμερ και τα χρώματα!! #Codeweek 2024
O Ελμερ και τα χρώματα!!
#Codeweek 2024
Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Code Week 2024 με τη δραστηριότητα “Ο Έλμερ και τα χρώματα”. Ο Έλμερ αναζητά βοηθούς για να δημιουργήσει νέα χρώματα και να κάνει τους άλλους ελέφαντες πολύχρωμους, ώστε να γίνουν όπως εκείνος. Αφού τα παιδιά λύσουν τους γρίφους, καθοδηγούν το Bee Bot προς το χρώμα που προκύπτει από την ανάμειξη δύο βασικών χρωμάτων.
Κι αν ήμουν εγώ;
Κι αν ήμουν εγώ;
Το παρόν Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων ανήκει στη Θεματική Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Στα πλαίσια μίας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας η ανάγκη για συνεργασία, σεβασμό, αποδοχή του άλλου και επίλυση προβλημάτων καθίσταται απαραίτητη. Tο παρόν Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση. Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών (learning by doing), της συνεργασίας μέσα από την συνύπαρξη ως μέλος ομάδας ομοτίμων, με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.
Εργαστήριο 1: Ας γνωριστούμε διαφορετικά….
Τα παιδιά πολύ συχνά έχουν αψιμαχίες κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στην αυλή του σχολείου. Οι αψιμαχίες αυτές πολλές φορές γίνονται πολύ έντονες και καταλήγουν με ξυλοδαρμό. Ο/η νηπιαγωγός συζητά με τα παιδιά στην ολομέλεια τον λόγο για τον οποίο πιστεύουν ότι γίνεται αυτό. Τα παιδιά αναφέρουν ανάμεσα στις απαντήσεις τους, ότι δεν παίζουν συχνά, ο χρόνος για παιχνίδι είναι σύντομος, δεν έχουν χρόνο οι γονείς να τους πάνε σε κάποιο πάρκο ή παιδική για να παίξουν ενώ οι παιδικές χαρές στη γειτονιά τους είναι λίγες και πάρκο δεν έχουν. Με
αφορμή τη συζήτηση αυτή ο/η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να γνωριστούν ξανά από την αρχή με λίγο διαφορετικό τρόπο.
Μαζί με τα παιδιά αρχικά δημιουργούν το συμβόλαιο της τάξης. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται το κατάλληλο κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού. Συμφωνούμε με τα παιδιά ότι για την έναρξη και λήξη του νέου
μαθήματος θα βάζουμε ένα συγκεκριμένο τραγούδι που αρέσει στα παιδιά. Θεσπίζονται οι κανόνες συμπεριφοράς διατυπώνοντας τις λέξεις «τι είναι καλύτερο να κάνουμε… ».
Εργαστήριο 2: Η κάθε ανάγκη έχει ένα όνομα: δικαίωμα
Παρουσιάστηκαν «τα θέλω» που καταγράφηκαν από τα παιδιά και «τις ανάγκες». Τέθηκαν ερωτήματα στα παιδιά εάν «ό,τι θέλω είναι πραγματικά η ανάγκη μου». Αφού συζητήθηκαν όλες οι πιθανές απαντήσεις από τα παιδιά, παρακινήθηκαν τα παιδιά να διακρίνουν ότι «τα θέλω» δεν έχουν να κάνουν με τις «βασικές ανάγκες» μας.
Καταγράφηκαν οι ανάγκες που περιέγραψαν τα παιδιά και έπειτα θυμήθηκαν τις ανάγκες που είχαν πει για τον εαυτό τους στο προηγούμενο εργαστήριο.
Εργαστήριο 3: Κι αν ήμουν εγώ;
Τελεία και Γραμμές
Τελεία και Γραμμές
Η θεματική ενότητα η “Τελεία και Γραμμές” προσέφερε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τη δημιουργικότητα και την φαντασία των παιδιών μέσα από παιχνίδια και τέχνη!
- Γνωριμία με την Τελεία: Ξεκινήσαμε με μια συζήτηση για την τελεία. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για το τι μπορεί να συμβολίζει. Διαβάσαμε το παραμύθι ¨Η τελεία”. Στη συνέχεια, τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν μια τελεία και να την μεταμορφώσουν σε κάτι διαφορετικό, όπως ένα ήλιο ή ένα λουλούδι.
- Δημιουργία Γραμμών: Στη συνέχεια, περάσαμε στην εξερεύνηση των γραμμών. Τα παιδιά χρ
- ησιμοποίησαν διάφορα υλικά, όπως χρώματα, μαρκαδόρους και κομμάτια από χαρτί, για να δημιουργήσουν διαφορετικούς τύπους γραμμών: ευθείες, κυρτές και ζιγκ-ζαγκ. Ήταν εντυπωσιακό να βλέπουμε την ποικιλία που προέκυψε από την φαντασία τους!
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη δημιουργία, παιχνίδι και μάθηση. Σας ευχαριστώ για την υποστήριξή σας και για την εμπιστοσύνη σας στο έργο μας. Ανυπομονούμε για τις επόμενες δραστηριότητες!
Σεισμός – σεισμός μην σε πιάνει πανικός!!!
Σεισμός – σεισμός μην σε πιάνει πανικός!!!
Πραγματοποιήσαμε μια πολύ σημαντική άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο μας, με στόχο να εξοικειώσουμε τα παιδιά με τις διαδικασίες ασφαλείας και να τα εκπαιδεύσουμε για το πώς να αντιδρούν σε περίπτωση σεισμού.
Η άσκηση περιλάμβανε διάφορες δραστηριότητες που ήταν προσαρμοσμένες στις ανάγκες και την κατανόηση των μικρών μας φίλων.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Lego WEDO 2.0: Δημιουργώντας Αγωνιστικά Αυτοκίνητα!
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Lego WEDO 2.0: Δημιουργώντας Αγωνιστικά Αυτοκίνητα!
Με μεγάλη χαρά μοιραστούμε την πρόσφατη δραστηριότητά μας στην τάξη, όπου με τα παιδιά εισαχθήκαμε στον προγραμματισμό χρησιμοποιώντας το Lego WEDO 2.0. Αυτή τη φορά, είχαμε την ευκαιρία να κατασκευάσουμε και να προγραμματίσουμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο!
Ένα Μοναδικό Ταξίδι στη Δημιουργία
Η διαδικασία ξεκίνησε με μια παρουσίαση του Lego WEDO 2.0 και τις δυνατότητές του. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν να δουν πώς μπορούν τα κομμάτια του Lego να μετατραπούν σε ένα λειτουργικό αυτοκίνητο. Αφού συζητήσαμε τις βασικές αρχές του προγραμματισμού, τα παιδιά επέλεξαν να σχεδιάσουν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με τη βοήθεια των οδηγιών, σε πρώτη φάση.
Κατασκευή και Σχεδίαση
Με μεγάλη φαντασία, τα μικρά μας μυαλά άρχισαν να κατασκευάζουν! Η ομάδα ανέπτυξε την ιδέα της για το πώς ήθελε να είναι το αυτοκίνητο, επιλέγοντας χρώματα. Η συνεργασία τους ήταν εξαιρετική, καθώς αντάλλασσαν ιδέες και σχέδια.
Προγραμματισμός και Διασκέδαση
Αφού ολοκλήρωσαν την κατασκευή, περάσαμε στο πιο συναρπαστικό μέρος: τον προγραμματισμό! Τα παιδιά χρησιμοποίησαν την εφαρμογή του Lego WEDO για να δώσουν εντολές στο αυτοκίνητο τους. Είχαν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν ταχύτητες, να προσθέσουν ήχους και να σχεδιάσουν διαδρομές.
Όταν ήρθε η ώρα να δοκιμάσουν το αυτοκίνητο τους, η αίθουσα γέμισε ενθουσιασμό! Τα παιδιά παρακολουθούσαν με ανυπομονησία το αγωνιστικό να κινείται, γελώντας και χειροκροτώντας.
Αυτή η δραστηριότητα δεν ήταν μόνο διασκεδαστική, αλλά προσέφερε και πολλές ευκαιρίες μάθησης. Τα παιδιά καλλιέργησαν τις δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και κριτικής σκέψης. Έμαθαν πώς να επιλύουν προβλήματα και να προσαρμόζουν τις ιδέες τους για να πετύχουν τον στόχο τους.
Ανυπομονώ να συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο του προγραμματισμού και να δημιουργούμε μαζί!